Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 251 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Digibook en book-editions

    Ik heb gezocht maar volgens mij was deze 'niche' qua onderwerpen nog niet ingevuld met een eigen topic.

    Wat is een digibook? Dat zijn dus dit soort uitgaves:



    Bij Digibooks (ook vaak 'book-editions' genoemd) is een boek met informatie over de betreffende film dus onderdeel van de verpakking. De verpakking vormt feitelijk een soort boek dus. Ik vind het zelf erg fijne uitgaves omdat je een originele verpakking krijgt die inhoudelijk ook echt iets toevoegt en tegelijkertijd ook heel functioneel is. Persoonlijk heb ik niet zoveel met steelbooks of giftsets maar digibooks vind ik wel erg prettig.

    In de VS zie je ze trouwens frequent maar in Nederland heel zelden. Universal is in het kader van diens 100e verjaardag een serie op de markt aan het brengen en FRS heeft ook een exclusieve serie van bekende films van meerdere uitgevers die als book-editions aan de man gebracht worden, maar daar blijft het wel zo'n beetje bij. Voor de liefhebbers van digibooks is Frankrijk speciaal interessant: daar brengen ze opvallend veel digibooks uit en dan ook vaak van films die in de rest van de wereld enkel in gewone cases worden uitgebracht.

    Welke digibooks hebben jullie en welke zijn speciaal de moeite waard?

  2. #2

    Standaard

    Leuk topic Richard, Ik heb de volgende :





    Persoonlijk vind ik ze mooier als Steelbooks, maar dat is ieder voor zich denk ik.

    Mocht er een leuke film op Steelbook uitkomen, en op deze soort uitgave, kies ik denk eerder voor deze uitgave.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 15-07-2012 om 00:16

  3. #3

    Standaard

    Ik heb zelf ook een aantal van die Universal-titels: The Sting, To Kill A Mockingbird en All quiet on the Western Front. Da's wel een leuke serie die ze daar aan het maken zijn.

    Hier trouwens nog een overzichtje van een aantal Franse digibooks. Hele leuke titels zitten daar tussen;



    Hier is een wat uitgebreider overzicht te vinden van Franse digibook-uitgaves.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb zelf ook een aantal van die Universal-titels: The Sting, To Kill A Mockingbird en All quiet on the Western Front. Da's wel een leuke serie die ze daar aan het maken zijn.

    Hier trouwens nog een overzichtje van een aantal Franse digibooks. Hele leuke titels zitten daar tussen; .................

    Hier is een wat uitgebreider overzicht te vinden van Franse digibook-uitgaves.
    Dat zijn idd wel mooie Richard, maar wat ik persoonlijk dan weer niet mooi vind zijn die franse titels.

    Ik heb dan liever de originele engelse titels.

    Ik weet dat ik dan minder keus vaak heb wellicht, maar daar hecht ik dan wel weer veel waarde aan.

  5. #5

    Standaard

    Zelf heb ik de volgende in mijn bezit:


    - Killing a Mockingbird
    - All Quiet on the Western Front
    - The Sting
    - Camelot
    - All About Eve
    - Doctor Zhivago
    - JFK
    - Mutiny on the Bounty (jaren 30' film)
    - North by Northwest
    - Poltergeist
    - The Man who would be King
    - All the president's Men
    - Papillon
    - Amadeus
    - King Kong (jaren '30 film)

    Mag ik Stanley Kubrick US Limited Edition Collection ook als digibook aanrekenen?

  6. #6

    Standaard

    Wellicht dat deze site ook waardevol is voor de Digibook liefhebbers : http://blu-raydigibooks.com/

  7. #7

    Standaard

    Ik heb alle Studio Canal Collection releases, behalve de Godards.











    en ook nog een paar Crtiterions en misschien vergeet ik er nog wat
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Ik heb maar 2 verschillende digibooks:

    The Outlaw Josey Wales (deze heb ik 2x, per ongeluk 2x besteld, maar aangezien het uit de VS kwam, had ik geen zin om de retourkosten enz. te betalen)
    Unforgiven

    Ik wil heel graag ''The Bridge on the River Kwai'' hebben, maar ik wil dan eerst mijn Nederlandse release keepcase release weg doen. Deze is nog geseald, dus het zou zonde zijn om nog een versie te kopen . Als het een van mijn favoriete films was, had ik het wel gedaan, maar dit is voor mij 'gewoon' een erg goede WW2 oorlogsklassieker.

    Taxi Driver lijkt mij ook een mooie digibook .

  9. #9

    Standaard

    Ik vind ook de digibooks mooi, maar heb er helaas nog niet zo veel:





    Importeren blijft toch wel een lastige zaak. Ik probeer meestal toch een paar films in 1 keer te bestellen, maar dan moet de prijs laag genoeg zijn om niet boven de 22 euro uit te komen. En dat is met digibooks toch lastiger. Aan de andere kant, als ze in Nederland uit zouden komen, zou het waarschijnlijk nog steeds veel duurder zijn dan importeren.

  10. #10

    Standaard









    Ondanks dat het vaak oude wijn in nieuwe zakken is bij deze uitgaves blijf ik ze prachtig vinden en bovenstaande digibooks heb ik in mijn bezit.


  11. #11

    Standaard

    Hoe zit dat met die Franse digibooks? Zijn de teksten daarin allemaal ook in het Frans? Want dat zou ik dan wel weer een belemmering vinden, want mijn kennis van het Frans is een stuk minder dan van het Engels of het Duits.

    De mooiste digibook die ik heb is deze: A Star Is Born


  12. #12

    Standaard

    In mijn collectie zitten momenteel de volgende digibooks:
    • Affair To Remember, An (US)
    • All About Eve (US)
    • All Quiet On The Western Front (UK)
    • Amadeus (Director's Cut) (US)
    • Big Lebowski, The (NL)
    • Citizen Kane (70th Anniversary Edition) (US)
    • Color Purple, The (US)
    • Comancheros, The (US)
    • Dances With Wolves (Der mit dem Wolf tanzt, DE)
    • Deer Hunter, The (NL)
    • Doctor Zhivago (US)
    • Eetclub, De (NL)
    • Exorcist, The (US)
    • Graduate, The (NL)
    • Hustler, The (US)
    • JFK (US)
    • Lost Honor Of Katharina Blum, The (DE)
    • Malcolm X (US)
    • Mulholland Drive (NL)
    • North By Northwest (US)
    • Outlaw Josey Wales, The (US)
    • Papillon (US)
    • Pillow Talk (US)
    • River Runs Through, A (US)
    • Se7en (US)
    • Star Is Born, A (US)
    • Sting, The (US)
    • To Kill A Mockingbird (US)


    Op mijn verlanglijst staat nog o.a.:
    • Meet Me In St. Louis (US)
    • Jaws (NL)
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 15-07-2012 om 12:01

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Hoe zit dat met die Franse digibooks? Zijn de teksten daarin allemaal ook in het Frans? Want dat zou ik dan wel weer een belemmering vinden, want mijn kennis van het Frans is een stuk minder dan van het Engels of het Duits.

    De mooiste digibook die ik heb is deze: A Star Is Born

    Ik heb er zelf een aantal en kan bevestigen dat de teksten inderdaad in het Frans zijn. Maar de films zelf hebben daarentegen wel weer Nederlandse ondertitels En sommigen hebben ook de Engelse titel op de voorkant aangehouden. Maar voor de rest zijn alle teksten Frans.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #14

    Standaard

    Ik ga net beginnen met digibooks. Die ik nu besteld heb zijn o.a. The Sting, Jaws, E.T.

  15. #15

    Standaard

    Worden de StudioCanals niet aanzien als digipack ipv digibook (volgens de profielen in dvd profiler)?
    Zoniet, dan mag je bij mij er nog de volgende bijzetten:

    - Ran
    - L'année dernière à Marienbad
    - The Pianist

  16. #16

    Standaard

    Ik heb alleen The Big Lebowski.
    Over E.T. twijfel ik: Steelbook of Digibook...

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Worden de StudioCanals niet aanzien als digipack ipv digibook (volgens de profielen in dvd profiler)?
    Zoniet, dan mag je bij mij er nog de volgende bijzetten:

    - Ran
    - L'année dernière à Marienbad
    - The Pianist
    Die StudioCanal Collection-verpakkingen omvatten geen 'ingebouwd' boek, dus ik zou het geen digibook of book-edition noemen. Het is ook geen echt digipack trouwens, maar meer een variant erop. Ik heb dat type verpakking tot nu toe alleen bij StudioCanal Collection gezien.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Die StudioCanal Collection-verpakkingen omvatten geen 'ingebouwd' boek, dus ik zou het geen digibook of book-edition noemen. Het is ook geen echt digipack trouwens, maar meer een variant erop. Ik heb dat type verpakking tot nu toe alleen bij StudioCanal Collection gezien.
    Bij de laatste lichting zit het boekje wel vast aan de verpakking, maar niet zoals de andere digibooks idd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Ik heb Se7en, JFK, 300, Heat en The Terminator. Denk dat Blade Runner er ook wel inkomt. Geweldige film en alhoewel ik de briefcase al heb lijkt me deze wel erg mooi, vooral de foto's in het boekje.
    Wel ga ik alleen voor NL of Engelstalige digibooks, want naast de titels wil ik de tekst in het boekje ook wel kunnen lezen....

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Sowieso koop ik alleen maar Engelstalige digibooks. En die witte Warner digibooks hoef ik al helemaal niet. Die zijn naar mijn mening spuuglelijk en wit lijkt zo goedkoop.

    Mijn lijst:

    (US)
    The Shawshank Redemption
    The Matrix
    Goodfellas
    The Town
    The Greenmile
    Terminator
    Master and Commander
    Se7en
    The Exorcist
    The Walking Dead Seizoen 1
    Unforgiven

    (NL)
    The Pianist

    Voor in de toekomst:
    Walking Dead Seizoen 2 (US)

    NL:
    King Kong (2005)
    Gladiator (2000)
    Jaws (1975)
    Schindler's List


  21. #21

    Standaard

    Beter een goede film in een witte digibook, dan prutfilms in een mooie digibook

    Maar even zonder gein, welke witte Warner digibooks bedoel je precies?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  22. #22
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Beter een goede film in een witte digibook, dan prutfilms in een mooie digibook

    Maar even zonder gein, welke witte Warner digibooks bedoel je precies?


    Deze Premiums.

  23. #23

    Standaard

    Ik heb er inmiddels ook een groot aantal, vind dit fraaie uitgaves met vaak nuttige toelichtingen in het boekwerk die ik graag lees. Ik heb daar zonder problemen wat extra geld voor over, en in sommige gevallen zelfs voor een prikkie gekocht. De meeste bij Amazon.com, waar de prijzen vaak zeer fluctueren, dus het is vaak checken geblazen.

    Mijn aanwinsten:

    US
    300 (The Complete Experience)
    All Quiet on the Western Front
    All the President’s Men
    Amadeus
    Batman (1989) (20th Anniversary Edition)
    The Big Lebowski
    Bonnie and Clyde
    The Bridge on the River Kwai
    Butch Cassidy & the Sundance Kid
    Citizen Kane
    Clash of the Titans (1981)
    A Clockwork Orange
    The Color Purple
    The Comancheros
    Doctor Zhivago
    Dr. Strangelove
    Easy Rider
    The Exorcist (extended & theatrical cut)
    Falling Down
    Gettysburg
    Gods and Generals
    Goodfellas (20th Anniversary Edition)
    The Green Mile
    Hamlet
    How the West Was Won
    The Hustler
    JFK
    King Kong (1933)
    Malcom X
    The Man Who Would Be King
    The Matrix (10th Anniversary Edition)
    Mutiny on the Bounty
    Natural Born Killers (R-rated Cut)
    North by Northwest (50th Anniversary Edition)
    One Flew over the Cuckoo’s Nest
    The Outlaw Josey Wales
    Papillion
    Patton
    Poltergeist
    A River Runs Through It
    Rocky
    Se7en
    The Shawshank Redemption
    Star Wars: The Clone Wars: The Complete Season One
    Star Wars: The Clone Wars: The Complete Season Two
    The Sting
    Terminator
    To Kill a Mockingbird
    Tora!, Tora!, Tora!
    The Tuskegee Airmen
    Unforgiven
    The Usual Suspects
    Willy Wonka & the Chocolate Factory (1971)

    Studio Canal
    The Deer Hunter
    The Elephant Man
    The Pianist
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  24. #24

    Standaard

    Ik haalde vandaag eindelijk de Duitse Blu-ray van Fritz Lang's M uit z'n verpakking (die ik al ruim een half jaar had liggen) en toen kwam ik er achter dat dit ook een digibook was. Een erg mooie zelfs.


  25. #25

    Standaard

    Mooie lijst, Lex! Volgens mij heb je zowat alle digibook-uitgaven op Blu-ray die in de US verschenen zijn. Met uitzondering van de mooiste: A Star Is Born. Maar dat kan een kwestie van smaak zijn.

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •