Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 88 worden weergegeven.

Discussie: Cloud Atlas (2012)

  1. #51

    Standaard

    Het is een film die moeilijk aan het publiek te verkopen is,de Matrix kwam in de bios ook laat op gang
    maar werd op DVD pas echt een hit.

    Ik begin er wel steeds meer interesse te krijgen in de film.

  2. #52

    Standaard

    The Matrix was toch wel een redelijke hit in de bioscopen hoor .

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    The Matrix was toch wel een redelijke hit in de bioscopen hoor .
    De eerste draai dagen waren niet top heb ik destijds begrepen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    De eerste draai dagen waren niet top heb ik destijds begrepen.
    Dan moet je in hetzelfde linkje eens kijken naar de statistieken , dat valt wel mee.

  5. #55

    Standaard

    Man, ik kan me nog herinneren dat toen iedereen het over the Matrix had.......een revolutionaire film

    Deze film is veel moeilijker aan de man te brengen, ook omdat het niet direct duidelijk is wat voor een soort film het nou eigenlijk is............

    Ben erg benieuwd maar de film heeft ook erg slechte reviews gehad dus het kan alle kanten op.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Dan moet je in hetzelfde linkje eens kijken naar de statistieken , dat valt wel mee.
    Je hebt gelijk dat is best goed.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Man, ik kan me nog herinneren dat toen iedereen het over the Matrix had.......een revolutionaire film

    Deze film is veel moeilijker aan de man te brengen, ook omdat het niet direct duidelijk is wat voor een soort film het nou eigenlijk is............

    Ben erg benieuwd maar de film heeft ook erg slechte reviews gehad dus het kan alle kanten op.
    Revolutionaire film,die geluiden hoorde ik pas bij de DVD uitgave.
    Ik zelf zag de film meteen zitten.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Wil niet onaardig doen maar als de film het in de bios toch niet zo goed doet
    kunnen ze Belgie dan niet gewoon overslaan.Dan heeft iedereen misschien de Bluray rond Maart/April.

    Die gasten gaan nu toch gewoon hier naar de bios.
    Best lollig, maar laten we realistisch blijven. Hey, het kwam al vaker voor dat Belgen een maanden vroeger krijgen, ook dan wachten we netjes op Nederland. Ieder op z'n beurt, mooi toch?

  9. #59

    Standaard

    Ik ben erg bezig om mijn vrienden/kennissen aan te sporen om deze film te gaan zien.
    Dit soort vernieuwingen verdienen, eigenlijk, gewoon een goede start. Het cliché 'alle beetjes helpen', is hier naar mijns inziens zeker van toepassing.

    Als andere liefhebbers hier hetzelfde doen kunnen we wellicht toch wat bijdragen aan een groter financieel succes

  10. #60

    Standaard

    Volgens mij hebben ze nog 75 miljoen dollar nodig om het investeringsbedrag terug te verdienen.

    Ik weet niet hoeveel vrienden jij hebt ?

  11. #61

    Standaard

    Commercieel is het gewoon een flop maar dat maakt voor mij niets uit.

    Twilight doet het goed maar daar kan ik niets mee.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Volgens mij hebben ze nog 75 miljoen dollar nodig om het investeringsbedrag terug te verdienen.
    Het is natuurlijk zo dat Cloud Atlas op dit moment nog in 17 landen moet verschijnen, waarvan 15 tussen 1 januari en 15 maart 2013. Het gaat grotendeels om gebieden die, wat de box-office betreft, doorslaggevend zijn. (Australië, Frankrijk, UK, Japan etc) Feit : 51% (26,9 milj.) van de opbrengst komt op dit moment van buiten de US (25,9 milj.), 15 landen om precies te zijn, waarvan 5 waar Cloud Atlas nog maar nét is verschenen. Dat wil dus zeggen dat er zeker nog hoop is. De film moet nog 48 miljoen dollar binnen halen om uit de kosten te komen en de nasleep moet nog beginnen.

    Enfin, ik wil maar zeggen, het is niet onmogelijk.

    Verder kan de box-office me weinig boeien. De titels die op 't eind van 't jaar in de prijzen vallen, zijn maar al te vaak producties die het niet geweldig deden aan de box-office. Dat is vaak ook van toepassing bij titels die de top-lijstjes domineren wanneer je naast de voor de hand liggende kaskrakers gaat kijken.

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Volgens mij hebben ze nog 75 miljoen dollar nodig om het investeringsbedrag terug te verdienen.

    Ik weet niet hoeveel vrienden jij hebt ?
    met $75 Miljoen komen ze daar lang niet aan, tel er maar $100 Miljoen bij op !.
    Naast de productiekosten heeft men ook bijkomende kosten als marketing, nasynchronisatie/vertalingen en het maken van kopieën voor de bioscopen (de P&A kosten), en deze lopen al snel in de tientallen miljoenen.
    Daarnaast gaat van de opbrengst in de bioscopen maar ongeveer 55% naar de filmmaatschappij zelf, en de rest naar de bioscoopexploitant.

    Ik denk dat de film pas uit de kosten zal zijn bij een opbrengst van $240 miljoen en op dit moment staat de teller op $52 Miljoen (wereldwijd) (http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=cloudatlas.htm)

    het zou me trouwens niets verbazen als, afhankelijk van het succes in de rest van Europa, de film in België niet eens zal worden uitgebracht in de bioscoop.
    .Uitstel leidt vaak tot afstel
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Naast de productiekosten heeft men ook bijkomende kosten als marketing, nasynchronisatie/vertalingen en het maken van kopieën voor de bioscopen (de P&A kosten), en deze lopen al snel in de tientallen miljoenen.
    Vaak omvat het vermelde budget preproductie, postproductie en promotie. Inbegrepen, zowaar. Er is betr. Cloud Atlas op dit moment geen indicatie die ons daaromtrent uitsluitsel kan geven.

    Nasynchronisatie alsook vertaling valt onder de landelijke afdeling (óf overkoepelende onderverdeling) die er op dat vlak een afzonderlijke boekhouding op nahouden. Die hebben hun eigen budget ter beschikking, waaronder landelijke promotie. Uiteraard onder het wakende oog van het zogenaamde hoofdkantoor. Bron: oa. Disney Benelux, Fox.

    De box-office is reeds het verrekende resultaat. Om het heel simplistisch voor te stellen : Het betreft de voorziene en rechtstreekse verdiensten van de filmmaatschappij an sich, niet het zogenaamde deel van het ticket dat naar de bioscoop gaat. Bron: Medewerker Kinepolis, Siniscoop, Boxoffice Mojo. (bij die laatste verscheen daaromtrent geruime tijd geleden een artikel, ik ben het aan't opzoeken)

    En daarom verwijs ik graag naar mijn vorige post.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    De box-office is reeds het verrekende resultaat. Om het heel simplistisch voor te stellen : Het betreft de voorziene en rechtstreekse verdiensten van de filmmaatschappij an sich, niet het zogenaamde deel van het ticket dat naar de bioscoop gaat. Bron: Medewerker Kinepolis, Siniscoop, Boxoffice Mojo. (bij die laatste verscheen daaromtrent geruime tijd geleden een artikel, ik ben het aan't opzoeken
    Daar zou ik inderdaad wel eens een betrouwbare bronvermelding van willen zien, want jouw beschrijving van box office druist regelrecht in tegen de gangbare opvatting dat het 'gewoon' de (bruto) opbrengst van een film aan de kassa's is -zonder aftrek van het gedeelte van de opbrengst wat voor de bioscoopuitbater bestemd is.

    Idem voor jouw beschrijving van het budget. Bij John Carter staat bijvoorbeeld wel degelijk het budget als de (officiële) opgave van de productiekosten zonder aanvullende marketingkosten, die bij die film nog eens een slordige $ 100,000,000 zouden zijn.

    Boxoffice mojo hanteert volgens hun eigen internetpagina's de bepalingen van boxoffice en budget zoals ik ze hierboven omschrijf.
    Laatst aangepast door mark t : 02-12-2012 om 18:31
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    ... want jouw beschrijving van box office druist regelrecht in tegen de gangbare opvatting dat het 'gewoon' de (bruto) opbrengst van een film aan de kassa's is -zonder aftrek van het gedeelte van de opbrengst wat voor de bioscoopuitbater bestemd is.
    Dat is niet wat ik eerder gelezen heb. (nog niet teruggevonden) Tevens niet wat oa. de medewerker van Kinepolis mij heeft meegegeven. Ik heb je link doorgenomen en de informatie gelezen, volgens diezelfde Mojo heb je gelijk. Het zou me toch ten zeerste verbazen mocht blijken dat beide uit hun nek lullen. Bij één van hen kan ik het navragen, daar kom ik dus nog op terug. Want ik wil zelf ook graag duidelijkheid hieromtrent.

    Idem voor jouw beschrijving van het budget. Bij John Carter staat bijvoorbeeld wel degelijk het budget als de (officiële) opgave van de productiekosten zonder aanvullende marketingkosten, die bij die film nog eens een slordige $ 100,000,000 zouden zijn.
    Inderdaad, dat is bij John Carter zeker het geval. Correct. Daar was ik me van bewust. Neemt niet weg dat mijn uiteenzetting klopt voor verscheidene andere gevallen. Wat betreft landelijke promotie en aanverwanten ben ik 101% zeker. Bron werd vermeld, verder kan ik daar voorlopig niet op in gaan. Maar ook hen (althans, eerlijk is eerlijk - zeker één van beide) kan ik wat dat betreft ook moeilijk in twijfel trekken. Ik kan moeilijk geloven dat een distributeur deze zaken meegeeft als ze onwaar zijn.

    Niet te vergeten : Ik stel overigens niet dat dit bij Cloud Atlas ook daadwerkelijk zo ís, ik sluit gewoon de mogelijkheid niet uit en wacht liever de volledige desbetreffende informatie af.

    Tot slot, ik zou het heus niet in mijn hoofd halen deze mening -met volle overtuiging- te posten, mocht de informatie uit het niets komen. Ik zou daar ook helemaal geen baat bij hebben.

  17. #67

    Standaard

    Ik ga deze zeker in de bios een kans geven. Ik krijg een déjà vu met Blade Runner. Destijds niet begrepen etc. De rest is geschiedenis.


    Blade Runner initially polarized critics: some were displeased with the pacing, while others enjoyed its thematic complexity. The film performed poorly in North American theaters but has since become a cult film. The film has been hailed for its production design, depicting a "retrofitted" future, and remains a leading example of the neo-noir genre. It brought the work of Philip K. Dick to the attention of Hollywood and several later films were based on his work. Ridley Scott regards Blade Runner as "probably" his most complete and personal film. In 1993 the film was selected for preservation in the United States National Film Registry by the Library of Congress as being "culturally, historically, or aesthetically significant".
    Bron: Wikipedia
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Nasynchronisatie alsook vertaling valt onder de landelijke afdeling (óf overkoepelende onderverdeling) die er op dat vlak een afzonderlijke boekhouding op nahouden. Die hebben hun eigen budget ter beschikking, waaronder landelijke promotie.
    Maar dat eigen budget groeit waarschijnlijk ,net als al het geld, niet aan de boom mag ik aannemen, oftewel dat zijn toch echt gewoon bijkomende kosten die niet in de productiekost zijn meegenomen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik kan moeilijk geloven dat een distributeur deze zaken meegeeft als ze onwaar zijn.
    Het hoeft natuurlijk geen misleiding te zijn. Het kan gewoon een vergissing of een verschillende opvatting over wat in een budget zit en wat niet. Bepaalde promotie-activiteiten (vooral posters en advertenties in lokale media) en het maken van genoeg rollen (inclusief synchronisatie/ondertiteling) zijn inderdaad vaak voor rekening van de (lokale) distributeur, maar de filmmaatschappij zal daarnaast ook een behoorlijk budget voor promotie hebben (trailers, budget voor interviewsessies en promotiereisjes van regisseurs en acteurs, 'overkoepelende promotiecampagnes', internetactiviteiten enz.).

    In hoeverre promotie verdeeld is of niet zal best per film verschillen, maar als ik de omschrijving op de pagina van boxoffice mojo goed begrijp, gaan zij bij de opgave van budgetten zo veel mogelijk uit van het budget exclusief promotieactiviteiten en kosten voor vertaling/ondertiteling/nasynchronisatie.

    Hoe dan ook, de lat zal voor Cloud Atlas nog hoog liggen. Uitgaande van de verdeling van ergens tussen de 45 en 55 procent van de box office voor de filmmaatschappij, zullen ze het moeilijk krijgen break,even te spelen. Gezien het aantal en het feit dat het een SFX-heavy film is, zal het budget niet onder de 100,000,000 dollar liggen, dus het lijkt me niet onredelijk ervan uit te gaan dat ze ergens in de buurt van de 200,000,000 moeten uitkomen om de productiekosten eruit te halen. Daar staat natuurlijk wel tegenover dat tegenwoordig nog aardig wat extra opbrengst te halen is uit verhuur en verkoop via dvd/blu ray/netflix, syndication (tv e.d.) en eventuele 'neveninkomsten' via soundtracks en merchandising.
    Een tegenvallende boxoffice betekent dus niet automatisch een commerciële flop.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #70

    Standaard

    Ik denk dat deze film het moet hebben van de DVD/BR release.

    Een film als deze moet je rustig en aandachtig kunnen bekijken en dat wil veel beter in je eigen huis. Dat is mijn mening

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen D Bekijk bericht
    Ik denk dat deze film het moet hebben van de DVD/BR release.

    Een film als deze moet je rustig en aandachtig kunnen bekijken en dat wil veel beter in je eigen huis. Dat is mijn mening
    Dat denk ik dus ook.We zullen alleen lang moeten wachten op de Bluray relese
    de film komt pas begin 2013 in belgie uit.

  22. #72

    Standaard

    De bioscooprelease voor België is 13 maart 2013 en de blu-ray verschijnt in de Benelux normaal gezien op 26 mei 2013.
    Kort op elkaar, echter niet uitzonderlijk.

  23. #73

    Standaard

    Vrijdag richting Maastricht gereden om alsnog deze film in 2012 te kunnen zien. Ik moet zeggen dat ik een nachtje slaap nodig had om écht de genialiteit van deze film te vatten. Hoewel het tempo van de film niet geweldig hoog lag, krijg je toch zoveel op je af geschoten waardoor je de film eerder moet ondergaan/ ervaren. Alles vloeit zo natuurlijk van verhaal naar verhaal. Het is pas naderhand, eens je alles hebt kunnen bezinken, dat je ontdekt hoe ingenieus complex en brilliant deze puzzle werd opgebouwd.

    Ook hier hebben de Wachowski broertjes weer een film neergezet waar je naderhand nog veel discussie/filosofie plezier aan hebt. Een film waarbij je bij iedere kijkbeurt weer zoveel subtiele details zult ontdekken. Eens deze film in Belgie draait, ga ik hem zeker nog eens kijken.
    Laatst aangepast door Brlggs : 03-12-2012 om 19:41

  24. #74

    Standaard

    Dat ik deze niet in de bios wil zien licht aan het feit dat hij complex is,dat is in de bios voor mij niet
    lekker kijken.Ik word van de goede berichten hierboven wel steeds nieuwsgieriger.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Dat ik deze niet in de bios wil zien licht aan het feit dat hij complex is,dat is in de bios voor mij niet
    lekker kijken.Ik word van de goede berichten hierboven wel steeds nieuwsgieriger.
    Misschien alsnog toch maar gaan?

    Je hoeft de film toch ook niet in één keer compleet te snappen? The Matrix begreep ook niet iedereen volledig na de eerste keer, en dat bleek uiteindelijk ook die ontzettende kracht erachter te zijn.
    En dan zijn er natuurlijk ook al die prachtige plaatjes nog, die op een groot scherm enorm uit de verf komen.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •