Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 49 worden weergegeven.

Discussie: Filmcon 2013

  1. #1

    Exclamation Filmcon 2013

    FILMCON - Saturday 1st & Sunday 2nd June, 2013 - Beursgebouw Eindhoven

    Hello everyone,

    We would like to invite you all to our first edition of FILMCON.

    FILMCON is a convention and signing event mainly aiming on films. Various movie and TV stars will attend our show. Visitors will be able to meet them, get their autograph, pose with them in an official photoshoot and ask them questions in a Question&Answer panel. We plan to have some marvellous V.I.P. guests, so don't miss out this fantastic opportunity to meet you idols!

    But there is more!

    We get some of the best vendors from all over Europe, covering an area of 7200m2 and selling all kinds of movie merchandise like DVD's, comics, games, action figures, toys, posters, fantasy weapons, clothing, jewelry, books, original movie props and rare collector items.

    There will be an Artists Alley, a Game Zone, a Fanzone, competitions, cosplay, exclusive toys & collectibles, free gifts, live music performances, workshops, bodypainting, you can socialize with like minded people and much, much, much more. Visit this website often, as more information will follow...

    We are planning this event for over two years now, so we really want this to be huge!

    We hope to see you Saturday 1st and Sunday 2nd June, 2013.

    For more information: www.filmcon.nl

  2. #2

    Standaard

    Vaag. Iemand die speciaal een account aanmaakt voor 1 berichtje. Heb nog even verder gekeken. Geen gasten bekend (ja 1 , een comicbooktekenaar ofzo). Betalen voor een foto per gast. En voor handtekeningen. Men zegt al 2 jaar te plannen, maar eigenlijk staat er zowat niets op de site.
    Een site die lijkt mij nu ook niet echt door een prof gedaan is (heb dat gevoel, kan het niet uitleggen).

    Sorry, het kan aan mij liggen maar ik vertrouw dit voor geen meter.

  3. #3

    Standaard

    Hallo Pieter, ik snap niet helemaal waarom dit niet te vertrouwen zou zijn maar bedankt in ieder geval . Het duurt nog ruim 8 maanden voordat deze beurs zal plaatsvinden. Zoals op de site staat vermeld worden er in de komende maanden diverse gasten aangekondigd, we zijn er druk mee bezig.

    Dat wij een kleine 2 jaar bezig zijn met alle voorbereidingen klopt, het is tenslotte niet iets wat je van de ene op de andere dag organiseert helaas...

    Betalen voor handtekeningen en foto's is overigens gebruikelijk bij conventies en beurzen.

    Grt.

  4. #4

    Standaard

    Tja, ik vind het niet zo'n vreemde opmerking van Pieter. Je kondigt met veel bombarie een evenement aan waarmee je 2 jaar bezig bent geweest en het enige wat je hebt geregeld is een amateuristische website en slechts 1 onbekende gast met een nog lelijkere website, wat ik dan alweer een prestatie op zich vind komende van een tekenaar....
    Dus het is een beetje veel praat maar weinig wol....

  5. #5

    Standaard

    *zucht*

    Betalen voor gesigneerde foto's is normaal op conventies. Met name in de USA (San Diego Comiccon, DragonCon, Celebration, etc etc) en Engeland (Collectormania, London Film and Comic Con, etc etc) leven dit soort evenementen enorm.

    Heel kort uitgelegd waarom men geld vraagt: de acteurs komen niet voor niets. Vaak moet er een zgn 'guarantee' betaald worden, kan het zijn dat de acteur hierbovenop een % van het signeergeld wil en verder wil de organisatie uiteraard ook wat verdienen.
    De eerste filmconventie waarbij alle gasten gratis signeren moet ik nog tegenkomen.

    Dat er nog geen gasten zijn aangekondigd: Ehm....logisch. Komend jaar is er in Duitsland Star Wars Celebration Europe II: het grootste officiele Star Wars evenement ter wereld. Voor dit evenement is ook nog niets bekend....geen gasten....niets. Dit is dus allesbehalve verdacht.

    En nee, ik heb geen belangen bij dit evenement. Ik ben wel zéér benieuwd wie er 'achter' zit, zeker omdat ik in het verleden als crew bij soortgelijke evenementen als FACTS, DutchStarCon en Screenheroes betrokken ben geweest.
    Veel succes met de organisatie, uit ervaring weet ik dat dit een enorme klus is die velen helaas onderschatten.
    Na het wegvallen van nederlandse conventies als DSC, Utopia en SH hoop ik dat dit iets gaat worden en loopt het niet uit op een fiasco!

  6. #6

    Standaard

    Verdorie, een flinke reactie typen en dan een foutmelding krijgen is altijd fijn . Nogmaals een poging:

    Hallo TylerDurden, zeg alsjeblieft niet dat het maken van de website het "enige" is dat wij in 2 jaar hebben gedaan. Het enige "zichtbare" voor jullie misschien wel ja, maar bedenk alsjeblieft goed dat er bij het organiseren van een beurs werkelijk ENORM veel komt kijken, het overgrote deel daarvan is niet "zichtbaar" voor jullie.

    Hoe dan ook, het mag voor jullie misschien niet serieus lijken, ik garandeer jullie dat het wel degelijk bloedserieus is allemaal! Er zijn momenteel gesprekken gaande om in de komende maanden enkele leuke gasten naar Nederland te halen (en ik heb het dan niet over acteurs van het kaliber "23e orc van links", of "37e stormtrooper van rechts", als je begrijpt wat ik bedoel...). Dus geef het gewoon een kans zou ik zeggen. Degene die het leuk vindt om naar Eindhoven te komen, super! En degene die het niets vindt, even goede vrienden...

    Grt.

    P.S.: ThinWhiteDuke je bent me net voor En inderdaad, ThinWhiteDuke heeft geen belangen bij FILMCON!
    Laatst aangepast door Filmcon : 16-10-2012 om 21:26

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmcon Bekijk bericht
    Degene die het leuk vindt om naar Eindhoven te komen, super!
    Het is praktisch in mn achtertuin dus zal ik er wel bij zijn.
    Indien je acteurs uit Star Wars wil regelen kan ik jullie wellicht van dienst zijn, dus geef dan maar een gil.

  8. #8

    Standaard

    @ Filmcon: het zal best dat je er heel veel aan gedaan hebt, maar het ziet er niet naar uit. Je bent al 2 jaar bezig maar je hebt pas net een Facebook pagina en op je website zijn je laatste nieuwsberichten ook pas van recent. En het gezien het feit dat het grafisch allemaal maar erg matig is dan kan ik me wel voorstellen dat er wat sceptisch gereageerd wordt. Ook kondig je aan dat er heel veel sterren komen en dat je de grootste bent, maar uit de rest van de site (en de leegte van de gastenlijst) blijkt dat nog niet. Ik begrijp dat je het geheel natuurlijk een beetje moet opleuken om het te verkopen, maar dit verschil is wel erg schrijnend. Ik vind het echt een leuk initiatief, maar je moet toch echt met wat meer inhoud komen wil je veel mensen gaan trekken...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmcon Bekijk bericht
    Hallo Pieter, ik snap niet helemaal waarom dit niet te vertrouwen zou zijn maar bedankt in ieder geval . Het duurt nog ruim 8 maanden voordat deze beurs zal plaatsvinden. Zoals op de site staat vermeld worden er in de komende maanden diverse gasten aangekondigd, we zijn er druk mee bezig.

    Dat wij een kleine 2 jaar bezig zijn met alle voorbereidingen klopt, het is tenslotte niet iets wat je van de ene op de andere dag organiseert helaas...

    Betalen voor handtekeningen en foto's is overigens gebruikelijk bij conventies en beurzen.

    Grt.
    Tsja, misschien ben ik hier wat voorbarig. Mijn excuses. Ik vindt het allemaal wat vaag overkomen maar dat geeft mij nog niet het recht om dingen te gaan insinueren natuurlijk. Wat mij betreft mag dat bericht van mij ook wel weggehaald (wil eigenlijk helemaal geen mensen beschadigen op wat voor manier ook). Sorry voor mijn te snelle reactie. Had beter eerst aan je gevraagd hoe de vork nu in de steel zit.

  10. #10

    Standaard

    @ThinWhiteDuke: bedankt!

    @TylerDurden: dat je het "echt een leuk initiatief" vindt is voor mij het belangrijkste. Meer inhoud komt snel, dat beloof ik, hou de site in de gaten...

    @Pieter Rijkers: excuses is totaal niet nodig Pieter. Ik ben de eerste om toe te geven dat mijn site vrij euh... "basic" is. Nogmaals, hou de site in de gaten en hopelijk zie ik jullie in Eindhoven

    Grt.

  11. #11

    Standaard

    Heb je trouwens ook een idee wat kaarten evt. zouden moeten kosten?

    En ik zie dat je een comic artist hebt 'gestrikt'. Dan is mijn vraag: waarop ga je/ gaan jullie eigenlijk mikken? Aangezien een comicartist nu niet direct associaties oproept met film (bij mij dan: uitgezonderd de avengers films enzo). Of moet ik het zien dat het allemaal wat breder is. Zoals bijvoorbeeld dat de cast van Big Bang Theory aanwezig is op Comicon, wat je toch meer zou associeren met strips enzo. Kortom: wat is de bedoeling?

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Interessant. Zal het eens blijven volgen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Heb je trouwens ook een idee wat kaarten evt. zouden moeten kosten?
    Staat op de site: (was zelf ook benieuwd)

    * Single Day Standard Ticket (Saturday OR Sunday) € 15 each (presale € 10 each)
    * Gold Card Ticket (Saturday AND Sunday) € 100 each (presale only and strictly limited to 100!)
    (Children under 10 have free admission when accompanied by a paying parent.)


    Gold Card Tickets offer a lot of advantages compared to Single Day Standard Tickets:

    1. Free admission on both days & 2. Shorter queues at the entrance
    With your Gold Card Ticket you will have access to a dedicated entrance on BOTH DAYS of the show.
    This will allow you to enter the venue without having to join the main queue! You can just walk straight in.

    3. Shorter queues at the photoshoot sessions
    Gold Card Ticket holders have their photo taken before Single Day Standard Ticket holders. Just go directly to the crewmember in charge.
    This will cut down your waiting time incredibly, and allows you to do many other things over the weekend.
    (Please note: Photoshoot tickets are NOT included!)

    4. Reserved seating at each discussion panel
    A ticket for each discussion panel (free and charged-for) will be available free of charge.
    Priority seating (front rows) will also be given to Gold Card Ticket holders, who will be able to enter the seating area before the main queue.

    5. One free drink in the restaurant
    Nette bedragen (de normale entree). Voor de laatste uitgaves van DutchStarCon betaalde je meer.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    ...
    Pieter, dit weekend is FACTS in Gent. Wellicht een idee om heen te gaan (om een beeld van conventies te krijgen): http://www.facts.be/
    Hier zijn naast wat acteurs ook comic artiesten aanwezig en is veel, heel erg veel, wat zeg ik: bizar veel merchandise te koop.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Staat op de site: (was zelf ook benieuwd)



    Nette bedragen (de normale entree). Voor de laatste uitgaves van DutchStarCon betaalde je meer.


    Pieter, dit weekend is FACTS in Gent. Wellicht een idee om heen te gaan (om een beeld van conventies te krijgen): http://www.facts.be/
    Hier zijn naast wat acteurs ook comic artiesten aanwezig en is veel, heel erg veel, wat zeg ik: bizar veel merchandise te koop.
    Heb ik zeker overheen gekeken (die prijzen).

    Zou het idd wel leuk vinden om eens te kijken in Gent. Maar het zit er even niet in: mn portemonnee heeft ademhalingsmoeilijkheden . Ik houd op t moment een stukje maand over aan het eind van mn geld...

    Maar bedankt voor de tip!

  15. #15

    Standaard

    Cool, eindelijk weer eens een con in eigen land Vond NSC en DSC altijd erg leuk! Altijd een scala aan leuke/interessante gasten.

    Goed initiatief!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Heb je trouwens ook een idee wat kaarten evt. zouden moeten kosten?

    En ik zie dat je een comic artist hebt 'gestrikt'. Dan is mijn vraag: waarop ga je/ gaan jullie eigenlijk mikken? Aangezien een comicartist nu niet direct associaties oproept met film (bij mij dan: uitgezonderd de avengers films enzo). Of moet ik het zien dat het allemaal wat breder is. Zoals bijvoorbeeld dat de cast van Big Bang Theory aanwezig is op Comicon, wat je toch meer zou associeren met strips enzo. Kortom: wat is de bedoeling?
    Dank aan ThinWhiteDuke voor het alvast enigszins beantwoorden van de vraag

    FILMCON is een beurs en signeerevenement dat vooral gericht is op films.
    Er zullen dus diverse kramen aanwezig zijn waar van alles te koop is op het gebied van films (eigenlijk in de meeste brede zin van het woord), tevens zullen er diverse VIP gasten aanwezig zijn. VIP gasten zijn acteurs en actrices uit allerlei films en televisieseries zoals Harry Potter, Star Wars, Lord Of The Rings etc.

    Daarnaast zul je ook aardig wat aantreffen op het gebied van bijvoorbeeld comics, dit omdat films en comics natuurlijk nauw met elkaar verbonden zijn, denk maar aan Batman, Spiderman, Superman, The Hulk, X-Men, Fantastic Four en, zoals je zelf al aangaf, The Avengers. Ook de momenteel razend populaire televisieserie The Walking Dead is gebaseerd op comic boeken.

    Ook films en games zijn natuurlijk nauw met elkaar verbonden. Zo hebben bijvoorbeeld James Bond, Harry Potter en Lord Of The Rings tegenwoordig allemaal hun eigen games.

    Uiteraard moet er ergens een grens getrokken worden, en iedere film of comic beurs hanteert natuurlijk zijn of haar eigen regels, maar feitelijk komt het er op neer dat als het (enigszins) met films te maken heeft, het welkom is op FILMCON. Hopelijk is het nu wat duidelijker

    Meteen nog even een reminder aan iedereen om onze Facebook pagina te "liken". Ten eerste blijf je op die manier op de hoogte van de laatste ontwikkelingen (en er zitten aardig wat aankondigingen aan te komen!), daarnaast geven wij op vrijdag 4 januari as. 10 entree kaarten voor FILMCON 2013 weg! Iedereen die op dat moment onze pagina heeft "geliked", maakt automatisch kans om één van deze kaarten te winnen!

    Grt.

  17. #17

    Standaard

    Wij willen erg graag weten welke acteurs JULLIE willen ontmoeten tijdens de komende editie(s) van FILMCON. Daarom presenteren wij onze "Most Wanted" lijst.

    Hoe werkt het:
    1. Ga naar www.facebook.com/filmconvention en "Like" onze Facebook pagina (als je dat nog niet gedaan hebt...).
    2. Noem maximaal 5 acteurs die je graag wil ontmoeten (in willekeurige volgorde, alle acteurs wegen even zwaar mee).
    3. Vertel je vrienden over onze Most Wanted lijst, en zorg dat zij ook stemmen.
    4. Ontmoet je idolen.

    Overigens hebben wij twee verschillende lijsten, één voor acteurs (mannelijk) en één voor actrices. Voor iedere lijst mag je maximaal 1 keer stemmen, dit kan tot uiterlijk 30 november van dit jaar.

    Uiteraard kunnen we niets garanderen, maar we zullen wel onze uiterste best doen om enkele namen uit de Most Wanted lijsten te krijgen voor onze volgende editie(s) van FILMCON. Dus stem nu en wie weet ontmoet jij jouw idolen tijdens FILMCON!

  18. #18

    Standaard

    hartstikke leuk om van die acties te bedenken voor bekendheid, maar het zou mij gewoon interesseren als je gewoon zegt waar je mee bezig bent en met wie je al contact hebt genomen

    hartstikke leuk hoor die beurs, maar die standaard acties en pogingen tot aandacht werkt alleen bij kinderen

    zonder dat postal gold sausje is het perfect

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    hartstikke leuk om van die acties te bedenken voor bekendheid, maar het zou mij gewoon interesseren als je gewoon zegt waar je mee bezig bent en met wie je al contact hebt genomen
    Volgens mij is hij bezig met het opzetten van een conventie.....en verklappen met wie hij bezig is is iets dat geen enkele con-organisator waar ook ter wereld doet......ik heb het Jason van Showmasters, de mannen van Fedcon en Ben Stevens van OfficialPix iig nog nooit zien doen.

  20. #20

    Standaard

    weet ik, het was ook meer een 'hoe krijg ik zoveel likes'-bash

  21. #21

    Standaard

    Hallo Thin white duke
    leuk nieuws en iets moois om naar uit te zien, ik heb de site zelf nog niet bekeken maar ik hoop dat het de moeite waard wordt.
    Ik heb de volgende beurzen al eens bezocht: FACTS, DutchStarCon en Screenheroes en vond deze heel leuk.
    Hopelijk wordt je gast list niet inderdaad zoiets van Orc nummer 30 , en hij was de storm trooper in........
    dat vond ik altijd zo jammer bij deze beurzen. Ik snap dat deze artiesten hun geldbedrag vragen maar af en toe dacht ik, kunnen ze nu niet net iets meer krijgen dan, een Face of Murdock, david prowse, anthony daniels of een paar van die vage acteurs uit stargate of zo.
    Ik snap dat je geen a-list film sterren kan krijgen ,maar iemand die je in ieder geval herkent aan z'n gezicht en niet omdat hij een masker droeg in .... noem de film of serie maar op.


    Ik weet niet hoe andere hierover denken, als ik soms de gast list zie van FACTS, boordevol met tekenaars, leuk maar niet mijn ding,
    voor zo'n filmbeurs moet je toch echt met wat acteurs op de proppen kunnen komen

    In ieder geval , veel succes gewenst en
    may the force be with You!

  22. #22

    Standaard

    @deTuinman: ik ben bezig met het organiseren van een leuke en succesvolle filmbeurs! Het organiseren van de beurs zelf gaat wel lukken, maar leuk en succesvol gaat hij alleen worden met jullie hulp! En met 10,000 likes op Facebook krijgen wij meer hulp dan met de 77 likes die het momenteel zijn, daar is niets raars aan lijkt mij... Ik snap dat je zo snel mogelijk wil weten welke VIP gasten er komen, maar geef ons aub wel even de tijd en ruimte om alles in goede banen te leiden.

    Overigens de belangrijkste reden voor de Most Wanted lijst is dat wij er op die manier achter komen wie JULLIE graag willen zien op FILMCON, niet om zoveel mogelijk likes te krijgen.

    @ThinWhiteDuke: thanks again!

    @Xenomorph: bedankt voor de succes wensen etc. De gasten van FILMCON worden zeker geen zoveelste orc of stormtrooper uit de rij (al vind ik de namen die je daarna noemde al van een heel ander niveau, maar dat terzijde). Overigens noem je namen van acteurs die je NIET wil zien, mag ik er daarmee vanuit gaan dat je inmiddels op onze Facebook pagina hebt gestemd welke acteurs je WEL wil zien?

  23. #23

    Standaard

    Als je Simon Pegg en Nick Frost komen, ben ik verkocht haha. Of David Tennant? Julian Glover? Dat zou echt geweldig zijn.

  24. #24

    Standaard

    Ik vind het een heel leuk initiatief, het is alweer veel te lang geleden dat Nederland een dergelijke filmbeurs heeft gehad, dus ik hoop dat het gaat lukken!

    Ik zelf natuurlijk hoop op enkele Bond-acteurs

    Maar mensen uit de Star Trek wereld zou bijvoorbeeld ook erg leuk zijn!

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door batmaster Bekijk bericht
    Als je Simon Pegg en Nick Frost komen, ben ik verkocht haha. Of David Tennant? Julian Glover? Dat zou echt geweldig zijn.
    Tennant Tom Baker mag ook wel
    Glover was overigens in 2004 (EchoBaseCon) en 2007 (DSC) nog in NL.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •