Pagina 53 van 61 EersteEerste ... 343495051525354555657 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.301 tot 1.325 van 1522 worden weergegeven.
  1. #1301

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01 Bekijk bericht
    Dat gaat alleen op als Ajax niet exact hetzelfde doet want dan helpt je doelgemiddelde geen steek.
    Niet goed nagedacht. Ze spelen nl.nog tegen elkaar. Dus als PSV 6 x wint zijn ze kampioen. Zelfde geldt dus ook voor Ajax.
    Nu maar hopen dat PSV het toch gaat worden
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  2. #1302

    Standaard

    Nieuwe Kuip kost 313 miljoen

    Feyenoord heeft de plannen voor een nieuwe Kuip gepresenteerd aan de gemeenteraad. Het nieuwe stadion voor de voetbalclub moet 313 miljoen euro kosten.
    Volgens Feyenoord-directeur Gudde is er nog geen ontwerp voor het stadion. Eerst moet er volgens hem een besluit worden genomen over de exacte locatie.
    De voetbalclub wil dat de gemeente garant staat voor 165 miljoen euro. De gemeenteraad wil nog een onafhankelijk onderzoek afwachten voordat er een beslissing genomen wordt. Dat moet nog voor de zomer gebeuren.

    Als het stadion daadwerkelijk gebouwd wordt, moet het in 2018 klaar zijn. Het nieuwe Feyenoord-stadion moet volgens de initiatiefnemers het duurzaamste stadion van Europa worden. Er is plaats voor 63.000 toeschouwers en het stadion krijgt een schuifdak. Gisteren bleek uit een onderzoek dat 60 procent van de Rotterdammers geen nieuw stadion wil. Renovatie van de oude Kuip zou volgens hen veel goedkoper zijn.

  3. #1303

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Nieuwe Kuip kost 313 miljoen

    Feyenoord heeft de plannen voor een nieuwe Kuip gepresenteerd aan de gemeenteraad. Het nieuwe stadion voor de voetbalclub moet 313 miljoen euro kosten.
    Volgens Feyenoord-directeur Gudde is er nog geen ontwerp voor het stadion. Eerst moet er volgens hem een besluit worden genomen over de exacte locatie.
    De voetbalclub wil dat de gemeente garant staat voor 165 miljoen euro. De gemeenteraad wil nog een onafhankelijk onderzoek afwachten voordat er een beslissing genomen wordt. Dat moet nog voor de zomer gebeuren.

    Als het stadion daadwerkelijk gebouwd wordt, moet het in 2018 klaar zijn. Het nieuwe Feyenoord-stadion moet volgens de initiatiefnemers het duurzaamste stadion van Europa worden. Er is plaats voor 63.000 toeschouwers en het stadion krijgt een schuifdak. Gisteren bleek uit een onderzoek dat 60 procent van de Rotterdammers geen nieuw stadion wil. Renovatie van de oude Kuip zou volgens hen veel goedkoper zijn.
    Kan iemand mij (en alle andere financiële nitwits) in niet al te moeilijke taal uitleggen waarom er beter een nieuw stadion kan gebouwd. Men zegt immers steeds dat als Feyenoord dat niet doet ze 'ten dode zijn opgeschreven'.

  4. #1304

    Standaard

    Een nieuw stadion zou ik niet weten. De huidige situatie is volgens mij niet heel lang meer te handhaven, voornamelijk vanwege de staat van de Kuip. Voldoet niet aan de huidige maatstaven, o.a. op gebied van veiligheid.

  5. #1305

    Standaard

    Nieuw bouw gaat langer mee zeg een jaar of 50. De laatste verbouwing van de kuip was in 1994 en nu moet het al weer. Op de korte termijn dus goedkoper maar op de langer termijn dus niet. Daarnaast is de kuip al bijna 80 jaar oud en kun je, je afvragen hoelang deze constructie nog meegaat. Even een extra ring erop zoals andere voorstellen lijkt mij niet zo eenvoudig. Je bent dus voorlanger tijd een gedeelte van je capaciteit kwijt of je moet tijdje elders je wedstrijden afwerken. bij beiden verlies je dus inkomsten.
    Laatst aangepast door homernt : 03-04-2013 om 11:45

  6. #1306

    Standaard

    In de huidige Kuip kun je ook geen grote andere activiteiten meer doen, zoals concerten. Dat kan weer wel in de nieuwe Kuip en dat brengt dan weer veel geld op.

  7. #1307

    Standaard

    - Hogere capaciteit
    - Meer duurdere plaatsen en skyboxen e.d.
    - Betere logistiek binnen stadion(scheelt weer personeel)
    - Veel meer en uitgebreidere horecamogelijkheden
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #1308

    Standaard

    Ondanks dat ik ook zou pleiten voor het behoud van de oude, nostalgische Kuip ontkomt men er simpelweg niet aan om een nieuw stadion te bouwen. Als Nederland op de kaart wil blijven staan met een CL finale bijvoorbeeld is dit uiteraard nodig.

  9. #1309

  10. #1310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    Ondanks dat ik ook zou pleiten voor het behoud van de oude, nostalgische Kuip ontkomt men er simpelweg niet aan om een nieuw stadion te bouwen. Als Nederland op de kaart wil blijven staan met een CL finale bijvoorbeeld is dit uiteraard nodig.
    Ik vraag me alleen af wat Feyenoord zelf aan een groter stadion heeft. Het zit er nu al bij 90% van de thuiswedstrijden niet vol. Men zal dan heel wat meer seizoenkaarten moeten verkopen dan nu het geval is. Bij Ajax zitten er bij vrijwel iedere thuiswedstrijd in de Arena 50.000 man. Daar mogen ze in de (Nieuwe) Kuip voorlopig alleen maar van dromen. Ajax heeft in Nederland gewoon een veel grotere fanschare dan de Rotterdammers.

  11. #1311

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik vraag me alleen af wat Feyenoord zelf aan een groter stadion heeft. Het zit er nu al bij 90% van de thuiswedstrijden niet vol. Men zal dan heel wat meer seizoenkaarten moeten verkopen dan nu het geval is. Bij Ajax zitten er bij vrijwel iedere thuiswedstrijd in de Arena 50.000 man. Daar mogen ze in de (Nieuwe) Kuip voorlopig alleen maar van dromen. Ajax heeft in Nederland gewoon een veel grotere fanschare dan de Rotterdammers.
    Nou ik zie toch zeer zelden lege plekken in de Kuip... Ook in de tijden dat het aanzienlijk minder ging met Feyenoord bleef het publiek trouw de wedstrijden bezoeken.

  12. #1312

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik vraag me alleen af wat Feyenoord zelf aan een groter stadion heeft. Het zit er nu al bij 90% van de thuiswedstrijden niet vol. Men zal dan heel wat meer seizoenkaarten moeten verkopen dan nu het geval is. Bij Ajax zitten er bij vrijwel iedere thuiswedstrijd in de Arena 50.000 man. Daar mogen ze in de (Nieuwe) Kuip voorlopig alleen maar van dromen. Ajax heeft in Nederland gewoon een veel grotere fanschare dan de Rotterdammers.
    Als het al waar is van die 90%, kun je je dan echt niet voorstellen dat dat misschien te maken heeft met een verouderd stadion? En bij jou in Noord-Holland geloof ik best dat Ajax een grotere fanschare heeft, maar hier in Arnhem en omstreken ken ik meer mensen die naar Feyenoord gaan dan andersom.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #1313

    Standaard

    IS er ook iemand die met cijfers kan uitleggen waarom nieuwbouw beter is?

  14. #1314

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik vraag me alleen af wat Feyenoord zelf aan een groter stadion heeft. Het zit er nu al bij 90% van de thuiswedstrijden niet vol. Men zal dan heel wat meer seizoenkaarten moeten verkopen dan nu het geval is. Bij Ajax zitten er bij vrijwel iedere thuiswedstrijd in de Arena 50.000 man. Daar mogen ze in de (Nieuwe) Kuip voorlopig alleen maar van dromen. Ajax heeft in Nederland gewoon een veel grotere fanschare dan de Rotterdammers.
    Vroeger gingen er 65.000 man in de Kuip en toen zat hij ook vol. Nu Feyenoord weer bovenin meedoet zijn de thuiswedstrijden weer gewoon uitverkocht. Toen het slecht ging zaten er nog 40.000 man. Het oorspronkelijke plan van 80.000 vond ik ook te veel en misschien 70.000 ook maar 63.000 moet naar mijn idee geen probleem zijn. Ik zou persoonlijk dan ook weer vaker gaan en misschien weer een seizoenkaart overwegen. Ik ben vast niet de enige. Het is niet alleen hoe erbij zit in de Kuip maar ook de bereikbaarheid die zou en stuk beter op moeten worden met name met de auto.

  15. #1315

    Standaard

    Misschien een stomme vraag, maar is dit wel te betalen door Feyenoord.

    Dacht dat hun kwa financien ook niet veel mogelijkheden hebben.

    Nu weet ik niet wie wat betaald, maar 360 miljoen in deze tijden is nogal wat.

  16. #1316

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Misschien een stomme vraag, maar is dit wel te betalen door Feyenoord.

    Dacht dat hun kwa financien ook niet veel mogelijkheden hebben.

    Nu weet ik niet wie wat betaald, maar 360 miljoen in deze tijden is nogal wat.
    Zal wel in een apart bedrijf worden ondergebracht, waar Feyenoord in participeert, maar niet volledig eigenaar is. Zullen investeerders zijn, Feyenoord (SC Feyenoord denk ik bijv ook) en de gemeente (gemeente is gevraagd om voor 160 miljoen oid garant te staan).

  17. #1317

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Zal wel in een apart bedrijf worden ondergebracht, waar Feyenoord in participeert, maar niet volledig eigenaar is. Zullen investeerders zijn, Feyenoord (SC Feyenoord denk ik bijv ook) en de gemeente (gemeente is gevraagd om voor 160 miljoen oid garant te staan).
    De bouwer van het stadion (VolkerWessels), de Feyenoord-familie (Feyenoord, Stadion Feyenoord en SC Feyenoord) en de 3 grootste banken in Nederland (ABN Amro, ING, Rabobank) zullen de 313 miljoen moeten betalen. Gemeente betaalt niks aan het nieuwe stadion, hoeft alleen garant te staan in het geval dat het slechtst denkbare scenario uitkomt (als maar 15% van de verwachte inkomsten gehaald worden en Feyenoord failliet dreigt te gaan), de risico's zijn dus gewoon zeer gering.

    Verder komen de helft van de thuiswedstrijden van het Nederlands Elftal naar het nieuwe stadion toe (Is al toegezegd door de KNVB) en is ook Mojo (Concertorganisator) positief. Dit laat dus ook zien dat de inkomsten hoger zullen uitvallen dan in het huidige stadion of bij renovatie van De Kuip. Hopelijk ziet de gemeente dit ook in en geven ze eindelijk groen licht, dan is er duidelijkheid en kan met het ontwerpen en de bouw van het stadion begonnen worden!

  18. #1318

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    ook Mojo (Concertorganisator) positief
    Het lijkt me inderdaad ook zeer verstandig om goed na te denken over het kunnen organiseren van concerten, leuke bron van inkomsten en op dat gebied weinig concurrentie. Nu zie je de concerten enkel in Arnhem en Amsterdam, met name in de Arena is de akoestiek echt dramatisch, dus daar kun je makkelijk mee concurreren dan.

  19. #1319

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Het lijkt me inderdaad ook zeer verstandig om goed na te denken over het kunnen organiseren van concerten, leuke bron van inkomsten en op dat gebied weinig concurrentie. Nu zie je de concerten enkel in Arnhem en Amsterdam, met name in de Arena is de akoestiek echt dramatisch, dus daar kun je makkelijk mee concurreren dan.

    Volgens mij is oa de ziggodome juist goed voor mojo en zal daar veel meer gebeuren.

  20. #1320

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Het lijkt me inderdaad ook zeer verstandig om goed na te denken over het kunnen organiseren van concerten, leuke bron van inkomsten en op dat gebied weinig concurrentie. Nu zie je de concerten enkel in Arnhem en Amsterdam, met name in de Arena is de akoestiek echt dramatisch, dus daar kun je makkelijk mee concurreren dan.
    Sommige openluchtlocaties heb je dan nog. Bijvoorbeeld Den Haag of Goffertpark in Nijmegen. Weet niet van Den Haag, maar vind Goffert logistiek gezien redelijk een puinzooi (voor bezoekers), maar qua locatie wel mooi.

  21. #1321

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wimv Bekijk bericht
    De bouwer van het stadion (VolkerWessels), de Feyenoord-familie (Feyenoord, Stadion Feyenoord en SC Feyenoord) en de 3 grootste banken in Nederland (ABN Amro, ING, Rabobank) zullen de 313 miljoen moeten betalen. Gemeente betaalt niks aan het nieuwe stadion, hoeft alleen garant te staan in het geval dat het slechtst denkbare scenario uitkomt (als maar 15% van de verwachte inkomsten gehaald worden en Feyenoord failliet dreigt te gaan), de risico's zijn dus gewoon zeer gering.

    Verder komen de helft van de thuiswedstrijden van het Nederlands Elftal naar het nieuwe stadion toe (Is al toegezegd door de KNVB) en is ook Mojo (Concertorganisator) positief. Dit laat dus ook zien dat de inkomsten hoger zullen uitvallen dan in het huidige stadion of bij renovatie van De Kuip. Hopelijk ziet de gemeente dit ook in en geven ze eindelijk groen licht, dan is er duidelijkheid en kan met het ontwerpen en de bouw van het stadion begonnen worden!

    Ik vind het op zich wel mooie plannen voor feyenoord al is er nog wel heel erg weinig zeker e,d,, maar moet wel lachen hoe hypocriet het is om als het om psv gaat het staatssteun gaat noemen en over feyenoord noem je het een goede zaak

  22. #1322

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Ik vind het op zich wel mooie plannen voor feyenoord al is er nog wel heel erg weinig zeker e,d,, maar moet wel lachen hoe hypocriet het is om als het om psv gaat het staatssteun gaat noemen en over feyenoord noem je het een goede zaak
    Dat zijn 2 dingen die je totaal niet met elkaar kan vergelijken, in Eindhoven betalen ze veel te veel geld voor grond waar ze niks mee kunnen (en waar daarna spelers mee gekocht wordt), in Rotterdam hoeft men niks te betalen voor de bouw van een stadion, alleen garant staan waarbij de risico's zeer gering zijn dat ze ooit moeten betalen (Bedrag van garant staan loopt in 14 jaar terug van 49% naar 8%)!

    Verder is het een goede zaak voor het hele Nederlandse voetbal als de begroting van Feyenoord omhoog gaat, samen met Ajax zijn wij toch de club die Nederland op de wereldkaart heeft gezet met de winst van de eerste Europa Cup 1, de eerste Wereldbeker en de eerste en de laatste UEFA Cup! Een Feyenoord dat samen met Ajax jaarlijks uit gaat maken wie er kampioen wordt en in de Champions League de punten voor Nederland binnen gaat halen, daar is iedereen mee gebaat!

  23. #1323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chev Bekijk bericht
    Volgens mij is oa de ziggodome juist goed voor mojo en zal daar veel meer gebeuren.
    Correct, erg mooie zaal. Maar die is toch nog wel een slag kleiner dan een eventuele nieuwe Kuip. Voor de echt grote artiesten is de Ziggo Dome te klein.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door gompier Bekijk bericht
    Sommige openluchtlocaties heb je dan nog. Bijvoorbeeld Den Haag of Goffertpark in Nijmegen. Weet niet van Den Haag, maar vind Goffert logistiek gezien redelijk een puinzooi (voor bezoekers), maar qua locatie wel mooi.
    In Den Haag en Nijmegen mogen ze volgens mij maar vrij weinig concerten geven per jaar. Dit vanwege de overlast richting de omgeving.

    Kortom, is zeker nog wel behoefte aan een mooie grote concertlocatie.

  24. #1324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    In Den Haag en Nijmegen mogen ze volgens mij maar vrij weinig concerten geven per jaar. Dit vanwege de overlast richting de omgeving.

    Kortom, is zeker nog wel behoefte aan een mooie grote concertlocatie.
    Tuurlijk is die behoefte er, maar die situatie zal niet veel verschillen met een nieuwe Kuip: Kan me niet voorstellen dat gemeente Rotterdam ongelimiteerd aantal optredens zal toestaan in de Kuip. Anderzijds zijn er ook maar, pakweg, tien namen, die de Kuip of vergelijkbaar kunnen vullen.

  25. #1325

    Standaard

    Feyenoord blijft (een beetje) in de race

    Drie opmerkingen:
    * Wat een doelpunt van Pellè
    * Schaken had geluk dat hij geen rood kreeg
    * Geen sprake van strafschop bij het (aangeschoten) hands van DeVrij

Pagina 53 van 61 EersteEerste ... 343495051525354555657 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •