De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard harman kardon hs210 problemen

    Goedemiddag,

    sinds novemberr 2011 ben ik in het bezit van een harman kardon hs210, qua geluid erg mooi qua techniek K*T zwaar kloten.. In het begin heb ik er erg van kunnen genieten maar naarmate de tijd verstreek begon het systeem een probleem te krijgen, wanneer ik tv aan het kijken was en het apparaat op de functie tv had staan sprong die na een tijd ineens over naar Radio dat had ie soms elke dag dan een hele tijd niet en soms 5 x achter elkaar. Had zelf al updates gedraaid en toen ging het een tijdje weer goed. totdat ik eind juli het weer kreeg, ik ben naar mediamarkt gegaan in Hengelo en heb het aan hun uitgelegd ze moesten het apparaat dus opsturen dat vond ik prima. Na 3 weken kreeg ik hem terug ze hadden het mainboard vervangen nog geen 2 weken later exact het zelfde probleem + 5 andere problemen die ik erbij kreeg : geen geluid meer na een tijdje dvd of bluray te hebben gekeken.. sprong weer over naar een andere functie,, het apparaat reageerde niet meer moest het stroom er van af halen, als je tv keek en je switchte naar een andere kanaal had je een halve seconde geen geluid en nog wat dingen.. Weer terug naar MM ze zeiden ja we sturen hem weer op ik was toen al erg kwaad en ik kon lullen als een brugman maar het lukte niet om geld terug te krijgen dus weer op gestuurd naar het service center.. Na 3 weken kreeg ik hem weer hadden ze weer de mainboard vervangen en een update gedraaid.. Ik had hem zaterdag 18 augustus weer opgehaald en wat denk je.....

    Ja hoor ik sloot het apparaat aan en nog geen minuut later keken we een film en hij sprong weer over nu naar de functie settings en nadat ik de dvd had afgekeken wou ik tv kijken en had weer geen geluid.. Dinsdag 21 augustus weer naar mediamarkt gebracht de hele servicedesk daar opstelten gezet en gezegd dat dit echt niet kan op deze manier hun antwoord: Ja meneer we moeten ons aan de procedure houden en we moeten hem toch weer opsturen echter moeten ze het binnen 5 dagen repareren.. ik zo van oooooooooooooooooooooooh dat valt toch wel mee je koopt een aparaat van 399,- en je stuurt hem alleen maar terug ja dan is dat een goeie procedure.. hij is weer opgestuurd en nu moet ik weer wachten totdat ie terug is..

    Als die weer terug is en hij heeft het weer dan mag ik iets anders halen daar maar naar mijn geld kan ik fluiten.. Heb toch liever mijn geld terug want wil liever niets meer bij mediamarkt halen...

    Herkent iemand dit verhaal en hoe sta ik in mijn recht als consument?

    met vriendelijke groet,

    Roy Kraster

  2. #2

    Standaard

    Je hebt recht op een goed produkt, gaat het stuk/of werkt het niet zeg binnen 24 uur dan mag je verlangen dat het direct wordt omgeruild, sommigen zijn daarin iets soepeler en hanteren een week.

    Gaat het na een paar maanden stuk, dan zul je de verkopende partij de gelegenheid moeten geven om het te repareren, ook hier kan het fout gaan en zul je hem bij een herhaling van het defect wederom de gelegenhied moeten geven, dit kan tot 3x keer binnen een redelijke termijn, is het daarna nog niet opgelost, dan mag de verkopende partij toch redelijkerwijs aannemen dat je als klant het vertrouwen in het produkt kwijt bent en dat je je geld terug wilt of een gelijkwaardig vervangend produkt, dit naar keuze van de klant.

    Het is niet zo dat je zomaar direct je geld terugkrijgt, maar ook niet zo dat een winkel maar kan blijven verlangen dat je een apparaat blijft terugbrengen en ophalen om achter elkaar te laten "maken". Het zal bij een produkt toch ook afhangen van het soort produkt en de te verwachte levensduur, er worden een aantal zaken mee in overweging genomen. Als je lid bent van de consumentenbond, dan kun je zaken als deze aan hen voorleggen

    Aan mijn voorbeeld moet je geen rechten ontlenen, het is slechts een praktijkvoorbeeld van hoe het zou moeten gaan. Bedenk ook dat als je in de winkel een bepaalde houding aanneemt dit positief of negatief van invloed kan zijn, sommigen kunnen iedereen om de vinger winden, daarintegen zijn er ook die iedereen tegen de haren in kunnen strijken

    Met andere woorden, houd alles in redelijkheid, je bent heus niet rechteloos, maar speel wel het spel zoals het gespeeld moet worden, soms moet je wel eens iets te veel geduld tonen, maar het kan je wel ten goede komen.

    Sterkte en geduld toegewenst en dat het allemaal maar positief mag aflopen
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 01-09-2012 om 21:53 Reden: Oops, tikvout
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Als de monteurs het mainboard vervangen hebben en het probleem nog steeds niet opgelost is, komt het waarschijnlijk door iets anders. Wat het "iets" zou kunnen zijn, zou je zelf uit kunnen zoeken. Wanneer ik jouw verhaal lees, lijkt het er nl. op dat het defect in de bediening zit. Zo zou je bvb kunnen kijken wat het systeem doet als je de batterijen uit de afstandsbediening haalt. Als het systeem dan
    wel goed functioneert, dan weet je dus waardoor dat komt.

    Een tip voor iedereen die iets wil laten repareren is daarom om eerste zelf het defect proberen te localiseren en die info ook aan service-medewerker door te geven. De kans dat een reparatie op de juiste manier uitgevoerd zal daardoor groter worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Hallo heren,, dank u voor jullie antwoorden..
    Het is nu opgelost vrijdag avond heb ik het setje weer opgehaald en na eerst een bluray te hebben gekeken geen enkele fout kunnen constateren het ging goed dus ik was blij,, vervolgens een dvd gekeken van Life (documentaire) en toen na een half uur ging het mis, het begon met unsupporterd audio en vervolgens weer geen geluid,, en als klap op de vuurpijl kreeg ik mijn dvd er niet meer uit. Zaterdag middag terug gegaan naar MM en zonder problemen hebben ze het terug genomen (de gehele set) en mocht wat anders aanschaffen voor dat aankoop bedrag.

    Nu heb ik het volgende in huis staan: TV panasonic TX-P50ST30E, playstation 3, en als nieuwe homecinema heb ik een Yamaha set die bestaat uit, een HTR-3065 reciever met 5.1 boxen van het type NS-p20 was een setaanbieding.. Ik ben er zeer tevreden over bestaat uit een actieve subwoofer

  5. #5

    Standaard

    Ik ben blij voor je dat het opgelost is en dat je nu ook kunt genieten van: HD-geluid.

    Nu maar hopen dat je langer plezier hebt van deze set hebt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-09-2012 om 15:37
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •