Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.

Discussie: Sherlock

  1. #1

    Standaard Sherlock



    Verbazend dat deze top-serie nog geen eigen topic had.

    Gisteren seizoen 1 bekeken en ik ben laaiend enthousiast. Hele leuke hedendaagse Holmes-weergave met de juiste dosis humor, suspense en sfeervol camerawerk. De manier waarop ze Londen neerzetten vind ik trouwens ook erg mooi. Goeie casting ook.

    Seizoen 2 is inmiddels ook op DVD en Blu-ray te krijgen en ik kan haast niet wachten totdat ik die in handen heb. Op seizoen 3 moeten we helaas nog even wachten: volgens sommige berichten zou die pas begin 2013 in productie gaan.


  2. #2

    Standaard

    Had seizoen 1 ooit op BD kunnen kopen voor 6,50 EUR bij Media Markt. Nogthans stond er 18,50 als prijs Leuk serie trouwens al heb ik seizoen 2 liggen nog niet naar gekeken.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht

    Verbazend dat deze top-serie nog geen eigen topic had.

    Gisteren seizoen 1 bekeken en ik ben laaiend enthousiast. Hele leuke hedendaagse Holmes-weergave met de juiste dosis humor, suspense en sfeervol camerawerk. De manier waarop ze Londen neerzetten vind ik trouwens ook erg mooi. Goeie casting ook.
    Geweldige reeks. Ik kan niet echt een serie van de laatste 20 jaar bedenken die ik beter vond.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Seizoen 2 is inmiddels ook op DVD en Blu-ray te krijgen en ik kan haast niet wachten totdat ik die in handen heb. Op seizoen 3 moeten we helaas nog even wachten: volgens sommige berichten zou die pas begin 2013 in productie gaan.
    Seizoen 2 nog niet gezien? Dan staat je nog wat te wachten; persoonlijk vind ik de laatste aflevering verreweg de beste van de reeks.

    Zonder spoilers weg te geven: voorafgaand aan deze aflevering deden cast en crew geheimzinnig over wel/geen seizoen 3. Er werd soms zelfs gehint op een einde gezien de afloop van seizoen 2.
    Een paar minuten na de uitzending kwam een van de makers, Mark Gatiss, met het bericht dat men iedereen gefopt had en dat er uiteraard een seizoen 3 komt. Op internet is over iets nog steeds een grote discussie......snel kijken, dan snap je wat ik bedoel.

    Inmiddels zijn er 3 hints gegeven mbt waar de 3 afleveringen van seizoen 3 over gaan: (deed men ook bij seizoen 2)
    "rat, wedding, bow"

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Sublieme serie inderdaad. Steven Moffat (Dr. Who) en Mark Gatiss (League of Gentlemen) bedachten en schreven de serie en dat zie je ook aan de kwaliteit. Geweldig hoe ze zich ook altijd aan het einde van het seizoen in onmogelijke situaties werken. Cliffhangers om u tegen te zeggen.

    De keerzijde van het succes van de serie betekent wel dat Cumberbatch en Freeman nu allebei overvolle agenda's hebben en het bijna onmogelijk wordt om op korte termijn een nieuwe serie te filmen. In 2013 volgt inderdaad Seizoen 3 dacht ik, maar er wordt nu al gefluisterd dat het de laatste zou kunnen zijn.

    Ik hoop in ieder geval van niet.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  6. #6

    Standaard

    Leuke serie inderdaad.
    Ik wist ook nog niet dat er een seizoen 3 kwam

  7. #7

    Standaard




    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  8. #8

    Standaard

    Een vierde serie staat inmiddels ook in de planning.

  9. #9

    Standaard

    Hm, valt me mee dat ze nog verder gaan. Mooi zo.

  10. #10

    Standaard

    Nadat ik onder de indruk ben geraakt van Cumberbatch in de nieuwste Star Trek prent was ik vrij benieuwd naar deze serie. Gelukkig voor mij zend de KRO de serie vanaf gisteren uit en na het zien van de eerste aflevering ben ik aangenaam verrast. Je merkt dat de aflevering barst van de kwaliteit (de acteurs, het script, de humor, de muziek, de regie etc.) en belooft veel goeds voor het verloop van de overige afleveringen. Kijk erna uit iig.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  11. #11

    Standaard

    Teaser(tje) voor het nieuwe seizoen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Een nieuwe teaser. Weinig te zien, maar het doet precies wat een teaser moet doen. Er zijn weinig films waar ik op het moment meer naar uitkijk dan naar de nieuwe Sherlock-reeks.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #13

    Standaard



    Same here! Laat maar komen. Er wordt gegokt op een BBC uitzending rond de feestdagen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht


    Same here! Laat maar komen. Er wordt gegokt op een BBC uitzending rond de feestdagen.
    Lijkt me ook waarschijnlijk. Dr. Who krijgt een Kerstspecial, Sherlock zal dan wel op Boxing Day en/of Nieuwjaarsdag prominent als evenement naar voren worden geschoven. In Amerika beginnen ze er in ieder geval op 19 januari mee. Bij de vorige series waren de Britten al klaar toen de Amerikanen aan de beurt waren. En gelukkig laat de dvd/blu ray ook niet meer al te lang op zich wachten; Ik heb ergens gelezen dat het derde seizoen in februari in Amerika uitkomt. In Engeland zal het in ieder geval niet later zijn -misschien zelfs een paar weken eerder.

    Overigens schijnt het blog van John Watson ook weer nieuw leven te zijn ingeblazen als onderdeel van de promotie-campagne voor het komende seizoen. Ondanks de datum van april, schijnt dit een recente toevoeging te zijn:

    It feels odd. Coming back here. This blog. It's taken me about a week to write this. I kept coming back. Deleting bits. Adding bits. The thing is, I'm not an emotional person. I'm emotional, obviously. I have emotions but I don't embrace grief. I guess I'm very British.

    I don't like to talk about it.

    But I've been told that I should talk about it. That if I don't talk about it I'll be how I was pre-Sherlock. And I can't go back to that. I've a life now.

    I understand that he's dead. And I accept it. I still believe in him. In who he was. The truth behind that will come out, I believe that. But Sherlock is dead and that period of my life is behind me.

    And that's what life is. Things happen. Then they're in the past. And you move on to new things. New people. New friends. New beginnings.

    But it's also important not to forget the past. And I've found a few photos and a few blog posts I never finished so over the next few weeks I'll be doing that really. Remembering the past.

    And I won't feel sad about it. Not any more. Because they were good times. We did good and we had fun. And that's what I'm going to remember. My best friend, and he'd kill me for saying that's what he was, is dead. Sherlock Holmes is dead.

    But, by God, he'll never be forgotten.
    De namen van de mensen die reageren onder het betreffende bericht zouden wel eens een hint kunnen zijn naar een aantal nieuwe personages.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Lijkt me ook waarschijnlijk. Dr. Who krijgt een Kerstspecial, Sherlock zal dan wel op Boxing Day en/of Nieuwjaarsdag prominent als evenement naar voren worden geschoven..
    1, 5 en 12 januari 2014 zijn de uitzenddata.

  16. #16

    Standaard

    En nog een trailer.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  17. #17

    Standaard

    De DVD en BR van seizoen 3 verschijnt op 27-1-2014 in de UK. Is reeds te bestellen via Amazon. (iets wat ik direct gedaan heb)

  18. #18

    Standaard

    In de aanloop naar de première van het nieuwe seizoen: een nieuw, kort filmpje over Sherlock-mania.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #19

    Standaard

    In de aanloop naar de première van het nieuwe seizoen: een nieuw, kort filmpje.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    Canvas gaat de serie 3 overigens uitzenden, slechts een paar dagen na de première in Engeland.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #21

    Standaard

    Fantastisch filmpje, en fantastisch nieuws wat Canvas betreft. 't Is ook gewoon een héél erg goed gemaakte serie. Ik ben al weer benieuwd.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  22. #22

    Standaard

    Zo. Gisteren de nieuwe aflevering op de BBC gezien.

    Lichte tegenvaller
    Mbt de uitleg hoe Sherlock zijn dood in scene heeft gezet: dit is een anticlimax, want in feite wordt de echte verklaring niet (?) gegeven: bij Sherlocks verklaring op het eind kunnen nl vraagtekens worden gezet.

  23. #23

    Standaard

    Het weerzien was leuk en er zaten een paar sterke stukken in, maar over het algemeen was het een van de mindere afleveringen. De makers hebben het zich met de laatste aflevering van de vorige reeks natuurlijk lastig gemaakt; De schaduw van die aflevering hangt nogal stevig over deze nieuwe film. Ik hoop en verwacht dat ze met de tweede aflevering weer onbevangen verder kunnen.

    Overigens vraag ik me af in hoeverre de diverse verklaringen voor het overleven van Sherlock gebaseerd zijn op gespeculeer op diverse fora van de afgelopen twee jaar . Het zou zo maar eens kunnen zijn dat de makers hiermee een knipoog naar de fans hebben ingebouwd. Ik meen ooit gelezen te hebben dat er pas in de tweede aflevering een echte verklaring zou worden gegeven, maar dat kan een achterhaald gerucht zijn.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #24

    Standaard

    Ik vond het een erg goede aflevering, kan eigenlijk niet zeggen dat ik 'm minder vond dan de andere.

    Mark Gatiss en Steven Moffat hebben ook wel toegegeven dat ze de reactie van het publiek op die laatste aflevering van Seizoen 2 helemaal niet verwacht hadden, en dus deze aflevering hebben moeten bijsturen (verhaalsgewijs dan).

    To be honest, we knew right from the start how we were going to do it. Unlike the original story where Sherlock disappears into the waterfall and the body’s mysteriously irretrievable even though it’s a waterfall and bodies float… We had absolutely no idea it was going to take on the epic proportions it has, so that really by the time we came to actually do it, we really had to address the fact that it’s become so huge because there are only so many ways you can jump off a building and not hit the pavement. I think people were expecting something mystical. The TARDIS… [laughter].
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  25. #25

    Standaard

    Het eerste seizoen deed mij niet veel, maar na zoveel positieve verhalen had ik mij toch gewaagd aan het tweede seizoen en ik kan zeggen dat het mij zeer goed bevallen is.
    Elk van de drie delen was van begin tot eind boeiend en ik kreeg connectie met de karakters van Holmes en Watson; iets wat miste bij het eerste seizoen. Maar....ik ga het eerste seizoen wel herbekijken, misschien dat ik het nu meer waardeer.

    Wat betreft The Empty House, pardon Hearse : ik vond het juist een prachtige aflevering, met de aangegeven diverse mogelijkheden, waarbij er nog wat aan de verbeelding overgelaten wordt. En dat stukje in het restaurant...zeer vermakelijk!
    Maar ja, ik heb dan ook geen twee jaar gewacht op het vervolg op seizoen 3, misschien dat het dan anders overkomt.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •