De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.

Discussie: Wat is wijsheid?

  1. #1

    Standaard Wat is wijsheid?

    Ik heb een Samsung led_tv uit de 5 serie.
    Aangesloten op een Canaldigitaal set.

    Ik zou graag jullie advies willen hebben omtrent het volgende:
    - Ik wil graag films downloaden via internet en via een mediacenter bekijken op mijn tv.
    - Het mediacenter wil ik ook gebruiken voor allerlei audio- en videobestanden

    Huidige configuratie:
    Een bekabelde pc aangesloten op een modem met wireless optie.

    Werkwijze:
    Via de pc een film downloaden. Verwerken, bewerken waar/indien nodig.
    Dan wireless overzetten naar het mediacenter.
    Via mediacenter de film op tv bekijken.

    Wensen t.a.v mediacenter
    - wireless kunnen aansluiten op modem van pc
    - meest gangbare video- en audioformaten kunnen afspelen
    - vaste opstelling (dus niet steeds moeten slepen met apparatuur) Vandaar de wens wireless.

    Vragen:
    - Er leiden meerdere wegen naar Rome. Echter is mijn wens wel of niet aan te raden?
    - Welke betere opties zouden jullie gebruiken
    - Mocht het alsnog een mediacenter worden, met een budget van max 300 euro, wat raden jullie aan?

    Alvast dank voor het meedenken

  2. #2

    Standaard

    1.Draadloos, dit is een betere oplossing.
    http://pc-en-internet.infonu.nl/dive...-lichtnet.html
    2. Een Media player met Nas functie.
    Wat is slepen met apparatuur
    met een wd. paspoort usb 3 gaat het wel een stuk sneller om bestanden over te zetten.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf een (goedkopere) WD TV Live met 2 vaste USB schijven eraan (met externe voeding) en 1 losse (zonder externe voeding). De films die ik wil houden sleep ik eens in de zoveel keer naar de vaste schijven (via een laptop die ik er even aan hang) en de nieuwe films zet ik op de losse die ik eraan hang ipv de vaste. Werkt voor mij het beste, want heb eerst ook draadloos gestreamed en dat vind ik altijd een drama. Vooral bij zware bestanden is het toch gewoon niet 100% betrouwbaar.

  4. #4

    Standaard

    Goed...
    Stap 1.. Vergeet wireless. Trek een netwerkkabel naar je TV, en sluit daar een fatsoenlijke mediaplayer met netwerkfunctionaliteit op aan.

    Stap 2. Vergeet de PC. Koop een (Snynology) NAS, en installeer de juiste software voor het downloaden van je bestanden.

    (ik heb het allemaal werkend, en wel zo dat mijn favo TV series automatisch worden gedownload bij nieuwe afleveringen, op mijn TV ziet het er allemaal zo uit als op de foto)





    PM mij voor meer info.

    Oh ja, gaat iets meer kosten dan 300 euro, maar dan heb je wel..... WOW!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Ik wilde een heel bericht gaan neerzetten maar heb zojuist maar besloten om het in zijn geheel te verwijderen en houd mijn reactie maar op...

    zucht

    Dit is een discussie die altijd onstaat zodra het woord download in een vraag voor komt en ik wordt er gewoon moe van.

    DVD.nl kies een standpunt, zet dit sticky op elke pagina van het forum, zorg dat alle crew leden op een lijn zitten en handel er na.
    Dan blijft het forum hopelijk verschoont van al deze discussies.

    Tip aan de forum crew leden:
    Zodra er off topic gegaan wordt dient er ingegrepen te worden...
    (Volgens mij is dat vanaf post #5)
    Vanaf daar, inclusief mijn bericht, verwijderen. Melding maken dat wellicht het een of ander niet met regels van dvd.nl strookt (als dat zo is) en danweer lekker on topic laten gaan.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    @ Mr parker. Je hebt een punt wat betreft dit Topic. Maar de discussie vind ik zeer interessant dus ik heb daar een nieuw topic voor geopend en de berichten daar naartoe verplaatst. Wellicht dat het voor jou dan ook makkelijker is jouw reactie gewoon te plaatsen als dat betrekking had tot het of topic. Het nieuwe topic is daar dan speciaal voor bedoeld zodat jij ook daar je verhaal kwijt kan, want dat vind ik wel belangrijk.

    De berichten zijn naar dit topic verplaatst.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 15-11-2012 om 16:15
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •