De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Exclamation probleem sony receiver str-db780 met bose speakers

    hallo mensen, ik zit met een probleem.

    ik had een hele goede kenwood receiver, maar die is sinds kort opgeblazen (hoe dat kan , ik zou het niet weten )

    nu heb ik een nieuwe sony receiver gekocht , (type in titel) waar ik heel blij mee ben. het is een 5.1 receiver maar ik gebruik hem als een 2.0 . ik heb 2 grote bose speakers eraan zitten. maar nu ik die nieuwe receiver heb is mijn bass een stuk minder geworden.

    ik heb geprobeerd om hier aan te wennen, maar dat is niet gelukt.
    nu heb ik op marktplaats een Bose Acoustimass 5 ( Limited Edition ) gevonden, maar ik kan nergens op internet vinden of dat een actieve, of passieve sub is. en als het een passieve is, hoe moet ik dat dan aansluiten op mijn sony,? er zitten tig veel aansluitingen op achter, waaronder output subwoofer, maar ook een aansluiting via tulp stekkers. ik heb gelezen op internet dat als je een passieve sub aansluit op je receiver dat er dan weinig geluid uitkomt. klopt dat?

    die eitjes die erbij zitten bij de sub kan je gewoon achter in de sub aansluiten, maar dan filtert de sub dan die tonen. maar wat gebeurt er als ik die eitjes aansluit op mijn receiver? krijg je dan beter geluid? of een echo geluid? omdat ik mijn grote bose speakers absoluut niet kwijt wil!

    is het dus mogelijk om een passieve sub te kopen bij zo'n versterker of moet het percee een actieve zijn?

    mvg, arjan

  2. #2

    Standaard

    Nieuwe Sony receiver.......voor jou nieuw, maar dit model is toch al weer 10 jaar in de roulatie, je zette me bijna op het verkeerde been

    Dat je minder bass hebt gekregen kan liggen aan de instellingen die je hebt gemaakt met je "nieuwe" receiver, zou ik als ik jou was toch eens opnieuw, met de gebruiksaanwijzing erbij, opnieuw even doorlopen. In het ergste geval heb je tijdens het terziele gaan van je geliefde Kenwood ook de woofers van je grote Bose opgeblazen/spoelen verbrand.

    Waarom je nu op zoek bent gegaan naar een setje van Bose is me eigenlijk een raadsel..... In het algemeen is deze set passief en sluit je de "sub" aan op de versterker/receiver en de satellieten weer aan op de "sub". Er bestaan overigens wel "powered" versies, maar die zul je wel niet hebben, dan moet er namelijk vanaf de sub ook nog een aansluiting naar het lichtnet(220Volt).

    Mmmm, lijkt erop dat je het al aangeschaft hebt, jammer, maar gedane zaken nemen geen keer.

    Je kan beter de de satellieten niet direct aansluiten op je receiver, de "sub" beschermt ze tegen overbelasting en zo geweldig zijn ze nu ook weer niet dat ze zonder deze bescherming kunnen

    Het was zeker niet mijn keuze geweest, maar als je er blij mee bent, so be it
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Misschien is het handig om ook het typenummer van de grote Bose-boxen te posten. Bose heeft nl. verschillende modellen gemaakt zoals de 601, de 707 en de Interaudio-serie. Om te kijken of deze technisch nog goed zijn kun je gebruik maken van een universeel-meter.

    De Acoustimass 5 set kun je het beste als volgt installeren:
    1. Verbindt de aansluitingen voor de 'front' luidsprekers met de overeenkomende ingangen van de Acoustimass module.
    2. Verbindt de uitgangen van de Acoustimass module met de sateliet-luidsprekers (melkpakjes).
    3. Controleer of je de rode met de rode hebt verbonden en de zwarte met de zwarte.
    4. Stel in het menu van de receiver de 'front' luidsprekers in als 'Large' en geef in dat menu ook aaan dat je geen subwoofer, 'centre' en 'surrounds' gebruikt.

    De receiver zal het geluid van alle kanalen naar de AM 5 sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Heb je de speakers wel op de juiste uitgang aangesloten, vraag ik mij zo af?

    En doe eens een factory reset, geef aan dat je geen sub hebt, zet je speakers op large...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •