De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: Denon 1312 VS 1612

  1. #1

    Standaard Denon 1312 VS 1612

    Naast het prijs verschil zitten er een paar enkele functie extra op per receiver. Zo vroeg ik mij af wat nou een doorbraak moet geven gezien ik op dit moment de KEF 2005.2 set (incl sub en standaards) kan aanschaffen.

    Sommige websites geven aan dat Denon AVR-1612 ook geavanceerde Audyssey MultEQ ruimte calibratie technologie en Dynamic Volume om de luisterervaring in akoestisch slechte ruimtes te optimaliseren en het heeft Audio Return Channel. Daarnaast heeft het wel Dolby pro logic ii en dat zorgt voor meer surround sound ipv stereo sound.

    Dit heeft de Denon AVR 1312 dan niet, echter een groter verschil kan ik haast niet vinden. Wat voor voordeel hebben deze functies en is dat duidelijk te horen? Gezien ik namelijk wel een oud herenhuis heb vraag ik mij dit dus af.

    Wat ik zie bij de bluray dvds is dat ze wel DTS HD hebben en sommige Dolby Digital maar staat dan niet bij hd of de pro logic. Maakt dat veel uit?

    Het budget laat mij dus toe om de Denon 1312 tweedehands op de kop te tikken voor een mooi prijsjes met garanties en dergelijke. Maar als jullie zeggen het is verstandiger gewoon voor de 1612 te gaan ook voor langere termijn hoor ik dat graag.(ik heb altijd mijn twijfels bij al die extra functies bij instapmodellen)

    http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/denon-...vers-20110714/
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 06-05-2019 om 15:13

  2. #2

    Standaard

    In combinatie met de Kef eitjes denk ik dat je aan de 1312 genoeg hebt, wil je in de toekomst toch zwaardere speakers, dan zou een zwaardere receiver aan te raden zijn.

    Extra's zijn lokkertjes, maar voldoende aansluitingen en bedieningsgemak zijn een must. Als je geen USB voor je IPod e.d. nodig hebt en je bent niet bang om zelf wat te gaan experimenteren met de settings om het optimale uit de eitjes te halen, dan gewoon gaan voor de 1312

    BTW, DD Treu HD en DTS HD MA en nog een paar zijn de zogenaamde HD audio tracks. Prologic is simpel gezegd een manier om van stereo multi channel te maken, oftewel een beetje nep-surround zodat je dan wel geluid uit alle speakers kunt krijgen.

    Veel plezier.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Zowel de 1312 als de 1612 hebben decoders voor DTS-HD, Dolby TrueHD, DD en DTS en daarnaast DPLII(x) voor de verdeling van 2-kanaals geluid over max. 8 luidsprekers (7 + sub).

    Een klein verschil tussen de 1312 en de 1612 is dat bij de 1612 de 'pre-outs' voor 'surround-back' ook gebruikt kunnnen worden voor 'front high' en dat je de 'x' bij DPLII daardoor kunt vervangen door de 'z'. Het grootste verschil is dat de 1612 een 'auto-setup' heeft waarmee je ook de weergave aan kunt passen aan de eigenschappen van de akoestiek en de luidsprekers en dat de 1312 alleen door Audyssey geoptimaliseerd is. Kies je voor de 1312, dan zal je er dus luidsprekers bij moeten kopen die beter passen bij klank-eigenschappen van de receiver.

    Bij instap-modellen zitten geen "extra functies", omdat deze de basis vormen van de complete lijn van een fabrikant. Die krijg je er dus alleen bij als je een duurder model kiest zoals de 'auto-setup' en de 10 Watt extra maximaal vermogen bij de 1612.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Zowel de 1312 als de 1612 hebben decoders voor DTS-HD, Dolby TrueHD, DD en DTS en daarnaast DPLII(x) voor de verdeling van 2-kanaals geluid over max. 8 luidsprekers (7 + sub).

    Een klein verschil tussen de 1312 en de 1612 is dat bij de 1612 de 'pre-outs' voor 'surround-back' ook gebruikt kunnnen worden voor 'front high' en dat je de 'x' bij DPLII daardoor kunt vervangen door de 'z'. Het grootste verschil is dat de 1612 een 'auto-setup' heeft waarmee je ook de weergave aan kunt passen aan de eigenschappen van de akoestiek en de luidsprekers en dat de 1312 alleen door Audyssey geoptimaliseerd is. Kies je voor de 1312, dan zal je er dus luidsprekers bij moeten kopen die beter passen bij klank-eigenschappen van de receiver.

    Bij instap-modellen zitten geen "extra functies", omdat deze de basis vormen van de complete lijn van een fabrikant. Die krijg je er dus alleen bij als je een duurder model kiest zoals de 'auto-setup' en de 10 Watt extra maximaal vermogen bij de 1612.
    Wil je hiermee aangegeven dat een KEF 2005.2 niet passend is bij een 1312? Gezien ik deze boxen set kan kopen voor 300 en de receiver voor 75 dat valt binnen mijn budget van 400 euro. Zelf heb ik simpel weg een receiver nodig die 3d ondersteund en een 5.1 set kan draaien en alle frutsels van ipods heb ik niet nodig. Dit mede omdat ik anti ipod/iphone/imac fan ben . Mijn bluray speler heeft wifi en de functie als ARC wil zeggen dat je minder kabels nodig hebt.

    Wat voor boxen goed samen gaan met een denon heb ik gelezen, maar die vallen allemaal buiten mijn prijscategorie. De info is wel super handig die jullie geven gezien ik nog echt een leek ben op het gebied van al die functies. Gelukkig dat internet ook veel bronnen heeft, maar deze zijn niet altijd even betrouwbaar.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door greup88 Bekijk bericht
    Wil je hiermee aangegeven dat een KEF 2005.2 niet passend is bij een 1312? Gezien ik deze boxen set kan kopen voor 300 en de receiver voor 75 dat valt binnen mijn budget van 400 euro. Zelf heb ik simpel weg een receiver nodig die 3d ondersteund en een 5.1 set kan draaien en alle frutsels van ipods heb ik niet nodig. Dit mede omdat ik anti ipod/iphone/imac fan ben . Mijn bluray speler heeft wifi en de functie als ARC wil zeggen dat je minder kabels nodig hebt.

    Wat voor boxen goed samen gaan met een denon heb ik gelezen, maar die vallen allemaal buiten mijn prijscategorie. De info is wel super handig die jullie geven gezien ik nog echt een leek ben op het gebied van al die functies. Gelukkig dat internet ook veel bronnen heeft, maar deze zijn niet altijd even betrouwbaar.
    Mooie prijsjes, niet te lang mee wachten, zeker niet als speakers en receiver in 100% goede staat verkeren, mocht eea onverhoopt toch niet bevallen, dan kun je het lijkt mij toch ook weer voor zo'n beetje dezelfde prijs verkopen en mocht je er iets op verliezen, dan heb je toch weer een ervaring gewonnen
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mooie prijsjes, niet te lang mee wachten, zeker niet als speakers en receiver in 100% goede staat verkeren, mocht eea onverhoopt toch niet bevallen, dan kun je het lijkt mij toch ook weer voor zo'n beetje dezelfde prijs verkopen en mocht je er iets op verliezen, dan heb je toch weer een ervaring gewonnen
    Helemaal mee eens, maak je weer een avontuur mee zo. De receiver is nog geen 8 maanden oud en krijg alles en nog wat erbij doos, handleidingen, bonnen etc.

    Zondag hoop ik wat foto's te kunnen schieten en denk ik toch mijn doel behaald te hebben.

    Waar ik wel op moet letten is bij de kef 2005.2 subwoofer nog wel eens last heeft van gebrom/ratelend geluid. Dit zag ik veel terug bij gebruikers die een review geschreven hebben. Altijd handig

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door greup88 Bekijk bericht
    Wil je hiermee aangegeven dat een KEF 2005.2 niet passend is bij een 1312? Gezien ik deze boxen set kan kopen voor 300 en de receiver voor 75 dat valt binnen mijn budget van 400 euro. Zelf heb ik simpel weg een receiver nodig die 3d ondersteund en een 5.1 set kan draaien en alle frutsels van ipods heb ik niet nodig. Dit mede omdat ik anti ipod/iphone/imac fan ben . Mijn bluray speler heeft wifi en de functie als ARC wil zeggen dat je minder kabels nodig hebt.

    Wat voor boxen goed samen gaan met een denon heb ik gelezen, maar die vallen allemaal buiten mijn prijscategorie. De info is wel super handig die jullie geven gezien ik nog echt een leek ben op het gebied van al die functies. Gelukkig dat internet ook veel bronnen heeft, maar deze zijn niet altijd even betrouwbaar.
    Ik wil daarmee niet zeggen dat de klank-eigenschappen van de KEF 2005.2 niet passen bij de 1312, maar wel dat het lastiger kan zijn om de weergave te optimaliseren. Of een dergelijke combinatie jou zal bevallen kun je alleen bepalen door deze te beluisteren.

    Het gebruik van ARC scheelt maar één kabel, omdat je geen aparte verbinding hoeft te maken voor het geluid van de TV naar de AV-receiver. In sommige gevallen kan het zijn dat het niet goed werkt, maar dat komt dan door de CEC waar iedere fabrikant op zijn/haar eigen manier gebruik van maakt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •