De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: 2.1 home cinema set

  1. #1

    Standaard 2.1 home cinema set

    Hallo allen,

    ik heb maar even een accountje aangemaakt vanwege de vele nuttige reacties die ik hier al heb gelezen.

    Onlangs heb ik een 2.1 home cinema set gekocht voor mijn LCD TV. Beide ondersteunen HDMI ARC. Dus hier heb ik een high speed 1.4 HDMI kabel met ARC voor gekocht. In de instellingen van de tv heb ik de HDMI audio-uitgang ingeschakeld en de TV speakers uitgeschakeld. In de instellingen van de HCS staat de controle voor HDMI aan, het ARC op auto (het is hier auto of uit). en de HDMI1 audio ingangsfunctie op HDMI1 (op de HDMI1 zit een xbox360 aangesloten).
    Het geluid van de Xbox en het docking station gaat wel over de speakers van de HCS. Echter het geluid van de tv krijg ik niet over de HCS gezet.
    Wat klopt er niet aan mijn instellingen, of doe ik iets anders verkeerd?

    Het gaat hier om de Philips 47PFL4606/12h (TV) en de Sony BVDNF620 (HCS).

    Alvast bedankt voor het meedenken.
    met vrienddelijke groet,
    DartZ

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum DartZ.

    Van 'ARC' is bekend dat het niet in alle gevallen gebruikt kan worden. Dit heeft te maken met het feit dat het vaak gekoppeld is aan de CEC en dat iedere fabrikant het CEC op een andere manier gebruikt. In het geval van Philips heet het "EasyLink" en moeten de andere apparaten die gebruik maken CEC dus daarvoor geschikt zijn.

    Als jouw HCS daar niet geschikt voor is, kun je misschien beter een aparte verbinding gebruiken voor het geluid van de TV naar de HCS. Je kunt dan het beste voor een digitale kiezen, maar daarvoor heb jij wel een 'convertor' nodig die het soort signalen van coaxiaal(elektrisch) om kan zetten naar optisch(licht).
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Goed checken of je de juiste HDMI poort op je TV en op je HCS gebruikt. Die ARC moet gewoon werken en heeft volgens mij niets met HDMI CEC te maken en de problemen daar bij met spullen van verschillende fabrikanten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Hallo,

    mijn tv heeft 3 HDMI aansluitingen, waarvan er één een hdmi arc is. Daar zit de kabel in. De HCS heeft maar 1 hdmi uit (met arc) en 2 aansluitingen voor hdmi in.
    In een HDMI zit de Xbox. De ander wordt niet gebruikt.
    De kabel naar de TV in de HDMI out.
    De bedoeling van het hele HDMI arc was juist om te zorgen dat ik niet zoveel kabels meer nodig zou hebben.

    Wat voor kabel met omvormer zou ik eventueel hiervoor nodig hebben? De HCS heeft volgens mij alleen een optical out. En de Tv een digital out.

  5. #5

    Standaard

    Wanneer het ondanks onze hulp niet wil lukken om ARC te gebruiken, heb je een 'convertor' als deze nodig en daarbij een enkele tulpkabel en een optische kabel. Hiermee kun je dan de verbinding maken van de coaxiale digitale uitgang van de TV naar de optische ingang van de HCS.

    Een goedkopere oplossing is de analoge verbinding (rode en witte tulp), maar daarmee kan het geluid alleen als stereo naar de HCS gevoerd worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    De oplossing bleek uiteindelijk veel simpeler dan het in eerste instantie leek. Simpelweg de software van de TV updaten was genoeg om de handel aan het werk te krijgen.

    Ik geniet van heerlijk geluid bij mijn films, Xbox en de muziek van mijn Iphone .

  7. #7

    Standaard

    Gefeliciteerd.

    We hopen dat je nog lang plezier van zal hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •