Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 102 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Alien: Covenant (Ridley Scott, 2017)

    Volgens The Hollywood Reporter heeft filmmaatschappij Fox nu bevestigd dat ze met Ridley Scott vaart willen maken met een vervolg op Prometheus. De opbrengst was wereldwijd 303 miljoen dollar, wat gezien het budget van 130 miljoen voldoende was om het groene licht te geven aan een vervolg.

    Michael Fassbender en Noomi Rapace zijn kennelijk vastgelegd voor de vervolgfilm, dus het wordt een directe vervolg op het verhaal van de eerste film. Of Damon Lindelof weer als schrijver aan het project gaat deelnemen, is nog onbekend (ik hoop het eerlijk gezegd niet).

    "Ridley is incredibly excited about the movie, but we have to get it right. We can't rush it," says Fox president of production Emma Watts, who also has overseen the successful reboots of the X-Men and Planet of the Apes franchises. A Prometheus sequel would be released in 2014 or 2015.

    Scott werkt intussen rustig door aan The Counselor en aan het vervolg op Blade Runner. En (letterlijk) een paar dozijn andere projecten als producent en/of regisseur.
    Laatst aangepast door mark t : 21-11-2015 om 15:12 Reden: Titelwijziging
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  2. #2

    Standaard

    Moet men niet eerst deel 1 afmaken? Of is dit net als harry potter 7 en de twilight series, waarin men de film in 2 delen opnemen? Alleen wordt dit nu door Ridley Scott achteraf verteld in plaats van vooraf ? Wat een lef heeft die gozer zeg. Niks mis met vervolgen en trilogien, maar een film moet niet enkel bestaan om een vervolg te maken, het moet ook op eigen benen kunnen staan. En prometheus zakt door het ijs.

  3. #3

    Standaard

    Hij moet gewoon eerst robin hood 2 gaan maken, daar zit ik nog meer op te wachten

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    De opbrengst was wereldwijd 303 miljoen dollar
    Was?
    Volgens mij loopt deze film nog en komt er deze maand nog een lading geld bij las ik op imdb.com

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door socko Bekijk bericht
    Was?
    Volgens mij loopt deze film nog en komt er deze maand nog een lading geld bij las ik op imdb.com
    Klopt. Beschouw het maar als 'was ten tijde van het bericht'.

    In de meeste regio's is de film wel zo'n beetje klaar, maar in een paar landen moet de film nog gaan draaien. Dat zal best nog wel een paar miljoen opleveren, maar de grote bedragen zijn eigenlijk wel binnen.
    De filmmakers kunnen nu langzamerhand de hand gaan ophouden voor de opbrengsten van dvd's, blu rays, pay-per-view en televisierechten. Dat zal ongetwijfeld hebben meegespeeld bij de (financiële) afweging om door te gaan met de geplande vervolgfilm(s).
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Hij moet gewoon eerst robin hood 2 gaan maken, daar zit ik nog meer op te wachten
    Mee eens, ik wacht niet op een planeet vol inktvissen..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #7

    Standaard

    'Prometheus 2' en 'Blade Runner 2' bevestigd



    Let op! Artikel bevat mogelijk spoilers.

    In een interview met de Metro van het Verenigd Koninkrijk vertelde Ridley Scott over Prometheus 2 en de Blade Runner sequel. Allereerst sprak hij over Prometheus 2, waarbij hij over de mogelijke richting van de film sprak. Mocht je hem niet gezien hebben, dan raden we je aan deze pagina maar gewoon te sluiten.

    Scott vertelde dat het einde van Prometheus, waarin het personage van Noomi Rapace samen met het hoofd van dat van Michael Fassbenders robot David vertrekt. Ze weet dat ze hem nodig heeft, maar kan zijn hoofd eigenlijk niet terug op het lichaam monteren, want dan loopt ze het risico dat hij weer doordraait.

    Maar, Scott stelt ons gerust. De film zal over veel meer gaan dan alleen dit. Ze gaan immers ook nog naar de planeet waar de Engineers vandaan komen, en dat kan een gruwelijke plek zijn.

    What made you want to tackle sci-fi again?

    I hadn’t done sci-fi for so long and I enjoyed doing it. Plus, when it comes to the Alien world, no one else had addressed the origin question and I thought that was interesting to tackle. Prometheus evolved into a whole other universe.

    You’ve got a person [Noomi Rapace’s Elizabeth Shaw] with a head in a bag [ Michael Fassbender’s David] that functions and has an IQ of 350. It can explain to her how to put the head back on the body and she’s gonna think about that long and hard because, once the head is back on his body, he’s dangerous.

    So that’s the sequel?

    [Laughs] I wish it was that easy. They’re going off to paradise but it could be the most savage, horrible place. Who are the Engineers?

    Verder ging het ook nog kort over het Blade Runner-vervolg. De film zal er definitief komen, en mogelijk met Harrison Ford, hoewel Scott zich afvraagt of hij te oud is.

    There is a rumour you’ll be making a Blade Runner sequel.

    It’s not a rumour – it’s happening. With Harrison Ford? I don’t know yet. Is he too old? Well, he was a Nexus-6 so we don’t know how long he can live [laughs]. And that’s all I’m going to say at this stage.

    Onlangs sprak Scott nog over de band tussen Prometheus en Blade Runner. De films blijken zich in dezelfde tijd af te spelen, en in hetzelfde universum. Zo is er een band tussen Peter Weyland in Prometheus en Eldon Tyrell in Blade Runner.

    Van beide films is geen mogelijke releasedatum bekend.


    Bron : Filmtotaal.nl

    Omdat het nieuws wat betreft Blade Runner 2 maar erg miniem is in dit artikel, heb ik het er toch compleet bij geplaatst.

    Discussie over de film Prometheus 2 kan in deze topic hier plaatsvinden, en discussieren over Blade Runner 2 kan hier!

    Dan blijft het in beide topics On topic gaan .

  8. #8

    Standaard

    Damon Linelof niet betrokken bij 'Prometheus' vervolg



    Een paar maanden geleden kwam er een bericht naar buiten waarin stond dat scenarist Damon Lindelof waarschijnlijk geen tijd zou hebben om zich bezig te houden met het vervolg op Prometheus, van regisseur Ridley Scott. Dat bericht kan nu bevestigd worden.

    Lindelof maakte tijdens een evenement van Bad Robot, het productiebedrijf van J.J. Abrams, bekend dat hij zich er niet mee bezig zou houden. Volgens Lindelof werd hem vrij snel na de release van Prometheus wel nog gevraagd of hij daar interesse in had. Naar eigen zeggen wilde hij wel, maar had hij daar de tijd niet voor.

    Een van de hoofdredenen daarvoor ligt in het drukke schema van de scenarist. Zo werkte hij tijdens de gesprekken die hij met Ridley Scott over het vervolg voerde al aan [film=]Star Trek Into Darkness[/film]. Daar raakte hij zo in meegezogen dat hij nauwelijks meer tijd over hield voor andere projecten. Daarnaast had hij pas net een film afgerond, die hij schreef en produceerde, samen met Brad Bird. Ook werkt hij nog aan een televisieproject; kortom: Lindelof kampt met een enorm tijdsgebrek.

    ”Ridley and I had a meeting after Prometheus came out where we started talking again about where this journey would go. And in that meeting I said to him, unfortunately, before he could ask me and go through the discomfort of whether he was going to ask me or not… It’s sort of like having a date where you’re letting the other person know, “I’m in another relationship.” So I can’t tell you that he asked me and I said no. But I did communicate to him that I was working on these other things.”

    Hij vindt het wel vervelend, dat hij niet mee kan werken aan het vervolg. Maar, de reden daarvoor ligt ook in een ander feit: Lindelof zegt niet te kunnen werken aan meerdere projecten tegelijkertijd. Omdat het herschrijven van Prometheus al een jaar in beslag nam, ziet hij het niet zitten om een dikke twee jaar te besteden aan het volledig bedenken en uitwerken van het vervolg.

    “The idea of building a sequel to it—from the ground up this time—with Ridley is tremendously exciting. But at the same time, I was like, “Well that’s probably going to be two years of my life.” I can’t do what J.J. [Abrams] does. I don’t have the capability. I’m usually very single-minded creatively. I can only be working on one thing at a time.

    So I said to him, “I really don’t think I could start working on this movie until I do this other stuff. And I don’t know when the other stuff is going to be done.” And he was like, “Well, okay, it’s not like I asked you anyways.” He and I are on excellent terms and it was a dream come true to work with him. But much to the delight of all the fanboys, I don’t see myself being involved in Prometheus-er.”

    Bron : Filmtotaal.nl

  9. #9

    Standaard

    Noomi Rapace over 'Prometheus' vervolg

    Ondanks dat niet iedereen zich kon vinden in Ridley Scotts Prometheus, lijkt een vervolg op de film wel zeker. Dit blijkt ook uit een recent interview dat Noomi Rapace naar aanleiding van haar nieuwste film, Dead Man Down gaf.

    Daarin werd natuurlijk ook even gevraagd naar de status van het vervolg op Prometheus, waarop Rapace vertelde dat er nog aan het scenario gewerkt wordt. Net als de vorige keer is er een lange zoektocht naar het juiste verhaal, en zodra dat gevonden wordt, kan de film gemaakt worden. Want, zo vertelt ze, Scott wil ook een vervolg maken.

    “They’re working on the script. I met Ridley in London a couple of weeks ago. I would love to work with him again and I know that he would like to do another one. It’s just like we need to find the right story. I hope we will.”

    Ze ziet er naar uit om weer met Scott te kunnen werken, ondanks dat het op momenten erg zwaar was. “I love working with Ridley. It was pure joy. It was really hard work sometimes. My body was a complete mess – I had bruises and cuts and emotionally I was a bit slammed. But being in his world and his universe was such an amazing experience.”

    Vervolgens ging Rapace nog in de reacties op de eerste film. Mensen zien volgens haar steeds weer verschillende dingen in de film. “And it’s interesting because people, most people I’ve talked to who see the movie, see things that are quite different. Some people who see the movie many times and discover new things. There are all these religious aspects and there are very interesting conversations. And for me, if we do a second one, there are a lot of things to explore in there and to continue. I would love to do it.”

    Naar eigen zeggen heeft de actrice geen idee wie er op dit moment aan het scenario van de film werken. In ieder geval weten we dat de film in de loop van 2014 en anders in 2015 uit moet komen. Zowel Rapace als Michael Fassbender zijn contractueel verplicht terug te keren naar het duistere universum van Ridley Scott.

    Bron : Filmtotaal.nl

  10. #10

    Standaard

    Ik vond Prometheus een van de toppers van vorig jaar en hoop op een minstens zo goed vervolg die de eerste film goed aanvult (en in een beter daglicht zal plaatsen). Zolang ze er maar goed de tijd voor nemen en dus niet afraffelen. Dan wacht ik er graag nog minimaal 2 jaar op.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik vond Prometheus een van de toppers van vorig jaar en hoop op een minstens zo goed vervolg die de eerste film goed aanvult (en in een beter daglicht zal plaatsen). Zolang ze er maar goed de tijd voor nemen en dus niet afraffelen. Dan wacht ik er graag nog minimaal 2 jaar op.
    +1

  12. #12

    Standaard

    prometheus heeft nooit echt een goede kans gehad. Dat hebben ze zelf ook in de hand gewerkt. Ik bedoel: het was eerst een prequel. Daarna toch weer niet. Logisch dat mensen dan toch gaan vergelijken met de eerste Alien, wat (zeker voor die tijd) gewoonweg een meesterwerk was in het genre. En als mensen gaan vergelijken is het origineel bijna altijd beter volgens hen. Er kan ook nooit iets het origineel evenaren of overtreffen. Dus is het bijna altijd een slechte(re) film. Per definitie.

    Plus dat je natuurlijk het feit hebt dat de meeste mensen tegenwoordig gewend zijn alles hapklaar opgediend te krijgen. Dus als iets niet 1,2,3, wordt uitgelegd in een film is het meteen een plothole. Minpunten dus.
    Kortom: dan is nog een knappe prestatie qua film.

  13. #13

    Standaard

    Maar de film is zo chaotisch. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer waar het allemaal over ging.........zo'n zooitje is de film.

    Alles hapklaar opgediend krijgen hoeft ook weer niet............maar dit ging echt nergens over. Je kon duidelijk merken dat het script gewoon heel rommelig was of nog niet afgemaakt.

    De slechtste film van Ridley Scott tot nu toe...........maar dat is mijn mening

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Plus dat je natuurlijk het feit hebt dat de meeste mensen tegenwoordig gewend zijn alles hapklaar opgediend te krijgen.
    Ik vond de neiging van de film om juist te veel uit te leggen en rechtuit te zeggen een van de zwakkere punten van de film. Bij toch wel een aantal zwakke punten in het verhaal werd de uitleg voor het gemak maar even in de mond van de karakters gelegd, zodat we maar helemaal wisten hoe de vork in de steel zat. Maar dat is wat mij betreft maar het topje van de ijsberg als het op kritiek op Prometheus aankomt. Gebrek aan uitleg staat eigenlijk niet eens op mijn lijstje.

    Daar staat tegenover dat een aantal minpunten in een vervolgfilm niet per sé opnieuw hoeven op te duiken. Dat 'omdat ik het nu eenmaal geloof' een reden is om de hele expeditie op touw te zetten en voor nuchtere wetenschappers voldoende verklaring is voor toch wel behoorlijk stevige beweringen die bestaande wetenschappelijke theorieën in een ander daglicht stellen is bijvoorbeeld allemaal achter de rug. Als de nieuwe schrijver iets minder op dit soort gemakzuchtige zaken terugvalt en ietwat geloofwaardigere karakters en gebeurtenissen (binnen de context van het universum waarin de film zich afspeelt) z'n pen tovert, dan zou een tweede film een forse verbetering kunnen zijn ten opzichte van de eerste film.
    Laatst aangepast door mark t : 01-03-2013 om 11:14
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  15. #15

    Standaard

    Er zat totaal geen spanning in de film..terwijl de trailer dat wel impliceerde..zwak verhaal wat maar niet op gang kwam..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  16. #16

    Standaard

    Ik probeer te snappen wat mensen zo goed aan het eerste deel vonden. Er zijn best wel veel liefhebbers van de 1e film maar niemand kan echt uitleggen waar de film nou eigenlijk over gaat ? Misschien zie ik de film dan wel heel anders

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Er zat totaal geen spanning in de film..terwijl de trailer dat wel impliceerde..zwak verhaal wat maar niet op gang kwam..
    Hij zat juist boordevol spanning. Maar misschien niet jouw soort spanning. Meer een beklemmende sfeer, beetje suspence-achtig. Een heel ander soort spanning dan thriller/actiefilm.
    En trailers: die moet je gewoon niet kijken. Die geven zelden een goed beeld van de film.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Maar de film is zo chaotisch. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer waar het allemaal over ging.........zo'n zooitje is de film.

    Alles hapklaar opgediend krijgen hoeft ook weer niet............maar dit ging echt nergens over. Je kon duidelijk merken dat het script gewoon heel rommelig was of nog niet afgemaakt.

    De slechtste film van Ridley Scott tot nu toe...........maar dat is mijn mening
    Klopt, ik ben het met je eens, hopen dat ze in deel 2 het beter gaan afwerken. Het onderwerp van het menselijke bestaan, en dat het buitenaardse oorsprong zou hebben, is best wel interessant. Jammer dat er met deel 1 er weinig tot niets meegedaan werd.

  19. #19

    Standaard

    Scott had Theron een andere rol moeten geven en haar laten leven...snik snik snik....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Scott had Theron een andere rol moeten geven en haar laten leven...snik snik snik....
    Ja idd, of ze komt misschien weer tot leven of zo (omdat ze misschien een robot is of zo)Ik zeg maar wat. Mooie vrouw, zou mooi zijn als ze in deel 2 ook mee zou spelen.

  21. #21

    Standaard

    De makers zijn in bespreking met ene Jack Palgen om aan het script te werken. Hoewel de film volgens het artikel officieel nog niet het groene licht heeft gekregen, komt er wel degelijk weer schot in de ontwikkeling van het project.

    Overigens is/blijft het wel nog onzeker of Scott opnieuw op de regiestoel gaat plaatsnemen.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    The Wrap meldt dat ene Michael Green nu het script nog eens onder handen gaat nemen. Green heeft ook gewerkt aan het script voor een eventuele nieuwe Blade Runner-film.

    Interessanter is dat er een releasedatum voor een nieuwe film van Ridley Scott is aangekondigd voor maart 2016. Volgens The Wrap hebben diverse bronnen beweerd dat deze datum bedoeld is voor de tweede Prometheus-film. De opnames zouden in het najaar van start gaan, nadat Scott klaar is met z'n huidige project Exodus. Let wel: Scott heeft een hele reeks projecten in ontwikkeling, dus zo lang een officiële bevestiging uitblijft kan het zo maar zijn dat er toch een ander project gepland staat voor release in 2016.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  23. #23

    Standaard

    Veel slechter dan het script van Prometheus kan het niet worden.

  24. #24

    Standaard

    Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen die Prometheus een goede film vinden dommer zijn dan mensen die Prometheus een slechte waardeloze rotfilm vinden.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R.ené Bekijk bericht
    Het is wetenschappelijk bewezen dat mensen die Prometheus een goede film vinden dommer zijn dan mensen die Prometheus een slechte waardeloze rotfilm vinden.
    Nou, kom maar op met dat wetenschappelijke bewijs. Ik ben benieuwd.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •