Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 162 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik heb alleen het 3D gedeelte helemaal gekeken op de 2/3D versie. Daar was iig niks mis mee. Uiteraard ook een klein stukje van de 2D, maar zag niet echt een schokkend verschil. Maar goed mijn Oppo en Panasonic compenseren veel in beeldkwaliteit. Ik zal eens de bitrates en kwaliteit vergelijken als ik even tijd heb en de disk weer eens mag lenen.
    Ik had hiervoor ook al eerder gezegt, dat er maar 1 videostream op de samebranche 3D/2D versie staat. samebranch geeft altijd wat problemen, omdat er maar 1 videostream op staat. Of deze pakt verkeerd uit voor de 3D of voor de 2D.
    3D word aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor er een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Helaas in veel gevallen wordt de 2D beeld helderder gemaakt (3D master), omdat het anders te donker wordt met het 3D kijken met een donkere 3D bril. Of gebruiken de 3D master ook voor de 2D en De 2D kijkers moeten het dan bezuren met een helderder beeld. De 2D only Disc is dan wel anders dan de samebranch 3D/2D disc.
    Je zou dan eigenlijk moeten vergelijken tussen de Only 2D disc en de 2D van de 2D/3D samebranch disc.
    Zoals met Underwold.

    Dit is ook intressant Underworld: Awakening (2012) 2D vs 3D
    U ziet dat de helderheid opgehoogt is voor de 3D.

    Met de muis op het plaatje, krijg je de 2D van de 3D master te zien (samebranch), muis niet op het plaatje is de only 2D disc.


    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120435

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120433

    http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=120432

    Bij deze film is dus het nadeel als je de 2D wil bekijken van de 2D/3D (samebranch) disc.
    Ze hebben hier de master van de 3D disc genomen. Als je deze 3D master dan in 2D gaat bekijken is deze te helder.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 28-10-2012 om 15:34

  2. #127
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je voor de toelichting.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #128

    Standaard

    dus als ik het goed begrijp is de 2d versie van de 3d versie niet goed,te helder.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    dus als ik het goed begrijp is de 2d versie van de 3d versie niet goed,te helder.
    Vond het beeld best goed van de 2D, van de 3D/2D combi

  5. #130

    Standaard

    de helderheid wordt toch automatisch aangepast door de beamer of tv als je overgaat op 3d,tenminste wel bij mij.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    de helderheid wordt toch automatisch aangepast door de beamer of tv als je overgaat op 3d,tenminste wel bij mij.
    Geen idee, heb geen 3D

  7. #132

    Standaard

    waarom heb je dan de 2d 3d combi,
    je zei namelijk dat de beeldkwaliteit daarvan wel goed was.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  8. #133

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamiev Bekijk bericht
    waarom heb je dan de 2d 3d combi,
    je zei namelijk dat de beeldkwaliteit daarvan wel goed was.
    Omdat ik in toekomst wel een 3D tv en speler ga aanschaffen, en ik het prijsverschil van 5 euro niet veel vond, en daarom vond ik het handig als ik de 3D versie dan ook al had.

    En beeldkwaliteit van de 2D versie is idd goed mijn inziens, geluid had ik liever DTS gehad, maar die zit er helaas niet op.

  9. #134

    Standaard

    Het kan zijn dat net zoals bij blu-ray van Tin Tin de 2D van de 3D/2D samebranch hetzelfde is als de 2D disc Only. (ze hebben dan de videostream van de 2D master genomen, ook voor de 3D). Dan is het alleen voor de 3D kijkers het beeld voor de 3D wat te donker. Omdat men dan de bril gebruikt.

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    En ja ik heb ook een één op één vergelijk gemaakt met de DTS HD MA track van een gabber.
    Hoe doe je dat dan? Heb je dan twee Blu-rayspelers op aparte ingangen op je versterker en switch je dan tussen de twee ingangen? Of heb je een auditief geheugen? Ik geloof gerust dat er wel wat verschil zal zijn, maar het is niet per se gezegd dat een HD MA-track per definitie altijd beter is. Dat is erg persoonlijk. Bij veel muziek-Blu-ray's kies ik bijv. vaak voor het LPCM-stereo-spoor i.p.v. de 5.1-mix.

  11. #136
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat ik eerste instantie zelf heb gedaan is bij de begin tune geswitcht tussen de engelse en franse track. De begin muziek zeg maar. Dus chapter terug, audioswich, ogen dicht oren open. Daar merk je eerlijk gezegd al. Daarna heb ik letterlijk op één speler steeds de disks geswapped. Verre van ideaal door de laadtijden dus één op één was het allerminst. Maar de franse track maakt het al duidelijk. Het is dus grofweg gebaseerd op mijn persoonlijke mening en perceptie.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #137

    Standaard

    Hm, 3D versie binnen, 2D ervan bekeken, vond het maar vervelend geen DTS-HD MA track erop.
    DD 5.1 track klinkt vol, niet de dynamiek van de DTS-HD tracks.
    Dus gaat retour.

  13. #138

    Standaard

    zoals gezegd vanavond bekeken.
    goede reboot van spiderman.
    3d was overigens wel oke
    geluid van de dolby kon ik zeker mee leven en heb niet echt de hd master gemist.
    heb dit ook al vaker gezegd dat als ik in een film zit ik hier geeneens meer op let.
    wat ik verwachte kloppte wel en ben dus blij dat ik de 3d versie heb gekocht ondanks het gebrek van de dts hd master.
    bij mij klingt de dolby variant ook zeer goed en was voor mij dus ook geen gemis.
    de franse versie nog even beluisterd maar was iets opener en heldere maar zeker geen wereld van verschil.
    al met al happy met deze 3d uitgave.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X Bekijk bericht
    Hm, 3D versie binnen, 2D ervan bekeken, vond het maar vervelend geen DTS-HD MA track erop.
    DD 5.1 track klinkt vol, niet de dynamiek van de DTS-HD tracks.
    Dus gaat retour.
    Huh, je hebt de Blu-ray bekeken, hij bevalt je niet helemaal, en dus ga je hem terugsturen/terugbrengen? Dat kun je toch niet maken, man!
    Ik zou dat als (web)winkel nooit accepteren. Of niet gebruikt terug in de seal of ruilen tegen een ander exemplaar bij een aantoonbaar defect. Maar niet dit.

  15. #140
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou, als je veel waarde hecht aan audio kan ik me er iets bij voorstellen. Het zou zomaar kunnen zijn dat je het pas ontdekt als je hem bekijkt. En als blijkt dat de 2D versie wel aan die voorwaarde voldoet lijkt me dat niet eens zo vreemd. Ik weet verder niet hoe dat met bekoeling periode van 7 dagen gaat als de seal verbroken maar volgens mij gaat dat in dit geval dus juist op.

    Daarbij wil ik wel opmerken dat ik de DTS HD MA track beter vind, maar ook weer niet zo verschrikkelijk veel beter. Ik heb nu weer beide tot mijn beschikking en heb er wat meer opgelet. Delen van de film waarvan ik dacht dat ze door de 'beperkte' dolby track wat hol klonken, klinken in DTS HD MA niet heel veel anders. Meer de aard van de track. Dus wel meer open maar wel beperkt door de originele mix.

    Kanttekening blijft wel dat dit volledig gebasseerd is op eigen bevindingen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #141

    Standaard

    @ Claudio: Viel me inderdaad pas op toen ik 'm bekeek, niet eerst op de hoes gekeken of er wel een engelse DTS-HD-MA track op zat, daar ging bij een film als deze vanuit.

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nou, als je veel waarde hecht aan audio kan ik me er iets bij voorstellen. Het zou zomaar kunnen zijn dat je het pas ontdekt als je hem bekijkt. En als blijkt dat de 2D versie wel aan die voorwaarde voldoet lijkt me dat niet eens zo vreemd. Ik weet verder niet hoe dat met bekoeling periode van 7 dagen gaat als de seal verbroken maar volgens mij gaat dat in dit geval dus juist op.
    Het gaat mij erom dat de 3D/2D Blu-ray geen enkel defect vertoont en volledig voldoet aan de specificaties zoals die op de hoes vermeld staan. Ik heb ook wel eens een Blu-ray gekocht die de naam Blu-ray niet had mogen dragen ("The Bank Job", "Slumdog Millionaire"). Dan ga ik die toch ook niet terugsturen / terugbrengen? Da's gewoon pech hebben.

  18. #143
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar dat is voor een ieder om zelf te bepalen. Wettelijk is bepaald dat elke aankoop binnen een periode van 7 dagen zonder opgave van reden mag worden geretourneerd. Maar zoals ik al aangaf weet ik niet hoe dat zit met films met seal.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #144

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar dat is voor een ieder om zelf te bepalen. Wettelijk is bepaald dat elke aankoop binnen een periode van 7 dagen zonder opgave van reden mag worden geretourneerd. Maar zoals ik al aangaf weet ik niet hoe dat zit met films met seal.
    Geldt alleen voor koop op afstand en dvd's zijn geseald(verzegeld) en die mag niet verbroken zijn.

    Bron: http://www.consuwijzer.nl/elektronic...oop-op-afstand
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #145
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank voor het toelichten en de link.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #146

    Standaard

    Heeft er iemand meer problemen ervaren met het geluid van de 3d+2d versie? Na een uur begint het geluid in de film bij mij te haperen en valt geregeld weg...

  22. #147
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee op beide versies geen issues. Ik heb er verder ook niemand over gehoord.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #148

    Standaard

    Ik heb even een vraagje over deze release, zit er op de 2D/3D-combo nou ook geen DTS-HD MA audio bij de 2D-film?
    Ik ben vandaag naar de MediaMarkt Groningen geweest, en een verkoper heeft beide versies voor mij getest en zei dat het geluid bij de 2D op deze release wel goed is.
    Nu ben ik toch gaan twijfelen en wil het graag van iemand weten die deze release in huis heeft en de film al bekeken heeft.
    Indien het goede geluid er niet is, maak ik de seal ook niet open en ga ik maar weer terug naar de MediaMarkt... Zucht.

  24. #149
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee dat klopt. Op de combo zit alleen een Dolby Digital track in het engels. Ongeacht of je de 2 of 3D versie kijkt. De normale 2d uitgave bevat naast andere talen ook de Engelse DTS HD MA track. Nu is de Dolby Digital track zeker niet slecht. Heb je 3D, dan is de vraag waar je prioriteit ligt
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #150

    Standaard

    Wat een ongeloofelijk grote gemiste kans van Sony. Ik heb geen 3D-speler (ik was wel van plan om er een aan te schaffen) dus ik voel me nu echt een beetje genaaid:

    - Ik heb €16 euro betaald in plaats van €11 (ik kan toch alleen maar 2D bekijken)
    - Ik heb geen (extra) 3D-film (voor als ik een 3D-speler heb aangeschaft)
    - Ik heb geen DTS-HD MA

    Ik heb een berichtje achtergelaten op de facebookpagina van Sony Pictures Home Entertainment NL, hopelijk krijg ik snel een reactie.

    Dat wordt volgende week maar weer terug naar de MediaMarkt, hopelijk kan ik deze inruilen (zit nog in seal én ik heb de bon nog) voor de 2D-versie, en krijg ik mijn vijf euro terug...

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •