Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 41 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Lui/slechte scripts/verhaal.

    Zijn we nu zo verwend, veeleisend of zijn er nu zo'n slechte scripts en verhaallijnen van de laatste partij films dit jaar. Zo zijn er toch wel wat films voorbij gekomen waar we nogal hoge verwachtingen van hadden, maar nogal tegenvallend.
    Is de inspiratie of creativiteit en origineel verhaal en scripts op? Of het is deeltje 2 , 3 of 4. Of het is een reboot. En deeltje 2, 3 of 4 is dan ook nog eens tegengevallen. BV Resident Evil Retribution. Er zijn zoveel films met goede potenties (subjects), Zoals Prometheus. Daar hadden ze zoveel meer uit kunnen halen. Naar mijn smaak waren er maar enkele films dit jaar redelijk goed en origineel te noemen. Zoals Safe House.

    Ben ik nu de enigste die daar zo over denkt, of zijn er meerdere mensen?
    Laatst aangepast door De_Hollander : 10-12-2012 om 18:15

  2. #2

    Standaard

    Dan maak je een script toch wel te belangrijk naar mijn mening, het gaat toch bij een film om het totaalplaatje (cast, regisseur, verhaal, muziek).

    Verder vind ik reboots of vervolgfilms niet zo'n probleem, zolang er maar een andere wending aan wordt gegeven (bijvoorbeeld de batman-trilogy van Nolan) of de vervolgen beter zijn dan de eerste film (bijvoorbeeld X-Men 2 of Spiderman 2).

  3. #3

    Standaard

    toen ik de titel las, moest ik direct aan resident evil denken


    maar dat je prometheus hier durft te noemen, is wat minder

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Dan maak je een script toch wel te belangrijk naar mijn mening, het gaat toch bij een film om het totaalplaatje (cast, regisseur, verhaal, muziek).
    Kurosawa zegt anders;
    With a good script, a good director can produce a masterpiece. With the same script, a mediocre director can produce a passable film. But with a bad script even a good director can't possibly make a good film. For truly cinematic expression, the camera and the microphone must be able to cross both fire and water. The script must be something that has the power to do this.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Kurosawa zegt anders;
    Daar heeft hij ook gelijk in al zal een topscript in combinatie met slechte acteurs of een slechte regisseur ook geen meesterwerk opleveren.

    Misschien als je een aantal slechte films achter elkaar kijkt dat het dan opvalt maar ik denk dat er elk jaar wel slechte of tegenvallende films uitkomen.

  6. #6

    Standaard

    Dat niet alleen het is niet meer nieuw we kunnen steeds met met specials effects waardoor het steeds noeilijker is om hrt echt te laten lijken.
    En er zijn zoveel films dat sommige ideeën oud zijn..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    toen ik de titel las, moest ik direct aan resident evil denken


    maar dat je prometheus hier durft te noemen, is wat minder
    Dat is mijn mening, maar er zijn ook veel verschillende meningen en discussies over prometheus.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    Daar heeft hij ook gelijk in al zal een topscript in combinatie met slechte acteurs of een slechte regisseur ook geen meesterwerk opleveren.

    Misschien als je een aantal slechte films achter elkaar kijkt dat het dan opvalt maar ik denk dat er elk jaar wel slechte of tegenvallende films uitkomen.
    Je hebt ook films met veel goede en bekende acteurs, terwijl de film toch bagger is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Dat is mijn mening, maar er zijn ook veel verschillende meningen en discussies over prometheus.
    Met Prometheus is weinig mis,alles hoeft toch niet voorgekauwd te worden.
    kwa Beeld/geluid is het de beste Bluray van het jaar.

    Wat de beste film van het jaar is,daar ben ik nog niet uit,maar Prometheus komt zeker in de top 3.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Met Prometheus is weinig mis,alles hoeft toch niet voorgekauwd te worden.
    kwa Beeld/geluid is het de beste Bluray van het jaar.

    Wat de beste film van het jaar is,daar ben ik nog niet uit,maar Prometheus komt zeker in de top 3.
    Bij Prometheus was er te veel opengelaten. De film gaat dan eigenlijk over grote vragen over het menselijk bestaan, zoals: waar komen wij vandaan en waar gaan we heen als we dood zijn? Een diepere betekenis mee te geven. Met deze goede potenties had er een veel betere film gemaakt kunnen worden. Dit trekt mensen, met deze verwachting gingen veel mensen naar deze film. En om daarna een film af te leveren dat werkelijk nergens over gaat, en met die vragen ook helemaal niks doet, is zeer jammer en daarom voor mij een tegenvaller. Sommige dingen klopte gewoon niet, enz. Met deze Het is idd wel goede kwaliteit beeld. Maar de meningen over het verhaal en script lopen daarom ook uiteen.
    Maar fijn dat jij er wel van genoten hebt.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 10-12-2012 om 20:56

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Met Prometheus is weinig mis,alles hoeft toch niet voorgekauwd te worden.
    Is dat 'voorkauwen' nou de nieuwe drogreden om alle kritiek weg te wuiven? Wat heeft voorkauwen te maken met een slecht script/matig geschreven verhaaltje? Zo veel 'verhevens' wordt niet gedaan met die pseudo-intelligente vragen die de film zogenaamd stelt. Zelfs het stellen van die vragen wordt nauwelijks op een intelligente en/of subtiele manier in het verhaal verwerkt. Maar naast die zogenaamd intelligente vragen zijn er nog een heleboel andere zaken die gewoon slecht uitgewerkt zijn of op een onwaarschijnlijke of krampachtige manier in het verhaal gebreid zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Is dat 'voorkauwen' nou de nieuwe drogreden om alle kritiek weg te wuiven? Wat heeft voorkauwen te maken met een slecht script/matig geschreven verhaaltje? Zo veel 'verhevens' wordt niet gedaan met die pseudo-intelligente vragen die de film zogenaamd stelt. Zelfs het stellen van die vragen wordt nauwelijks op een intelligente en/of subtiele manier in het verhaal verwerkt. Maar naast die zogenaamd intelligente vragen zijn er nog een heleboel andere zaken die gewoon slecht uitgewerkt zijn of op een onwaarschijnlijke of krampachtige manier in het verhaal gebreid zijn.
    Volgens jou is er met TDKR ook veel mis.Misschien moet je op een ander genre overgaan,waargebeurde verhalen ofzo.

    Bekijk dat dit soort films eens wat luchtiger !!!
    Laatst aangepast door jeroeni : 10-12-2012 om 21:22

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Volgens jou is er met TDKR ook veel mis.Misschien moet je op een ander genre overgaan,waargebeurde verhalen ofzo.
    Of op goed geschreven verhalen binnen hetzelfde genre. Ofzo. Je bent blijkbaar niet erg sterk in nuanceringen als je vind dat ik niets in een genre te zoeken heb als ik vind dat twee wat overschatte films geen sterk verhaal hebben.

    Ik ga in ieder geval geen blik superlatieven opentrekken om een film op te hemelen die wel ok is, maar verre van briljant is. Er is niets mis met films die wel ok zijn. De behoefte om films ongenuanceerd op te hemelen of ongenuanceerd de grond in te boren is volgens mij vreemd. Ik kan de visuele kant van Prometheus bewonderen, maar de film als geheel pretentieus en hol vinden. Idem voor de laatste twee Nolan-Batmannen. Er zit absoluut het een en ander in wat te bewonderen is, maar als film hebben ze allebei een verhaal dat bij nadere beschouwing lang niet zo intelligent geschreven is als veel mensen willen doen geloven. Ze passen wat mij betreft dan ook terecht in deze thread.

    Aanvulling op basis van jouw aanvulling: Prometheus en Dark Knight (Rises) zijn allebei/-drie nou niet bepaald films die luchtig overkomen. En de onderliggende suggestie dat ik niet van films zou kunnen genieten is ook nergens op gebaseerd. Het zijn geen Monty Python-films, maar erg pretentieus opgezette films, waarbij de makers zich er volgens mij voor schaamden om 'gewoon' regelrecht entertainment te maken. Het moet ineens krampachtig intelligent zijn.
    Laatst aangepast door mark t : 10-12-2012 om 21:28
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    Vind je Spiderman of The Avengers dan wel beter kwa verhaal ?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Zijn we nu zo verwend, veeleisend of zijn er nu zo'n slechte scripts en verhaallijnen van de laatste partij films dit jaar. Zo zijn er toch wel wat films voorbij gekomen waar we nogal hoge verwachtingen van hadden, maar nogal tegenvallend.
    Is de inspiratie of creativiteit en origineel verhaal en scripts op? Of het is deeltje 2 , 3 of 4. Of het is een reboot. En deeltje 2, 3 of 4 is dan ook nog eens tegengevallen. BV Resident Evil Retribution. Er zijn zoveel films met goede potenties (subjects), Zoals Prometheus. Daar hadden ze zoveel meer uit kunnen halen. Naar mijn smaak waren er maar enkele films dit jaar redelijk goed en origineel te noemen. Zoals Safe House.

    Ben ik nu de enigste die daar zo over denkt, of zijn er meerdere mensen?
    Ik denk er net zo over. Weinig leuke films in 2012.
    Grootste tegenvallers dit jaar waren Prometheus (wat een zooitje) en TDKR.
    Grootste verrassing dit jaar was The Tall Man. Een originele, frisse film met Jessica Biel die ZO sterk speelt.

    Skyfall moet ik nog zien.............heb ik grote verwachtingen van

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Vind je Spiderman of The Avengers dan wel beter kwa verhaal ?
    The Amazing Spider-Man (ik ga ervan uit dat je de remake bedoelt) niet, The Avengers binnen de context van de film wel. D.w.z. de film neemt zich minder serieus en is duidelijk gemaakt als niet meer dan simpel vermaak. Dat wil niet zeggen dat ik vind dat The Avengers diepere lagen o.i.d. heeft, maar dat de filmmakers dat ook niet pretenderen. En ze vervallend daarom niet in het 'voorkauwen' waar de makers van Prometheus en Dark Knight (Rises) zich wel nogal schuldig maken (ook al denk jij het tegenovergestelde).

    Het is niet aan mij om je het plezier in die films te ontnemen, dus ik zal me beperken tot een tweetal voorbeeld. In Dark Knight (Rises) wil Nolan kennelijk inhaken op de Occupy-sentimenten. Probleem is dat we in de loop van de film nergens zien dat de burgers van Gotham onderdrukt of uitgebuit worden of dat de rijke toplaag zichzelf verrijkt over de ruggen van de gewone burger. Bane moet het daarom maar even zeggen om zo de burgers op te hitsen en zich voor te doen als bevrijder. Moeten we nou werkelijk geloven dat het volk hem werkelijk als bevrijder ziet i.p.v. maniak die net even een half stadium inclusief sportteam en burgemeester heeft opgeblazen en de burgers juist in gijzeling neemt met een atoombom? Zo ja: Matig schrijfwerk. Had op z'n minst ietwat overtuigende beelden laten zien de gevolgen van corruptie. Show-don't-tell. Zo ja: Ook matig schrijfwerk. Waarom überhaupt zo'n speech/insteek geven aan een zogenaamd hyper-intelligente überstrateeg als je op je vingers kunt natellen dat het niet werkt.
    En ook daarna zien we nauwelijks dat de burgers lijden onder het nieuwe regime of dat ze gerechtvaardigde wraak nemen. We zien wat plichtmatig en merkwaardig geordend geplunder wat in niets lijkt op de ongecontroleerde rellen die bijvoorbeeld een tijd geleden London teisterden; We zien verder geen beschadigde gebouwen of verloederde wijken.
    Ander duidelijk voorbeeld is dat Nolan kennelijk geen idee heeft hoe hij er op een geloofwaardige manier voor kan zorgen dat Blake ontdekt dat Wayne Batman is. Als je de speech die hij houdt om het uit te leggen geloofwaardig vindt, dan zijn we verder klaar. Jouw idee over wat een goed verhaal inhoudt ligt mijlenver verwijderd van mijn opvattingen
    . Let wel: Het zijn maar twee voorbeelden. De lijst is daarmee verre van compleet.
    Laatst aangepast door mark t : 11-12-2012 om 05:44
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #17

    Standaard

    Ik snap wat je bedoeld,maar ik zelf heb er allemaal niet zo last van,Ik zie TDKR gewoon als een superhelden film die kwa toon iets realistischer is dan bv.The Avengers.Het ding is het blijft een superhelden film.

  18. #18

    Standaard

    Ik vind dat de film zo goed is als de zwakste schakel in het geheel. Dus slecht script, slechte acteurs: slechte film. Goed script, slechte acteurs: wellicht wat minder slecht maar nog steeds niet wat het had kunnen zijn. Idem met een slecht script en goede acteurs. Ik vond er dit jaar dan ook niet heel veel aan en best veel teleurstellende films opleveren. Een verassing vond ik Ted, en dat kwam niet eens door de live action acteurs maar door een CGI Teddybeer.... Hoe krom wil je het hebben...
    Skyfall was ook prima, maar heb er aub niet al te hoge verwachtingen van want kan die alleen maar tegenvallen.... TDKR vond ik ook niet wat het kunnen zijn, net zoals Prometheus. Het was het allemaal NET niet.... Ook wel verassend geinig vond ik Expendables 2 en ook The Avengers. Ik denk dat ik Ted, Expendables 2 en Avengers wel wat beter vond omdat ze wat minder (ofwel: niet) pretentieus waren dan de andere die het wel wilden zijn maar het niet konden waarmaken.
    Er wordt hier ook gesproken over asafe House maar dat vond ik ook niet meer dan een gemiddelde 13-in-dozijn actiethrillerfilmpje. Washington vind ik altijd prima en ook Reynolds maakt er wat leuks van, maar om nou van een origineel script te spreken...euuhhhh...nee.

  19. #19

    Standaard

    Ik moet trouwens Sinister, Cloud Atlas en Dredd 3D nog gaan zien. Ook films uit 2012 waar ik toch wel verwachtingen van heb (ja, zelfs van Dredd 3D )

  20. #20

    Standaard

    Morgen naar de Hobbit,misschien dat die nog kans maakt op beste film van 2012.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Morgen naar de Hobbit,misschien dat die nog kans maakt op beste film van 2012.
    ik ben ook benieuwd, aangezien ze de verwachteningen waar moeten na de LOTR trilogie.. Ik zie hem vannacht in amsterdam..

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jdgirl Bekijk bericht
    ik ben ook benieuwd, aangezien ze de verwachteningen waar moeten na de LOTR trilogie.. Ik zie hem vannacht in amsterdam..
    We gaan natuurlijk The Hobbits bekekijken met The Lords Of The Rings in ons achterhoofd. Dan is het de vraag valt dan The Hobbits niet tegen?
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-04-2013 om 13:01

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    We gaan natuurlijk The Hobbits bekijken met The Lords Of The Rings in ons achterhoofd. Dan is het de vraag valt dan The Hobbits niet tegen?
    je weet als kijker heel goed wat voor wereld je krijgt dus de impact zal kleiner zijn.ik wil ook wel eens zien of jackson de CGI naar een hoger niveau weet te tillen.Morgen ga ik het zien.

  24. #24

    Standaard

    Volgens mij zijn we het onderwerp van het topic kwijt...
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  25. #25

    Standaard

    Ik kan echt niks anders zeggen dan Prometheus...zeker met Ridley Scott achter het roer..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •