Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 53 worden weergegeven.

Discussie: The Newsroom (HBO)

  1. #1

    Standaard The Newsroom (HBO)

    HBO-dramareeks van Aaron Sorkin rond de ankerman van een nieuwszender (Jeff Daniels), zijn nieuwe executive producer (Emily Mortimer), zijn nieuwsredactie en hun bazen. Hun missie: kwaliteitsnieuws afleveren, ongeacht de hinderpalen.

    Deze nieuwe HBO-dramareeks van Aaron Sorkin draait om de ankerman van een nieuwszender (Jeff Daniels), zijn nieuwe executive producer (Emily Mortimer), zijn nieuwsredactie en hun werkgever. Ondanks de commerciële doelstellingen van de zender, de politieke druk van buitenaf en alle persoonlijke problemen waarmee ze kampen, slaan ze de handen in elkaar voor een vaderlandslievende en enigszins wereldvreemde missie: koste wat het kost kwaliteitsnieuws afleveren.


    Gister de eerste aflevering gezien en ben direct verkocht. Heerlijke snelle gevatte dialogen en goed acteerwerk. Lijkt erop dat Sorkin weer helemaal terug is, hopen dat deze serie ook bij het publiek aan gaat slaan en niet een tweede Studio 60 on the Sunset Strip gaat worden.

  2. #2

    Standaard

    Eerste aflevering gisteren gekeken. Leuk begin
    Ga zeker verder kijken. Ik mis 'sports night' nog steeds, geweldige serie en veel te vroeg gestopt.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  3. #3

    Standaard

    Ik ben benieuwd. Volgende week start HBO hier met de serie en ook meteen met een dubbele aflevering. Ik zie al constant trailers langskomen. Ik zal mijn mening dan even laten weten.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd. Volgende week start HBO hier met de serie en ook meteen met een dubbele aflevering. Ik zie al constant trailers langskomen. Ik zal mijn mening dan even laten weten.
    Via "HBO on demand" en "HBO Go" al te zien sinds begin deze week, zo heb ik hem ook gekeken.

  5. #5

    Standaard

    Inderdaad een ijzersterke pilot. Dit is veelbelovend!
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #6

    Standaard Re:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Via "HBO on demand" en "HBO Go" al te zien sinds begin deze week, zo heb ik hem ook gekeken.
    Klopt, maar ik zie hem liever op TV. Dan kan ik hem meteen opnemen en bewaren als het goed is. Zo heb ik ook Game of Thrones etc opgenomen en gebrand (voor de eigen collectie).

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Goede nieuws is inderdaad 2e seizoen. Minder nieuws is dat ik net lees dat seizoen maar 8 afleveringen heeft.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  9. #9

    Standaard

    Daar gaat HBO de laatste tijd met nieuwe series wel vaker voor.

  10. #10

    Standaard

    Volgens imdb heeft het eerste seizoen 10 afleveringen. Dat valt dan weer mee
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  11. #11

    Standaard

    Vierde aflevering was weer top, met name de laatste 5 minuten. Echt subliem.
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  12. #12

    Standaard

    Is deze al ergens te verkrijgen op dvd of is er al een datum voor bekend?

  13. #13

    Standaard

    Hij wordt momenteel nog uitgezonden, dus je zult nog even geduld moeten hebben .

  14. #14

    Standaard

    Ja aflevering 4 was echt goed. De serie komt nu echt los. Laat de volgende afleveringen maar komen.

    En ik denk dat ik sports nights weer ga kijken.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Ja aflevering 4 was echt goed. De serie komt nu echt los. Laat de volgende afleveringen maar komen.

    En ik denk dat ik sports nights weer ga kijken.
    Eerste aflevering gezien, en dat smaakt naar meer!
    Af en toe worden de 'snappy dialogues' iets te ver doorgevoerd, maar verder geen klachten.

    Bettina, ik heb al even gekeken, maar zo te zien is Sports Night (mijn interesse is gewekt) alleen beschikbaar in de USA?

    Vreemd, maar ik had meteen weer zin om Lou Grant te kijken, een geweldige serie uit het verleden. Speelde zich natuurlijk alleen wel op een krant af. Tot mijn verbazing is de serie voor zover ik kan zien, helaas nooit op DVD uitgebracht.....

  16. #16

    Standaard

    @rogue ja helaas alleen in de usa uitgekomen. Er zijn 2 versies. De eerste is een kale versie, maar met engelse ondertitels.
    De tweede heeft heel veel extra's erg mooie uitgave, maar zonder engelse subs.
    Ik heb zelf de eerste editie.
    Echt een super serie, vast wel te vinden op youtube
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    @rogue ja helaas alleen in de usa uitgekomen. Er zijn 2 versies. De eerste is een kale versie, maar met engelse ondertitels.
    De tweede heeft heel veel extra's erg mooie uitgave, maar zonder engelse subs.
    Ik heb zelf de eerste editie.
    Echt een super serie, vast wel te vinden op youtube
    Bedankt voor de info, ik ga wel even verder zoeken !

    Ondertussen t/m deel 5 gekeken, er komt aardig vaart in.....

  18. #18

    Standaard

    Ja ook aflevering 5 was weer goed. Jim, Wil, en mac zijn wel mijn favoriten.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  19. #19

    Standaard

    Eerste seizoen zit er alweer op, nu veel te lang wachten op het vervolg... Heb me er in elk geval erg goed mee vermaakt.

  20. #20

    Standaard

    Ik heb mij prima vermaakt met deze serie. En je steekt ook weer wat op qua Amerikaanse politiek (ik had bijvoorbeeld nog nooit van RINO gehoord...).
    Prima vertolking van Jeff Daniels, die natuurlijk als anchorman de spil van de serie is waar alles om draait. Maar ook Emily Mortimer als zijn eindredacteur en Sam Waterston als zijn leidinggevende zijn elke keer zeer overtuigend. En vergeet good old jane Fonda niet, die inmiddels al 75 jaar is..
    Minpunt van de serie is Maggie, die mag er uit wat mij betreft. Ik trek het erg slecht als ze half hysterisch wordt. Je mag niet slaan, maar er zijn uitzonderingen .
    Beste deel van het seizoen was het Osama Bin Laden deel.
    Er was alsof je het weer voor de eerste keer hoorde, dat gevoel. Erg knap gemaakt. En tegelijkertijd was het ook het grappigste deel (in het vliegtuig), zo leuk is het daarvoor en daarna niet meer geweest. Erg knap gemaakt, met die combinatie van spanning en humor.
    Laat maar komen dat tweede seizoen!

  21. #21

    Standaard

    Op aanraden van iemand aan deze serie begonnen, I'm loving it. Ik was al meteen verkocht door Will McAvoy's monoloog aan het begin van de pilot - zonet de derde aflevering achter de kiezen en het blijft goed.

    Weer eentje om te volgen!
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  22. #22

    Standaard

    Ik kijk uit naar seizoen 2
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  23. #23

    Standaard

    Als het goed is begint het weer in juni Bettina!
    Ik ga zeker weer kijken.

  24. #24

    Standaard

    Ik heb net seizoen 1 bij amazon.com besteld
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  25. #25

    Standaard

    12 juni is de releasedatum van seizoen 1.

    Ben erg benieuwd.........word zeker een aanschaf.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •