De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Problemen aansluiting nieuwe set!!

    Hallo,
    Ik heb een nieuwe led tv, namelijk de Philips 37PFL4007H/12.
    Heb nog geen digitale tv, maar verder bevalt de tv al goed.

    Nu heb ik al twee verschillende home cinema sets(goedkopere) gehad, maar beiden gaven geen goed beeld! Blokkerig vooral bij zwarte kleuren. Er werd mij bij mediamarkt aangeraden een duurdere set te nemen, met blu-ray speler en hdmi connectie, en ik kwam uit bij deze philips HTS3551. Volgens de verkoper zou deze doen wat hij moet doen, naast vlekkeloos beeld, ook tv kijken en xbox met geluid via de boxen.

    Maar wat blijkt nu, nog steeds is het beeld niet optimaal! Wel scherp, maar nog steeds soms blokkerig. Als ik mijn xbox 360 gebruik om dvd's te kijken is het beeld veel beter! Hoe kan dit??

    Daarnaast, bij gamen en tv kijken met geluid via de boxen komt het geluid slechts uit 1 box, de linksvoor, de centrale box lijkt sowieso niks te doen ook niet bij de piepjestest (super zo'n kapot product na een reis van 2,5 uur door de sneeuw met de doos). Mijn tv heeft geen audio uit uitgang, dus heb ik een kabel van de koptelefoon uitgang naar 2 tulp uiteinden naar de speler, zoals de verkoper mij aanraadde.

    Ik heb dus al 3 niet vlekkeloze spelers gehad, ik word er gek van! Nieuwe tv, nieuwe home cinema set, maar alleen maar frustatie!

    Wat kan ik doen voor vlekkeloos beeld?
    En wat kan ik doen voor goed gebruik van alle boxen bij tv kijken en xboxen?

    Ik hoor het graag!

  2. #2

    Standaard

    Ik zou rustig wachten op de reactie van DVDprofilersgek, die heeft hier vast een mening over .

  3. #3

    Standaard

    Je hebt alles-in-een rotzooi gekocht. Jammer voor je.
    Wat ook jammer is is dat je niet verteld hoe je e.e.a. hebt aangesloten.
    Wat ik ook nog jammer vind is dat je een DVD gaat kijken op zo'n mooie 37 incher... Dat schreeuwt om blu-ray. (dan heb je als het goed is geen blokken)

    En die verkoper... Die is gestoord!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Op pagina 33 van je manual staat hoe je de audio-uit op je TV moet aansluiten.

    gaat allemaal via HDMI en Easy link (maar voor jou blijkbaar niet so Easy)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Je hebt alles-in-een rotzooi gekocht. Jammer voor je.
    - Hoezo alles in 1 rommel? Gewoon philips blu-ray?

    Wat ook jammer is is dat je niet verteld hoe je e.e.a. hebt aangesloten.
    - Dvd speler met hdmi naar tv, daarnaast de kabel vanuit koptelefooningang via 2 tulpen naar aux uitgang dvdspeler, xbox ook via hdmi aan tv.

    Wat ik ook nog jammer vind is dat je een DVD gaat kijken op zo'n mooie 37 incher... Dat schreeuwt om blu-ray. (dan heb je als het goed is geen blokken)
    - En dan nooit meer dvd's kijken? Xbox 360 geeft schitterend beeld, terwijl dat ding al jaren oud is, blu ray speler veel nieuwer!

    En die verkoper... Die is gestoord!
    - Want?

    Op pagina 33 van je manual staat hoe je de audio-uit op je TV moet aansluiten.
    - manual heeft niet eens 33 pagina's

    En klopt het dat slechts 1 box al het werk doet bij tv kijken/xboxen? Mogelijke oplossing? Bvd

  6. #6

    Standaard

    (zucht, een gek kan meer vragen dan 10 wijzen...)

    Stap 1: Lees deze gebruiksaanwijzing door: http://download.p4c.philips.com/file...12_dfu_nld.pdf

    Die heeft zeker wel 33 pagina's.


    Daarnaast, waarom sluit je uitgangen op elkaar aan?
    Je moet natuurlijk Ingangen op uitgangen aansluiten (uitgang = bron, ingang is je receiver, oh nee die heb je niet, want je hebt alles in 1 rommel)

    Die verkoper is gek omdat hij je rotzooi aan het aansmeren is geweest.

    Wat die verkoper had moeten adviseren is een degelijke AV receiver (met meerdere HDMI-in), luidsprekers en een losse blu-ray speler.

    En nee, natuurlijk klopt het niet dat er maar een luidspreker werkt, maar als jij alles via je hoofdtelefoonaansluiting laat lopen, dan kan het zijn dat e.e.a. niet goed werkt. Stekker wel goed aangedrukt?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik zou rustig wachten op de reactie van DVDprofilersgek, die heeft hier vast een mening over .
    Marcellow is hem voor .
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #8

    Standaard

    Trouwens, de HDMI van je all-in-one Home Cinema setje heeft ARC. Je hoeft helemaal niet met die hoofdtelefoonaansluiting te werken (zie je wel, die verkoper is gestoord).

    Kijk even op de Philips site om er achter te komen hoe dit nu correct aan te sluiten:

    (van je Home Cinema setje: http://www.philips.nl/c/home-cinema-...?t=support#rdy)

    (van je TV: http://www.philips.nl/c/televisie/40.../nl/?t=support )

    Het feit dat niet alle luidsprekers het doen bij de piepjestest, kan natuurlijk ook in het fout aansluiten zitten.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Marcellow is hem voor .
    Tsja, kom op zeg..
    Maar de oplossing heb ik ook gevonden, dus dan mag het!

    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  10. #10

    Standaard

    Wat Marcellow probeert uit te leggen is dat dit soort sets vaak een korte levensduur, weinig mogelijkheden hebben en geen weergave-kwaliteit kunnen bieden die je van 'een set' mag verwachten. Als er iets stuk is of je er niet meer tevreden mee bent is deze dus niets meer waard en kan deze in één keer bij het afval.

    Wanneer je een set zoekt waar je lang plezier van kunt hebben, kun je dit soort sets de volgende keer dus beter in de winkel laten staan of aan iemand anders geven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je een set zoekt waar je lang plezier van kunt hebben, kun je dit soort sets de volgende keer dus beter in de winkel laten staan of aan iemand anders geven.
    Als je die persoon haat, anders zou ik het niet doen...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Het best ga je terug met die Philips troep, en koop je iets als deze:
    http://www.pioneer.eu/nl/products/42...-071/page.html
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  13. #13

    Standaard

    Wat ook nog kan.. (over het blokjes verhaal)

    dat je beeld-instellingen niet bij iedere ingang van je TV gelijk staan... Dat is ook nog iets om te checken....
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sjoedy Bekijk bericht
    Hallo,
    Philips 37PFL4007H/12.
    Mijn tv heeft geen audio uit uitgang, dus heb ik een kabel van de koptelefoon uitgang naar 2 tulp uiteinden naar de speler, zoals de verkoper mij aanraadde.
    Van de Philips site: Digitale audio-uitgang (optisch); HDMI-functies: Audio Return Channel

    Je tv heeft zelfs 2(!!!) audio uitgangen.. Zie je, die verkoper is gestoord!

    Ik weet nu ook zeker dat het blokjesprobleem een instellingen verhaal is.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  15. #15

    Standaard

    Bedankt voor de vele reacties, ga het meteen proberen allemaal, laat het weten

  16. #16

    Standaard

    Deels problemen opgelost, nieuwe problemen gecreëerd:

    - Alle boxen werken nu prima als ik dvd kijk.
    - Via Easylink kan je inderdaad instellen dat je het geluid van de tv via de boxen hoort. De dvd speler is nu via hdmi kabel aangesloten op het hdmi arc kanaal van de tv. Problemen zouden dan verholpen moeten zijn, maar nee. Om de een of andere duistere reden hoor je op tv steeds 2 seconden geluid, dan een licht klikje en ligt het geluid eruit, dan weer 2 seconden geluid, etc etc. ??
    - Muziek dvd Bruce Springsteen werkt prima, geluid top, beeld lijkt goed, maar prison break dvd met veel bewegende beelden nog steeds alles behalve ideaal beeld, nog steeds wat blokkerig nu en dan.

    Op welke manier zou het blokjes verhaal een instelling verhaal moeten zijn? Heb al erg veel dingen geprobeerd maar wat zou ik moeten aanpassen? Alvast bedankt voor jullie feedback!

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sjoedy Bekijk bericht
    Om de een of andere duistere reden hoor je op tv steeds 2 seconden geluid, dan een licht klikje en ligt het geluid eruit, dan weer 2 seconden geluid, etc etc. ??

    Op welke manier zou het blokjes verhaal een instelling verhaal moeten zijn? Heb al erg veel dingen geprobeerd maar wat zou ik moeten aanpassen? Alvast bedankt voor jullie feedback!
    Blijkbaar maken de TV en de set geen goede handshake. Wat je zou kunnen proberen is om de volgorde van in- en uitschakelen te veranderen. Vaak moet eerst de set ingeschakeld worden zodat deze door de TV herkend kan worden en de instellingen daar op kan passen.

    Het blokjes-verhaal heeft denk ik te maken met de hoeveelheid 'grain' die in het beeld aanwezig is. Deze is vaak toegevoegd voor een meer realistische indruk. Wanneer je probeert om dat er uit te filteren, wordt het beeld vaak plastisch (of minder scherp) en krijg je mogelijk bewegings-artefacten. Dit zijn de redenen om de kuntsmatige beeld-verbeteraars zo veel mogelijk uit te schakelen, want in de meeste gevallen hoort het gewoon bij de bron.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Kleine aanvulling op het verhaal van Gerco.
    Die "kunstmatige beeld- verbeteraars" stel je per bron op de TV in.
    Kan dus zomaar zijn dat op HDMI 1 (Blu-ray alles in 1) het aan staat en op HDMI 2 (PS3) uit.
    Hierdoor kan het een wel en de ander niet last van blokjes hebben.

    Denk bij die "verbeteraards" oa aan Clear LCD / MPEG artifect onderdrukker / etc..
    (Al die opties waar je zo veel extra voor betaald).
    Al die opties kunnen bij analoog beeld ontvangst juist soms wel het beeld nog enig zins acceptabel maken totdat je overgaat naar digitale kabel tv.

  19. #19

    Standaard

    Blokjesverhaal was inderdaad een instellingsgevolg. Heb iets uitgedrukt in het menu van de tv en nu is het over, bedankt voor de feedback.

    Dat het geluid continu wegvalt en weer terugkomt is nog niet verholpen (bij tv kijken), maar wel wanneer ik de set aansluit op de koptelefoonuitgang van de tv. Maar dan is de kwaliteit niet optimaal denk ik? Philips zelf dacht dat het aan mijn hdmi kabel kon liggen, misschien geen 1.4.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sjoedy Bekijk bericht
    maar wel wanneer ik de set aansluit op de koptelefoonuitgang van de tv. Maar dan is de kwaliteit niet optimaal denk ik? .

    Dat klopt.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •