De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hell on Wheels - Seizoen 1 [Blu-ray Disc]

    Hell on Wheels - Seizoen 1

    Een prachtige serie over de aanleg van de Trans-Atlantische spoorlijn in Amerika.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hell on Wheels is zeker geen unieke serie, maar eerder een slappe kopie van Deadwood, de magistrale western van HBO waarvan 3 seizoenen zijn gemaakt en helaas voor zijn tijd en om budgetredenen gecancelled werd. Het verhaal van Deadwood was eveneens gebaseerd op historische feiten en vrijwel alle personages hebben echt bestaan.

    Hell on Wheels is op alle gebieden inferieur vergeleken met Deadwood. Maar ook als we Deadwood buiten beschouwing laten (de gebroeders Gayton beweren die serie nooit gezien te hebben) moeten we al snel constateren dat het verhaal maar sporadisch spannend is en dat de acteurs met moeite enig leven in hun slecht geschreven personages kunnen blazen. Ik was met name geïnteresseerd in deze serie omdat ik Colm Meaney weer eens in een goede televisierol wilde zien spelen en hij is ook een van de lichtpuntjes van de serie. Zowel Common als Anson Mount zijn erg saai om naar te kijken. En Christopher Heyerdahl's acteerwerk is gewoon vreemd, met misschien wel het vreemdste accent in een hollywood productie sinds Leonardo Dicaprio's Afrikaans in Blood Diamond of Dick van Dyke's cockney in Marry Poppins. Hij is overigens gewoon Canadees, dus heeft van zichzelf geen Scandinavisch accent.

    AMC lijkt als zender de weg op kwalitatief vlak een beetje kwijt te zijn. Ze lijken de kwaliteit van Mad Men en Breaking Bad niet meer te kunnen behalen. The Walking Dead had een ijzersterk eerste seizoen maar raakte de weg kwijt toen mastermind Darabont ontslagen werd omdat hij de bemoeienis van de zender niet duldde. De US versie van The Killing frustreerde kijkers door aan het eind van seizoen 1 niet te onthullen wie Rosie Larsen had vermoord en Hell on Wheels mag dan wel redelijke kijkcijfers hebben, de serie maakt de mantra van de zender "Where Stories Matter" niet waar.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 22-08-2012 om 16:08
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  3. #3

    Standaard Geweldige serie

    Smaken verschillen gelukkig. Vergelijkingen maken met oudere series is niet relevant.
    Wij hebben ons kostelijk vermaakt met deze geweldige serie. Prachtige beelden, goede sfeervorming, geweldig beeld en geluid, en een pakkend verhaal.
    CUL8R

  4. #4

    Standaard

    Is voor mij ook de verrassing van het jaar.
    Laat seizoen 2 maar komen.

  5. #5

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Hell on Wheels is zeker geen unieke serie, maar eerder een slappe kopie van Deadwood, de magistrale western van HBO waarvan 3 seizoenen zijn gemaakt en helaas voor zijn tijd en om budgetredenen gecancelled werd. Het verhaal van Deadwood was eveneens gebasseerd op historische feiten en vrijwel alle personages hebben echt bestaan.

    Hell on Wheels is op alle gebieden inferieur vergeleken met Deadwood. Maar ook als we Deadwood buiten beschouwing laten (de gebroeders Gayton beweren die serie nooit gezien te hebben) moeten we al snel constateren dat het verhaal maar sporadisch spannend is en dat de acteurs met moeite enig leven in hun slecht geschreven personages kunnen blazen. Ik was met name geïnteresseerd in deze serie omdat ik Colm Meaney weer eens in een goede televisierol wilde zien spelen en hij is ook een van de lichtpuntjes van de serie. Zowel Common als Anson Mount zijn erg saai om naar te kijken. En Christopher Heyerdahl's acteerwerk is gewoon vreemd, met misschien wel het vreemdste accent in een hollywood productie sinds Leonardo Dicaprio's Afrikaans in Blood Diamond of Dick van Dyke's cockney in Marry Poppins. Hij is overigens gewoon Canadees, dus heeft van zichzelf geen Scandinavisch accent.

    AMC lijkt als zender de weg op kwalitatief vlak een beetje kwijt te zijn. Ze lijken de kwaliteit van Mad Men en Breaking Bad niet meer te kunnen behalen. The Walking Dead had een ijzersterk eerste seizoen maar raakte de weg kwijt toen mastermind Darabont ontslagen werd omdat hij de bemoeienis van de zender niet duldde. De US versie van The Killing frustreerde kijkers door aan het eind van seizoen 1 niet te onthullen wie Rosie Larsen had vermoord en Hell on Wheels mag dan wel redelijke kijkcijfers hebben, de serie maakt de mantra van de zender "Where Stories Matter" niet waar.
    Ik heb Deadwood er bewust uitgelaten omdat Hell in Wheels een serie is die op zichzelf staat en niets te maken heeft met Deadwood.

    Deadwood was eveneens een prachtige serie en is veel te vroeg gestopt.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henry Leenheers Bekijk bericht
    Smaken verschillen gelukkig.
    Ja, want anders was dit een saai forum.

    Vergelijkingen maken met oudere series is niet relevant.
    In principe niet, maar de auteur van de recensie noemde de serie uniek en aangezien Deadwood ook een op waar gebeurde feiten gebaseerde western is, is dat dus niet het geval.
    Laatst aangepast door Digi-gek : 22-08-2012 om 16:08
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Ja, want anders was dit een saai forum.



    In principe niet, maar de auteur van de recensie noemde de serie uniek en aangezien Deadwood ook een op waar gebeurde feiten gebasseerde western is, is dat dus niet het geval.
    2 puntjes

    Op waarheid gebaseerd is deze serie zeker. De namen, acties en locaties kloppen. Maar er is uiteraard veel bijverzonnen......gebaseerd op he

    Ik zeg nergens dat het een Western is, ik heb het duidelijk over een western-sfeer. Dat is echt wat anders. De serie valt wel weer onder het wenstern-genre.

  9. #9

    Standaard

    Hell on Wheels staat al vermeld onder 7-11-2011
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    2 puntjes

    Op waarheid gebaseerd is deze serie zeker. De namen, acties en locaties kloppen. Maar er is uiteraard veel bijverzonnen......gebaseerd op he
    Uiteraard, dat was bij Deadwood ook het geval. De verhalen en personen waren gebaseerd op historische feiten, maar er werd veel bij verzonnen en in het geval van Deadwood waren de dialogen ook gemoderniseerd.

    Ik zeg nergens dat het een Western is, ik heb het duidelijk over een western-sfeer. Dat is echt wat anders. De serie valt wel weer onder het wenstern-genre.
    ik mag je mening niet delen Rene, maar je recensie is prima. Alleen het hierboven genoemde punt snap ik niet zo. Je lijkt onderscheid te maken tussen een western en het genre western. Als de serie onder het western genre valt is het toch een western?
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Uiteraard, dat was bij Deadwood ook het geval. De verhalen en personen waren gebaseerd op historische feiten, maar er werd veel bij verzonnen en in het geval van Deadwood waren de dialogen ook gemoderniseerd.



    ik mag je mening niet delen Rene, maar je recensie is prima. Alleen het hierboven genoemde punt snap ik niet zo. Je lijkt onderscheid te maken tussen een western en het genre western. Als de serie onder het western genre valt is het toch een western?
    Op de ontvangen box staat Western en moet ik dan ook vermelden, maar in de recensie vermeld ik alleen western-sfeer. Dat EONE er een western van maakt is hun keuze
    Laatst aangepast door Rene Cloosterman : 22-08-2012 om 20:02

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    Op de ontvangen box staat Western en moet ik dan ook vermelden, maar in de recensie vermeld ik alleen western-sfeer. Dat EONE er een western van maakt is hun keuze Persoonlijk vind ik het geen echte western. En deadwood is gewoon een geweldig serie geweest, maar wel een echte western. Vandaar dat ik deze niet heb meegenomen in de beoordeling.
    Ok Rene, nu ben je mij ook kwijt. Waarom is het geen echte western volgens jou ?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ok Rene, nu ben je mij ook kwijt. Waarom is het geen echte western volgens jou ?
    Zender AMC promoot de serie overigens als een "contemporary western" en noemt de term western regelmatig in hun persberichten.
    Everyone knows, when you make an assumption, you make an ass out of "u" and "umption". - Mitch Henessey

    What I Watch

  14. #14

    Standaard

    Als dít al geen western is dan weet ik niet wat wél nog een western is... D'r mankeert juist nog een Chinees wassalon.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Geen echte western is een beetje ongelukkig gekozen wellicht. Ik wil hiermee eigenlijk zeggen het is geen western die we kunnen voor de burgeroorlog. Na de burgeroorlog wordt alles een stuk moderner. (en ja deadwood speelt zich ook af na de burgeroorlog.)

    Zoals ik al zij, beetje ongelukkige woordenkeuze.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    D'r mankeert juist nog een Chinees wassalon.
    Die komt eraan

    Tis een western hoor

  17. #17

    Standaard

    Begrijp niet dat deze topic nu 3 x in beeld komt.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Begrijp niet dat deze topic nu 3 x in beeld komt.
    Omdat die topics in verschillende subforums staan.

    Eén in de tv-series, één in de blu-ray discussies, en dan heeft dvd.nl een recensie gemaakt. Dat komt vaker voor.
    Maar jij plaatst een nieuw topic over de FRS in een subforum waar daar al een topic over is.

    Om dit nou zo vaak te posten ......

  19. #19

    Standaard

    Blijft dan toch 3 x dubbel. Wat je hier schrijft kun je ook daar schrijven of andersom. Ik zie het verschil dan niet onder welk subforum je dan schrijft. Gaat allemaal over dezeflde film.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  20. #20

    Standaard

    Puike western serie die zich helemaal afspeelt rondom de aanleg van de spoorwegen ten tijden van het Wilde Westen.
    De vertolkingen zijn allen uitstekend door een wat minder bekende cast, op enkele uitzonderingen na, o.a. Colm Meaney, en gastrollen waaronder Wes Studi.
    Maar het is vooral toch de productie die opvalt door zijn details, die zijn werkelijk verbazingwekkend, niet alleen de wapens maar echt op alles is gelet, de saloons, treinen, zelfs de hoerenhuizen, op alles is gelet.
    En dat maakt deze serie zo prachtig, echt de moeite waard om zien.
    Het einde van deze reeks laat alles open voor een mooi vervolg, en ik kijk er al naar uit.

  21. #21

    Standaard

    Hell on Wheels (HoW) - seizoen 1 t/m 4 heeft op DVD.nl ook eigen thread: http://dvd.nl/forum/showthread.php?8...65#post1979965
    (In Frankrijk: http://forum.westernmovies.fr/viewto...p?f=17&t=10845)

    - Trailer episode 4.01: https://www.youtube.com/watch?v=CXC5_M9QVPE
    - Stills seizoen 4: https://www.youtube.com/watch?v=ofzXnmbr_i0


    PS
    Veel HoW info en stills via de Twitter accounts van de diverse crewleden en acteurs/actrices. Producer John Wirth bijvoorbeeld: https://twitter.com/WirthwhileTV
    Laatst aangepast door kit carson : 28-07-2014 om 07:05

  22. #22

    Standaard

    Zojuist seizoen 1 op Blu-ray gezien en ik kan alleen maar beamen wat er in de recensie hierover gezegd wordt. Boeiend verhaal, al komt het wat langzaam op gang. Er zitten af en toe wat extreem bloederige geweldscenes in, dat had voor mij wel wat minder expliciet gemogen, vooral als je bedenkt dat de film aan de andere kant ontzettend preuts is als het op naaktheid aankomt. Er lopen tal van prostituees in Hell On Wheels rond, maar die houden allemaal netjes hun kleren aan. Dat is dan wel weer raar voor een serie die op een betaalzender werd/wordt uitgezonden. De aankleding is verder fantastisch. Veel oog voor detail waardoor je je echt in die periode waant. Prachtige landschapsbeelden ook.
    De Blu-ray zelf is inderdaad van demokwaliteit. Zelden een TV-serie gezien die zo scherp en kleurrijk is. Contrast, zwartwaarden, huidtinten, allemaal top! Daar kan "Game Of Thrones" nog een puntje aan zuigen. Ook het geluid laat niets te wensen over.
    Ik verheug me nu al op het bekijken van seizoen 2.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 26-12-2016 om 09:13
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #23

    Standaard

    Marcel, hier ga je nog veel plezier aan beleven. Dit is een top serie.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •