Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: INTERVIEW: Dan G.

  1. #1

    Standaard INTERVIEW: Dan G.

    Hieronder volgt het interview met Dan G.

    De vragen staan hier. Deze kan de geïnterviewde kopiëren naar zijn post.

    P.S. Gelieve niet te posten in dit topic voordat Dan G. zijn interview geplaatst heeft.

    Alhier staan de toelichtingen, vriendelijk verzoek aan iedereen die aan de beurt is of komt dit even door te lezen.

  2. #2

    Standaard

    Daar hoort natuurlijk wel een fotootje bij



    En iemand maakte elders een opmerking dat een foto van je collectie ook niet zou misstaan dus hierbij wat fotootjes van mijn bescheiden collectie. Ben pas net weer begonnen met BR verzamelen


    Dit zijn twee series die ik beschouw als twee van de beste series ooit gemaakt. Die zullen mijn collectie dan ook nooit verlaten.


    Mijn Jackass collectie plus wat docu's over 9/11 en de Titanic. Jackass vind ik gewoon lekkere humor en alles over 9/11 en Titanic fascineert me. En dan ook nog wat dvd's die nooit, of niet zo mooi op BR zijn verschenen. MUV Cast Away, want die heb ik net vandaag binnen geharkt


    En dan mijn bescheiden Blu Ray's, inclusief de derde beste serie die ik in mijn top 5 van beste series ooit heb staan.



    De vragen:

    Algemeen gedeelte:

    - Wat is je echte voornaam; heeft deze nog een speciale betekenis?
    *Danny, vernoemd naar Danny Kaye. Eigenlijk wilden mijn ouders me Dennis noemen maar omdat er in de buurt een paar maanden eerder al een Dennis was geboren wilden ze iets anders. Een film met Danny Kaye later was de keuze gemaakt.
    - Wat is je geboortedatum?
    * 03-02-1973
    - Wat is je woonplaats; heb je daar altijd gewoond, vertel eens iets over je woonplaats?
    *Winterswijk, een redelijk groot dorp aan de Duitse grens. Erg toeristisch aangelegd en bekend van Obelink, één van de grootste camping winkels van NL. Geboren en getogen.
    - Wat is je burgelijke staat; ongehuwd / gehuwd / samenwonend, kinderen, leg uit/vertel?
    *Samenwonend, 3 kinderen. Jongen van 12 en twee meisjes van 10 & 5 jaar.
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    *Ik werk als doodmaker in een slachthuis voor varkens, zeugen en beren. Ben aan mijn 22e jaar bezig bij hetzelfde bedrijf.
    - Heb je nog andere hobbies en/of passies naast film; leg uit/vertel?
    *Ik mag graag met Photoshop bezig zijn, daarnaast run ik mijn eigen tattoo forum en natuurlijk mijn gezin.

    Ervaring met het Medium Film:

    - Wanneer en hoe ben je voor het eerst in aanraking gekomen met het medium film?
    *Mijn oom en tante hadden een contract afgesloten bij een videotheek, ergens aan het begin van het VHS tijdperk. Ze kregen een VHS recorder gratis maar dan moesten ze gedurende 2 jaar elke week 3 films huren. Daar lagen dus altijd de nieuwste films in huis. Ik kwam er destijds regelmatig dus keek vaak een filmpje mee. En was meteen verkocht.
    - Wat herinner je je nog van je eerste ervaringen met films, thuis of in de bioscoop?
    *Mijn allereerste bioscoopfilm was Firestarter. Thuis, toen we zelf een VHS hadden waren mijn allereerste huurfilms Kickboxer, Rocky IV en City Of The Living Dead.
    - Wanneer is film voor jou echt een hobbie/passie geworden?
    *Toen ik begon met kopiëren. In den beginne deed ik dat met een maat (RIP) samen. We huurden dan regelmatig een VHS speler bij de videotheek met wat films en sloten deze aan op de recorder thuis. Later, toen ik ging werken waren mijn eerste aankopen twee VHS recorders die bovenop elkaar stonden. Ik maakte van elke film die ik keek een kopie en hield dat bij in een schriftje. De toppers op SP en de doorsnee films op LP. Men verkocht destijds bij de Expo van die ansichtkaarten met daarop filmposters afgebeeld. Wat we dan deden was de seal van een BASF tape er voorzichtig bij de opening los snijden, de kaart erachter schuiven en dan het losgesneden sealtje naar binnen klappen en vastplakken. Ontzettend leuke tijd als ik eraan terug denk.
    - Hoe benader jij het medium film; als zijnde kunst, entertainment of iets heel anders, leg uit?
    *Entertainment. Net als alle hobby's gewoon iets doen wat je leuk vindt.

    - In hoeverre is film belangrijk in jouw leven?
    *Belangrijk maar geen must tegenwoordig. Dat was eerder wel anders. Elke dag zeker twee films. Ik keek nooit tv.

    - Wat vind jij van de technische ontwikkeling die films de afgelopen twee decennia doormaken?
    *Intens voor de knip haha.
    - Heb je zelf ooit overwogen de filmwereld in te gaan, of overweeg je dat nog steeds?
    *nee.

    Film Algemeen:

    - Wat is tot nu toe de beste film die je ooit hebt gezien en waarom?

    *Als ik er eentje moet noemen is dat Blood In Blood Out. De film heeft alles wat ik gaaf vind aan een film: drama, actie maar vooral bajes. Ik ben gek op bajesfilms. Maar net als iedereen heb ik meerdere films op 1 staan.
    - Wat is je favoriete filmgenre en waarom?
    Actie/Comedy. Altijd vermakelijk.
    - Wie is je favoriete acteur/actrice en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    *Denzel Washington. Ik vind alles van hem goed. Muv The Hurrycane maar dat is gewoon niet mijn smaak. Beste film van Denzel: Crimson Tide.
    - Wie is je favoriete regisseur en waarom, wat is zijn/haar beste film?
    *Heb ik niet. Maar als ik er dan toch eentje moet noemen ga ik voor Michael Bay. Ik hou wel van zijn soort spektakel.
    - Welke filmster zou jij wel eens willen ontmoeten en waarom?
    *Nicholas Cage. Om hem te vragen waar het toch zo mis is gegaan in zijn loopbaan. Van held naar schlemiel.
    - Welke film vind jij het meest ondergewaardeerd en waarom?
    *Der Untergang. Dit meesterwerk staat vaak in de onderste regionen van alle filmlijsten maar verdient een plek bij de beste 10 films ooit gemaakt. Hoe Bruno Ganz De rol van Hitler neerzet is fenomenaal. Alles klopt gewoon.
    - Welke film vind jij het meest overgewaardeerd en waarom?
    *Once Upon A Time In The West. Ik heb meerdere pogingen gedaan om deze te kijken maar ik krijg hem niet weg. Alleen de openings scene al. Een kwartier waarin niks gebeurt. En zo nog veel meer van die scenes. Verschrikkelijk. Ik hou daar niet van. Films moeten een lekker tempo hebben in my book.
    - Welke film(scène) laat jou huilen en waarom?
    *Ik ben een echte huilebalk. Vind het heerlijk om lekker te janken tijdens de film. Heb dus veel scenes die ik zou kunnen noemen maar ik kies nu voor de kus uit Titanic.
    - Welke filmsoundtrack kan jou het meest bekoren en waarom?
    *Pearl Harbor. Prachtige muziek.
    - Welke film heb je het laatst bekeken en wat vond je er van?
    *Man On A Ledge. Erg goed. Lekker tempo en spannend.
    - Hoe en wanneer kijk jij het liefste een film?
    *Het liefst met mijn vriendin s'avonds op de bank maar zij houdt niet van films kijken.
    - Wat moet er absoluut niet gebeuren wanneer jij een film kijkt?
    *Dat ik desbetreffende film niet leuk vindt.

    Van DVD tot HT:

    - Wanneer kwam jij voor het eerst in aanraking met DVD?

    *Rond 2001.
    - Wat was je eerste DVD en hoe was je eerste DVD ervaring, hoe anders als VHS was het?
    *Shaft Remake. Heerlijke ervaring. Compleet verslavend. Ik kocht alles wat los en vast zat.

    - Hoeveel DVD's koop je gemiddeld per maand en hoe groot is je collectie?
    *Ik koop zelden tot geen dvd's meer. Hooguit een docu. Heb wel een grote collectie gehad maar inmiddels vrijwel geheel verkocht.

    - Heb je op dit moment een kijkachterstand, zo ja, hoeveel?
    *Geen kijkachterstand.
    - Waar kijk jij naar bij de aanschaf van een DVD; de verpakking, de extra's, het geluid of toch enkel de waarde van de film, leg uit?
    *Ten tijden van het wel veel kopen van dvd's lette ik altijd op de audio. Een film te pakken krijgen met 5.1 was destijds echt kicken. DTS kwam toen nog zelden voor.

    - Wat is je mooiste/meest waardevolle DVD, wat is er zo speciaal aan?
    *De 3-disc C.E. van Der Untergang. Deze heeft een prachtig menu en schitterend beeld en audio.
    - Ben je al overgestapt op Blu-ray en zo ja, wat zijn je ervaringen?
    *Ja, tijdens de lancering. De kick was groot maar niet zo groot als de overgang van VHS naar DVD.

    - Heb je een Home Theater setup thuis?

    *Ja
    - Welke merken zitten daarin?
    *JVC, PS3
    - Wat zou je willen verbeteren in je huidige setup?
    *Minder speakers. En draadloos.
    - Is je Home Theater in een aparte ruimte of is deze geintegreerd in je woon/slaapkamer?
    *Woonkamer
    - Ben je al High Definition proof?
    *Zeker
    - In hoeverre is de grootte van jouw kijkscherm belangrijk voor je filmbelevenis?
    *Het is wel lekker maar ook op kleinere tv's had ik niks te klagen.

    De site van DVD.nl:


    - Sinds wanneer ben je lid van DVD.nl?

    *2009
    - Hoe ben je hier terecht gekomen?
    *Google, denk ik.
    - Wat heb je geleerd van deze site?
    *Dat het nog veel extremer kan dan ik ooit voor mogelijk hield op het gebied van filmfan zijn.
    - Wat vind je het leukste aan deze site, welke onderdeel van de site?
    *De trade sectie
    - Zou je, indien je dat niet al bent, onderdeel willen uitmaken van de DVD.nl crew en waarom wel/niet?
    *Zoals het er nu uitziet ben ik daar niet al te enthousiast over. Mijn ideeën over moderaten op een forum zijn een tikkeltje anders dan het beleid alhier. No offence.
    - Heeft deze site je eerder veel geld gekost (TKA subfora) of toch eigenlijk veel geld bespaard (Pricewatch/Kortingsbonnen)?
    *Meer weer wat geld opgeleverd door de goede en vertrouwde traders alhier.
    - Hoe vaak ben je op de site te vinden?
    *Elke dag wel momenteel.
    - Ben je verslaafd aan deze site?
    *Het is een leuk forum maar niet verslavend.
    - Slaat bij jou de paniek toe wanneer DVD.nl tijdelijk uit de lucht is?
    *Nee, geen paniek maar wel vervelend wanneer je er net op dat moment moet zijn.
    - Zou je graag (vaker) mede forumleden ontmoeten voor een meeting/gezellig samenzijn?
    *Dat ligt er altijd aan hoe de verstandhoudingen zijn op fora. Hoewel ik met niemand problemen heb is het ook niet zo dat ik veel contact heb met leden. Dus nee, een meeting is niet nodig.

    Tot slot:

    - Hoe vond je dit interview?
    *Leuk. Tijd om dit onderwerp een nieuw leven in te blazen.
    - Welke vraag wil je aan de volgende geïnterviewde stellen?
    *Geen idee.

    Groetjes Dan
    Laatst aangepast door Dan G. : 08-09-2012 om 19:18

  3. #3

    Standaard

    Leuk intervieuw, alleen het lettertype had wat groter gemogen

  4. #4

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    Lettertype aangepast

  6. #6

    Standaard

    Leuk interview, en nu ook eens met een foto er bij . Gisteren nog even iets voor je nagekeken m.b.t. de duitse steel van Contraband.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  7. #7
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hé na 2 jaar eindelijk nog eens een interview, super

    Kan me wel vinden in de dingen die je zegt Dan behalve dan Once Upon a Time in the West ... foei foei

    Ook leuk om eens een gezicht te zien bij de naam.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #8

    Standaard

    Ja dat vond ik tof dat je dat even deed Seus. Al baalde ik wel van de uitkomst

    @StefaanD: ja sorry man. Helaas heb ik dat wel meer bij de klassiekers. Ze zijn niet voor me weggelegd...

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dan G. Bekijk bericht
    - Wat voor studie en/of werk doe je; wat studeer je / heb je gestudeerd, waarom? wat voor werk doe je en wat houdt het in?
    *Ik werk als doodmaker in een slachthuis voor varkens, zeugen en beren.
    De Terminator van dvd.nl !

    Leuk interview Dan!
    Alleen Michael Bay? Poeh .

  10. #10

    Standaard

    Dit topic moet absoluut terug nieuw leven ingeblazen worden. De interviews zijn leuk!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Dit topic moet absoluut terug nieuw leven ingeblazen worden. De interviews zijn leuk!
    Mee eens!

    Leuk interview. Met foto, leuk
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  12. #12

    Standaard

    Hoe ga je daarmee om dat je vriendin niet van films houdt?

    Leuk om te lezen!!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  13. #13

    Standaard

    Ze werkt vaak s' avonds en dan pak ik mijn film momentjes

  14. #14

    Standaard

    Leuk interview! Wel jammer natuurlijk dat je vriendin niet van films houdt, want het is vaak wel iets waar je samen van kunt genieten.
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  15. #15

    Standaard

    Nog een interview! Het is leuk om de mede-forumleden hier een beetje te leren kennen!
    The future is Blu

  16. #16

    Standaard

    Ik nodig je van harte uit er een te maken Juvefan

  17. #17

    Standaard

    Ik zal eens kijken
    The future is Blu

  18. #18

    Standaard

    Leuk interview idd.
    Alleen komen sommige vragen wel gedateerd over (kopen van dvd/mooiste dvd/al overgestapt op blu-ray)...

  19. #19

    Standaard

    Klasse dat je Blood In Blood Out tot je beste film hebt benoemd want dat is op DVD gebied ook één van mijn toppers en misschien wel de beste. Ooit in een grijs verleden een keer op één van de Nederlandse commerciële zenders gezien, uit het oog verloren maar pas geleden geïmporteerd uit de VS.


  20. #20

    Standaard

    Ik hoop hem één deze dagen binnen te krijgen via Bol. Verschilt de US versie erg met onze release dan?

  21. #21

    Standaard

    De US versie is de Director's Cut van 190 minuten en voor zover ik weet is de NL versie 180 minuten, diverse storylines worden in de Director's Cut beter uitgediept zodat de boodschap van de film veel beter overkomt. Op Movie-Censorship.com staat een mooie omschrijving hierover maar wel met een hoop spoilers dus op eigen risico .


  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha dat kopieren had ik ook zo omschreven in mijn interview.
    Leuk interview

    En idd de vragen mogen wel eens geupdate worden nu de interviews een tweede leven ingaan.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Ha dat kopieren had ik ook zo omschreven in mijn interview.
    Oh ja? Wat grappig

    Kocht jij ook van die kaartjes bij de Expo dan? En hield je de boel bij in een schriftje? Ik geloof dat er destijds geen grotere rush bestond dan het in je bezit hebben van een film die net uit was gekomen in de videotheek. Het duurde vaak een half jaar tot een jaar voordat ze op koopvideo uitkwamen. Áls ze al uitkwamen...

  25. #25

    Standaard

    Door een goed idee elders heb ik wat additionele info toegevoegd aan dit interview

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •