Pagina 37 van 54 EersteEerste ... 2733343536373839404147 ... LaatsteLaatste
De resultaten 901 tot 925 van 1338 worden weergegeven.
  1. #901

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Dat heb je gewoon met zo'n franchise met zo'n grote fanbase. Mensen willen tegelijkertijd een film met alle bekende elementen, tegelijkertijd moet het verhaal goed zijn en de cgi en het acteren en de muziek en de weet-ik-al-niet-wat. En als dat allemaal in orde is dan begint men erover dat het toch wel wat veel van hetzelfde is. Er moet schijnbaar altijd een negatief punt zijn. Iedereen zn mening, maar petje af voor Abrams dat ie dit toch geflikt heeft.
    Men noemt de prequels nu wel een CGI festijn maar dat was ook een techniek die in die dagen in opkomst was en voelde toen ook goed.
    Het ding met CGI is dat het ook weer snel verouderd en nep maakt.

    Als het om de pacing gaat is dit zoizo de beste Star Wars.

  2. #902

    Standaard

    Was het al bekend dat Daniel Craig een kleine cameo heeft in de film? : http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=46852

  3. #903

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Was het al bekend dat Daniel Craig een kleine cameo heeft in de film? : http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=46852
    Ja. Staat zelfs al een discussie over in deze thread. En dat is niet de enige cameo.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Men noemt de prequels nu wel een CGI festijn maar dat was ook een techniek die in die dagen in opkomst was en voelde toen ook goed.
    Het ding met CGI is dat het ook weer snel verouderd en nep maakt.
    CGI festijn sloeg destijds niet alleen (of zelfs niet zo zeer) op het gebruik van CGI op zich, maar op het allesoverheersende aspect ervan. Met name het acteerwerk was erg houterig en men noemt de overdaad aan greenscreen ipv echte sets als een van de redenen. Daarnaast kwam het op het scherm allemaal wat steriel over. Force Awakens gebruikt ook CGI, maar daarnaast ook veel praktische effecten en echte, volledige sets (ipv greenscreen). Ziet allemaal een stuk authentieker uit.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #905

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    CGI festijn sloeg destijds niet alleen (of zelfs niet zo zeer) op het gebruik van CGI op zich, maar op het allesoverheersende aspect ervan. Met name het acteerwerk was erg houterig en men noemt de overdaad aan greenscreen ipv echte sets als een van de redenen. Daarnaast kwam het op het scherm allemaal wat steriel over. Force Awakens gebruikt ook CGI, maar daarnaast ook veel praktische effecten en echte, volledige sets (ipv greenscreen). Ziet allemaal een stuk authentieker uit.
    Het waren gewoon niet de beste Star Wars films maar ze compleet negeren die ik ze weer niet.
    Ik zit nu nog vol van de nieuwe film dus dit nu de beste Star Wars film noemen doe ik misschien op een ander moment.

  6. #906

    Standaard

    Wat voor rol blijft Abrams spelen bij de andere Star Wars films ?

  7. #907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wat voor rol blijft Abrams spelen bij de andere Star Wars films ?
    Executive producer, dus bij belangrijke beslissingen wordt hij betrokken.

  8. #908

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Executive producer, dus bij belangrijke beslissingen wordt hij betrokken.
    Deze film heeft hij voor een groot deel met hem team gemaakt dus ik ben benieuwd wie we daar nog van terug zien bij de volgende.

  9. #909

    Standaard

    Amazon.co.uk maakt melding van een bonus disc (niet exclusief) bij de blu-ray.

  10. #910

    Standaard

    Ik las vandaag op nu.nl dat Harrison Ford 30 miljoen voor zijn rol heeft gehad. J.J. Abrams 4,5 miljoen. Niet te geloven dat Ford zoveel meer krijgt dan de regisseur.

  11. #911
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het is waarschijnlijk een beetje als een het verschil tussen de stervoetballer en zijn trainer. Die krijgen ook een veelvoud van het salaris. Maar het verschil is wel schrijnend.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #912

    Standaard

    Nu ben ik geen Star Wars fanaat, maar is het niet zo dat Harrison niet iets meer betekend voor die reeks, dan die regisseur, en dat ze daarom hem een groot salaris hebben gegeven?, omdat Harrison er eigenlijk wel in hoort, (Wel absurd trouwens zo'n groot bedrag), maar wel idd schrijnend als je dat afzet tegen dat van J.J

  13. #913

    Standaard

    CGI effecten zijn voor mij het moment om naar de wc te gaan. Het maakt mij niks uit avengers, transformers of nu met star wars. Die 10 minuten deathstar/ piloten die op iets schieten actie, zie ik wel terug op bluray. Dat gezegd hebbende, film van het jaar voor mij.

  14. #914

    Standaard

    Net gezien.
    Ik ben een enorme star wars fan.
    Ik heb 2 fx force lichtzwaarden dv masker enz...
    Maar ik ben wel objectief...
    vergeleken bij interstellar is deze film zwak op zijn best.
    Zonder insterstellar is deze film erg lekker voer voor star wars fan,s
    wel veel gap,s in het scenario maar dat blijft star wars..
    zonder Interstaller is het 8.5 op 10
    Met is het helaas 5/10 en ik heb beide gezien.
    who is more foolish,the fool or the fool that
    follows him

  15. #915

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN Bekijk bericht
    Net gezien.
    Ik ben een enorme star wars fan.
    Ik heb 2 fx force lichtzwaarden dv masker enz...
    Maar ik ben wel objectief...
    vergeleken bij interstellar is deze film zwak op zijn best.
    Zonder insterstellar is deze film erg lekker voer voor star wars fan,s
    wel veel gap,s in het scenario maar dat blijft star wars..
    zonder Interstaller is het 8.5 op 10
    Met is het helaas 5/10 en ik heb beide gezien.
    Volgens mij ben jij een Interstellar fan.
    Wel fijn dat je ondanks die zwaarden wel objectief bent.

  16. #916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN Bekijk bericht
    Net gezien.
    Ik ben een enorme star wars fan.
    Ik heb 2 fx force lichtzwaarden dv masker enz...
    Maar ik ben wel objectief...
    vergeleken bij interstellar is deze film zwak op zijn best.
    Zonder insterstellar is deze film erg lekker voer voor star wars fan,s
    wel veel gap,s in het scenario maar dat blijft star wars..
    zonder Interstaller is het 8.5 op 10
    Met is het helaas 5/10 en ik heb beide gezien.
    star wars en intestellar vergelijken is een beetje als appels en peren ...
    vond ze allebei erg goed overigens.

  17. #917

    Standaard

    Vandaag (eigenlijk gister ) nogmaals gezien maar dan bij JT in Hilversum.
    Met als voorafje een brandalarm waarvoor heel de bioscoop ontruimd moest worden maar goed...

    Deze voorstelling van 13.00u was volgens degene die vooraf even het woord nam een primeur "want vannacht was de Dolby Vision versie binnengekomen"!
    We waren dus de eerste die op de meest optimale manier van de film konden genieten.

    En dat was idd ook wel grotendeels waar. Wow! Wat een kleuren, scherpte, geluid etc. en zwart is ook werkelijk echt zwart.
    Niet van dat grijszwarte zoals bij Pathe en/of IMAX.
    Soms was het eerlijk gezegd wel een tikkie te zwart. Details van bijvoorbeeld het zwarte gewaad van Kylo vielen daardoor weg.

    En dan die vreselijke brillen.
    Waarom moeten we anno nu nog steeds een bril lenen?
    Die dingen zijn allemaal blauw van de vingerafdrukken en overige vettigheid.
    Ik als al brildrager had bovendien last van reflecties en als ik naar de linker of rechterranden keek zag ik een rode of groene gloed.
    Wat dat betreft zijn de IMAX brillen stukken beter.

    Maar na wat poetswerk en gewoon rechtuit kijkend was t al met al toch bijzonder de moeite waard.
    Echt een hele vooruitgang op de concurrentie.
    Nu die brillen nog...

  18. #918

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN Bekijk bericht
    Net gezien.
    Ik ben een enorme star wars fan.
    Ik heb 2 fx force lichtzwaarden dv masker enz...
    Maar ik ben wel objectief...
    vergeleken bij interstellar is deze film zwak op zijn best.
    Zonder insterstellar is deze film erg lekker voer voor star wars fan,s
    wel veel gap,s in het scenario maar dat blijft star wars..
    zonder Interstaller is het 8.5 op 10
    Met is het helaas 5/10 en ik heb beide gezien.
    Hahahahaha, wtf.... Ik ga toch ook geen 12 Years a Slave vergelijken met Django Unchained?

    Edit: Owjee. Kom nu wel weer in de buurt van dat ene beroep

  19. #919

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Vandaag (eigenlijk gister ) nogmaals gezien maar dan bij JT in Hilversum.
    Met als voorafje een brandalarm waarvoor heel de bioscoop ontruimd moest worden maar goed...

    Deze voorstelling van 13.00u was volgens degene die vooraf even het woord nam een primeur "want vannacht was de Dolby Vision versie binnengekomen"!
    We waren dus de eerste die op de meest optimale manier van de film konden genieten.

    En dat was idd ook wel grotendeels waar. Wow! Wat een kleuren, scherpte, geluid etc. en zwart is ook werkelijk echt zwart.
    Niet van dat grijszwarte zoals bij Pathe en/of IMAX.
    Soms was het eerlijk gezegd wel een tikkie te zwart. Details van bijvoorbeeld het zwarte gewaad van Kylo vielen daardoor weg.

    En dan die vreselijke brillen.
    Waarom moeten we anno nu nog steeds een bril lenen?
    Die dingen zijn allemaal blauw van de vingerafdrukken en overige vettigheid.
    Ik als al brildrager had bovendien last van reflecties en als ik naar de linker of rechterranden keek zag ik een rode of groene gloed.
    Wat dat betreft zijn de IMAX brillen stukken beter.

    Maar na wat poetswerk en gewoon rechtuit kijkend was t al met al toch bijzonder de moeite waard.
    Echt een hele vooruitgang op de concurrentie.
    Nu die brillen nog...
    En blijft de film na 3x goed staande ?

    Ik moet zeggen dat ik ook neig om nog een keer te gaan.

  20. #920

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik las vandaag op nu.nl dat Harrison Ford 30 miljoen voor zijn rol heeft gehad. J.J. Abrams 4,5 miljoen. Niet te geloven dat Ford zoveel meer krijgt dan de regisseur.
    De 4,5 miljoen is alleen voor zijn functie als regisseur...
    tel daar schrijver producent, enz. bij op en hij krijgt ook een winstpercentage van deze film
    + bij elke film, spelletje, boek enz waar iets uit deze film gebruikt word krijgt hij ook nog xxx $ ....
    "A man's got to know his limitations", ...

  21. #921

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    En blijft de film na 3x goed staande ?
    Wat mij betreft wel.
    Blijf gewoon bij je eigen mening, trek je niets aan van wat anderen erover te zeggen hebben

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik moet zeggen dat ik ook neig om nog een keer te gaan.
    Gewoon doen!
    Nu kan t nog.

  22. #922

    Standaard Vanouds...?

    Ik ben afgelopen woensdag geweest, Pathé Scheveningen 3D. Ik ben geen fan van 3D, zeker niet als het geen native 3D is zoals bij Star Wars, maar toen de voorverkoop opende was 3D de enige optie in mijn omgeving. Imax 3D vind ik al beter te pruimen dan gewoon 3D, maar die zaal was al uitverkocht op de minuut dat de voorverkoop begon (ik vermoed dat medewerkers al los konden voor de site live ging - als dat niet zo is hoor ik het graag). Binnenkort bezoek ik de 2D-versie.

    Vooropgesteld: ik heb genoten! Ik ben fan vanaf mijn 7e, 8e, dat was in de tijd tussen A New Hope en Empire Strikes Back. Ik heb Hope niet in 1977 gezien, maar wel toen hij in 1980 opnieuw in de bios kwam toen het vervolg Empire verscheen. Voor die tijd had ik al wel veel speelgoed en ik wist van oudere neven wat er in Hope allemaal was gebeurd. Mijn jeugd was een en al Star Wars, dat werk. Nu ben ik er zo een die al zijn -nu vintage- toys nog heeft, geregeld games en mooie boeken koopt (The Making of, The Art of, Chronicles, etc) en diverse statues en een stormtrooperhelm in de man-cave heeft staan.

    Terug naar The Force Awakens. Ik vond het geweldig om de nieuwe troopers te zien, de dogfights tussen de X-Wings en TIE-Fighters, de lightsabelduels. Keiharde nostalgie bij Leia, Han, Chewie en de Falcon. Abrams heeft de sfeer perfect neergezet. Iets wat de prequels bij mij nooit voor elkaar kregen (Epsode III een beetje), hoe zeer ik dat ook wilde. Bijna alles voelde echt door fysieke locaties, sets, kostuums, schaalmodellen en natuurlijk de laatste cgi-technieken. The Force Awakens was vanouds.

    Maar vanouds is nu net de zwakte van deze film. Weeeeer een Death Star? Voor de derde keer?? Kom op zeg! De film leent zoveel van de oude trilogie (alles is al zo'n beetje genoemd hier en het zal niet lang duren voor iemand een scene-by-scene comparison op YouTube plaatst) en met name van A New Hope dat het praktisch een remake/reboot is geworden. En ik hou niet van reboots.

    Ik heb enorm veel aan te merken op de prequels. Ik heb Episode I gewoon overgeslagen toen ik de vorige films ging bekijken in aanloop naar de premiere - The Machete Order is mijn favoriete kijkvolgorde. De prequels halen het niet bij de oude trilogie (hoe zeer ik dat destijds ook wilde), maar het waren in elk geval geen recycles van de oude trilogie. Er werden nieuwe plekken in het universum verkend en interessante ontwikkelingen gevolgd (zij het karig uitgewerkt).
    In The Force Awakens was de deserterende stormtrooper origineel, de rest hebben we al een keer gezien.

    Nog wat minpunten:
    Captain Phasma. Door de teasertrailer, de grote poppen in de speelgoedwinkels en de supercoole outfit dacht ik dat ze een grote rol zou hebben. Een soort elite-trooper die een geduchte tegenstander zou zijn, een level-boss in gametermen. Maar niets van dit alles. Ze krijgt anderhalve minute screentime en schakelt zonder tegenstand de schilden uit wanneer Solo en Finn dat 'vragen'. Ze letten zelfs niet goed op haar in die ruimte. Maar goed, ik heb een ernstig vermoeden dat we haar nog terugzien. Ik hoop het.

    De Rathtars. De scene met die rare tentakelaliens in het vrachtschip die, heel convenient, de twee partijen die achter Solo aanzitten opvreten, vond ik compleet overbodig. Ik dacht even dat er een coole Mexican Standoff kwam tussen de twee bendes en Han, of dat hij zich er zoals hij zelf aankondige uit zou praten, maar het werd opgelost met een aggressieve deus ex machina-octopus. Bovendien hadden we al met tentakelbeesten geworsteld in Hope (diagona) en Jedi (sarlacc).

    Maar nogmaals, ik heb genoten, echt waar, en kijk uit naar mijn volgende viewing, in 2D.

    Muziek
    Nog wat over de muziek: die vond ik erg tegenvallen. In de bioscoop viel me het gebrek aan nieuwe thema's al op, wel hoorde ik veel inwisselbare actiemuziek met veel blazers. Niettemin heb ik de cd gekocht en beluisterd (ja, hij is inmiddels op Spotify, maar ik wil ze allemaal op een rijtje in mijn kast).

    De oude trilogie heeft buiten het heroische hoofdthema veel pareltjes in de score: Imperial March, Binary Sunset, Han Solo and The Princess, de thema's voor Leia, Yoda, The Emperor... Ik ben ervan overtuigd dat het succes van Star Wars destijds voor een belangrijk deel afkomstig was van de 'serieuze' soundtrack.

    Zelfs de prequels brachten ons pakkende muziekstukken: Duel of the Fates, Love Across the Stars. Maar in de soundtrack van TFA heb ik buiten Rey's Theme weinig nieuws gehoord dat blijft hangen. In elk geval niet in de bioscoop en ook niet bij de eerste beluistering van de cd.

    Maar kijk hier eens naar:

    YouTube: Jimmy Fallon, The Roots & "Star Wars: The Force Awakens" Cast Sing "Star Wars" Medley (A Cappella)

    Jimmy Fallon en de cast zingen een medley van de oude soundtrack. En dat is precies wat de nieuwe soundtrack ontbeert: 'meezingers'. Of wat chiquer gezegd: herkenbare motieven. Als je de oude soundtrack luistert (dus zonder film), hoor je zo'n beetje waar je bent en wat er gebeurt met wie. Het desolate Tatooine, de hoop die in Luke Skywalker schuilt, de schoonheid van de prinses, de triomfantelijke overwinning. In Empire natuurlijk de voortstuwende marsmuziek bij het niet te stuiten Rijk, het serene Dagobah, de opbloeiende liefde tussen Han en Leia; Primitieve klanken bij de Ewoks in Jedi, de verheviging van het duel als Darth Vader ontdekt dat Luke een zus heeft. Alles klopt.

    Ik ben altijd een John Williams-fan geweest, maar toen de Lord of the Rings-trilogie er op zat, kon componist Howard Shore er makkelijk naast op het voetstuk. LOTR zit vol met thema's. Bij personen, volken, gebeurtenissen. Zelfs de ring heeft zijn eigen tune. Diverse nummers uit die score speel ik geregeld af. Voor de extended versions zijn er nieuwe opnames met het orkest gemaakt, er is niet simpelweg bestaande muziek herhaald en bijgeplakt. (Maar met de soundtrack van de Hobbit-trilogie stelde Shore me weer teleur, die kwam niet in de buurt.)

    Dat alles, die Wagneriaanse aanpak, mis ik in de nieuwe Star Wars-soundtrack. Het is niet slecht, maar het is niet briljant. Natuurlijk, meneer Williams is ook vier decennia ouder. En ik weet niet in hoeverre het meespeelt, maar voor het eerst is de score niet opgenomen met The London Symphonic Orchestra, maar met een orkest in de VS. Ik las dat Williams bij de oudere films na de eindmontage van de film nog een paar weken voor het afronden van de soundtrack kreeg. Bij TFA (en alle films in deze eeuw waarschijnlijk) is er ge-edit tot de laatste minuut, waarbij de muziek steeds aangepast of meege-edit moest worden. Wellicht komen er in een 'complete recordings'-uitgave nog pareltjes boven die de film niet gehaald hebben.

  23. #923
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi betoog SeismicCharge,

    Ik ben het in hoofdlijnen wel met je eens.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #924

    Standaard

    En zo zie je maar weer dat de prequels toch nog wat waardering kunnen krijgen.

  25. #925

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door SeismicCharge Bekijk bericht
    I
    Captain Phasma. Door de teasertrailer, de grote poppen in de speelgoedwinkels en de supercoole outfit dacht ik dat ze een grote rol zou hebben. Een soort elite-trooper die een geduchte tegenstander zou zijn, een level-boss in gametermen. Maar niets van dit alles. Ze krijgt anderhalve minute screentime en schakelt zonder tegenstand de schilden uit wanneer Solo en Finn dat 'vragen'. Ze letten zelfs niet goed op haar in die ruimte. Maar goed, ik heb een ernstig vermoeden dat we haar nog terugzien. Ik hoop het.
    Gwendolyn Christie is bevestigd voor VIII; dus ja: die komt terug

Pagina 37 van 54 EersteEerste ... 2733343536373839404147 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •