De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleempje met Philips Cineos AV receiver DFR 9000

    Hallo daar,

    Ik heb een Philips Cineos AV receiver DFR 9000 die al een aantal jaren oud is (6-7 jaar) en ik heb daar een vreemd probleempje mee.

    Als hij aan staat zet de receiver regelmatig het geluid automatisch harder, dit gaat in snelle stappen.
    Ik moet dus vaak het volume verlagen wanneer ik een film of tv kijk.

    Ik dacht eerst dat dit misschien kon liggen aan stofdeeltje langs de volumeknop van de receiver, heb deze ook een beetje schoongemaakt. Toen ging het goed voor een tijdje, maar de laatste tijd heb ik weer hetzelfde probleem.

    Weet iemand van jullie waar dit probleem vandaan komt? komt dit vaak voor?

    Ben ik genoodzaakt om een nieuwe receiver te kopen? is er iets aan te doen?

    Alvast erg bedankt voor jullie reacties!

    Gr

    Pamo

  2. #2

    Standaard

    Kan dat niet door de afstandsbediening komen?

    Soms maakt een schakelaartje een beetje contakt of veert die niet goed terug als je die los laat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Nee, het ligt niet aan de afstandsbediening. de bediening verloopt via de Logitech Harmony afstandsbediening.

    Als we het geluid handmatig m.b.v. volume knop proberen te regelen dan krijgen we hetzelfde probleem

  4. #4

    Standaard

    Laat de receiver het in het display zien als de geluidssterkte "automatisch" verhoogd wordt of alleen als je deze "handmatig" verlaagd?

    Het kan nl. zijn dat er een programmeerfout in de Harmony zit, waardoor deze extra opdrachten uitzend terwijl je deze niet gebruikt. Dit komt dan meestal door extra opdrachten die verzonden worden bij het starten van een aktiviteit en de vertragingstijd die daarvoor gebruikt wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Nou, het gebeurt gedurende een film of tijdens het kijken naar een tv dus op het moment dat ik de afstandbediening helemaal niet gebruik.

  6. #6

    Standaard

    Ligt je mobiele telefoon dichtbij de receiver? Heb wel eens meegemaakt dat het volume omhoog ging wanneer de telefoon aan het zenden was.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ligt je mobiele telefoon dichtbij de receiver? Heb wel eens meegemaakt dat het volume omhoog ging wanneer de telefoon aan het zenden was.
    Nee, dat is het ook niet.

    Als ik de "mute" toets indruk bij het bekijken van Teletekst (om het geluid uit te schakelen), dan na een tijdje wordt het geluid weer ongevraagd ingeschakeld!!

    Hoe kan dit? lijkt wel Poltergeist

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pamo Bekijk bericht
    Nee, dat is het ook niet.

    Als ik de "mute" toets indruk bij het bekijken van Teletekst (om het geluid uit te schakelen), dan na een tijdje wordt het geluid weer ongevraagd ingeschakeld!!

    Hoe kan dit? lijkt wel Poltergeist

    Late reactie ......

    Probleem is de volumeregelaar. Dat is een mechanische pulsgever. Je vindt ze ook wel in andere merken: zelfde gedonder.

    Apparaat openmaken, PC-boardje met volumeregelaar verwijderen. Helaas kun je de regelaar niet openmaken, maar meestal gaat het wel door er (niet al teveel!) isopropyl alcohol langs de rand in te laten lopen en heen en weer te draaien. Mocht je al te veel reinigen, dan gaat er waarschijnlijk teveel smeermiddel uit en kom je van de regen in de drup.
    Mocht dit gebeuren dan kun je nog een klein beetje contactspray proberen ..... maar het resultaat van dat spul is niet altijd even best.

    Overigens helpt het ook vaak om de regelaar domweg een keer of 20 goed heen en weer te draaien. Bij sommigen werkt ie dan weer OK voor jaren.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marconist Bekijk bericht
    Late reactie ......

    Probleem is de volumeregelaar. Dat is een mechanische pulsgever. Je vindt ze ook wel in andere merken: zelfde gedonder.

    Apparaat openmaken, PC-boardje met volumeregelaar verwijderen. Helaas kun je de regelaar niet openmaken, maar meestal gaat het wel door er (niet al teveel!) isopropyl alcohol langs de rand in te laten lopen en heen en weer te draaien. Mocht je al te veel reinigen, dan gaat er waarschijnlijk teveel smeermiddel uit en kom je van de regen in de drup.
    Mocht dit gebeuren dan kun je nog een klein beetje contactspray proberen ..... maar het resultaat van dat spul is niet altijd even best.

    Overigens helpt het ook vaak om de regelaar domweg een keer of 20 goed heen en weer te draaien. Bij sommigen werkt ie dan weer OK voor jaren.
    Bedankt voor je reactie! beter laat dan nooit

  10. #10

    Standaard

    Ik heb ook dezelfde philips cineos reciever,en heb precies hetzelfde probleem.
    Spontaan harder,en inderdaad na een paar keer aan de volumeknop draaien,
    wil het wel eens een tijdje goed gaan.
    Ik zal hem eens inspuiten met kontaktspray en zien of het helpt.
    Laat wel even weten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •