De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Home Cinema vraagje

  1. #1

    Standaard Home Cinema vraagje

    Dag iedereen,
    dit is mijn eerst post op het forum. Mijn vraag is volgens mij al enkele keren gesteld, maar ik heb bij de antwoorden nooit de oplossing gevonden die ik zocht..

    Ik heb vandaag een nieuwe home cinema set aangeschaft (deze: https://www.krefel.be/nl/tv-audio/ho...46_C907_907436)

    Ik heb ook een TV die over 2 HDMI ingangen beschikt. Ik heb de Home Cinema verbonden met mijn TV via een HDMI kabel en verbonden met mij PS3 via een optische kabel, alles werkt..
    Nu, is het mogelijk om mijn laptop aan te sluiten op de Home Cinema ?

    Dit had ik in gedachten ==> Laptop via een HDMI kabel aansluiten op de TV (en die van de PS3 uittrekken), En dan de Home Cinema verbinden met zo een rood en wit kabeltje met mijn TV. Dit werkt helaas niet, als ik iets afspeel op mijn laptop krijg ik helaas alleen geluid via mij TV en niet via de Home Cinema..

    Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Ik hoop ook dat mijn uitleg duidelijk genoeg is

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    zo'n roodwit kabeltje is alleen maar stereogeluid. Speel je niet toevallig op de laptop 5.1 af ofzo? Schakel anders eens terug naar stereo en kijk wat er dan gebeurt.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie!

    Weet jij misschien hoe ik dit moet omzetten? Ben zelf eigenlijk nogal een amateur op dat gebied

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JayD93 Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie!

    Weet jij misschien hoe ik dit moet omzetten? Ben zelf eigenlijk nogal een amateur op dat gebied
    Je kan hebben dat bij zo'n platte TV helemaal geen analoge (rode en witte tulp) audioUITGANG aanwezig is, als er wel een aansluiting is, dan is dat meestal een INGANG (met name voor component)

    Soms kun je door gebruik te maken van een scartbreakout wel een analoge uitgang maken:





    http://www.allekabels.nl/scart-kabel...t-adapter.html#

    Als je het merk en model van je TV opgeeft kunnen we even meekijken, waarschijnlijk zit er wel een optische uitgang op je TV.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Vraag me niet hoe, maar ik heb het ondertussen al gevonden, gewoon even wat verschoven met de kabeltjes en instellingen, en plots lukte het!

    Toch heel fel bedankt voor de reacties!

  6. #6

    Standaard

    Als het, het maar doet (toch nog wel even wat verdiepen in de materie voor een volgende keer, dan is het altijd leuk te weten waarom het nu dan wel werkt )
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •