De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard hoe de diverse aparaten aansluiten

    Hallo,

    Onlangs is de kelder opgeknapt en voorzien van een gedeelte om te projecteren met een beamer. Maar er is de nodige diversiteit in aansluitingen, vandaar dat ik hier om advies vraag.

    De beamer (Acer H7513D) heeft o.a. 2 hdmi, 1x component en 1x composiet.

    De blueray 5.1 receiver heeft geen hdmi maar wel component in en stereo inputs

    Verder is het aansluiten van een wii (composiet of eventueel met een extra componentsetje) en tv decoder (hdmi en stereo output) gewenst en eventueel nog een media streamer (hdmi).

    Hoe kunnen deze apparaten het makkelijkste aangesloten worden op de beamer (video) en blueray receiver (audio)?

    Ik had zelf het volgende idee maar wellicht kan het makkelijker.
    TV decover:
    video: met hdmi naar de beamer
    audio: met de stereo output via een audioschakelkastje naar de blueraystereo inputs.

    Blueray:
    video: via rca naar de rca van de beamer
    audio: nvt

    Wii:
    video: de gele composiet connector aangesloten op de composiet van de beamer
    audio: met de stereo output via een audioschakelkastje naar de blueraystereo inputs.

    Eventueel kan hier een component kabel gebruikt worden. Dit zou betekenen dat er dan een videoschakelkastje voor de wii en blueray gebruikt dient te worden.

    Media streamer:
    video: hdmi aansluiting naar beamer
    audio: waarschijnlijk stereo output naar input van blueray receiver.

    Hopelijk is het een beetje duidelijk en kan iemand me advies geven.
    Laatst aangepast door Thuurke : 07-12-2012 om 13:41

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thuurke Bekijk bericht
    Hoe kunnen deze apparaten het makkelijkste aangesloten worden op de beamer (video) en blueray receiver (audio)?
    De makkelijkste en beste manier om alles aan te sluiten is door de alles-in-één set te vervangen door een receiver, luidsprekers, aktieve sub en een BD speler.
    Je kunt dan voor alle toestellen m.u.v. de wii, digitale verbindingen gebruiken en daarnaast het geluid van de mediastreamer als HD laten verwerken.

    Als de receiver video-omzetting heeft, kun je het beeld en geluid allemaal via de receiver laten lopen zodat je maar één (lange) HDMI-kabel nodig hebt om de beamer aan te sturen en je kunt gaan genieten van je HT.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Je zgn. "receiver" (want dat ding is het eigenlijk niet) maakt het aansluiten ruk: je hebt te weinig inputs en gaan klooien met kastjes en multiswitches oid maakt het allemaal niet beter. Ik weet niet welke speakers je hebt en welk budget je hebt, maar koop in elk geval een deftige receiver (en die heb je al rond de 500,-) met genoeg aansluitingen, want dit gaat nergens over...helaas.

  4. #4

    Standaard

    Heb inderdaad door dat die receiver niet echt alles is. Je denkt even een surround setje te kopen en klaar. Ach ja weer wat geleerd.

    Het budget is niet al te groot en het moet ook leuk blijven voor erbij (nog geen audio/videofiel op dit moment sorry ).

    Nu ben ik denk ik net een leuke beginners reciever misgelopen (nl-nl.forum.ibood.com/27407-onkyo_tx-sr313_51_receiver_met_4_hdmi_ingangen_en_1_uitgang/).

    http://www.nl.onkyo.com/assets/2/0/6...9x9999.png.jpg

    Als ik hier kijk heeft die wel de nodige aansluitingen.
    Ik zie echter dat de Impendantie 6-16 moet zijn. Wat gebeurt er als ik de huidge 4 ohm speakertjes van de "receiver" zou aansluiten? De huidige subwoofer is 8 ohm dus zou wel kunnen. Deze zou dan op de pre out subwoofer aangesloten moeten worden. Is dat dan via een cinchplug?

    Sorry voor de beginners vraagjes

  5. #5

    Standaard

    De subwoofer van het setje wat je nu gebruikt is niet aktief maar passief. Deze kun je daarom niet aansluiten op een losse receiver.

    Wanneer de aansluiting uitgevoerd is als cinch(tulp) en er "pre-out" bij staat, is het geen luidspreker uitgang, maar een voorversterker-uitgang. Je kunt een 'pre-out' alleen gebruiken voor het aansluiten van een externe eindversterker of een luidspreker waar deze bij ingebouwd is zoals een aktieve sub. Een passieve sub is dus een sub zonder eigen eindversterking en kun je dus alleen aansluiten op een luidspreker-uitgang zoals die bij veel receivers van alles-in-één sets aanwezig is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Naar aanleiding van jullie info toch maar een receiver (yamaha rx-v373) en speakerset (yamaha ns-p20) besteld.

    Er loopt op dit moment een hdmi kabel van de receiver hdmi out naar de beamer.
    Mediaplayer en tv decoder werken naar behoren via hdmi.
    Nu had ik de blueray speler via component (av1 op de receiver) aangesloten met het idee dat dan via de hdmi out er wel signaal naar de beamer gestuurd zou worden. Is dit iets wat mogelijk zou moeten zijn of moet ik toch een component kabel richting de beamer leggen voor component apparatuur? Zelfde geld dan ook voor composiet lijkt me.

  7. #7

    Standaard

    Een BD-speler heeft een HDMI-aansluiting en zo niet, dan is het geen BD-speler, maar een DVD-speler.

    Wanneer de speler een HDMI-aansluiting heeft, kun je het beste die gebruiken. De receiver zorgt er dan voor dat je een keten hebt van de speler naar de beamer. De receiver haalt dan het geluid er uit en zorgt er voor dat het op de juiste manier verwerkt wordt zodat het ook synchroon is met het beeld.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Ja Gerco ik had het al eerder begrepen
    Maar goed. Ik heb dus nog de blueray speler van de set waar het topic mee begon. Deze heeft alleen component uit. Verder is er dus ook nog de Wii die composiet uit heeft. Als ik deze aansluit op de receiver zou dan het signaal ook via de hdmi uit naar de beamer moeten kunnen? Of moet ik voor de component apparaten een kabel van de component out van de reciever naar de component in van de beamer en idem voor composiet laten lopen?

  9. #9

    Standaard

    Heb je daar toevallig ook het merk en type van?

    Iedere BD-speler -en receiver waar deze bij ingebouwd is- heeft een HDMI-aansluiting die je soms even moet zoeken, omdat deze soms bij de LAN- of USB- poort kan zitten i.p.v. bij de video-aansluitingen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Ik heb me blijkbaar vergist en het is maar een dvd speler.
    http://www.lg.com/nl/home-cinema-sys...eater-systemen.
    Neemt niet weg dat ik deze graag via component zou willen aansluiten op de receiver en het beeld dan via de hdmi out van de receiver naar de beamer sturen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thuurke Bekijk bericht
    Ik heb me blijkbaar vergist en het is maar een dvd speler.
    http://www.lg.com/nl/home-cinema-sys...eater-systemen.
    Neemt niet weg dat ik deze graag via component zou willen aansluiten op de receiver en het beeld dan via de hdmi out van de receiver naar de beamer sturen.
    Ben bang dat je receiver daarvoor niet in de juiste prijsklasse zit , met andere woorden, pas de (veel) duurdere modellen beschikken ook over videoprocessors die analoge signalen geschikt kunnen maken om geupscaled via de HDMI uit te kunnen sturen. Je kan eventueel het audiodeel aansluiten op de receiver en de component aansluiten op de beamer
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Oke gaan we dat eens proberen. Nu staat/gaat het meeste via de mediaplayer dus incidenteel de beamer omschakelen zal geen probleem zijn.

  14. #14

    Standaard

    Heb trouwens nog een klein vraagje. De kabel naar de subwoofer is wat kort. Is dit gewoon een tulp-audio kabel? En zou ik dus deze http://www.allekabels.nl/tulp-kabels...ulp-kabel.html hier voor kunnen gebruiken?

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thuurke Bekijk bericht
    Heb trouwens nog een klein vraagje. De kabel naar de subwoofer is wat kort. Is dit gewoon een tulp-audio kabel? En zou ik dus deze http://www.allekabels.nl/tulp-kabels...ulp-kabel.html hier voor kunnen gebruiken?
    Yep, dat kan, al kan het met de ene of andere kabel best wel eens een verschil in geluidskwaliteit geven, bij analoog ligt dat gevoeliger dan bij digitaal, gewoon prpberen en als het tegenvalt kun je alsnog je oude kabel weer gaan gebruiken.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    De kabel uit de link was even een voorbeeldje. Ik denk dat het toch een iets duurdere (hopelijk dan ook betere) uit het assortiment wordt.

    Het begint al mooi te worden! Zeker met de dune tv 101 erbij (simpel maar doeltreffende media speler).

    Enige wat nu nog een probleem is dat bij het inschakelen van het licht of een ander apparaat soms het beeld even weg is. Mij lijkt dit een gevalletje spanningsdip of piekbelasting.
    Zijn er hier ook mensen die hier ervaringen mee hebben?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •