De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [Oude versterker] Philips SQ6

    Goedemiddag,

    Misschien hoort deze vraag hier eigenlijk helemaal niet thuis, maar ik hoop gewoon dat er iemand is die het antwoord weet.

    Op mijn werk hebben we een mooie oude versterker staan. Een philips SQ6. Kan wel zijn dat deze haast 30 jaar oud is.

    Nu is mijn vraag hoe ik hier een cd-speler op aan kan sluiten. Ik ben zelf vrij jong en volgens mij zit hier een oude aansluiting op. Het is een zwarte aansluiting met wat gaatjes her en der erin. Momenteel zit er een oude FM Tuner in via deze aansluiting.

    Is het mogelijk om hier een cd-speler op aan te sluiten?

    Als jullie meer info nodig hebben, hoor ik het graag.

    Groetjes,

    Fitz_Chevalric

  2. #2

    Standaard

    Een versterker als de SQ6 is bedoeld voor gebruik in een omroep-installatie en daardoor als mono uitgevoerd. Om hier een CD speler op aan te kunnen sluiten moet deze beschikken over aansluitingen op lijn-niveau zoals voor een cassette-deck of een losse tuner. Heeft de versterker zgn. DIN-aansluitingen, dan zal de dus een verloop moeten hebben van 2x tulp naar DIN. De vraag is alleen of deze nog ergens te koop zijn, want volgens mij wordt dit soort verbinding alleen nog maar gebruikt voor MIDI.

    Je zal dus goed moeten zoeken, deze zelf moeten solderen of anders de versterker moeten vervangen door een model met tulp-ingangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hier zal vast wel een kabeltje bijzitten dat in jouw geval kan voldoen:

    http://www.onlinekabelshop.nl/websho...FUdvfAodIQQAIA

    Wel voorzichtig met dat oude beestje
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Bedankt!

    Ik ga eens zoeken naar een DIN naar Tulp kabeltje.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •