Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Subwoofer zachter zetten kan uiteraard; maar dat lijkt me niet de bedoeling.
    Dan draagt de sub vervolgens op de luisterplek niet meer bij aan het m.i. goede geluidsbeeld.

    Verwacht dat ik het eerder in het antwoord van Gerco moet zoeken; de akoestiek. Had elders gelezen dat het veelal aangeraden is om een sub in de hoek te plaatsen. Kwam ook "mooi" (WAF) uit in de opstelling.

    Ga er zeker mee schuiven; wordt vervolgd.

    Gerco: Wat bedoel je exact met je laatste zin?

  2. #27

    Standaard

    Wanneer een sub niet krachtig genoeg is om de lage tonen van de luidsprekers te overstemmen, helpt het vaak om de sub in een hoek te plaatsen. De wanden worden dan gebruikt als reflektoren die het versterken. Als de sub -zoals in jouw geval- wel krachtig genoeg is, zorgt het er vaak voor dat de sub meer opvalt in het geluidsbeeld. Eigenlijk is er dus maar één standaard-advies voor het plaatsen van sub en dat is in de buurt van de 'front' luidsprekers.

    De laatste zin is bedoeld om mensen over de streep halen die bang zijn voor het experimenteren en alles een vaste plaats gegeven hebben. Je kunt dit vaak herkennen aan subs (of basboxen) die visueel niet aanwezig zijn of waarbij de woofer aan de verkeerde (zij)kant zit.

    Ook gaan veel van dat soort mensen bvb alle kabels weg werken voor ze met het installeren beginnen. Zoals je zelf nu ook weet, is de kans dat een set optimaal zal presteren hierdoor vaak klein en zullen ze er dus ook niet zo veel plezier van hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Dacht al dat je dat bedoelde Gerco.
    En ben ook niet vies van wat proberen Kabels waren ook niet definitief weggewerkt (en ingekort). Kan nog alle kanten op.

    Sub staat inmiddels aan de andere kant v/h meubel; dus uit de hoek. Hele verbetering.
    Gelijk maar even m.b.v. het pakketje wat Ziggo vandaag bij mij afleverde de Marantz bedraad op internet aangesloten; top! Streamen, internetradio.

    Wordt steeds meer gelukkig

    Wensen lijstje bevat nu een mediaspeler; of eventueel een oude pc die ik eerst in de meterkast zet.
    O ja, en een router oid omdat deze nu bij de tv-hoek staat i.p.v. in de meterkast. (geen vaste telefoon meer).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •