Pagina 16 van 54 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
De resultaten 376 tot 400 van 1338 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Na beide Star Trek's te hebben gezien houd ik mijn hart vast met Abrams in de regisseursstoel. Wat een prutsfilms waren dat zeg. Hopelijk houdt 'ie zich een beetje in met het lens flare gebruik.
    Ik vond de nieuwe Star Trek film wel goed. De lensflare vond ik daar wel passen omdat je een 'clean' Star Trek universum wil hebben. Slechter dan het verpesten van de 'gritty' oude sfeer van de originele SW trilogy door George met de nieuwe episodes kan je het toch niet krijgen. Dus Abrams moet echt zijn best doen om het te verpesten. Maar, als Speilberg het kan met Indy...

    Voor nu heb ik nog zeker de goede hoop en evenzo de hoop (vrijwel) niets te zien van de oude cast. Van mij mogen ze de hele Luke/Leia/Han-saga achter zich laten ondanks dat ik fan van het eerste uur ben (oke, qua leeftijd van het derde uur van ROTJ). Doch aan de andere kant, als Luke en Leia dood gaan in de eerste film zou dat ook iets hebben. Niet omdat ik ze slecht vind, maar meer het gevoel dat je hebt. Dan heb je echt hun leven meegemaakt (wie had er geen brok in keel bij hun geboorte...tenzij je begon met Episode I - III).
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  2. #377
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik maak me ook niet druk om Abrams, eerder het uitmelken van Disney. We zullen wel zien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik maak me ook niet druk om Abrams, eerder het uitmelken van Disney. We zullen wel zien.
    Als de films op een hoogstaand niveau blijven vind ik vervolgen niet zo erg, mits het maar goed en interessant blijft.

  4. #379

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik maak me ook niet druk om Abrams, eerder het uitmelken van Disney. We zullen wel zien.
    Star Wars werd niet tot op het bot uitgemolken door George Lucas?

  5. #380
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, niet qua films, wel qua merchandise, waar hij heel slim de rechten van behield.
    Als we nu ineens een hele lading films en spin-offs krijgen, zal dat de kwaliteit niet ten goede komen.

    Aan de andere kant: als ik iemand moest bedenken voor de overname, dan was dat toch wel weer Disney geweest.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #381

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht


    Aan de andere kant: als ik iemand moest bedenken voor de overname, dan was dat toch wel weer Disney geweest.
    Waarom dan? Je weet toch dat Disney vaak kindvriendelijke films maakt en dat dat impact heeft op de films die zij uitgeven.

  7. #382

    Standaard

    Star Wars is zo kindvriendelijk als het maar kan.

  8. #383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Star Wars is zo kindvriendelijk als het maar kan.
    Alleen delen 1,2 en 3. De delen 4,5 en 6 waren wat minder kindvriendelijk en dat waren ook meteen de betere delen.

  9. #384

    Standaard

    Ik zie niet zo'n probleem in Disney. Ze hebben het met Marvel bijzonder goed aangepakt en wat toon betreft zijn de Star Wars-films niet zwaarder dan de films in die reeks. Episode 3 ligt wat zwaarder op de maag en een aantal elementen uit Episodes 2 en in mindere mate 5 zijn ook aan de wat grimmigere kant, maar voor de rest bevatten ze allemaal wel tot op zekere hoogte speelsere of kinderachtigere elementen (Ewoks, Jar-Jars, toch op z'n minst de halve entourage van Jabba de Hutt, enz.). Het zijn nu eenmaal geen films die het van bloot of bloed moeten hebben.
    En laten we niet vergeten dat Disney via diverse studios (Miramax, Touchstone, Dimension, enz.) ook films heeft uitgebracht met R-ratings en/of die wat thematiek betreft wel wat steviger zijn dan Star Wars. Films die direct of indirect onder de Disney-paraplu worden uitgebracht zijn dus niet per definitie mierzoet of overdreven kinderachtig. Ik geloof wel dat Abrams op een goede dag in staat is om de sfeer van Star Wars te benaderen. Daarbij kijk ik niet zo zeer naar de Star Trek-reboot als referentie, maar naar Super 8. Die was ondanks de prominente aanwezigheid van kinderen in de cast niet wars van wat stevigere elementen -zonder daarin al te zeer te zwelgen. En wat sfeer betreft vond ik hem beter passen in de SF- en fantasyfilms van de jaren zeventig en vroege jaren tachtig dan in de hyperactieve en CGI-doordrenkte hedendaagse films uit die genres.
    Laatst aangepast door mark t : 13-04-2014 om 15:23
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #385

    Standaard

    Ik hoop in ieder geval niet dat Disney straks de nieuwe Star Wars in Nederland gaat uitbrengen met een nederlands na gesynchroniseerde versie. Dat is iets waar Disney natuurlijk hartstikke goed in is,NOT !!!!!
    Ik erger me altijd mateloos als ik op tv weer een disney tekenfilm premiere zie en dat Rene Mioch weer helemaal staat te kwijlen omdat " onze Nederlandse sterrencast " weer de stemmen heeft ingesproken. En daarmee weer een prachtige tekenfilm met mooie ingesproken Amerikaanse/Engelse stem acteurs helemaal om zeep helpt.

    Ik zou er niet raar van opkijken als dit straks het geval is met Star Wars, ik hoop het van harte van niet want Star Wars moet gewoon in zijn originele versie met nederlandse ondertitels in de bioscoop komen.

  11. #386

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht
    Ik hoop in ieder geval niet dat Disney straks de nieuwe Star Wars in Nederland gaat uitbrengen met een nederlands na gesynchroniseerde versie. Dat is iets waar Disney natuurlijk hartstikke goed in is,NOT !!!!!
    Ik erger me altijd mateloos als ik op tv weer een disney tekenfilm premiere zie en dat Rene Mioch weer helemaal staat te kwijlen omdat " onze Nederlandse sterrencast " weer de stemmen heeft ingesproken. En daarmee weer een prachtige tekenfilm met mooie ingesproken Amerikaanse/Engelse stem acteurs helemaal om zeep helpt.

    Ik zou er niet raar van opkijken als dit straks het geval is met Star Wars, ik hoop het van harte van niet want Star Wars moet gewoon in zijn originele versie met nederlandse ondertitels in de bioscoop komen.
    Als ze het met Marvel films niet doen, dan denk ik dat ze het bij Star Wars-films ook niet zullen doen. Bij live action-films is het i.t.t. bij animatiefilms nog betrekkelijk zeldzaam. En als het dan gebeurt, dan toch vooral bij films die echt op kinderen zijn gericht i.p.v. op een breder publiek.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #387

    Standaard

    Het gebeurde bij Iron Man 3 - Maar dat bleek een gigantische flop. In de toekomst zit het er vast niet meer in.

  13. #388

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Als ze het met Marvel films niet doen, dan denk ik dat ze het bij Star Wars-films ook niet zullen doen. Bij live action-films is het i.t.t. bij animatiefilms nog betrekkelijk zeldzaam. En als het dan gebeurt, dan toch vooral bij films die echt op kinderen zijn gericht i.p.v. op een breder publiek.
    Mij dunkt, dat gezinnen met kinderen toch wel het breedste publiek zijn. Kijk maar eens naar de opbrengst van Rio 2 t.o.v Captain America...Frozen heeft ook ontzetend veel opgebracht ten opzichte van live action films. Disney zal toch wel iets willen in de trand van "Pirates of the Caribbean" om een zo breed mogelijk publiek te trekken. Een film voor jong en oud dus. Op zich niets mis mee, als ze de legacy van Star Wars maar in acht houden.

  14. #389

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Disney zal toch wel iets willen in de trand van "Pirates of the Caribbean" om een zo breed mogelijk publiek te trekken.
    Ik denk het ook. En die film was PG-13. Net als de Marvel-films (ook kaskrakers), of films als Titanic of Avatar. Niet specifiek gericht op gezinnen, maar ietwat meer op alles boven 12-jarigen (hoewel zo'n rating niet betekent dat je er niet inkomt als je jonger dan 12 bent)..
    Het gros van de Star Wars-films was overigens PG, maar de PG-13 rating is pas ingevoerd na de originele trilogie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #390

  16. #391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Als ze het met Marvel films niet doen, dan denk ik dat ze het bij Star Wars-films ook niet zullen doen. Bij live action-films is het i.t.t. bij animatiefilms nog betrekkelijk zeldzaam. En als het dan gebeurt, dan toch vooral bij films die echt op kinderen zijn gericht i.p.v. op een breder publiek.
    Roep niet te hard....in 1985 werd de (in amerika als TV film verschenen) Star Wars spin-off film 'Caravan of Courage: an Ewok adventure' in de nederlandse bioscopen uitgebracht als 'Het grote Ewok avontuur'. En jawel: Nederlands nagesynchroniseerd . Onder andere Hennie Huisman en Viola Holt spraken stemmen in..... (en ondergetekende heeft dit destijds in de bios mee mogen maken)

    (Desondanks verwacht ik nu geen nasynchronisatie)

  17. #392

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht

    Aan de andere kant: als ik iemand moest bedenken voor de overname, dan was dat toch wel weer Disney geweest.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Waarom dan?
    Lucasfilm en Disney zijn al sinds medio jaren 80 vaak enorm close geweest:
    Diverse Indy attracties in de Disney parken, Star Tours, jaarlijks Star Wars weekends in de Disney USA parken, Lucas heeft de 3D film Captain EO (een attractie in de Disney parken) geproduceerd. En dan vergeet ik bijna Pixar (door Lucas opgericht).

  18. #393

    Standaard Nieuwe 'Star Wars'-films niet verbonden aan "uitgebreide universum"

    http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=36510

    zie bovenstaand artikel
    ik kan me wel aansluiten bij enkele meningen die gegeven worden op filmtotaal site

    het zou een hels karwei zijn alles wat ooit gedaan is met Star Wars te moeten indexeren en veel te limiterend je daaraan te moeten houden.
    En het is ook niet logisch. De films zijn het lopende verhaal en zijn een bron van inspiratie voor legio spin-offs. Niet andersom.

    Het lijkt me wel dat ze zichzelf min of meer opschepen met de enorme druk die ze zichzelf hiermee opleggen iets beters te moeten verzinnen dan alles wat er al is.
    Aan de andere kant lijkt het wel of dat wat er ook verzonnen wordt toch nooit goed genoeg zal kunnen zijn voor de verstokte fans.

    Voor mijzelf is het star wars verhaal altijd alleen de 6 films geweest. Ik ben ook nooit een voorstander of liefhebber van the clone wars geweest. in mijn ogen wordt daar ook al teveel afgeweken van de originele verhalen v/d films.
    ik heb wel eens dingen gelezen van the clone wars: een darth maul clone of zoiets, Anakin skywalker die al een padawan heeft terwijl hij in episode III niet eens lid mag worden van de jedi council

    al met al , ik vind het een mooi besluit dat ze zich alleen gaan richten op de 6 films, hopelijk brengt ze ons nu een mooi Star Wars film

  19. #394

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Xenomorph Bekijk bericht


    Voor mijzelf is het star wars verhaal altijd alleen de 6 films geweest. Ik ben ook nooit een voorstander of liefhebber van the clone wars geweest. in mijn ogen wordt daar ook al teveel afgeweken van de originele verhalen v/d films.
    ik heb wel eens dingen gelezen van the clone wars: een darth maul clone of zoiets, Anakin skywalker die al een padawan heeft terwijl hij in episode III niet eens lid mag worden van de jedi council

    al met al , ik vind het een mooi besluit dat ze zich alleen gaan richten op de 6 films, hopelijk brengt ze ons nu een mooi Star Wars film
    Clone Wars maakt juist (na deze beslissing) samen met de 6 films WÉL deel uit van de canon. Filmtotaal heeft dit (http://starwars.com/news/the-legenda...-new-page.html) officiele bericht niet helemaal correct verwoord.
    Dus......Anakin die een padawan (Ahsoka) heeft en de terugkeer van Darth Maul (geen clone overigens, Maul heeft alleen een cybernetisch onderstel gekregen) zijn nog steeds canon.

    Maar goed; buiten Ep1-6 en Clone Wars is dus alles, ja: álles wat de afgelopen pakweg 37 jaar is opgebouwd in een keer weggevaagd. Van Alan Dean Fosters' "Splinter of the Minds Eye" (het eerste EU boek! (ooit bedoeld als low budget script zodat men een vervolg kon maken als SW: ANH zou floppen)) tot de Marvel comics......van Timothy Zahn's ge-wel-di-ge "Thrawn trilogy" tot het multimedia project "Shadows of the Empire"......van de Ewoks en Droids animatieseries tot de 2 spin-off Ewok films.....
    Alles is in 1 klap gedegradeerd tot nonsens. Tig boekwerken (bv Star Wars encyclopedia; oude en nieuwe versie) en grote websites (Wookieepedia) kunnen de prullenbak in.


  20. #395

    Standaard

    Dat betekent dus dat alle C-canon en S-canon overgaat in N-canon en je maar 3 categorieën canon overhoudt?

  21. #396

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dat betekent dus dat alle C-canon en S-canon overgaat in N-canon en je maar 3 categorieën canon overhoudt?
    Zoiets zal t denk ik wel zijn:
    G-Canon blijft (een betere naam is wellicht voortaan Disney-Canon?)
    T-Canon wordt deels (Clone Wars) G-Canon
    C en S-Canon zal N-Canon worden (al zullen er altijd wel zaken overblijven die ook in de nieuwe Canon kunnen passen omdat ze niet geretconned worden).

  22. #397

    Standaard

    Edit: Er ging iets mis (verkeerde knopje), dit was een reactie op Duke zijn post hierboven:

    Persoonlijk vind ik dit niet zo heel gek hoor? Stel dat wij allemaal een paar boeken gaan schrijven met, uiteraard fantastische, Star Wars verhalen, die ook nog allemaal best-sellers worden ... Hoe kan je als filmmaker nou rekening houden met alles wat iedereen ooit gepubliceerd heeft over Star Wars?


    Bij Star Trek losten ze dit best slim op, maar daar hadden ze naast tien films ook nog met een hele lading TV-series te maken. Bij Star Wars zijn het voor mij persoonlijk ook alleen de films.


    Let wel, ik vind Star Wars fantastisch (wanneer komt er een reboot van Ep. I-III)? ), maar ik heb nooit veel interesse gehad in wat andere mensen, dan GL, ooit er bij verzonnen hebben. Nogmaals het lijkt me bijna onmogelijk om overal rekening mee te houden. Misschien zit ik er helemaal naast, aangezien ik niet op de hoogte ben van alles wat er ooit gepubliceerd is, maar hoe zou jij het aanpakken dan.
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  23. #398

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Hoe kan je als filmmaker nou rekening houden met alles wat iedereen ooit gepubliceerd heeft over Star Wars?.
    Op dezelfde manier als de auteurs die rekening houden met alles....

    Overigens zijn het niet 'zomaar' publicaties; Lucas(film) heeft destijds alles goedgekeurd. Nu Disney de rechten heeft wil men cashen en het hele Expanded Universe staat ze in de weg. Vandaar deze veegactie.
    Typische is dat er al direct 4 nieuwe Expanded Universe boeken zijn aangekondigd, en Dark Horse's rechten op de comics loopt af (Disney heeft straks ook deze rechten).....oftewel: ze gaan gewoon hetzelfde doen als wat de afgelopen 37 jaar is gebeurd (een eigen Expanded Universe bouwen.....)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    hoe zou jij het aanpakken dan.
    Hangt van de setting af:
    -in de periode tussen ROTS en ANH is maar minimaal wat verschenen. Hier heb je dus veel vrijheden.
    -verder is dé vraag: doe je wat met de Skywalkers? Zo ja: dan ben je inderdaad beperkt. Zo nee: dan kun je alle kanten op.

    Nieuwe films hoeven van mij niet. Ik had liever de (7 jaar geleden) aangekondigde live action TV serie gehad. Geen Skywalkers etc, maar nieuwe personages én enkele figuren uit Ep 1-6 die daarin een kleine rol hadden. (Wedge, Ackbar, etc)
    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 27-04-2014 om 10:44

  24. #399

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Op dezelfde manier als de auteurs die rekening houden met alles....

    Overigens zijn het niet 'zomaar' publicaties; Lucas(film) heeft destijds alles goedgekeurd. Nu Disney de rechten heeft wil men cashen en het hele Expanded Universe staat ze in de weg. Vandaar deze veegactie.
    Typische is dat er al direct 4 nieuwe Expanded Universe boeken zijn aangekondigd, en Dark Horse's rechten op de comics loopt af (Disney heeft straks ook deze rechten).....oftewel: ze gaan gewoon hetzelfde doen als wat de afgelopen 37 jaar is gebeurd (een eigen Expanded Universe bouwen.....)


    Hangt van de setting af:
    -in de periode tussen ROTS en ANH is maar minimaal wat verschenen. Hier heb je dus veel vrijheden.
    -verder is dé vraag: doe je wat met de Skywalkers? Zo ja: dan ben je inderdaad beperkt. Zo nee: dan kun je alle kanten op.

    Nieuwe films hoeven van mij niet. Ik had liever de (7 jaar geleden) aangekondigde live action TV serie gehad. Geen Skywalkers etc, maar nieuwe personages én enkele figuren uit Ep 1-6 die daarin een kleine rol hadden. (Wedge, Ackbar, etc)
    Daar ga ik helemaal in mee. TV-serie was cool geweest. Waarom inderdaad geen films in het Star Wars universum zonder links met de andere films?
    - Jeroen -
    - Mijn te koop Blu-Ray's -
    - I've never been perfect, but neither have you - LP -

  25. #400

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Op dezelfde manier als de auteurs die rekening houden met alles....

    Overigens zijn het niet 'zomaar' publicaties; Lucas(film) heeft destijds alles goedgekeurd. Nu Disney de rechten heeft wil men cashen en het hele Expanded Universe staat ze in de weg. Vandaar deze veegactie.
    Typische is dat er al direct 4 nieuwe Expanded Universe boeken zijn aangekondigd, en Dark Horse's rechten op de comics loopt af (Disney heeft straks ook deze rechten).....oftewel: ze gaan gewoon hetzelfde doen als wat de afgelopen 37 jaar is gebeurd (een eigen Expanded Universe bouwen.....)


    Hangt van de setting af:
    -in de periode tussen ROTS en ANH is maar minimaal wat verschenen. Hier heb je dus veel vrijheden.
    -verder is dé vraag: doe je wat met de Skywalkers? Zo ja: dan ben je inderdaad beperkt. Zo nee: dan kun je alle kanten op.

    Nieuwe films hoeven van mij niet. Ik had liever de (7 jaar geleden) aangekondigde live action TV serie gehad. Geen Skywalkers etc, maar nieuwe personages én enkele figuren uit Ep 1-6 die daarin een kleine rol hadden. (Wedge, Ackbar, etc)
    Skywalkers, moet je Harrison Ford erbij halen en alle oudere mensen. Je kunt natuurlijk wel al meteen beginnen met een nieuwe lijn, dus later in de tijd met nieuwe personages...
    Ook eventueel van de wederopbouw van de jedi etc.
    Clone wars kun je nog natuurlijk veel mee doen.

    We zullen zien volgend jaar. Ik moet eerlijk zeggen dat de laatste Star Trek film van JJ Abrams mij wel goede moed heeft gegeven voor een fatsoenlijke film.
    Al moet ik wel zeggen dat de laatste Pirates of the Caribbean films matig waren, omwille van het uitmelken van de franchise.

Pagina 16 van 54 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •