De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard ervaringen harman kardon avr170?

    Ik ben van plan een nieuwe set te kopen.
    Heb al besloten dat ik de HKTS30 bq speakers wil, alleen de receiver ben ik nog niet uit.

    Heb al gekeken naar de avr 165 en 265.

    Echter afgelopen week zag ik ineens de avr170, deze hadden ze nog niet in de winkel.
    Maar de specs lijken goed, 5.1 met netwerk mogelijkheden en net iets meer power.

    Echter zag ik dat het gewicht van deze receiver de helft is van de avr165 en avr 265

    Iemand al ervaringen met deze receiver?

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Hellboy.

    Volgens de specs is dit de eerste opvolger met digitale voeding en eindversterking, dus zonder zware trafo en koelblokken. Hierdoor weegt deze wat minder en waarschijnlijk niet (veel) krachtiger als de 165. Wat dit voor de weergave van het geluid zal doen, zal je dus zelf moeten ervaren door te gaan luisteren en vergelijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Had de docs ook verder doorgenomen.
    De AVR170 heeft op papier 5 watt meer en netwerk support.
    Het is idd een heel nieuwe serie. Aangezien deze nieuw is wacht ik nog even. De avr 165 heeft wel hmdi pass-through en upscaling van analoog naar full hd.

    Helaas nog geen winkel gezien die deze verkoopt.


    Geluid met de AVR165 klinkt heel goed.

  4. #4

    Standaard avr 170

    Hoi ik heb deze receiver nu 2 weken in huis en ik moet je zeggen dat ik zwaar onder de indruk ben.
    Zowel is stereo als in surround geeft hij en mooi zuiver en krachtig geluid.
    Ikzelf heb tannoys als surround en ik moet je zeggen als ik hem 3 kwart open heb komen de buren van 2 etages beneden zeggen of hij aub zachter mag ha ha.
    Je hoort duidelijk dat HK een nieuwe digitale voeding gebruikt heeft, elk muzieksoort wordt harmonieus weergegeven.
    De bassen in zowel muziek als surround zijn mooi diep, vol en wat ik het meest belangrijke vind, gecontroleerd.
    Stemmen en surround hebben een goede richting wat erg belangrijk is in dts en surround materiaal.
    Waar deze versterker zich helemaal in uitmund is de 5 channel stereo weergave, mooi diep, zuiver en het voegt detail moeiteloos toe zonder afbraak aan het geluidsbeeld.
    Met dts weergave weet deze receiver zich op alle fronten te manifesteren als een master, bijvoorbeeld gestommel op een zolder komt ook echt van boven en als iemand bv door een houten vloer valt vanaf boven hoor je hem ook echt voor je belanden, heerlijk!
    Paardegeroffel komt vlak voor je neus voorbij, bv bij the lord of the rings met hoeven die je bijna vertrappen. Wil je al dit moois echt optimaal benutten moeten je speakers natuurlijk ook optimaal zijn.
    Maar goed hij is nu te koop voor 500 euro en ik denk dat je voor dit geld een echte thuisbioscoop in huis haalt die geen consessies doet aan kwaliteit.

    2 minpuntjes: als hij vol open staat ruist hij dit begint bij 95 %.
    De afstandbediening voelt een beetje goedkoop aan.

  5. #5

    Standaard

    mooi voor je dat het in jouw ogen allemaal fantatisch is.
    maaar ben je nu reclame aan het maken voor deze reciever.
    zo komt het op mij wel over.
    mischien zie ik het verkeerd gebeurt wel vaker hier
    de meeste versterkers van nu kun je in deze prijsklasse allemaal over 1 kam scheren.
    neittemin veel plezier ermee.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #6

    Standaard

    Het is toch een denon avr 2113 + boston acoustics a2310 hts speakerset geworden. Heb ze beide beluisterd, maar de denon wint het van de harman kardon + gebruikersgemak, zodat de rest van de familie de receiver makkelijk kan bedienen.

    Ook de boston acoustics speakerset klinkt veel voller dan de harman kardon speakers, die wat geknepen klinken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hellboy! Bekijk bericht
    Het is toch een denon avr 2113 + boston acoustics a2310 hts speakerset geworden. Heb ze beide beluisterd, maar de denon wint het van de harman kardon + gebruikersgemak, zodat de rest van de familie de receiver makkelijk kan bedienen.

    Ook de boston acoustics speakerset klinkt veel voller dan de harman kardon speakers, die wat geknepen klinken.
    Denk ook dat je de betere keus gedaan hebt, veel plezier ermee
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Heb idd genoten van de top 2000. Alleen ging de voeding van de subwoofer steeds harden brommen, heb de winkel gebeld waar ik de set gekocht had, kon zo de subwoofer komen vervangen. Ook heb ik een dikkere subwoofer kabel gekocht.

    Ben heel blij met mijn aankoop. Ook de boxen geven een geweldig geluid en ze zijn niet te groot, dus mijn vrouw is er ook blij mee.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •