De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer A-30 en vsx2020

    Hoi,

    Ik heb een vraagje over de pioneer A-30. Deze heeft een power amp functie en heeft een vermogen van 70watt per kanaal. Ik wil deze gebruiken om de height channels van mijn pioneer vsx2020 aan te sturen en zo te genieten van 9.2 surround. Nu doe ik dit met mijn pioneer vsx859.

    Is deze A-30 krachtig genoeg om dit te doen en heeft deze power amp functie dan een meerwaarde of is mijn 859 hiervoor beter geschikt ?

    Kan iemand mij hiermee helpen?

    Gr Kurtos

  2. #2

    Standaard

    Leuke vraag

    Zelf ben ik de gebruiker van een fijne 7.1 setup waar ik heel erg tevreden mee ben en heb dan ook belangstelling voor anderen hun nog uitgebreiderde setups...... al zal ik zelf niet snel nog meer speakers gaan gebruiken

    Om je vraag te kunnen beantwoorden zul je voor de kenner toch wel wat meer info moeten geven, je vermeld namelijk niet je speakersamenstelling. Het vermogen van een versterker is niet in alle gevallen van belang, als je er heel gevoelige speakers aanhangt kun je met een betrekkelijk laag vermogen al een heel eind komen, daar maken die plastic voorgebakken alles in 1x weggooisetjes ook gebruik van

    Ben benieuwd naar je speakeropstelling/samenstelling en hoe je eea hebt aangesloten mbt de volumeregeling van je height speakers, vraag me ook wel een klein beetje af wat je met deze opstelling extra geniet.....

    Vraag me ook af waarom je van versterker wilt wisselen als de VSX859 reeds zou voldoen

    Je kan met je info heel veel forum medegebruikers nog een heel eind op weg helpen, er zijn denk ik niet veel 9.2 gebruikers
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hoi,

    Bedankt voor de reactie. Ik heb devolgende speakers (teufel system 5 THX select2+ een extra paar S 500 FCR ) aan deze receiver(vsx2020) aangesloten. Dit is echt een fantastisch systeem om films op te kijken.

    Ik heb op de Pre-outs van de height channels van deze receiver de pioneer vsx859 aangesloten. Het voordeel van de europese versie van de vsx2020 is dat de pre-outs blijven werken ook als je de digitale uitgangen gebruikt. Vandaar dat ik een 9.2 systeem heb,dus dolbyZ wat volgens mij echt voor een meerwaarde zorgt.

    Waarom wil ik de A30 eventueel kopen?

    1. betere geluidskwaliteit door de powar amp functie ? Is dit dan ook zo en is deze versterker krachtig genoeg?

    2. deze versterker neemt een pak minder plaats in dan de vsx859

    3. Mijn broer krijgt de vsx859 dan cadeau

    Hopelijk is dit genoeg informatie om mijn vraag op te lossen

    Gr Kurt

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtos Bekijk bericht
    Hoi,

    Bedankt voor de reactie. Ik heb devolgende speakers (teufel system 5 THX select2+ een extra paar S 500 FCR ) aan deze receiver(vsx2020) aangesloten. Dit is echt een fantastisch systeem om films op te kijken.

    Ik heb op de Pre-outs van de height channels van deze receiver de pioneer vsx859 aangesloten. Het voordeel van de europese versie van de vsx2020 is dat de pre-outs blijven werken ook als je de digitale uitgangen gebruikt. Vandaar dat ik een 9.2 systeem heb,dus dolbyZ wat volgens mij echt voor een meerwaarde zorgt.

    Waarom wil ik de A30 eventueel kopen?

    1. betere geluidskwaliteit door de powar amp functie ? Is dit dan ook zo en is deze versterker krachtig genoeg?

    2. deze versterker neemt een pak minder plaats in dan de vsx859

    3. Mijn broer krijgt de vsx859 dan cadeau

    Hopelijk is dit genoeg informatie om mijn vraag op te lossen

    Gr Kurt
    Mmmm, met de huidige situatie lijkt het dan wel te bevallen, al kan ik dat niet echt uit je antwoord filteren
    Je hoopt met de andere versterker ruimte te winnen en je lijkt je af te vragen of het vermogen van die versterker voldoende is, financieel voordeel heb je er ook niet van, je geeft immers de huidige oplossing weg....

    Al met al toch wel een beetje lastig te beantwoorden vraag voor een buitenstaander, moet hier nog even over denken en wat info over vergaren (hoop niet dat je oplossing haast heeft.....)

    BTW, je laat je wel een beetje lastig helpen, geen linkjes enzo, had een 9.2 gebruiker toch wel iets hoger ingeschat
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Hoi,

    Ja een financieel voordeel heb ik er niet echt van
    Ik ben super tevreden over mijn set maar dacht dat deze versterker iets extra zou kunnen toevoegen aan de hele beleving.
    Ik ben nu bezig aan de bouw van een nieuwe ruimte voor mijn home cinema omdat mijn oude ruimte plaats moet bieden aan mijn zoontje van 17 maanden.(speeltjes,kledij,....)

    In deze ruimte komen devolgende toestellen te staan:

    TV: samsung 55A956 led lcd
    Projector: Optoma HD67 +3Dxl
    Reciever: Pioneer vsx2020 + pioneer vsx 859
    Boxen: 9.2 teufel system 5 thx select 2
    HD-dvd:Toshiba HD-dvd XA2
    Blu-ray: Pioneer bdp 52 en bdp 140(region free bd)
    Mediaplayer: Eminent 7080
    Buttkicker LFE

    Binnen een paar maandjes zal ik dan een paar plaatjes uploaden van deze set met links


    Gr

  6. #6

    Standaard

    Als het goed is, heb je geen externe eindversterking nodig om de 'heights' aan te sturen. Dat wordt nl. door de eindtrappen van de 'surround-backs' gedaan en kun je dus alleen kunnen gebruiken bij DPLIIz en 5.1. Bij 7.1-bronnen zal je daarom moeten kiezen tussen de 'surround-backs' en de 'front-wides' of 'front-heights'.

    De 'pre-outs' zijn gekoppeld aan de aansturing van de eindtrappen en dus niet aan de decoder. Anders hadden ze wel in de gebruiksaanwijzing beschreven hoe je m.b.v. externe eindversterking 7.1 als 9.1 kunt laten weergeven.

    Wanneer je de A-30 al gekocht hebt en wilt gebruiken, zou deze voor zone 2 kunnen gebruiken of als alternatieve eindversterking van bvb. de 'fronts'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-11-2012 om 12:07
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Hoi,

    Bedankt voor de reactie.
    Met het Europese model kan je wel 9.1 surround verkrijgen met een externe versterker via de pre-outs. Je kan dan kiezen als je surroundback+height wil of surroundback en wide. Wide + Height gaat niet op dit model.

    Ik gebruikt deze configuratie nu al met een externe pioneer vsx859 aangesloten op de pre-outs van de vsx2020. Ik kan zeggen dat dit heel goed klinkt en echt een meerwaarde is in mijn opstelling.

    Ik wou echter weten als ik mischien voordeel kan halen uit een power amp (als deze beter is als de vsx859 natuurlijk) en als deze krachtig genoeg was voor de 2020?

    Gr

  8. #8

    Standaard

    Is er voor dit model ook een gebruiksaanwijzing on-line en zou je daar evt. een link voor kunnen posten?

    In die op de nl-site van Pioneer staat wel dat je er 9 luidsprekers op aan kunt sluiten, maar niet hoe je door gebruik te maken van die extra externe eindversterking die 9 luidsprekers tegelijk kunt gebruiken. De receiver zelf heeft er nl. maar 7.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-11-2012 om 14:01
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Hoi,

    Hier is de link van de handleiding:
    http://www.pioneer.eu/eur/products/a...0-K/media.html

    De analoge uitgangen blijven werken ook als je hdmi gebruikt. Vandaar dat je een externe versterker nodig hebt om die extra 2 kanalen te versterken.Ik ben dit te weten gekomen op een frans forum. Bij het Amerikaanse model werden de analoge uitgangen afgesloten bij gebruik van hdmi.

    Gr

  10. #10

    Standaard

    Ook in die gebruiksaanwijzing staat niet beschreven hoe alle aangesloten luidsprekers tegelijk gebruikt kunnen worden. Je kunt er daardoor van uit gaan dat de kanalen van de 'surround-backs' dus voor de 'surround-backs' of de 'Front Heights/Wides' gebruikt zullen worden. Die 'Front Heights' kunnen dus gewoon op de receiver aangesloten worden. Die extra eindversterker blijft dus overbodig, tenzij je deze voor een andere zone wilt gebruiken.

    Het gebruik van analoge uitgangen staat los van de 'pre-outs'. Met "analoge uitgangen" worden nl. de lijn-uitgangen bedoeld die gebruikt worden voor de andere zones en opname-apparatuur zoals een cassettedeck en met 'pre-outs' de uitgangen van de voorversterker. Wanneer de analoge uitgangen afgesloten zijn, blijven de 'pre-outs' dus gewoon werken en zal je dus geen gebruik kunnen maken van de andere zones en analoge opname-apparatuur.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-11-2012 om 15:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Heb even eea doorgenomen, Teufel verkoopt geen 9.2 set als zodanig, denk dan ook dat je zelf in overleg met Teufel iets hebt samengesteld. Heb je een samenstelling met of zonder dipolen, en zo ja hoe heb/had je deze dan opgesteld?

    Voor het beantwoorden van je vraag is het niet zozeer van belang, je wilde immers weten of je erop vooruit zou gaan..... en als ik alles zo bij elkaar optel denk ik dat dat niet het geval zal zijn. De enige die erop vooruit zou gaan is je broer

    Je huidige situatie is krachtiger en kan in het ongelukkige geval dat je 2020 ermee nokt nog als reserve dienen in een 5.1/2 opstelling. Ik denk dat de fronthigh kanalen geen highend versterker behoeven, het is immers een aanvulling op 7.1/2 en in al die drukte zal je geen verschil horen tussen verschillende versterkers, tevens denk ik dat de fronthighkanalen niet echt een topsignaal krijgen dat een top versterking behoeft.

    Zelf denk ik dan ook dat je erop achteruit zou gaan, maar dat is een puur persoonlijke mening
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •