De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe Home Cinema juist aansluiten

    Hallo,

    Ik heb het volgende probleem:

    Ik wil al het geluid van wat ik gekoppeld heb aan mijn TV over mijn HTS afspelen. Nu heb ik de volgende opstelling:



    Zoals misschien wel duidelijk wordt heb ik nu alleen geluid van mijn PS3 en mijn digitale TV ontvanger.

    Nu is mijn vraag: kan ik d.m.v. 1 kabel al het geluid wat naar mijn TV gaat naar mijn HTS "doorschakelen" ?

    Ik heb de volgende apparatuur:

    TV: Philips 32PFL3404/12
    HTS: Philips HTS3270
    Apple TV: 3e generatie. Beschikt over HDMI en Optisch output.
    PS3: beschikt over HDMI, Optisch en SCART output.
    Humax digitale ontvanger: beschikt over Optisch, COAX IN & UIT, SCART VCR, SCART TV

    Alvast bedankt voor de hulp!

  2. #2

    Standaard

    Probeer eens van je tv met hdmi naar je hts en vanuit je hts naar al je aparaten en als je anynet of zo'n ander verbindings iets hebt uit zetten.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TK92 Bekijk bericht

    Nu is mijn vraag: kan ik d.m.v. 1 kabel al het geluid wat naar mijn TV gaat naar mijn HTS "doorschakelen" ?
    Dat kan helaas niet, je moet elk apparaat apart op je HTS aansluiten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij kan het niet wat jij wil en je kan volgens mij ook niet eens alles wat je hebt op je HTS aansluiten.

    Je HTS heeft alleen HDMI-out, dus daar kan je alleen een signaal naar je TV naar sturen.
    Zowel de PS3 en de Apple hebben optisch out, maar daar heb je maar 1 ingang voor op je HTS.
    Scart heb je 1 ingang op de HTS, maar zowel de PS3 al de Dig-TV hebben scart. Dus kan je er maar 1 aansluiten.

    Het enige wat je nog kan doen is met tulpstekkers de TV aansluiten op de HTS. Dan heb je nog wel het geluid van de TV over je HTS en waarschijnlijk ook dan het geluid van de AppleTV.
    Laatst aangepast door lockedfor : 10-10-2012 om 12:12
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  5. #5

    Standaard

    Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!

    Inderdaad de HTS heeft maar 1 optisch in, bestaat er geen mogelijkheid een andere receiver aan te schaffen waarop meerdere aansluitingen zitten en die compatible is met mijn geluidsinstallatie?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TK92 Bekijk bericht
    bestaat er geen mogelijkheid een andere receiver aan te schaffen waarop meerdere aansluitingen zitten en die compatible is met mijn geluidsinstallatie?
    Wellicht een andere Philips reciever. Je hebt een aparte aansluiting voor je boxen, speciaal gemaakt voor die philipsreciever. Dat heb je vaker met die sets.

    Je zal even naar de winkel moeten gaan met bv je boekje of een foto van je speakeraansluitingen (en dan bedoel ik de blokjes aan de kabel van je speaker). Maar ik denk dat het antwoord nee zal zijn. Of een mailje of telefoontje richting Philips.

    Je zou mogelijk je Apple-TV via optisch kunnen aansluiten, je PS3 via Scart en je Dig-TV door tulp. Dan moet je een scart naar tulp kabel kopen voor van je Dig-TV naar de HTS. Dan loopt alle aparaten naar je HTS, behalve je TV.
    Nou weet ik weinig over de mogelijkheden van scart en geluid van Dig-TV, maar is er een echt voordeel om je Dig-TV aan te sluiten op de HTS (5.1?)? Kan je die er ook niet gewoon afhalen en je TV aan de HTS koppelen met tulp (dan heb je ook het geluid van de DG-TV, via je TV, wel alleen stereo).
    Laatst aangepast door lockedfor : 10-10-2012 om 14:00
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  7. #7

    Standaard

    Ik zou even googlen voor een optische switch, kun je je Humax ook digitaal aansluiten wat het geluid betreft.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TK92 Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!

    Inderdaad de HTS heeft maar 1 optisch in, bestaat er geen mogelijkheid een andere receiver aan te schaffen waarop meerdere aansluitingen zitten en die compatible is met mijn geluidsinstallatie?

    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa

    De enige juiste oplossing!!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TK92 Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor jullie snelle reacties!

    Inderdaad de HTS heeft maar 1 optisch in, bestaat er geen mogelijkheid een andere receiver aan te schaffen waarop meerdere aansluitingen zitten en die compatible is met mijn geluidsinstallatie?
    Je kunt beter vragen of de luidsprekers van de HTS compatible zijn met een andere receiver. Bij sets als de HTS3270 zijn de klankeigeschappen van de receiver op die van de luidsprekers afgestemd. Als je de luidsprekers op een andere receiver aan gaat sluiten, zullen ze daardoor waarschijnlijk niet meer zo mooi klinken. Deze kun je dus het beste bij de set -die volgens Philips garant kan staan voor home-entertainment van topklasse- laten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Ik ga het proberen met een toslink splitter, bedankt voor jullie hulp!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •