De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard TS bestanden knippen (reclame verwijderen)

    Heeft iemand enig idee hoe ik op een PC op een nette manier TS bestanden kan bewerken? En dan gaat t me eigenlijk alleen om het verwijderen van stukken voor en na de opname en eventuele reclameblokken.

    Ik ken het programma VideoReDo en die werkt bijna perfect maar op de punten waar je reclames verwijdert geeft deze helaas een weliswaar korte maar toch behoorlijk irritante zichtbare verstoring van het beeld.

    Ik hoor t graag!

  2. #2

    Standaard

    In een montage prgramma? Ik ben video editor, miss kan ik je helpen?

  3. #3

    Standaard

    Ik wil het liefst een zo simpel mogelijk programmaatje (puur vanwege de gebruiksvriendelijkheid overigens ) waarmee ik de opnames van mijn Humax HD5100C decoder kan bewerken. Het enige wat ik daarmee wil doen is de onbelangrijke stukken voor en na het opgenomen programma en de reclameblokken verwijderen.

    De Humax neemt op in het TS bestandformaat en daar wil ik ze ook in houden. Dat VideoReDo is er perfect voor maar geeft dus die vervelende vervormingen op een snijpunt.

  4. #4

    Standaard

    Ok dan kan ik je niet helpen. Google misschien wel. Succes ermee!

  5. #5

    Standaard

    Hoe dan ook bedankt voor t willen meedenken!

    Google had ik uiteraard al geraadpleegd, en er zijn idd ook nog wel andere programmaatjes (o.a. "Smart Cutter for DVD and DVB" en "TSPE") te vinden die t kunnen maar ook die hebben hetzelfde resultaat: vervormingen oftewel een paar corrupte frames op de punten waarop is geknipt.

  6. #6

    Standaard

    Die DVR studio pro 2 slikt die geen video ts ?

    Ik gebruik die voor AVR opnames (Echostar) te knippen kan zijn dat die ook video ts pakt.
    Ik heb versie 2.10 ik zie nu nu versie 2.20 onderaan staan.
    http://www.haenlein-software.com/ind...nload/products

    Grappige is dat als je je pc datum zet op in de proefperiode nadat die proefperiode verlopen is (computer herstarten na datum verandering) dan kan je DVR studio gewoon blijven gebruiken.
    Jaren geleden dat ik dat programma gedownload heb.
    Het programma kan ook vaak automatisch de reclameblokken opzoeken in de opname dan weet je gelijk waar je moet knippen.
    Laatst aangepast door vista-vision : 27-08-2012 om 13:31

  7. #7

    Standaard

    Bedankt, kon t programma nog niet. Zo te zien doet DVR Studio HD Lite precies wat ik wil. Hopelijk dan ook zonder "glitches"!

  8. #8

    Standaard

    Heb m uitgeprobeerd. De lite versie had geen mogelijkheid tot het bewaren van TS bestanden. De volledige versie wel en dat leek in eerste instantie eindelijk de oplossing, deze had nl. gewoon nette overgangen qua video! Maar helaas bleek dat voor de audio niet te gelden...

    De Humax neemt twee tracks op, een stereo en Dolby Digital 5.1. Bij de laatste heeft dit programma moeite ze aan elkaar te lassen. Je hoort dan een dropout icm wat bijgeluiden.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Sorry voor mijn late reactie, maar nog bedankt voor de tips!

    Helaas is AVS niet echt geschikt voor t verwijderen van reclame, VideoReDo was nu juist t programma dat ik graag zou willen gebruiken maar waar ik problemen mee heb en HDTVtoMPEG2 is niet geschikt voor H264 video.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Sorry voor mijn late reactie, maar nog bedankt voor de tips!

    Helaas is AVS niet echt geschikt voor t verwijderen van reclame, VideoReDo was nu juist t programma dat ik graag zou willen gebruiken maar waar ik problemen mee heb en HDTVtoMPEG2 is niet geschikt voor H264 video.
    Probeer deze eens:

    http://www.bitstreamtools.com/

  12. #12

    Standaard

    Bedankt voor de tip, zal m eens gaan uitproberen.

  13. #13

    Standaard

    Voor de Mac heb ik VidConverter en iMedia Converter aangeschaft, maar het duurt zo eindeloos lang voordat ie alleen al die Humax-bestanden een klein beetje kleiner maakt, laat staan dat ie er de reclameblokken uitknipt.
    Het is uiteindelijk makkelijker en minder tijdrovend met 2 klikjes door de reclame te skippen...

  14. #14

    Standaard

    Free make video converter

    Gratis en een kind kan er de was mee doen
    Hiermee split ik voor mijn zoontje onze dvd's (Thomas,etc) naar separate filmpjes zonder reclame.
    Ook alle intro verwijder ik van mijn dvd's, en zet ze zo op mijn mediaspeler.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #15

    Standaard

    Wow mooi programmaatje!
    Ongelooflijk dat dit gratis is, als ik met t installeren hiervan maar niet ongewenst ga meedoen aan de eerstvolgende grote DDOS aanval....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    Wow mooi programmaatje!
    Ongelooflijk dat dit gratis is, als ik met t installeren hiervan maar niet ongewenst ga meedoen aan de eerstvolgende grote DDOS aanval....
    Fijn dat ik je heb kunnen helpen. En het is zo eenvoudig als ik al zei. Kunt ook mooi ondertiteling en audio mees electeren, en zo de overbodige achterlaten.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  17. #17

    Standaard

    T ging helaas wel al meteen mis bij de eerste TS die ik wilde knippen.
    De voorloop en de reclameblokken gingen prima maar toen ik probeerde t einde van de uitloop te selecteren liep t programma muurvast. Zal nog eens een poging wagen want verder ziet t er idd wel aardig uit.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    T ging helaas wel al meteen mis bij de eerste TS die ik wilde knippen.
    De voorloop en de reclameblokken gingen prima maar toen ik probeerde t einde van de uitloop te selecteren liep t programma muurvast. Zal nog eens een poging wagen want verder ziet t er idd wel aardig uit.
    Ik denk dat je het te moeilijk wil doen. Je moet gewoon het DVD bestand selecteren (hoger in het menu). Dan zal het programma, zelf een overzicht geven van alle componenten. Bijv ik selecteer een dvd van Friends. FMVC zal da de afleveringen separaat laten zien, met alle geluidssporen en ondertiteling. Je selecteer wat je wil hebben, en alle filmpjes, reclame, etc wordt niet meegenomen. Zo ook bij films.
    Kun je nog kiezen of je alle afleveringen apart wil of aaneengesloten.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  19. #19

    Standaard

    Klinkt leuk maar ik wil geen dvd's bewerken maar HD video. M.a.w. ik gebruik ik geen dvdrecorder maar een harde schijf welke is gekoppeld aan mijn digitale ontvanger en die ik daarna een mijn pc hang om de boel te bewerken.

  20. #20

    Standaard

    Zal na ruim een jaar zelf maar eens een update plaatsen...

    Omdat ik geen programma vond die het wel goed deed en/of even gebruiksvriendelijk is heb ik eerder dit jaar de makers van VideoReDo op de hoogste gebracht van mijn probleem.
    Op hun verzoek heb ik ze wat samples toegestuurd waarmee ze idd het probleem konden reproduceren.
    Het lag dus niet aan mijn hardware etc.

    Gisteren kreeg ik een uitnodiging van ze om als een van de eersten deel te nemen aan het beta testen van versie 5 van VideoReDo TVSuite H.264 en het resultaat mag er zijn!
    Moet het nog wel wat uitvoeriger testen maar het ziet er naar uit dat er nu geen blokvorming etc. meer is op de punten waar reclames en ander overbodig materiaal is verwijderd!

  21. #21

    Standaard

    Jaloers! VideoReDo TVSuite is ook gewoon een bazenprogramma die daar perfect mee overweg kan (op die snijpuntdistortion na dan). Helaas wel een prijzig prijskaartje wat er aan hangt... :'(

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •