De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeldscherm kalibreren

    Nee ik bedoel geen tv, ik bedoel het beeldscherm van de PC.

    Sinds kort een 2e scherm aangesloten en zie enorm veel kleurverschil. Het 2e scherm is eveneens een Dell maar de tinten zijn heel anders.

    Nu twijfel ik of ik een Spyder 3 zal kopen (of kun je die huren?) om beide scherm gekalibreerd te krijgen.

    Dat ding kost ~€80,- aan de andere kant doe ik redelijk wat aan foto bewerking..

    Iemand ervaring met zo'n spyder ?
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  2. #2

    Standaard

    Let er wel op dat je de Spyder koopt die je op meerdere beeldschermen kunt gebruiken, want dat kan volgens mij niet met die van 80 euro. Hoewel dat is de Spyder 3 en nu is er de 4, dat zou de lagere prijs kunnen verklaren.

    Ik heb een Spyder 4 TV HD, werkt best aardig, maar of het klopt durf ik niet te zeggen, dan zou ik een echte kalibratie moeten laten doen. Het voordeel van de Spyders voor PC is dat je zelf niet hoeft te gaan aanpassen in het menu, dat gaat automatisch en het wordt dan opgeslagen in een configuratiebestand. Overigens schijnen in reviews de spullen van i1 er wel beter uit te komen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Ja de Spyder express komt met 1 licentie, terwijl de Pro meerdere schermen kan kalibreren.

    Net eens gekeken naar het spul van i1, de ColorMunki Smile maar ook die is stevig aan de prijs.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ja de Spyder express komt met 1 licentie, terwijl de Pro meerdere schermen kan kalibreren.

    Net eens gekeken naar het spul van i1, de ColorMunki Smile maar ook die is stevig aan de prijs.
    Dit soort dingen zou je eigenlijk met meerdere mensen aan moeten schaffen, dat drukt lekker de prijs.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Probleem is, dat de meeste mensen genoegen nemen met de standaard instellingen van hun monitor.
    De meeste mensen doen ook niet aan nabewerking van hun foto's.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •