Pagina 54 van 54 EersteEerste ... 4445051525354
De resultaten 1.326 tot 1.338 van 1338 worden weergegeven.
  1. #1326

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Helaas ga ik mij aan steeds meer ergeren (aan meer want ik had al o.a.: - leefden er nog anderen op de planeet die ontplofte ect. ect.).

    In de OT's had je de Dark-side, maar nooit had men het over 'There is still Light in him". Nu is er echt teveel nadruk op gelegd. Het weg vallen van het licht bij de vader/zoon confrontatie was wel mooi. Het ligt er verder wel allemaal te veel boven op.
    De planeet die ontplofte (Hosnian Prime) had zeker meer inwoners; het was de planeet waar de New Republic en de senaat gevestigd was. Je ziet zelfs Villecham (links, naast Korr Sella die eigenlijk een grotere rol had), de leider van de New Republic in 1 scene.

    In de OT werd "there is still light in him' niet letterlijk gezegd. Wel:
    Luke: Your thoughts betray you, Father. I feel the good in you, the conflict.
    Luke: There is still good in him.
    Luke: Because, there is good in him. I've felt it. He won't turn me over to the Emperor. I can save him. I can turn him back to the good side. I have to try.
    Padmé: Obi-Wan... there... is good in him. I know there is... still...
    [Padme dies]

    ipv Light dus Good, maar wel dezelfde betekenis/strekking.
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 27-04-2016 om 18:41

  2. #1327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    De planeet die ontplofte (Hosnian Prime) had zeker meer inwoners; het was de planeet waar de New Republic en de senaat gevestigd was. Je ziet zelfs Villecham (links, naast Korr Sella die eigenlijk een grotere rol had), de leider van de New Republic in 1 scene.

    In de OT werd "there is still light in him' niet letterlijk gezegd. Wel:
    Luke: Your thoughts betray you, Father. I feel the good in you, the conflict.
    Luke: There is still good in him.
    Luke: Because, there is good in him. I've felt it. He won't turn me over to the Emperor. I can save him. I can turn him back to the good side. I have to try.
    Padmé: Obi-Wan... there... is good in him. I know there is... still...
    [Padme dies]

    ipv Light dus Good, maar wel dezelfde betekenis/strekking.
    Ik bedoelde eigenlijk de planeet waar het wapen in was gebouwd. Anders dan de Death Stars uit ANH of ROTJ die geheel constructies waren. Er waren bomen op die planeet en de Ewoks waren ook niet bekend bij de rebels toen ze op Endor landde. Dus er is een kans dat er meer de lucht in is gegaan dan alleen een basis van de first order.

    Good is een stuk subtieler dan Light. Het is nog niet zo erg als mediclorians verzinnen, maar het is zo geforceerd. Ze deden als of Light een begrip was, maar dat was helemaal niet zo. Alleen de Darkside was een begrip en het was ook niet dat iemand van de Darkside "dark" in zich had.
    Laatst aangepast door lockedfor : 27-04-2016 om 21:16
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  3. #1328

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lockedfor Bekijk bericht
    Ze deden als of Light een begrip was, maar dat was helemaal niet zo.
    Hate to say it, maar dat was wel zo; in diverse canon boeken wordt deze term gebruikt.

  4. #1329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Hate to say it, maar dat was wel zo; in diverse canon boeken wordt deze term gebruikt.
    Voor mij zijn enkel de films van de OT canon. Maar dat er in de extended boeken over Light werd gepraat wist ik niet.
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #1330

    Standaard

    In december VII gezien in de bioscoop, gisteravond voor de 2e keer herzien op blu ray. Ik heb niet het "star wars" gevoel wat ik destijds had in de jaren 80 had met The Empire Strikes Back en de aanloop naar The Return of the Jedi. VII is een bovengemiddelde goede film, dat wel...... Wel ben ik nieuwsgierig naar "the rogue one"... Ik laat mij verrassen...

  6. #1331

    Standaard

    Het is inderdaad anders, zo ervaar ik dat ook. Zo'n beleving als je had bij de originelen in de beginjaren komt natuurlijk nooit meer terug. Al is het alleen al omdat je zelf verandert en ouder bent geworden. Verder waren deze films destijds veel vernieuwender, in tal van opzichten. Ik ben steeds weer nieuwsgierig naar de nieuwe delen, dat wel, maar het voelt toch anders.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  7. #1332

    Standaard

    Het komt denk ik met name door de herhaling van zetten. Het is allemaal al eerder en beter gedaan. Er komen nieuwe figuurtjes bij, misschien meer bombast in de vorm van special effects en spetterende actiescènes maar ook al is de verpakking nog zo mooi....qua inhoud brengt het geen verrassing meer. Ook Rogue One zal wederom een verhaal zijn tussen goed en kwaad, een missie, nieuwe gezichten in een vertrouwde omgeving. Ik kijk er ook naar uit hoor maar ik zie de films niet meer dan heerlijk popcorn vermaak. Liever dit dat de zoveelste comic-verfilming.

  8. #1333
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben het eigenlijk (als ik mijn fanboy-status buiten beschouwing laat) helemaal met jullie eens, maar gaat dat niet op bij 90% van alle aktie-, spektakel-, sci-fi-, of horrorfilms. Originaliteit wordt na meerdere decennia film steeds lastiger te vinden. Het zijn eerder de uitzonderingen of de films die het wel heel uniek brengen. Soms is het ook gewoon wat de massa of minimaal de fanboys willen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #1334

    Standaard

    http://nl.ign.com/star-wars-episode-...-force-awakens

    Ondanks dat ik blij ben met deze film vind ik wel dat Cameron een beetje gelijk heeft.

  10. #1335

    Standaard

    16 augustus al op Netflix.

  11. #1336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    16 augustus al op Netflix.
    Beter laat dan nooit hé.

  12. #1337

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    http://nl.ign.com/star-wars-episode-...-force-awakens

    Ondanks dat ik blij ben met deze film vind ik wel dat Cameron een beetje gelijk heeft.
    We zullen zien wat Cameron van Avatar 2 maakt, pas dan kun je deze uitspraak in het juiste licht zien.
    Zo innovatief was Avatar namelijk ook niet: Pocahontas in een space jasje.

    Minder innovatie hoeft niets in de weg te staan voor een vermakelijke film. Zowel Avatar alsook Star wars 7 zijn vermakelijke films.

    Soms is iets bestaand goed doen beter dan innovatie introduceren wat niet is goed uitgewerkt.
    Laatst aangepast door hstadman : 26-07-2016 om 19:49

  13. #1338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    We zullen zien wat Cameron van Avatar 2 maakt, pas dan kun je deze uitspraak in het juiste licht zien.
    Zo innovatief was Avatar namelijk ook niet: Pocahontas in een space jasje.

    Minder innovatie hoeft niets in de weg te staan voor een vermakelijke film. Zowel Avatar alsook Star wars 7 zijn vermakelijke films.

    Soms is iets bestaand goed doen beter dan innovatie introduceren wat niet is goed uitgewerkt.
    Heel het CGI en 3D gebeuren waren bij Avatar twee dingen die we toen nog nooit van dat soort niveau gezien hadden.

Pagina 54 van 54 EersteEerste ... 4445051525354

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •