Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard John Carter geen DTS-HD MA 7.1!

    Net via iemand vernomen.

    De John Carter heeft geen Engelse DTS-HD Master Audio 7.1, maar een DTS-HD High Resolution 7.1

    Wat is dit nu weer

  2. #2

    Standaard

    http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_(sound_system) of http://en.wikipedia.org/wiki/DTS_(so...solution_Audio

    DTS-HD High Resolution Audio (DTS-HD HRA)
    De volgende generatie audio technologie voor High Definition (HD) programma's en media, waaronder Blu-ray Disc en HD DVD. DTS-HD High Resolution Audio bereikt via compressie een resultaat dat de kwaliteit van de originele opname benadert. Het formaat ondersteunt 8 kanalen, ofwel 7.1, het maximale dat Blu-ray Disc en HD DVD ondersteunen.

    DTS-HD Master Audio (DTS-HD MA)
    DTS-HD Master Audio gaat nog een stap verder dan het High Resolution Audio formaat. DTS-HD Master Audio levert dezelfde kwaliteit als die van de originele opname. Het formaat ondersteunt eveneens 8 kanalen, ofwel 7.1, het maximale dat Blu-ray Disc en HD DVD ondersteunen.

    DTS-HD High Resolution Audio (lossy) is van minder goede kwaliteit dan DTS-HD Master Audio (lossless)

    Maar zoals ik hier lees http://www.bol.com/nl/p/john-carter/1002004012238072/ heeft John Carter (Blu-ray) DTS-HD Master Audio (DTS-HD MA)
    http://www.blu-ray.com/movies/John-C...Blu-ray/35763/ hier staat het ook.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 19-06-2012 om 22:06

  3. #3

    Standaard

    Wat een drama. Al dat geluid klinkt juist hetzelfde... Wees blij dat er nog een 7 voor staat.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat een drama. Al dat geluid klinkt juist hetzelfde... Wees blij dat er nog een 7 voor staat.
    Nee het geluid klinkt absoluut niet hetzelfde. Tenminste als je niet z'n melkpakken 5.1 setje hebt

    HD Hires heeft nl een vaste bitrate van 2.2 en HD MA een variabele 4.5-5.5 mb/s. (info via een bevriende retailer)

    En uiteraard heeft de US versie wel HD MA, maar ik heb het hiet over de EU versie

  5. #5

    Standaard

    heb zelf de 3D UK versie besteld, hier al iets over bekend ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  6. #6

    Standaard

    Ik ben blij dat ik gezegend ben met oren die dat cijferneukende verschil tussen die verschillende bitrates niet horen..... Ik kijk 3D zelfs via een DTS core track via Toslink en als ik in de film zit merk ik zelf dat verschil niet met een MA of een HR track. Dus weer iets om me niet druk over te hoeven maken....het leven wordt steeds relaxter

  7. #7

    Standaard

    ik betwijfel of mensen het daadwerkelijk horen indien ze het niet weten.

    Oftewel horen ze het of "horen" ze het verschil ?

    Het bekende blinde cola test verhaal. Nu krijg je natuurlijk allerlei reacties van mensen die pretenderen het verschil te horen omdat ze gouden kabeltjes gebruiken op hun installatie van tig-duizend euro. Ik ben blij dat ik het niet hoor, ik heb nu al slapeloze nachten om het ontbreken van slipcovers, kun je nagaan als ik me ook nog eens druk moet maken over DOLBY HD MTA HD DTS MA HR 3D geluid, wel of niet aanwezig.

    Ik zou geen oog meer dicht doen...
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    ik betwijfel of mensen het daadwerkelijk horen indien ze het niet weten.

    Oftewel horen ze het of "horen" ze het verschil ?

    Het bekende blinde cola test verhaal. Nu krijg je natuurlijk allerlei reacties van mensen die pretenderen het verschil te horen omdat ze gouden kabeltjes gebruiken op hun installatie van tig-duizend euro. Ik ben blij dat ik het niet hoor, ik heb nu al slapeloze nachten om het ontbreken van slipcovers, kun je nagaan als ik me ook nog eens druk moet maken over DOLBY HD MTA HD DTS MA HR 3D geluid, wel of niet aanwezig.

    Ik zou geen oog meer dicht doen...
    Precies wat hij zegt! Al die diknekkerij over wie nu de beste stereo heeft hangt m'n nek uit. Precies alsof ze met hun dure auto showen en zich beter voelen dan anderen! Leuke mensen zijn jullie. Veel plezier met jullie hyper stereo's waar niemand iets aan heeft buiten jezelf. John Carter heb ik sinds gisteren in huis en klinkt fantastisch op m'n melkpakjes stereo!
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 20-06-2012 om 15:07

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Precies wat hij zegt! Al die diknekkerij over wie nu de beste stereo heeft hangt m'n nek uit. Precies alsof ze met hun dure auto showen en zich beter voelen dan anderen! Leuke mensen zijn jullie. Veel plezier met jullie hyper stereo's waar niemand iets aan heeft buiten jezelf. John Carter heb ik sinds gisteren in huis en klinkt fantastisch op m'n melkpakjes stereo!
    Ik weet nog dat ik een aantal jaren terug dvd's importeerde vanuit het buitenland omdat daar een DTS-track op stond die bij de Nld release er niet op stond.

    Ik heb weleens een vraagje gemaild mbt een bepaalde dvd aan de nld importeur waarom Nld releases zelden een DTS-track hadden op dvd. Het antwoord was dat "toch niemand het verschil hoort".

    Ik had (en heb) geen superinstallatie, maar ik hoorde echt wel het verschil tussen dolby digital en DTS. En dat was dan echt alleen omdat ik dan naar een film zat te kijken en dan dacht: "ik weet het niet zeker, maar ik mis iets". Dan had ik per ongeluk de dolby digital track aanstaan ipv DTS.

    Kortom: er zijn mensen die dat verschil weldegelijk horen en het leuk vinden om info te delen mbt wat voor apparatuur ze hebben. Voor de meesten is dat gewoon praten over hun liefhebberij. Dat anderen dat soms oppikken als showing off snap ik maar je moet niet iedereen over 1 kam scheren.

  10. #10

    Standaard

    Nogmaals, hoor je het verschil omdat je het hoort, of hoor je het verschil omdat je in het menu DTS hebt aangezet en denkt WOOW, toch wel beter dan dolby 5.1

    Er zijn ook mensen die zeggen coca cola te herkennen, en vele blinde testen wijst uit dat het nauwelijks te herkennen is.
    Idem dito met wijn uit fles of pak. Gooi de goedkope wijn in een fles en omgekeerd en iedereen vindt de wijn uit fles beter dan uit pak.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Ik ben blij dat ik gezegend ben met oren die dat cijferneukende verschil tussen die verschillende bitrates niet horen..... Ik kijk 3D zelfs via een DTS core track via Toslink en als ik in de film zit merk ik zelf dat verschil niet met een MA of een HR track. Dus weer iets om me niet druk over te hoeven maken....het leven wordt steeds relaxter
    +1

    Enne denk dat véél mensen inderdaad menen verschil te horen omdat ze eerst
    gezien hebben dat er op de cover HR staat ipv MA.

    Hebben hier zelf wel 2 zuilen staan en ben zeker dat mijn oren ook het verschil
    niet zullen horen. Straffer zelfs soms hoor 'k zelfs geen verschil tussen een DD 5.1
    track en een HD Audio track.


    @WaymannDirector, niets van aantrekken jij hebt tenminste een dedicated ruimte
    om films te kijken en muziek te luisteren, daar kunnen er menig jaloers op zijn
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Precies wat hij zegt! Al die diknekkerij over wie nu de beste stereo heeft hangt m'n nek uit. Precies alsof ze met hun dure auto showen en zich beter voelen dan anderen! Leuke mensen zijn jullie. Veel plezier met jullie hyper stereo's waar niemand iets aan heeft buiten jezelf. John Carter heb ik sinds gisteren in huis en klinkt fantastisch op m'n melkpakjes stereo!
    In NL gekocht of import?

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik hoor wel degelijk verschil........ tussen een slechte DTS HD MA track en een goede DTS HD HR track. Met andere woorden, niet de specs maken het verschil maar de kwaliteit van de oorspronkelijke track. Het is maar een container, die weinig zegt over de daadwerkelijke kwaliteit.

    Desondanks zijn er genoeg mensen die verschil waarnemen tussen een El cheapo kabel en mega dure kabel. Deels suggestief, maar er zullen ook zijn die het wel degelijk merken. Maar om het helemaal te bagataliseren slaat ook nergens op. Verschil is er. Echter kun je je afvragen of JIJ dit waarneemt. En als dat zo is, zal een mening van een ander mij zeg maar verder een zorg zijn. Als je idd een melkpakjes stereo hebt zal het verder niet zo belangrijk zijn. Immers je heb al een melkpakjes stereo waarmee je je standpunt al kenbaar maakt. Maar er zijn er genoeg die veel geld uitgeven voor zeg maar relatief ietsjes meer kwaliteit voor je geld. Dan wil je standaard natuurlijk het maximaal haalbare, al is het wellicht maar voor het gevoel. En dan mag je best opmerken dat men om commerciele redenen een mindere audio track aanbiedt. Zeker als men elders dit niet doet. Je wordt immers wel een klein beetje genaaid.

    Mij persoonlijk is het geen reden deze film te importeren, simpelweg omdat ik weet dat het menselijk brein elk oneffenheidje uiterst secuur weet te compenseren en foutjes weet te verdoezelen. Wellicht merk ik het eerste kwartier het verschil, echter na een half uur al niet meer. Of het moet wel een hele boute film zijn. Dan is er ook nog het vermogen of juist onvermogen van het menselijk gehoor. Zeker op wat latere leefdtijd is dat gewoon minder. Dat is een wetenschappelijk feit. Iemand van rond de 20 hoort letterlijk beter dan iemand van 40, en zo verder.

    Mijn motto is zoals altijd. Alles is relatief.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 20-06-2012 om 19:23
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Maar zoals ik hier lees http://www.bol.com/nl/p/john-carter/1002004012238072/ heeft John Carter (Blu-ray) DTS-HD Master Audio (DTS-HD MA)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Maar zoals ik hier lees http://www.bol.com/nl/p/john-carter/1002004012238072/ heeft John Carter (Blu-ray) DTS-HD Master Audio (DTS-HD MA)
    Bol.com is natuurlijk totaal niet betrouwbaar als het gaat om precieze specs....

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    In NL gekocht of import?
    NL... is al aanwezig in sommige winkels maar ligt nog niet in de rekken.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Bol.com is natuurlijk totaal niet betrouwbaar als het gaat om precieze specs....
    deze wel neem ik aan http://www.disneyfan.nl/2012/05/11/j...-verkrijgbaar/ maar daar staat idd bij dat het om een DTS-HD HR 7.1: Engels / Frans gaat. Hombre heeft dus wel gelijk.

    JOHN CARTER – Blu-ray™
    Bonusmateriaal:
    • John Carter – 360 graden
    • Van verhaal naar film in 100 jaar
    • Deleted scenes
    • Bloopers
    • Audiocommentaar
    Technische specificaties:
    VIDEO: 1080p High-Definition / 16×9 /2.40:1
    TAALKEUZE: DTS-HD HR 7.1: Engels / Frans
    ONDERTITELING: Nederlands / Frans / Engels / Engels voor doven en slechthorenden
    GENRE: Actie, avontuur – SPEELDUUR: 132 minuten – KIJKWIJZER: 9 jaar, angst
    Laatst aangepast door De_Hollander : 21-06-2012 om 08:55

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    NL... is al aanwezig in sommige winkels maar ligt nog niet in de rekken.
    Welke winkels?
    En een kwestie van aan de balie vragen?

  19. #19

    Standaard

    Mijn excuus aan de bovenstaande reaktanten voor het waarschuwen dat wij een substandaard uitgaven m.b.t. het audio gedeelte krijgen.

    Ik had niet verwacht dat dit gebruikt zou worden om eigen lage kwaliteitskeuzen te rechtvaardigen of beperkingen goed te praten.

    Ik begrijp nu dat jullie ook tevreden zijn met lauwe ongare frietjes...

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mijn excuus aan de bovenstaande reaktanten voor het waarschuwen dat wij een substandaard uitgaven m.b.t. het audio gedeelte krijgen.

    Ik had niet verwacht dat dit gebruikt zou worden om eigen lage kwaliteitskeuzen te rechtvaardigen of beperkingen goed te praten.

    Ik begrijp nu dat jullie ook tevreden zijn met lauwe ongare frietjes...

    Leuk spul he, dat woordenboek WC papier?

  21. #21

    Standaard

    Er is niet zo veel verschil tussen 5.1 en 7.1 omdat bijna alle masters 5.1 gecodeerd zijn. Vervolgens maken ze daar 7.1 van, precies zoals de meeste versterkers thuis dat tegenwoordig ook doen. In dat geval maakt het dus niets uit wanneer je een 5.1 film opzet en die vervolgens door je versterker laat 'matrixen' over 2 surroundback speakers naar 7.1.

    Er zijn nu een paar films die een discrete 7.1 master hebben:
    (bron http://en.wikipedia.org/wiki/7.1_surround_sound)

    While some films have been remixed to 7.1 audio tracks on Blu-ray Discs for home cinema,[3] the first discrete theatrical 7.1 soundtrack was Toy Story 3,[4] followed by Step Up 3D. Disney announced that they will use 7.1 surround for their future 3D releases.[disambiguation needed] Recent titles include Megamind, Tangled, Tron: Legacy, Gnomeo and Juliet, Mars Needs Moms, Gulliver's Travels and The Chronicles of Narnia: The Voyage of the Dawn Treader.[5] In 2011, additional movies were released with theatrical 7.1 audio, including Thor,[6] Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides,[7] Kung Fu Panda 2, Super 8, Green Lantern, Cars 2, Transformers: Dark of the Moon and Captain America: The First Avenger. All these titles are exhibited in the Dolby Surround 7.1 theatrical format.[8]

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat is niet helemaal juist. (Want het is Wikipedia, dus logisch)
    Al in 1999 was Starwars al gemixed in 6.1 Dolby Digital 5.1 EX. Dus wel degelijk gemixed in 6.1 en verpakt in een 5.1 signaal met flag waaruit het center back kanaal via een matrix gefilterd werd uit de surround. Weliswaar was het niet discreet maar de bron en mix daarintegen was dus meer dan 5.1. Het betere alternatief van de concurrent daarop werd DTS ES 6.1 Discrete. Nou zijn er uiteraard titels die geremixed zijn naar deze 6.1 standaard. Maar er zijn ook zat mixen die al uitgingen van meer dan 5.1 kanalen. Dat de weergever daar soms weer 5.1 EX of DTS ES 6.1 discreet van maakt is niet het punt. 7.1 titekls zijn idd wat later. Maar om te stellen dat alles in 5.1 is gemixed gaat niet op. Verschil is er overigens zeker.

    Dat zegt dan verder weinig over het wel of niet toevoegen van pseudo surround back kanalen bij bepaalde films, maar er waren al veel titels met meer dan 5.1. Vandaar dat er ook staat "some" Pas met de komst van Blu-ray en DTS HD en Dolby True HD kon men thuis ook voor het eerst genieten van echte Discrete 7.1 bronnen. Maar in de bioscoop was dat al langer een feit. Overigens zijn er nog meer oudere titels die ook in 7.1 DTS HD MA zijn uitgebracht. Voor een complete lijst clik hier op Blu-ray.com
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 22-06-2012 om 12:28
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mijn excuus aan de bovenstaande reaktanten voor het waarschuwen dat wij een substandaard uitgaven m.b.t. het audio gedeelte krijgen.

    Ik had niet verwacht dat dit gebruikt zou worden om eigen lage kwaliteitskeuzen te rechtvaardigen of beperkingen goed te praten.

    Ik begrijp nu dat jullie ook tevreden zijn met lauwe ongare frietjes...
    Ik begrijp ook niet zo goed waarom Disney nu in deze tijd voor DTS-HD HR gekozen hebben. Ik praat dat ook niet goed. Ik heb de BD nog niet, maar heb vernomen van iemand die deze wel heeft. Deze info gaf hij ons.

    Film gegevens
    -------- Audio: Engels,Frans,Duits 7.1 DTS HD MASTER, Turks 5.1
    -------- Subtitels: Nederlandse ondertiteling
    -------- Beeld: 16.9 / 2.40:1 1080P

    -------- Formaat: (M2ts FILES) 43.3GB
    Laatst aangepast door De_Hollander : 22-06-2012 om 21:34

  24. #24

    Standaard

    heeft iemand deze ergens ''hier'' al gekocht?
    dus bij de free , blokker weet ik het waar?

  25. #25

    Standaard

    Film lag net in de bus, zowel de 3D als de 2D schijf hebben een 7.1 DTS HD HR audio track, vind het ook niet toppie maar het is niet anders.

    Geef mij maar Dolby True HD

    Toch vanavond maar even van gaan genieten, nu naar het werk....
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •