Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 91 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    We hoeven toch niet perse in de top 10 te eindigen? We zijn maar een klein landje

    Inwonersaantallen vergeleken met Nederland:

    - China 80x
    - USA 19x
    - Rusland 8,5x
    - Japan 8x
    - Duitsland 5x
    - Frankrijk 4x
    - Groot Brittanie 4x
    - Italie 3,5x
    - Zuid-Korea 3x
    - Zuid Afrika 3x
    - Noord-Korea 1,5x
    - Kazachstan 1x
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  2. #52

  3. #53

    Standaard

    Vrijdag 10 augustus ben ik aanwezig bij de finale en semifinales van BMX wedstrijden gelukkige winnaar van een VIP reis super chill!

  4. #54

    Standaard

    Gefeliciteerd en veel plezier toegewenst in london!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door greup88 Bekijk bericht
    Vrijdag 10 augustus ben ik aanwezig bij de finale en semifinales van BMX wedstrijden gelukkige winnaar van een VIP reis super chill!

  5. #55

    Standaard

    De 50 mtr vrij is morgen zo'n beetje de meest zekere gouden medaille uit de Nederlandse sportgeschiedenis.

    Wat een overmacht zeg. Het zouden gewoon 2 Nederlandse medailles kunnen worden op een enkel onderdeel. Ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst is gebeurd.

  6. #56

    Standaard

    Het zijn ook nog twee buitengewoon sympathieke meiden. Dat is niet echt noodzakelijk, maar maakt het allemaal nog net een beetje leuker.

    Ik ben alleen een beetje bang voor een valse start. Op een langer nummer kun je risico vermijden door niet te snel weg te gaan, maar dit is de vijftig meter. Dat is echt ontploffen en gaan.

  7. #57

    Standaard

    't Zijn de Olympische Spelen. Niets is zeker. Wat mij betreft was de meest zekere gouden medaille uit de Nederlandse sportgeschiedenis voor Sven Kramer 2 jaar terug op de 10 km...

    Valt mij trouwens op dat Australië, tov de eerdere edities, in de medaillespiegel tegenvalt. Rusland trouwens ook wel.

    En toch even in de pot roeren: Belgie heeft tot nu toe 2 bronzen medailles. Kan me herinneren dat de vorige Spelen ook niet denderend waren. Zou denken dat België, met de helft van de inwoners van NL of Kazachstan, toch een paar medailles meer zou hebben. Een verschil in cultuur wellicht?

  8. #58

    Standaard

    Die medaillespiegel geeft een volstrekt verkeerd beeld. Nu wordt je ranking bepaald door het aantal gouden medailles dat je als land hebt behaald, en daarna het aantal zilveren en bronzen. Het totaal aantal gewonnen medailles telt niet, vandaar dat landen als Australië en Rusland nu (nog) zo laag staan.
    Of je zou drie punten moeten geven voor een gouden, twee voor een zilveren en 1 voor een bronzen. Benieuwd wat dat voor stand dan geeft.

  9. #59

    Standaard

    Geeft absoluut een vertekend beeld, maar voormalig grootmacht Rusland staat op 23 medailles; ruwweg de helft van de top. Australie staat op 14 medailles (één goud), terwijl ze de afgelopen 4 Spelen als 6e, 4e, 4e en 7e zijn geëindigd, met een minimale vangst 41 medailles.

    Of de 'grote' sporten moeten nog komen voor ze (wat ik bezie, aangezien zwemmen bijna klaar is), maar lijkt mij dat hun lichting ietwat tegenvalt.

  10. #60

    Standaard

    "Teun Mulder laat de sprint schieten ten faveure van de keirin."
    De reden wordt niet aangegeven, maar ik kan dat niet volgen. Ik zou altijd meerdere ijzers in het vuur houden. Als het met de keirin niets wordt, dan heb je altijd nog de sprint achter de hand. Enfin, ik reken nu minimaal op goud voor Teun...

  11. #61

    Standaard

    Ben weer terug uit Londen. Ik vind het moeilijk te omschrijven wat ik allemaal heb gezien en beleefd, maar dat we kunnen spreken van een unieke ervaring kan ik wel zeggen. Dinsdagmiddag gingen we voor het eerst naar Excel Londen om het middagprogramma judo te bekijken waarin Willeboordse voor de herkansing op brons moest. Onze kaarten ergens bovenin een hoek bleken te zijn vervallen (door het scorebord) en dus kregen we plekken direct aan de mat. In het filmpje kun je me zien zitten, links van het scorebord op de 2e rij in het oranje shirt. Uniek om de emotie van zo dichtbij te kunnen meemaken. Woensdag hadden we de ochtend met Edith Bos (waarvan we dus helaas niet de bronzen medaille hebben gezien) en donderdag de gehele dag waarin we Henk Grol naar het brons hebben geschreeuwd. Jammer van Verkerk die zo dicht bij brons was en zelfs in de partij tegen Gibbons beter was en eigenlijk verdiende verder te gaan.
    Het Holland Heineken House was ook uniek qua sfeer en gezelligheid. Enkel de Nederlanders kunnen een dergelijk feestje bouwen en dat hebben we meerdere keren te horen gekregen van de vele buitenlanders die ook tussen de feestmassa liepen. Donderdagavond stonden we tegen het einde plots tussen Henk Grol en de roeien dames 8 en heb ik mooie foto's kunnen maken samen met hen alsmede van de bronzen plak van een van de roeidames (zwaar ding zo'n medaille).
    Londen zelf was geweldig. Het stoffige imago dat ik er voorheen van had is compleet weggevaagd. De mensen zijn bijzonder aardig en behulpzaam, de stad is schoon (tov bijvoorbeeld New York) en het weer dat mee zat zorgde voor een heerlijk wandelweer door deze prachtige stad.

  12. #62

    Standaard

    05-8-2012 23:40
    Bosch geeft flessengooier 100 meter dreun



    Bosch geeft flessengooier 100 meter dreun



    Edith Bosch heeft hardhandig opgetreden tegen een dronkenlap die zondag de start van de 100 meter bijna verpestte. Kort voor het begin van het koningsnummer op de Olympische Spelen gooide een toeschouwer een flesje op de baan, en moest dat bekopen met een dreun van de ‘bronzen’ judoka.

    “Een dronken gast voor mij gooit een flesje op de baan! Ik heb hem geslagen. Ongelofelijk en respectloos”, Bosch woedend. Met deze actie had ze evenwel ook zichzelf. “Heb ik ook de 100 meter gemist! Wat een PIEP! Grrrrrrr.”

    De atleten hadden overigens geen last van het incident. Ze gingen geconcentreerd van start en titelhouder Usain Bolt greep met een tijd van 9,63 de gouden plak.

  13. #63

    Standaard

    Mooie dag, vandaag. Weer twee zilveren medailles erbij, voor Marit Bouwmeester en de springruiters. Jammer dat het niet is gelukt om goud te winnen, want dat was zeker mogelijk geweest. Bovendien, de Chinezen en Engelsen hebben al zo achterlijk veel goud gewonnen op deze Spelen, dus hadden ze best wel een medaille mogen missen. Of winnen ze juist zo veel door hun ongelooflijke winnaarsmentaliteit gekoppeld aan een fikse dosis geluk? Niettemin, mooie prestatie van beiden!

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Mooie dag, vandaag. Weer twee zilveren medailles erbij, voor Marit Bouwmeester en de springruiters. Jammer dat het niet is gelukt om goud te winnen, want dat was zeker mogelijk geweest. Bovendien, de Chinezen en Engelsen hebben al zo achterlijk veel goud gewonnen op deze Spelen, dus hadden ze best wel een medaille mogen missen. Of winnen ze juist zo veel door hun ongelooflijke winnaarsmentaliteit gekoppeld aan een fikse dosis geluk? Niettemin, mooie prestatie van beiden!
    Ik hoorde vandaag iemand zeggen dat de Engelsen er vele miljoenen in hebben gestopt; in de sporters en alles wat bij topprestaties komt kijken. Veel meer dan bv. wij...

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Z. Bekijk bericht
    Ik hoorde vandaag iemand zeggen dat de Engelsen er vele miljoenen in hebben gestopt; in de sporters en alles wat bij topprestaties komt kijken. Veel meer dan bv. wij...
    De spelen worden gehouden in Londen, het thuisland stopt nu eenmaal altijd veel extra geld en energie in de Spelen. Landen als de VS en China hebben een gigantisch potentieel, daar kun je als Nederland nooit tegenop. Je ziet dat zelfs een land als Duitsland moeite heeft om aan te pikken.

  16. #66

    Standaard

    Nummerdor/Schuil naar halve finale
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  17. #67

    Standaard

    Goud voor Epke!!! Wow, wat een spanning zeg en wat een prachtige emotie van commentator Hans van Zetten!

  18. #68

    Standaard

    Fantastische oefening ook, beste score ooit voor hem. Zo hoort het in een Olympische finale!

  19. #69

    Standaard

    Inderdaad, gewoon alles of niets, geweldig.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  20. #70

    Standaard

    Ik stel voor dat de Engelsen bij de volgende Spelen niet meedoen. Het begint knap irritant te worden hoe ze iedere keer de gouden medailles wegkapen. . Nu weer bij de dressuur. Nog nooit heeft een Engelse ploeg zoveel medailles op de Olympische Spelen gehaald. En we hebben nog een aantal dagen te gaan. Ik denk dat we in 2028 de Spelen maar naar Nederland moeten halen. Kunnen wij ook eens flink scoren.

  21. #71

    Standaard



    Katie Taylor..eindelijk goud voor Ierland

    Vince.

  22. #72

    Standaard

    Zilver erbij dankzij cornelissen.

    Hockey heren en dames moeten nog.

  23. #73

    Standaard

    Toch wel lekker: BBC 3 aan bij halve finale herenhockey. Keer dat Engeland aan kortste end lijkt te gaan trekken

  24. #74

    Standaard

    Ik ben blij dat zondag de Olympische Spelen voorbij zijn, de NOS heeft het kijkplezier compleet vergald met die overdreven aandacht voor de nederlanders. Op de BBC, Belg en Eurosport waren gelukkig wel genoeg livesporten zoals basketbal en volleybal te zien 's avonds laat, op Nederland 1 werd dan dat ***programma van Mart smeets uitgezonden, stuur die man met pensioen! RTL was ook niet veel beter met die saaie Alberda en een paar schijtlollige cabaretiers en compleet overbodige filmpjes tussendoor als er eindelijk een discussie aan tafel was!

    Team USA gelukkig weer bovenaan de medaillespiegel, die hebben aan gouden medailles al ruim 2 keer zoveel gewonnen dan een B-land als Nederland in totaal!
    Laatst aangepast door wimv : 09-08-2012 om 22:34

  25. #75

    Standaard

    Vind je het werkelijk zo gek dat de NOS aandacht besteed aan de eigen Nederlandse sporters? Verder heeft de NOS het gewoon keurig gedaan met hun livestreams via de site, alles was live te volgen als je dat wilde en het programma van Smeets is een kwestie van smaak maar wel een mooi moment om de successen van de Nederlanders nog eens extra uit te lichten.

    Dat USA X maal zo veel goud heeft als Nederland is uiteraard logisch, het land heeft immers 3 maal zoveel atleten op de Spelen rondlopen.
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 09-08-2012 om 22:19

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •