Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789
De resultaten 201 tot 214 van 214 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    LGB94935B : als dit op je schijfje staat, heb je 'n goeie versie

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door magiccornflake Bekijk bericht
    LGB94935B : als dit op je schijfje staat, heb je 'n goeie versie
    Dat staat er bij mij op , maar wat houd dat in, en waar heb je je info vandaan?

  3. #203

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nlamste3 Bekijk bericht
    Soms lijkt het wel of sommigen gewoon verkeerde stekertjes ofzo gebruiken, of de verkeerde kijkafstand in acht nemen.

    Cabin in the Woods, was een prima uitgave (NL) en donker is ie zeker, maar toen ik hem in Bali op TV zag was die net zo
    Ik kan er echt niet bij dat mensen dit een prima uitgave kunnen noemen. Macroblocking heeft niets met donkere scenes, verkeerde stekkertjes of kijkafstand te maken.

    De compressiefouten vlogen je om de oren. Dat mensen een lagere standaard qua kwaliteit hanteren is natuurlijk prima maar deze prutuitgave valt toch niet te ontkennen?

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kan er echt niet bij dat mensen dit een prima uitgave kunnen noemen. Macroblocking heeft niets met donkere scenes, verkeerde stekkertjes of kijkafstand te maken.

    De compressiefouten vlogen je om de oren. Dat mensen een lagere standaard qua kwaliteit hanteren is natuurlijk prima maar deze prutuitgave valt toch niet te ontkennen?
    Helemaal mee eens.

  6. #206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Ik kan er echt niet bij dat mensen dit een prima uitgave kunnen noemen. Macroblocking heeft niets met donkere scenes, verkeerde stekkertjes of kijkafstand te maken.
    Ja en nee. Maar als je met je neus te dicht op een te groot scherm gaat lopen turen, dan zie je natuurlijk van alles. Kijk je echter op de juiste afstand, dan valt het veel minder of helemaal niet op. Ik zie bijv. macroblocking helemaal niet omdat ik naar de film kijk, naar het totaalbeeld, en dan heb je helemaal geen tijd om op dat soort dingen te letten. Als ik al weet hoe macroblocking er uit ziet...
    Ik let meer op kleurweergave, contrast (details in donkere gedeeltes), scherpte e.d. Als dat minder is (bijv. bij "Slumdog Millionaire") dan bederft dat mijn kijkplezier meer dan incidentele macroblocking.

  7. #207

    Standaard

    Ik kijk ook naar de [B]film[B]. Deze discussie leidt nu denk ik nergens naar. Heel fijn als mensen het niet opvalt. Maar bij deze uitgave vond ik het heel storend aanwezig. Dat hoort gewoon niet op een blu ray. Ik kijk heel veel blu rays en dit is gewoon een hele beroerde.

    Beetje vreemd dat mensen dit goed lopen te praten. En ik loop echt niet met mn neus op het scherm te zoeken naar compressiefoutjes. Beetje kromme redenatie ook. Ik kan inderdaad heel ver van mn scherm gaan zitten om het maar niet te zien maar dat lijkt me de omgekeerde wereld. Dat maakt die blu ray niet beter.

    Je weet niet hoe macroblokking eruit ziet? Alsof je een youtubefilmpje gigantisch opblaast. Niet vloeiend maar blokkerig.

  8. #208

    Standaard

    Ik ben al meer dan 15 jaar werkzaam in de audiovisuele sector en lees dit forum altijd met veel 'plezier'.

    De laatste tijd valt het echter wel op dat het fanatisme de kop op steekt. Nederlandse distributeuren zijn slecht en dat is zelfs de schuld van prutsers als o.a. The Site. Ze doen geloof ik niks voor E-One (eigenlijk RCV dus niet E-One) maar dat terzijde. Allemaal grote woorden. En dat in een openbaar forum. Ik zou toch wat voorzichtiger zijn. Voor je het weet is het laster.

    Maar goed ik wil wat vertellen over het een en ander werkt. Alle lokale distributeuren (o.a. JustBridge, E-One, BFD, DFW, Paradiso maar ook de lokale afdelingen van WHV en Disney) hebben een gemeenschappelijk probleem. De Nederlandstalige markt is niet heel erg groot. Het gebied waar de rechten voor gekocht zijn is te klein om even lekker uit te pakken qua extras maar ook qua audio en beeld. BD-50 is gewoon duurder dan een BD-25, ook de gekozen codec is van te voren afgesproken. Niet dat premaster bedrijven express doen of iets niet willen of kunnen maar de klant betaald er gewoonweg niet meer voor. In de praktijk betekend dat dat de geleverde digitale file rechtstreeks geëncodeerd word. Er verandert dus niks. Alleen gaan we van een bestand van 140 GB naar maximaal 50 GB voor een BD. Dus heeft een bron bestand blocking of foutieve levels dan heeft het geëncondeerde bestand dat ook. Een distributeur blijft uiteindelijk eindverantwoordelijk.

    Ik ben het eens met de stelling als je echt een titel wilt of speciaal genoeg vindt, importeer je hem lekker. Dat doe ik ook.

    Veel titels die hier de grond in gezeken worden (ik geef toe dat ik het merendeel niet gezien heb) zijn niet zo heel slecht als een ieder doet vermoeden.

    Kort gezegd. Het eindresultaat dat uiteindelijk in de winkel komt te liggen, is dus echt zo bedoeld. Distributeuren, producenten maar ook de licensie houders gaan er 'soms' ongeïnteresseerd mee om. Dus een keuze BD van 2D of 3D (zal ongetwijfeld door The Site gedaan worden, want deze zijn een van de weinige die 3D BDs kunnen premasteren) is echt de keuze van de distributeur.

    De AV branch in Nederland is echt van een top niveau. Alleen moet er wel geld verdiend worden. En ja de klant (Distributeuren, producenten maar ook de licensie houders) is koning.

  9. #209

    Standaard

    RCV is E-One geworden. Dus ja RCV is E-One. En ja The Site re-autoriseerd voor hen. Een bd50 maakt niet zo veel uit in de prijs. Dat is te verwaarlozen. De re-autor krijgt een 4k master, van dit moeten ze gaan reencoderen naar een blu-ray.
    Vaak is het dan ook nog een bd25, en nog niet eens helemaal gevuld. Door een slechte re-encodeer profiel dat de reautors bedrijf gebruikt, krijg je last van posterisatie, macroblocking enz. In de aangeleverde master zit geen macroblocking enz in. De gekoze codec is idd van tevoren besproken. Daarom is eOne en DFw verantwoordelijk voor het eind product. Ze weten wat ze krijgen als eindresultaat. Willen ze beter kwaliteit dan is dat altijd wel te regelen.

  10. #210

    Standaard

    Laten we geen namen van bedrijven meer noemen. Is niet netjes en niet erg collegiaal. We weten niet wat er met deze bedrijven is afgesproken en hoe daar gewerkt wordt. Ik heb persoonlijk bij een groot aantal bedrijven gekeken (gewoon lief vragen). Allemaal prima bedrijven, de één zit in een duur pand, de ander doet BD en DVD voor niks, nog een ander werkt heel snel zodat alle deadline gehaald worden, weer een ander brengt veel meer in rekening dan de ander. Ga zo maar door.

    Distributeuren hebben het best moeilijk. Marketing, verpakking, extra's, afspraken met pre-master bedrijven en masters. Ga zo maar door. Het eindproduct vereist wel een goede samenwerking van alle partijen. Neem bijvoorbeeld 'Expendables 2', wtf waarom zo'n achterlijk grote luxe verpakking met onzin er in (marketing). Ik had persoonlijk liever een standaard verpakking met een betere transfer (encoding) er op gehad.
    Ook de eind controle is er niet. Anders zou bijvoorbeeld 'Man On A Ledge' er nooit doorheen gekomen zijn. Misschien doen ze het al, maar pre-master bedrijven mogen ook wel beter controleren en dan misschien een negatief advies geven aan de distributeuren. Deze baden in onwetendheid en verschuilen zich achter standaard antwoorden.

    Nogmaals alle kritiek is waar, de goede maar ook de slechte. Wat in Nederland gemaakt wordt is echt wel goed, in ieder geval goed genoeg voor de prijs die uiteindelijk voor gevraagd wordt in de winkel (onder de 10 euro dan). Ik heb daar echt wel een paar (handjevol) titels van. Dan heb ik ze gekocht voor 5 euro ofzo en dan denk ik achteraf, "ben blij dat ik er maar 5 euro voor betaald heb". Of dat nu komt door de kwaliteit van de film of van het schijfje weet ik niet. Gelukkig worden de betere films/series nog gewoon internationaal door de grote jongens uitgebracht (geen garantie natuurlijk). Die titels blijven ook wat langer boven de 10 euro. Misschien een tipje voor de NL distributeurs.

    Hopelijk gaat het in de toekomst beter. Dit forum wordt gelezen! Die op BOL.com en FreeRecordShop ook. Klagen helpt. Maar doe het netjes, laat je frustratie omdat je de hoofdprijs betaald hebt even achterwege. Soms krijg je nog wel eens iets ter compensatie. Uit ervaring; standaard editie gekocht van 'Game of Thrones', daar was is mis mee. Even gebeld (geen grote woorden gebruikt) met WHV en kreeg een maand later de luxe editie. Ik bedoel maar.
    Laatst aangepast door buffer : 01-01-2013 om 09:16

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door buffer Bekijk bericht
    ... De Nederlandstalige markt is niet heel erg groot. Het gebied waar de rechten voor gekocht zijn is te klein om even lekker uit te pakken qua extras maar ook qua audio en beeld...
    Exact. Dat is wat wij hier steeds maar vergeten. Blu-ray is in Nederland nog steeds een niche-product. Kijk maar eens naar de Blu-ray collectie in winkels (voorzover je met het verdwijnen van de Free Record Shops uit het straatbeeld nog een winkel kunt vinden die CD's en DVD's verkoopt). Die is namelijk zeer beperkt. En dat ligt echt niet aan de prijs, want tegenwoordig kun je al Blu-rays voor 5 tot 10 euro kopen. En veel nieuwe Blu-ray kosten maar 19,99 of zo iets.
    Voor het gros van de Nederlanders is DVD kwalitatief meer dan voldoende. En dat is ook niet zo gek als je bedenkt dat in de Nederlandse huishoudens in 90% van de gevallen nog altijd flatscreens van 32 tot 40 inch staan. Dan is de meerwaarde van Blu-ray te gering.
    Dus iedere keer moet je als (kleine) distributeur de afweging maken of iets op Blu-ray uitbrengen rendabel is, en zo ja, waar je eventueel kosten op zou kunnen besparen. We mogen nog blij zijn hoeveel titels er in Nederland op Blu-ray verkrijgbaar zijn (ga maar eens kijken op bol.com). Je zult als film- (en Blu-ray-)liefhebber maar in Griekenland of Hongarije wonen...
    Nee, als een bepaalde film hier niet wordt uitgebracht, dan haal ik deze gewoon uit Engeland, VS, Duitsland of Frankrijk. Kan daar echt niet mee zitten.

  12. #212

    Standaard

    Blu-ray heeft de naam voor perfect beeld, ze maken dan reclame met het motto "kijk naar de best mogelijke beeldweergave" maar zo verneuken ze wel de goede naam voor blu-ray.Ik gun ze de centen niet voor een tweederangs product en haal het wel ergens anders, zo lopen ze ook inkomsten mis. Ik betaal liever wat meer, voor een goede transfer.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 01-01-2013 om 12:57

  13. #213

    Standaard

    Ach, ik stam nog uit het VHS tijdperk (toen importeerde ik ook al). Daar heb ik geleerd afstand te houden van je scherm. Toen kwam DVD, dat was echt een verbetering. Daarna uiteindelijk dus Blu-Ray. Altijd voor de liefhebber geweest. Daarom inderdaad jammer dat niet alles in de hoogst mogelijke kwaliteit wordt uitgebracht. Laten we lekker wachten op de volgende stap. Dat wordt toch echt OnDemand, zeker geen drager meer.

    De goede naam van Blu-Ray? Het is de hoogst mogelijke kwaliteit die beschikbaar is. Tenminste voor die afgesproken prijs. In Nederland worden DVD's uitgebracht en daarbij ook dus BD's. Het is (helaas) een bijproduct. Ze lopen (helaas) geen inkomsten mis als wij het niet kopen. Brengen ze gewoon minder uit op BD. Niet dat DVD's altijd zo ontzettend mooi waren/zijn.

    De grootste afnemer in Nederland van BD's en DVD's is de Blokker (niet de FreeRecord of Mediamarkt). Net als andere bedrijven kopen deze groot in, kijken na een bepaalde tijd wat er verkocht is en sturen de rest weer terug. Daarna gaan de distributeuren een repackage doen (nieuwe inlay, steelbook etc.) en hoppa weer terug naar de Blokkers, FreeRecords en Mediamarkten als aanbieding. Zo gaat dat al sinds het VHS tijdperk. Als je dat al weet, weet je ook wat de doelgroep is. Zoals ik al eerde zei, los van alle technobabbel, het draait om geld verdienen in een kleine markt.

    Wat iemand uit wil geven aan een schijfje en met welke motivatie dat gebeurt, moet iedereen lekker zelf weten. Ik zeg wereldwijd dezelfde master. Kom ik toch weer terug bij OnDemand. Maar daar krijg je geen doosje bij wat je geil in je kast kan zetten.
    Laatst aangepast door buffer : 01-01-2013 om 14:28

  14. #214

    Standaard

    Leuke film maar ook niet meer dan dat.
    Wel jammer dat het beeld kwaliteit maar vrij pover is.

Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 56789

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •