Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zero Dark Thirty (Kathryn Bigelow & Mark Boal)

    Had deze film nog geen eigen topic? Kon niets vinden onder de titel of onder de trefwoorden Osama Bin Laden.

    Anyway, vandaag kwam de eerste teasertrailer online: http://www.filmpjekijken.com/nieuws/...ro-dark-thirty

    Weet iemand iets over een Nederlandse releasedatum?
    "All the money does is buy you the bed... it's getting out of it thats the problem" - Shane Black

  2. #2

    Standaard

    Deze gaat 28 feb 2013 draaien bij ons.

    Tja, film zal wel succes worden in Amerika, want gaat over de dood van OBL. Kunnen de Amerikanen weer lekker geilen....
    Persoonlijk vind ik het maar een sprookjesverhaal, want tot op de dag van vandaag is geen enkel bewijs dat toen daadwerkelijk OBL is vermoord door de navy seals. Maar goed, laten we die discussie hier maar niet starten.

  3. #3

    Standaard

    Boal en Bigalow lijken me een goeie combi voor deze film. Aardige teaser, maar je ziet ECHT nog niet erg veel, behalve wat geschreeuw...
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-08-2012 om 08:23

  4. #4
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #5

    Standaard

    Nieuwe afbeeldingen:









    Er is overigens ook al een teaser uit.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door baltar Bekijk bericht
    De film krijgt geweldige reviews:

    100% na 14 reviews

    http://www.rottentomatoes.com/m/zero_dark_thirty/
    Ik ben wel benieuwd naar de film, ondanks dat ik ervan overtuigd bent dat OBL toen helemaal niet vermoord was en dit een grote hoax was. Tot op de dag van vandaag is er geen enkel bewijs getoond OBL toen vermoord is.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd naar de film, ondanks dat ik ervan overtuigd bent dat OBL toen helemaal niet vermoord was en dit een grote hoax was. Tot op de dag van vandaag is er geen enkel bewijs getoond OBL toen vermoord is.
    Je hoort ook niks meer van hem, dus aan de andere kant kan het zo maar waar zijn
    + als het een hoax zou zijn was die denk ik al wel eerder uit de pet getoverd denk je niet?

    Waarom zolang wachten met aardsvijand nummer 1..

  10. #10

    Standaard

    The 2012 New York Film Critics’ Circle Award Winners:

    Best Film:
    Zero Dark Thirty

    Best Director:
    Kathryn Bigelow, Zero Dark Thirty

    En ook nog beste Cinematography gewonnen.

  11. #11

    Standaard

    Ook de National Board of Review kiest Zero Dark Thirty als beste film van het jaar. Bigelow krijgt ook de eer voor beste regisseur en Jessica Chastain wint de hoofdprijs voor beste actrice.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  12. #12

    Standaard

    Na het zwaar overschatte The Hurt Locker zit ik niet echt op deze te wachten............trailers zeggen me nog helemaal niets.

    Een pluspunt voor mij is dat Jessica Chastain erin meespeelt.......dat zou de reden voor mij zijn om de film te gaan zien.
    Laatst aangepast door Jeroen D : 06-12-2012 om 09:28

  13. #13

    Standaard

    The Hurt Locker vond ik niet "zwaar" overschat, maar kon ook niet helemaal de bejubelde aankondigingen IMO inlossen. Verder wel een zeer degelijke thriller.
    Ben wel benieuwd naar deze overigens.

  14. #14

    Standaard

    Ik doelde eigenlijk op de oscar die de film heeft gekregen.........dat vond ik zwaar overdreven.

  15. #15

    Standaard

    Tja, reviews en prijzen zeggen mij pas iets bij een film met dit onderwerp als ze ook van buiten de VS komen. Vond zelf The Hurt Locker ook niet heel speciaal, zeker geen Oscar materiaal.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik doelde eigenlijk op de oscar die de film heeft gekregen.........dat vond ik zwaar overdreven.
    Voor Beste Film zeker. Bigalow heeft die van Beste Regisseur wel verdiend en de Film en Sound Editing ook zeker. Maar Beste Film was wat overdreven; er zaten zeker betere bij de genomineerden.

  17. #17

    Standaard

    Ik vraag me sowieso af in hoeverre '9/11' sentiment en de vangst/dood OBL meespelen met de beloning/kritieken voor deze film.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Ik vraag me sowieso af in hoeverre '9/11' sentiment en de vangst/dood OBL meespelen met de beloning/kritieken voor deze film.
    Dat speelt inderdaad zeker mee. Nu na 24 reviews nog steeds 100%. 1 ding kan je denk ik wel stellen: slecht is hij zeker niet

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Zero Farce Thirty
    http://t.co/dvhaC5LS
    The man who nearly stopped 9/11 tells why Bigelow's movie about the hunt for bin Laden gets it wrong

  21. #21

    Standaard

    Net gekeken maar ik ben niet geheel enthousiast. Bigalow kan goed een complex verhaal vertellen en documentair komt het goed over, maar als emotioneel verhaal met karakters waaraan je als kijker kan verbinden schiet het tekort. Er worden in het begin vele hoofdpersonen geïntroduceerd waarvan er eentje blijft hangen (en de rest 'plotseling' naar de achtergrond verdwijnen), maar tot dat moment is er gedurende die tijd zoveel informatie en namen op je af geschoten dat het soms wat verwarrend werkte. Het vinden van de OBL compound kwam bij mij ook wel een beetje uit de lucht vallen, en tegelijkertijd hadden ze er ineens ook een complex, getailleerd schaalmodel van gebouwd . Het laatste stuk is zeker goed geschoten, maar je mist de spanning want je weet hoe het afloopt.
    Conclusie: interessante docu, maar als verhaal en drama schiet het tekort. Toevallig gisteren ook The Hurt locker weer eens gekeken en die heeft eigenlijk hetzelfde: goed gedocumenteerd en getailleerd maar de verdieping mist, vooral bij de karakters. Jammer.

  22. #22

    Standaard

    Zero Dark Thirty (2012) *****

    Geweldige film over de zoektocht naar Osama Bin Laden. Het verhaal is vrij complex, maar regisseuse Kathryn Bigalow weet je aandacht er al vanaf vroeg goed bij te houden, zodat dit geen probleem is. Het is een film die je in je greep houdt, vooral door de spanning die wordt gecreëerd. Er heerst een gevoel van dreiging gedurende de hele film, maar ook de realistische stijl draagt hier goed aan bij. Vooral het einde is fenomenaal in beeld gebracht en zenuwslopend spannend, hetzelfde gevoel wat ik laatst ook ervaarde bij Argo. Dat je de afloop al weet maakt vreemd genoeg niks uit. Jessica Chastain zet een sterke rol neer en is zeer terecht genomineerd voor een Oscar. Ze heeft een mooie ingetogen, pure uitstraling, maar daaronder schuilt een sterke vrouw met doorzettingsvermogen. Dit weet ze erg goed over te brengen. Ik vond dit overigens geen patriottistische film waar sommige mensen bang voor waren. Het is een vrij objectieve en opvallend ingetogen kijk op de zoektocht van de CIA naar Bin Laden, met alle twijfelachtige aspecten die hierbij komen kijken (inderdaad, marteling), het wordt dus aan de kijker overgelaten wat je hier uiteindelijk allemaal van vindt. Al met al heeft Bigalow met deze film haar beste film tot nu toe gemaakt, een absolute aanrader.

  23. #23

    Standaard

    Voor jouw dan Joda, ik vind persoonlijk Strange Days en Point Break haar beste films, zeker Strange Days is heel sterk zit alles in en geweldige soundtrack, camera en zeker editing. Ik vind zero ook prima maar de swing die ze in eerste twee genoemde films heeft is deze film niet voor mij.

  24. #24

    Standaard

    Zero Dark Thirty (2012) 9/10

    Ik ben geen fan van The Hurt Locker, en de Oscar voor beste film vind ik nog steeds onbegrijpelijk. Daarom was ik vooraf ook een beetje huiverig voor Zero Dark Thirty.
    Maar de documentaire-achtige aanpak, waarbij steeds één of meerdere gebeurtenissen eruit gepikt worden om een beeld te geven van de verschillende jaren, werkt verbluffend goed.
    Net als Bigelow zelf ook een sterke vrouw is (o.a. enige vrouw met een Academy Award for Best Director), speelt Chastain ook een sterke vrouw, die niet wil opgeven in haar zoektocht. Eén van de sterkste scenes van de film, vond ik dan ook de dialoog over wat ze nog meer had gedaan bij de CIA, behalve de jacht op OBL, sinds ze in dienst kwam....niets dus.
    Haar transformatie van een wat onzeker overkomende agent naar een agent 'you don't wanna f*** with' is erg overtuigend.

    Er is veel controverse rond de film geweest; bijvoorbeeld de verschuiving van de openingsdag tot na de presidentsverkiezingen omdat Obama voordeel zou hebben van een vertoning voor de verkiezingen (toch de zittende president tijdens de operatie) en het laten zien dat martelen wel degelijk resultaten oplevert (ik vond juist dat het op een 'neutrale' manier getoond werd, het is wat het is, maar zeker niet een positieve manier) .

    Al weet je natuurlijk de afloop, of je moet de afgelopen jaren in een grot geleefd hebben , het blijft van begin tot eind enorm boeien. De eindscenes zijn subliem, alsof je er zelf bij bent. Bij The Hurt Locker werd het woord 'intens' vaak ten onrechte gebruikt, maar bij deze film mag dat wel.
    Wel bizar hoe toeval (naast de volhardendheid van Maya) uiteindelijk zo'n grote rol speelt, bij het vinden van de koerier.

    Zeker een film die ik nogmaals wil zien!

  25. #25

    Standaard

    Het heeft even geduurd, maar gisteren dan eindelijk gezien:

    Zero Dark Thirty
    Na alle lovende kritieken en dingen die ik er over had gehoord waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Die werden helaas maar gedeeltelijk ingelost. Het geheel viel me ietwat tegen.
    Dat komt vooral door het eerste deel van de film (het eerst uur/1,5 uur), dat ik erg fragmentarisch vond overkomen. Het hing een beetje als los zand aan elkaar en het ging te snel. Er wordt met namen gegooid dat het een lieve lust is waardoor je toch goed de aandacht erbij moet houden. Dat lukt niet altijd even goed, soms raak je de draad kwijt als het gaat om de verdachte terroristen. Boal en Bigelow verwachten dan ook van hun publiek dat die redelijk in de materie zijn ingewijd.

    Het is een opluchting wanneer in het laatste uur het tempo omlaag gaat en de operatie Geronimo begint. Dat is het beste deel van de film. Door de manier waarop het gefilmd is lijkt het net alsof je als kijker ook onderdeel uitmaakt van het team. Dit is dan ook erg spannend.

    Grootste pluspunt is natuurlijk (opnieuw)Jessica Chastain. Ze laat hier andermaal zien een geweldig actrice te zijn. Het niveau van haar acteren ontstijgt dat van het script. De ontwikkeling van haar personage van onzekere tot vastberaden, harde agente zonder mededogen zet ze heel sterk neer. Een geniale rol die een beter script en betere film had verdiend.

    Bigelow brengt de jacht op Bin Laden in een ruim 2,5 uur durende film op het scherm. Toch krijg je het gevoel dat er stukken zijn uitgelaten of langer hadden kunnen/moeten zijn om de film als geheel te dienen.
    Er was heel veel te doen rondom de release van Bigelow`s nieuwe film maar uiteindelijk viel het wat tegen en had ik er meer van verwacht.

    7,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •