Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 161 worden weergegeven.

Discussie: Windows 8

  1. #1

    Standaard Windows 8

    Wie gaat er volgende week windows 8 aanschaffen ?

    Ik ga denk ik eerst even afwachten wat de reacties zijn.

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat ik Windows 8 mooi aan me voorbij laat gaan. Punt 1 omdat ik de nieuwe interface 3x niks vindt en punt 2 omdat de 'normale' desktop modus veel te veel is uitgekleed. Sowieso wacht ik wel op reviews, maar Windows 7 werkt nog prima. Daarnaast komt er geen nieuwe DirectX specifiek voor Windows 8. Upgraden is daardoor ook gewoon totaal niet nodig. Windows 7 zal nog lang ondersteund gaan worden verwacht ik. Tegen de tijd dat er echt een goed doordachte nieuwe Windows komt ben ik al op een iMac bezig denk ik... Windows is en blijft namelijk een vreselijk schijtsysteem...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Vind Windows 8 10x niks. De RTM gedraaid en er weer meteen afgedonderd. Als je in de Metro omgeving bent, en je start vanuit daar Internet Explorer 10 op, dan krijg je een hele andere stijl IE10, dan wanneer je vanaf het oude bureaublad start. En de geopende vensters in Metro en oude bureaublad blijven open staan. Zo blijf ik vensters afsluiten. Ook als ik iets geinstalleerd heb, wil ik gewoon zien waar terecht komt. Zowel in Metro als de oude desktop. Opstarten, afsluiten en installeren van Windows 8 gaat allemaal wel lekker soepel. Zeker op een SSD.

    Ik wil niet met een twee lagen systeem werken, als een verkapte tablet op de PC. Als tablet zou het wel lekker werken denk ik.

  4. #4

    Standaard

    Ik ga wel voor windows 8 maar dat komt omdat ik de windows surface pro aan ga schaffen wanneer die over 3 maanden verkrijgbaar zal zijn.
    De interface is goed ontworpen voor een tablet maar niet voor normale pc's.

    M'n pc blijft gewoon windows 7 draaien.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het idee dat Microsoft de weg een beetje kwijt is. Ik vrees dat Windows 8 in de categorie Windows ME en Vista gaat terechtkomen. Sowieso zou ik graag zien dat het besturingssysteem eens van de grond af grondig verbouwd zou worden, met een beter en moderner file system, geen registry meer en minder driver-gedoe. En een uniforme interface over alle applicaties heen. Hoe vaak ik mij het rambam loop te zoeken naar de voorkeuren in een bepaalde applicatie... Om nog maar te zwijgen over de vele varianten dialoogschermen waarmee je bestanden kunt opslaan of printen.

  6. #6

    Standaard

    Als OS voor een tablet ziet er erg interessant uit. Als OS voor een pc absoluut niet. Ik blijf ook bij Windows 7 (wat ik trouwens een voortreffelijk besturingssysteem vind) en ik wacht wel af tot MS met een serieuze opvolger daarvan komt.

  7. #7

    Standaard

    windows 8 is windows 7 plus cloud, tablet en betere support voor meerdere beeldschermen

    windows 8 maakt slimmer gebruik van de processor, het leest sneller, rekent sneller,

    vooral het browsen is slimmer en een stuk sneller

    je hebt nu een OS met een tech en digibeet front-end


    het is geen linux maar toch blijkt het té uitgebreid voor de normale gebruiker en gaan ze over op een apple..

    tja.. eet je ook liever aardappelen als je kaviaar smerig vindt

  8. #8

    Standaard

    Ik heb Windows8 via mijn werkgever thuis draaien op mijn laptop en pc.

    Moet zeggen dat ik het niet onprettig vind.
    veel met toetsenbord werken. Dat is voor mij wel wennen. Het kan evengoed wel met de muis, maar nu blijkt dat toetsenbord erg goed werkt.

    en wanneer je in het Metro gedeelte zit kun je gewoon hetgeen je nodig hebt (run, controlpanel, computer, regedit, maar ook applicaties) intikken en je drukt op enter en het start. Was idd wennen maar ben er al doorheen.

    Startknop mis ik niet (meer).
    Het werkt bij mij vrij soepel op een laptop van 5 jaar oud.

    Heb alleen 1 probleempje, en dat is wanneer ik van mijn met draad op het netwerk aangesloten pc een groot bestand (1gb of meer) draadloos naar mijn laptop in de woonkamer wil hebben dan verbreekt de verbinding van de rdp en moet ik de laptop opnieuw opstarten. Ik vermoed een driver probleem.
    ik spaar nu de kopieeracties op en loop er dan met een usb drive heen.
    Ditzelfde heb ik ook met mijn Synology nas. Dus ligt echt aan de laptop kant.

    Maar ben wel tevreden.
    Of ik het gekocht zou hebben wanneer ik het niet gekregen had: ik denk het niet.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    windows 8 is windows 7 plus cloud, tablet en betere support voor meerdere beeldschermen

    windows 8 maakt slimmer gebruik van de processor, het leest sneller, rekent sneller,

    vooral het browsen is slimmer en een stuk sneller

    je hebt nu een OS met een tech en digibeet front-end


    het is geen linux maar toch blijkt het té uitgebreid voor de normale gebruiker en gaan ze over op een apple..

    tja.. eet je ook liever aardappelen als je kaviaar smerig vindt
    Windows 8 draait toch op exact dezelfde kern? Hoezo leest het sneller? Wat is je bron? Heb daar namelijk nog niet over gehoord... Het enige wat ik weet is dat het sneller opstart en sneller afsluit. Verder biedt het OS geen verbetering bij gaming en heeft Windows 7 zelfs de overhand...

    edit: dit heb ik echter wel van horen zeggen. Ik heb alleen de Beta van Windows 8 gedraaid, maar vond het echt 3x niks op dat moment...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 24-10-2012 om 08:45
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Het opstarten en aflsluiten gaat sneller. Voor de rest is het iets sneller.

    http://www.automatiseringgids.nl/nie...-dan-windows-7

    Maar bv. het kopieren van bestanden blijft dezelfde snelheid.

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Leuke filmpjes over pc dummies gezien.

    Nou alstublieft meneer hier een windows 8 pc, gaat u maar lekker aan de gang.
    ...
    ???
    ...

    En toen gebeurde er niks.
    ...

    Waar ik vroeger niet kon wachten, heb ik nu zoiets als 'If it ain't broken don't fix it'. Wacht altijd lekker een tijdje af. Persoonlijk ben ik niet zo van die tiles, maar we zullen wel zien.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Komt ook nog bij dat ik echt dik tevreden ben over windows 7.

    Werkt snel en zeer gebruiksvriendelijk.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raymonddeniet Bekijk bericht
    Ik heb Windows8 via mijn werkgever thuis draaien op mijn laptop en pc.

    Moet zeggen dat ik het niet onprettig vind.
    veel met toetsenbord werken. Dat is voor mij wel wennen. Het kan evengoed wel met de muis, maar nu blijkt dat toetsenbord erg goed werkt.

    en wanneer je in het Metro gedeelte zit kun je gewoon hetgeen je nodig hebt (run, controlpanel, computer, regedit, maar ook applicaties) intikken en je drukt op enter en het start. Was idd wennen maar ben er al doorheen.

    Startknop mis ik niet (meer).
    Het werkt bij mij vrij soepel op een laptop van 5 jaar oud.

    Heb alleen 1 probleempje, en dat is wanneer ik van mijn met draad op het netwerk aangesloten pc een groot bestand (1gb of meer) draadloos naar mijn laptop in de woonkamer wil hebben dan verbreekt de verbinding van de rdp en moet ik de laptop opnieuw opstarten. Ik vermoed een driver probleem.
    ik spaar nu de kopieeracties op en loop er dan met een usb drive heen.
    Ditzelfde heb ik ook met mijn Synology nas. Dus ligt echt aan de laptop kant.

    Maar ben wel tevreden.
    Of ik het gekocht zou hebben wanneer ik het niet gekregen had: ik denk het niet.
    Windows knop-x, krijg je alle shortcuts die je ook maar nodig zult hebben in windows 8! Werkt zelfs beter dan de startknop.

    Windows 8 is een betere windows 7. Mocht je metro over willen slaan, een tooltje dat $5 kost kan je meteen naar de oude desktop sturen en je startknop terugbrengen.
    http://www.stardock.com/products/start8/

    Was eerst erg sceptisch over windows 8, even een testmachientje laten draaien en al mijn professionele programma's draaien erg lekker.

    Met start8 en de win-x knop kom je al een heel eind.

    Metro vind ik persoonlijk ook niets, die moet je niet op een desktop zetten. Vandaar dat ik start8 gebruik zodat je meteen vanuit het booten in je desktop komt. Je kunt er nog wel bij via de win knop, mocht je ooit nog eens metro nodig willen hebben.
    Laatst aangepast door hstadman : 24-10-2012 om 17:12

  14. #14

    Standaard

    Windows 8 heeft minder resources nodig als 7, het is een gestroomlijnde windows 7 met metro interface. Ja, programma's draaien weer iets lekkerder op win 8 dan win 7, door de optimalisaties.

    Als je een compleet nieuwe pc hebt met een uefi bios, dan kan windows sneller opstarten omdat het dan niet meer je fysieke bios leest maar een logfile ervan, wat een stuk sneller is!

    Mensen kunnen tot eind december over voor 60 euro...naar windows 8 pro.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Windows 8 draait toch op exact dezelfde kern? Hoezo leest het sneller? Wat is je bron? Heb daar namelijk nog niet over gehoord... Het enige wat ik weet is dat het sneller opstart en sneller afsluit. Verder biedt het OS geen verbetering bij gaming en heeft Windows 7 zelfs de overhand...

    edit: dit heb ik echter wel van horen zeggen. Ik heb alleen de Beta van Windows 8 gedraaid, maar vond het echt 3x niks op dat moment...
    Laatst aangepast door hstadman : 24-10-2012 om 17:26

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Windows 8 draait toch op exact dezelfde kern? Hoezo leest het sneller? Wat is je bron? Heb daar namelijk nog niet over gehoord... Het enige wat ik weet is dat het sneller opstart en sneller afsluit. Verder biedt het OS geen verbetering bij gaming en heeft Windows 7 zelfs de overhand...

    edit: dit heb ik echter wel van horen zeggen. Ik heb alleen de Beta van Windows 8 gedraaid, maar vond het echt 3x niks op dat moment...
    de laatste Windows versies van de afgelopen 12 jaar draaien allemaal op dezelfde kernel.

    De cijfers staan in de vele benchmarks online en tevens zelf ook gedaan. Het gaming verhaal is ook geen kwestie van de OS en Windows 7 is niet beter omdat Windows 8 alles heeft wat windows 7 heeft, maar dna met meer.

    Dat je het niks vind, gaat vast over het metro gedeelte. Het is ook niet verplicht. Het is juist voor de mensen die makkelijker willen.

    De normale desktop blijft gewoon als vanouds.

  16. #16

    Standaard

    Thanks allen voor de info. Ik ga eens kijken wat de komende tijd zal brengen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #17

    Standaard

    Niet helemaal, de start knop en het zoeken zijn weg. Daarvoor is win-x in de plaats gekomen. Start8 installeren en je hebt alles weer zoals vanouds...

    Je kunt nog steeds je gadgets etc. op je desktop zetten.

    Zodra je van metro overschakelt (Windows toets) dan heb je de oude desktop weer.

    Ik was eerst ook erg sceptisch maar als je er echt een tijdje mee werkt valt het enorm mee.
    O.a. taakbeheer is ook sterk verbeterd.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    de laatste Windows versies van de afgelopen 12 jaar draaien allemaal op dezelfde kernel.

    De cijfers staan in de vele benchmarks online en tevens zelf ook gedaan. Het gaming verhaal is ook geen kwestie van de OS en Windows 7 is niet beter omdat Windows 8 alles heeft wat windows 7 heeft, maar dna met meer.

    Dat je het niks vind, gaat vast over het metro gedeelte. Het is ook niet verplicht. Het is juist voor de mensen die makkelijker willen.

    De normale desktop blijft gewoon als vanouds.
    Laatst aangepast door hstadman : 24-10-2012 om 19:51

  18. #18

    Standaard

    Aangezien ik een MSDN licentie bezit heb ik W8 gedownload. Heb nu 7 Ultimate. Twijfel of ik 8 zal installeren, kost altijd zoveel tijd en weet niet of ik op 8 blijf zitten.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Aangezien ik een MSDN licentie bezit heb ik W8 gedownload. Heb nu 7 Ultimate. Twijfel of ik 8 zal installeren, kost altijd zoveel tijd en weet niet of ik op 8 blijf zitten.
    Dan maak je toch een 1:1 image van je huidige configuratie?
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  20. #20

    Standaard

    Gisteren windows 8 pro geïnstalleerd, duurde ongeveer een uur. (fysieke upgrade versie).
    Nog wat dingen moeten herstellen maar alles loopt nu weer lekker, inclusief gadgets e.d.

    Het voelt soepel aan en sommige dingen zijn net iets sneller.

    Je kunt overigens uit twee versies kiezen, een download versie voor 30 euro of een fysieke versie voor 60 euro.

  21. #21

    Standaard

    zojuist besteld, windows 8 pro voor 34 euro, fysieke versie

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is eigenlijk ook geen geld hé. Zou er zomaar over gaan twijfelen. Maar goed ik heb hier wel 4 win7 pc/labtops en nog 3 op mijn bedrijf. Dus wellicht dat ik op 1 pc het eens uitprobeer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    de grap is dat je het het kunt installeren over een niet legitieme windows

    dus nu heb je voor die prijs windows 7 en 8

    bijna alles besturingssystemen zijn zowat gratis, linux, suse, ubuntu, mac os is ook een paar tientjes

  24. #24

    Standaard

    Mac os moet je voor elke kleine update betalen, bij Windows zijn vooralsnog alle service packs gratis!

    Waar kun je hem trouwens krijgen voor 34 euro?!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    de grap is dat je het het kunt installeren over een niet legitieme windows

    dus nu heb je voor die prijs windows 7 en 8

    bijna alles besturingssystemen zijn zowat gratis, linux, suse, ubuntu, mac os is ook een paar tientjes

  25. #25

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •