Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.

Discussie: Sherlock

  1. #26

    Standaard

    The Sign of Three is overduidelijk het meest humoristische deel tot nu toe en wat mij betreft, na The Reichenbach Fall, ook de meest geslaagde tot nu toe.
    Opvallend mooi gemonteerd en gefilmd (denk aan het begin en Sherlock's speurtocht naar de verbanden tussen de verschillende vrouwen van de Mayfly Man) . En alle losse verhalen worden op schitterende wijze gecombineerd op het einde .

    En de humor....het beste tot nu toe. Hoogtepunt waren de teksten bij de voorwerpen die de dronken Sherlock ziet , echt geweldig.

    Ik ben helemaal om!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    The Sign of Three is overduidelijk het meest humoristische deel tot nu toe en wat mij betreft, na The Reichenbach Fall, ook de meest geslaagde tot nu toe.
    !
    Je bent (kijkende naar de vele vernietigende reacties) een van de weinigen. Zelf vond ik het ook (net als The Empty Hearse) een dramatische aflevering.
    De serie is meer 'bromance' dan 'detective'....2 jaar naar uitgekeken (meer dan naar elke film/serie dan ook) en dan krijg je dit.
    Zondag alweer de laatste aflevering; hopelijk kan die het seizoen nog enigszins redden.

    Mijn voorspelling alvast: er gaat iets met John/Mary gebeuren en Sherlock gaat/probeert ze te redden (de 'vow' die hij in afl 2 maakt). Verder heeft de nieuwe vriend van Molly er wat mee te maken.
    Benieuwd of ik er volledig naast zit op niet

  3. #28

    Standaard

    Opvallend hoe de makers met dit seizoen voor wat betreft de Big Bad de opbouw van de vorige seizoenen lijken te kopiëren; In de eerste aflevering niet meer dan een hint naar de aartsrivaal, de tweede aflevering is praktisch een stand alone-aflevering, maar in de derde aflevering treedt de opperschurk prominent naar voren . Ik ben benieuwd of de derde aflevering in dit geval een grote afrekening is of juist een inleiding voor een volgend seizoen. Vooralsnog zijn de eerste twee aflevering wel aardig om te zien, maar niet van het hoge niveau van de afsluiters van de eerste twee seizoenen of van de opening van het tweede seizoen. Het voelt allemaal ietwat meer aan als 'filler', zoals de middenafleveringen van de vorige seizoenen. Aangenaam kijkvoer, maar niet meer dan dat. De constante dreiging en vaart ontbreken en de glimp van de schurk van de eerste twee seizoenen ontbreken -alhoewel eerlijk gezegd Moriarty wel zo iconisch is dat de naam alleen al verwachtingen oproept. Dat is bij andere tegenstander hoogstens voor doorgewinterde Sherlock Holmes-lezers het geval en dan nog waarschijnlijk in mindere mate .
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd of de derde aflevering in dit geval een grote afrekening is of juist een inleiding voor een volgend seizoen.
    Zit er dik in aangezien Moffat gisteren dit heeft aangegeven: "And we plotted out the whole of series four and five.”

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Je bent (kijkende naar de vele vernietigende reacties) een van de weinigen. Zelf vond ik het ook (net als The Empty Hearse) een dramatische aflevering.
    De serie is meer 'bromance' dan 'detective'....2 jaar naar uitgekeken (meer dan naar elke film/serie dan ook) en dan krijg je dit.
    Zondag alweer de laatste aflevering; hopelijk kan die het seizoen nog enigszins redden.

    Mijn voorspelling alvast: er gaat iets met John/Mary gebeuren en Sherlock gaat/probeert ze te redden (de 'vow' die hij in afl 2 maakt). Verder heeft de nieuwe vriend van Molly er wat mee te maken.
    Benieuwd of ik er volledig naast zit op niet
    Tsja, ik ben ook redelijk nieuw (seizoen 2 net voor het uitkomen van seizoen 3 gezien) en zit er nog niet zo diep in als de echte fans. Wellicht komt alles bij mij anders over.
    Voor mij als 'leek' geldt iig wat ik postte .

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Zit er dik in aangezien Moffat gisteren dit heeft aangegeven: "And we plotted out the whole of series four and five.”
    De eerste 'spoiler-light' besprekingen van de derde aflevering lijken te suggereren dat verhaallijn rondom de aartsrivaal van dit seizoen in de derde aflevering redelijk afgerond wordt -alhoewel een terugkeer in latere afleveringen nog niet uitgesloten wordt .

    Overigens is het vierde en vijfde seizoen weliswaar op hoofdlijnen uitgestippeld door het schrijversteam, maar tot dusverre is alleen het vierde seizoen daadwerkelijk besteld. Op basis van de populariteit van de serie lijkt de officiële order voor het vijfde seizoen slechts een formaliteit. Enig obstakel lijkt me dat de opnames in toenemende mate afstemming vergen met de opbloeiende filmcarrièrres van Cumberbatch en Freeman.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  7. #32

    Standaard

    Dat was hem dan. De derde serie is wat mij betreft toch de minste. Aardig, nog wel de moeite waard, maar niet van het niveau van de vorige twee series. Dankzij een twist leek het in deze aflevering nog even de goede kant op te gaan, maar daarna zakte het toch weer wat in. Het probleem blijft het gebrek aan een sterke tegenstander. Magnussen leek veelbelovend, maar het kwam allemaal net niet uit de verf; Het voelde nergens aan alsof hij een echte bedreiging was voor wie dan ook. De enige echte dreiging kwam nota bene van Mary Watson. Het leek nog even wat toen Magnussen John Watson voorspiegelde wat hij zou kunnen doen, maar op dat moment in de aflevering is al lang duidelijk dat hij dat niet daadwerkelijk gaat doen. Hij zei nota bene vlak voor dat moment dat hij geen moordenaar is. En Mycroft had al eerder opgemerkt dat Magnussen eigenlijk maar heel beperkt gebruik maakt van de macht die hij heeft. De opmerking van Mycroft dat Magnussen het minst gevaarlijk is als hij met rust wordt gelaten klopt eigenlijk gewoon. Daarnaast lag de oplossing die Sherlock kiest om van Magnussen af te komen voor de hand vanaf het moment dat duidelijk werd dat Magnussen geen tastbare bewijzen heeft. Met andere woorden: Een betrekkelijk ongevaarlijke tegenstander, zonder grootse snode plannen, met een ietwat voorspelbare achilleshiel. Dat is allemaal een forse stap terug ten opzichte van Moriarty, die onberekenbaar en meedogenloos was en die niet alleen voor constante dreiging voor de hoofdpersonen zorgde, maar ook liet merken dat hij in staat was de maatschappij te ontwrichten . Wat mij betreft is de vraag die de makers met de joekel van een twist vlak voor de aftiteling stellen dus een typisch geval van de goden verzoeken. Did you miss me? Jazeker.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #33

    Standaard

    Er begonnen de laatste tijd al geruchten op te duiken en Martin Freeman liet zich al in een interview ontvallen dat er een Kerstspecial aan zat te komen, maar nu heeft de BBC via twitter laten weten dat er begin volgend jaar inderdaad opnamen worden gemaakt voor een Kerstspecial... en dat er later in dat jaar opnamen worden gemaakt voor serie 4! Nog een behoorlijke tijd geduld hebben dus, maar dan wel meteen 4 afleveringen i.p.v. de gebruikelijke 3.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  9. #34

    Standaard

    Inmiddels is de nieuwjaarsspeciaal al uitgezonden, The Abominable Bride.
    Ik vond 'm zeer goed te pruimen, ik vond de wisselingen in de tijd wel geslaagd. Smaakt naar meer, maar we zullen wel weer langer moeten wachten.

  10. #35

    Standaard

    1 januari heb ik hem ook gezien.....na Doctor Who is Moffatt nu ook met Sherlock dramatisch bezig. Hij weet steeds heel veel ideëen erin te stoppen,probeert geforceerd uniek en anders te zijn.....en weet zich er vervolgens niet altijd uit te redden.
    Doctor Who is pas na een paar seizoenen (m.i. na 5) downhill gegaan,bij Sherlockis dat m.i. na seizoen 2 al gebeurd.

  11. #36

    Standaard

    Ik vond 'm ook maar zo-zo. Waar Moriarty door Conan Doyle in de boeken enkel en alleen aangehaald werd waar het nodig was (en uiteindelijk alleen maar ten tonele gebracht werd om van Sherlock Holmes af te komen) gebruiken Moffat en Gatiss hem wel ERG vaak en gaat zo de essentie van de verhalen een beetje verloren. Jammer.

    Bovendien vond ik de Victoriaanse setting heel leuk, zo leuk zelf dat de tijdssprong naar het heden voor mij eigenlijk helemaal niet hoefde.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  12. #37

    Standaard

    Gisteravond was dan eindelijk het eerste deel van seizoen 4 op BBC First te zien.

    En eerlijk gezegd, vond ik het wat tegenvallen. Na een redelijk eerste seizoen, de fantastische tweede en derde seizoenen (ik weet het, de meningen zijn verdeeld hierover) en een onderhoudende kerstspeciaal, vond ik dit deel nooit echt tot leven komen. Na een erg gemakkelijk begin (het was wel een hele makkelijke oplossing voor het einde van seizoen 3...) , ging het wel grappig verder, met een werkelijk spervuur van zaken die langskwamen. En de eerste echte zaak was ook in een flits voorbij, maar daarna vond ik het verhaal steeds warriger en minder interessant worden. Ook waren sommige dingen gewoon niet logisch, zoals het feit dat Ajah Sherlock alsnog liet leven, terwijl duidelijk was dat hij achter hem aan zou gaan. Waarom? Ook bij het verstoppen van de USB stick in de buste, lijkt het er sterk op dat de USB stick los in de buste ligt (zonder dat deze dicht is aan de onderkant); hij valt er zo uit als iemand 'm optilt) .

    En dat einde (de oplossing)....tsja, dat viel gewoon ook wel tegen. Daarnaast natuurlijk de dood van Mary. Vreemd genoeg was het, door de opbouw én omdat Abbington en Freeman in het echt ook uit elkaar zijn, niet helemaal onverwacht en kwam het niet echt aan. .
    De laatste scene was dan weer wel bijzonder, ik ben benieuwd hoe dat verder gaat.

    Wel weer hele sterke optredens van Cumberbatch en Freeman trouwens.

    Al bij al een 7/10.

  13. #38

    Standaard

    Weinig aan het verhaal van Rogue toe te voegen. Ik vond het overstijgende verhaal geen Sherlock-verhaal. De aflevering voegde niets toe.

    6/10...max
    SONY KDL40z5500 | SONY UBPX700B | Onkyo TX-SR577 | Energy Take Classic 5.1

  14. #39

    Standaard

    Hij viel mij ook wat tegen, zelfs tien minuutjes aan de binnenkant van mijn ogen bekeken. Dacht overigens dat hij op BBC First ook met Nederlandse ondertitels zou worden uitgezonden. Had hem opgenomen, maar bleek niet het geval te zijn (op zich voor mijzelf ook geen probleem).

  15. #40

    Standaard

    Ik vond de aflevering echt alle kanten op gaan. Er zijn betere geweest.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Hij viel mij ook wat tegen, zelfs tien minuutjes aan de binnenkant van mijn ogen bekeken. Dacht overigens dat hij op BBC First ook met Nederlandse ondertitels zou worden uitgezonden. Had hem opgenomen, maar bleek niet het geval te zijn (op zich voor mijzelf ook geen probleem).
    Het was ook met Nederlandse ondertiteling, maar dat moest ik wel apart selecteren. Geen idee of dat met een opname ook kan eigenlijk.
    Hopen dat het komende zondag een beter deel is.

  17. #42

    Standaard

    Die Kerstspecial van vorig jaar staat nu op Netflix. Benieuwd wanneer DFW seizoen 4 uitbrengt en hopelijk met die Kerstspecial.
    COLLECTIE: Film BD - 1959 / Film DVD - 1072 / TV Series BD - 326 / Tv-Series DVD - 365 / Films via Itunes - 76

  18. #43

    Standaard

    Het tweede deel van afgelopen zondag was een hele verbetering; ik zou bijna zeggen op het oude niveau! Uitstekende revanche voor het mindere eerste deel. En weer zijn Cumberbatch en Freeman zo goed.....en vergeet natuurlijk Toby Jones niet die een heerlijke creep neerzet.
    Morgen alweer de laatste, helaas heb ik bij het instellen van de opname (via de telefoon) de synopsis gelezen, wat een enorme spoiler ....

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •