Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 74 van 74 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Er zijn er meerdere hoor: veel films van Michael Mann, Blade Runner, Payback, Pearl Harbor, Armageddon, Leon, T2, Aliens, Tears of the Sun enz enz.... Allemaal DC's of EE's waarbij echt iets is veranderd in de toon of in het verhaal van de film...
    Wel vind ik dat tegenwoordig een EE of DC vaak wordt gebruikt als marketingdoeleinde en niet zoals vroeger wanneer de film door druk van de studio oid aangepast werd en er later de kans werd gegeven om de originele visie te vervolmaken.

  2. #52

    Standaard

    Ook bij The Wolverine is geknipt..2 scenes zijn oorspronkelijk een stuk langer (15 minuten geknipt, bekijk de trailer en de bioscoopversie) wat ik dan toch jammer vind. Vooral als ik een scene in de trailer bekijk maar niet terugkomt in de film..In the Dark Knight Rises is ook genkipt..voegt het wat toe in de ogen van de regisseur...kennelijk..vooral Kingdom of Heaven voegt degelijk wat toe..Morgen ga ik trouwens naar Elysium.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  3. #53

    Standaard

    Laat even weten hoe die was Robin ?

  4. #54

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Digi-gek Bekijk bericht
    Unrated, extended en DC"s zijn ook gewoon marketing termen om extra geld in het laatje te brengen. Vaak stelt het niets voor. Buiten de LOTR trilogie kan ik geen enkele film noemen
    Het is waar dat de term heel vaak wordt gebruikt om de klant net dat zetje te geven om de film toch te kopen, terwijl het vaak niets voorstelt. However, dat is niet altijd het geval. En dan heb ik het over films waarvan de regisseur niet zijn gewenste film in de bios kon krijgen, maar die wel het voor elkaar kreeg om een extended/ directors cut op dvd/br te doen die de film echt wel goed doen.

    Je noemde LOTR al. Ikzelf vind Kingdom of Heaven een schoolvoorbeeld. Slechte/matige film als theatrical release, maar de directors' cut imo een meesterwerk.
    Alexander, de revisited versie (niet te verwarren met de director's cut wat helemaal geen wens was van de regisseur), is gewoon veel beter dan de theatrical versie en de genoemde director's cut. OVerigens is deze versie met recht Revisited genoemd en niet extended oid, want de hele film is op de schop genomen: scenes die ergens anders geplaatst zijn omdat het beter werkt, nieuwe scenes erbij, etc. etc.
    Dan heb je nog Watchmen, de ultimate versie. Het verhaal krijgt veel meer kans om te ademen.
    Troy, de director's cut vind ik ook veel beter.
    Overigens kijk ik ook liever de extended cut van Avatar op dezelfde schijf (niet dat die paar scenes extra er nu zo'n veel beter verhaal van maken )

    En dan nu weer OT: Ik houd van Blomkamps stijl. Als het even kan ga ik hem zsm zien in de bios
    Laatst aangepast door Pieter R. : 15-08-2013 om 12:26

  6. #56

    Standaard

    Zojuist gezien, mooie film om te zien; maar het verhaal stelt niet zoveel voor. Komt langzaam op gang net als District 9. Matt Damon doet het uitstekend in de film en Shartlo Copley speelt weer een sterke rol. Jodie Foster past niet in het totaal plaatje. De kleine bijrollen voegen ook niet veel toe, de sfx is weer van hoog kaliber, heb me zeker vermaakt. Beschouw deze film zelf als een leuke tussendoortje, geen hoogstaand filmpje.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Ook bij The Wolverine is geknipt..2 scenes zijn oorspronkelijk een stuk langer (15 minuten geknipt, bekijk de trailer en de bioscoopversie) wat ik dan toch jammer vind. Vooral als ik een scene in de trailer bekijk maar niet terugkomt in de film..In the Dark Knight Rises is ook genkipt..voegt het wat toe in de ogen van de regisseur...kennelijk..vooral Kingdom of Heaven voegt degelijk wat toe..Morgen ga ik trouwens naar Elysium.
    Dat er in een trailer soms scenes zitten die niet in de film zitten is toch logisch? Vaak verschijnt een trailer als de film nog niet klaar is. Dus kan er best wat op de snijtafel belanden. Bovendien: er is op dit forum al zo vaak verzucht dat trailers teveel laten zien. Wie maakt het uit dat iets uit een trailer niet in de film zit? Een trailer is maar een opwarmertje, meer niet. Ik ken niemand die trailers zo gaat zitten ontleden. Niet rot bedoeld, maar als je je zo irriteert aan iets dat dan niet in een film zit en wel in een trailer, dan is er toch een heel simpele oplossing: geen trailers kijken. Doe ik ook amper: meestal vertellen ze veel te veel.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Zojuist gezien, mooie film om te zien; maar het verhaal stelt niet zoveel voor. Komt langzaam op gang net als District 9. Matt Damon doet het uitstekend in de film en Shartlo Copley speelt weer een sterke rol. Jodie Foster past niet in het totaal plaatje. De kleine bijrollen voegen ook niet veel toe, de sfx is weer van hoog kaliber, heb me zeker vermaakt. Beschouw deze film zelf als een leuke tussendoortje, geen hoogstaand filmpje.
    Kan me heel aardig vinden in je verhaal. Vind zelf de film wel boven de middenmoot uitsteken door de 'Blomkamp-stijl' en de score. Zou hem een 8/10 geven.
    **** Mijn Traderstatus (160+ trades)

  9. #59

    Standaard

    Kan me herinneren dat District 9 erg met de losse hand gefilmd was (shaky cam). Is dat bij Elysium ook zo?
    **** me gently with a chainsaw.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Kan me herinneren dat District 9 erg met de losse hand gefilmd was (shaky cam). Is dat bij Elysium ook zo?
    Ja heel veel zelfs tijdens de actie. Maar het is nog wel te volgen.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Kan me herinneren dat District 9 erg met de losse hand gefilmd was (shaky cam). Is dat bij Elysium ook zo?
    Shaky cam is professioneel gedaan. Ik heb al slechtere shaky cam gezien.

  12. #62

    Standaard

    Gisteren gezien:

    Elysium
    Neill Blomkamp is terug met een weer een science-fiction film. Dit keer vertelt het over onze wereld zoals die zal zijn in 2154. De rijken hebben de extreem vervuilde en verrotte planeet verlaten en wonen met z`n allen in de ruimte op het ruimte schip Elysium,waar het wel nog goed toeven is en ziekten tot de verledentijd behoren. De armen zijn op aarde achter gebleven op aarde.
    Matt Damon is hier helemaal in z`n element als Max, een fabrieksarbeider die besluit richting Elysium te gaan om daar verandering te brengen en de armen te redden...
    Eigenlijk had Elysium in mijn optiek dezelfde "problemen" als District 9: een tof concept dat in het eerste deel erg goed is en dat qua special effects heel strak uitziet. Maar wanneer dan het tweede deel van de film begint is er ongeveer enkel actie en dat gedeelte duurt te lang, om vervolgens goed (maar toch wel voorspelbaar) te eindigen.
    Een geinige sci-fi/actie film waar wat mij betreft meer in had gezeten...

    7,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  13. #63

    Standaard

    Is deze film nou echt zo slecht ? hoor maar weinig geluiden over deze film.
    Box office 140 miljoen ?

    Het kan toch haast niet dat Blomkamp een ramp heeft gemaakt.
    Ik geef de Bluray zeker een kans,want ik vond de trailers geweldig.

  14. #64

    Standaard

    Ik ga er vanavond heen dus zal mn bevindingen hier wel melden...

  15. #65

    Standaard

    Toevallig vorige week gezien, en heb me prima vermaakt. De CGI is geweldig en komt zeer realistisch over. Het geweld is goed aanwezig, en af en toe wat 'gore' ertussen.
    Ik vind m niet zo goed als D9, maar het is zeker een aanrader.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik ga er vanavond heen dus zal mn bevindingen hier wel melden...
    Fijn.
    Ik hoop gewoon op een vette SF film.

  17. #67

    Standaard

    Na het tegenvallende Oblivion heb ik me aan Elysium gewaagd. En deze film is meteen een stuk beter. Afgezien van het uitgangspunt is het verhaal niet opzienbarend, origineel of diepzinnig, maar de uitwerking is een stuk frisser. In de vormgeving van de toekomstige aarde en de wapentechnologie zijn wel wat nasmaken van District 9 te bespeuren en dat is een positieve gewaarwording. Daarnaast zou de rol van Sharlto Copley kunnen worden gezien als een psychopatische nazaat van Wikus van der Merwe. Ik was eerst wel ietwat benieuwd of hij het in zich had om een echte schurk te spelen, maar dat lukt hem wonderwel. Damon doet het ook aardig als tragische held en met acteurs als Foster en Fincher in de bijrollen zit het ook wel goed. En zoals het hoort, heeft geweld in deze film gevolgen; Het is weliswaar geen bloedbad, maar de film verdient met een paar venijnige fragmenten z'n R-rating.

    Blomkamp heeft het met z'n tweede (langspeel)film absoluut niet slecht gedaan -alhoewel het in commercieel opzicht geen klapper lijkt te worden. Het is allemaal niet zo origineel als z'n debuutfilm, maar goed genoeg om me nieuwsgierig te laten zijn naar z'n volgende film, Chappie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  18. #68

    Standaard

    Tjs, ik vind het gewoon een topper. Het verhaal is goed, de actie en ook de techniek/CGI ziet er gewoon geramd uit. Enig klein nadeel vind ik dat ik me niet geheel kon identificeren met de afstandelijkheid die het karakter van Matt Damon heeft en het verloop van het verhaal is ietwat voorspelbaar. Maar de film is verder gewoon erg gelikt en staat als een huis, met Copley weer als positieve uitschieter. Die vent is echt een multitalent en weet echt de scenes te stelen waar hij in zit. Fichtner en Foster vind ik ietwat verspild maar dragen verder prima hun rol.
    Blomkamp heeft met deze en District 9 een mooi setje gemaakt waarvan IMO de eerste beter scoort op het verhaal en de tweede meer op het uiterlijk en de actie. Ben nu erg benieuwd naar zijn volgende project. Wel SVP heel iets anders qua genre en premisse.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ben nu erg benieuwd naar zijn volgende project. Wel SVP heel iets anders qua genre en premisse.
    Chappie, z'n nieuwe project wordt toch weer een SF-film.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Tjs, ik vind het gewoon een topper. Het verhaal is goed, de actie en ook de techniek/CGI ziet er gewoon geramd uit. Enig klein nadeel vind ik dat ik me niet geheel kon identificeren met de afstandelijkheid die het karakter van Matt Damon heeft en het verloop van het verhaal is ietwat voorspelbaar. Maar de film is verder gewoon erg gelikt en staat als een huis, met Copley weer als positieve uitschieter. Die vent is echt een multitalent en weet echt de scenes te stelen waar hij in zit. Fichtner en Foster vind ik ietwat verspild maar dragen verder prima hun rol.
    Blomkamp heeft met deze en District 9 een mooi setje gemaakt waarvan IMO de eerste beter scoort op het verhaal en de tweede meer op het uiterlijk en de actie. Ben nu erg benieuwd naar zijn volgende project. Wel SVP heel iets anders qua genre en premisse.
    Op basis van enkele positieve berichten en trailers kijk ik van al de zomer films,hier het meest naar uit op Bluray.
    Heeft ook te maken dat ik in de trailers een beetje die look van District 9 zie,je zou kunnen zeggen dat het een Blomkamp stijltje is.

    Ik hoop dat we deze film rond November kunnen verwachten op Bluray en DVD.



    Wel heb ik het idee dat Sony laat is begonnen met reclame voor de film,want het is echt stil om de film heen.
    Slechte zomer voor Sony,After Earth is ook geen hoogvlieger aan de kassa.
    Laatst aangepast door jeroeni : 29-08-2013 om 08:28

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Chappie, z'n nieuwe project wordt toch weer een SF-film.
    Ok, tja...hmmm weet nou uitgaande van de teksten in dat topic nog niet wat ik van dat idee vind. Maar goed, we wachten af.

  22. #72

    Standaard

    Met een 176,1 miljoen is dit financieel een teleurstelling,en dat heeft alles te maken dat deze film niet goed gepromoot is.
    Volgens Sony was laat reclame maken voor een film een nieuwe zet,ik herinner me dat artikel nog.

    Aan de reviews kan het niet liggen,daar kijken veel mensen niet naar[voorbeeld,Transformers]

  23. #73

    Standaard

    De film heeft intussen 2x het budget opgebracht. Dit wordt algemeen gezien als het break even-punt voor een film. Met nog een aantal premières in het verschiet en de aanstaande opbrengsten van VOD, Blu Ray, DVD en diverse uitzendrechten blijft Elysium dus hoogstwaarschijnlijk toch ruim uit de rode cijfers.

    Het valt me op dat dit jaar diverse grootschalige genre-films voor wie het voor de première (en in sommige gevallen vlak na het openingsweekeinde) in financieel opzicht somber uitzag uiteindelijk toch een lange adem blijken te hebben. Naast Elysium hebben ook films als Pacific Rim en World War Z het uiteindelijk niet slecht gedaan.
    Laatst aangepast door mark t : 20-09-2013 om 09:04
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  24. #74

    Standaard

    Alsnog meegepikt in de bioscoop. Visueel is "Elysium" behoorlijk indrukwekkend. De uitstekende visual effects zorgen ervoor dat het, binnen dit concept, allemaal bijzonder realistisch oogt. Het universum van Neill Blomkamp ademt en lééft, je voelt gewoon dat de aarde een stinkend hol overheerst door armoede en depressiviteit geworden is waar constante spanning de overhand heeft. Matt Damon is overtuigend, Sharlto Copley -die ik eerst niet herkend had- steelt de show en de zeer aannemelijke robots verdienen een respectabele vermelding.

    Alleen had ik een intelligentere en meer verrassende film verwacht, doordrenkt van maatschappijkritische en gevatte, scherpe satire. Uiteindelijk is het een zeer voor de hand liggend verloop, over de hele lijn. Flauw geschreven. Van de dialogen en melige flashbacks tot het overbodige (haast verplicht aanvoelende) liefdesverhaal dat totaal de mist in ging wegens enig gebrek aan chemistry tussen beide personages. Jodie Foster doet wat ze kan met haar kartonnen personage, maar ook daar zat méér in.

    De positieve punten hebben absoluut de bovenhand, maar ik kan met de beste wil niet om de mindere heen.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Khonnor Bekijk bericht
    Kan me herinneren dat District 9 erg met de losse hand gefilmd was (shaky cam). Is dat bij Elysium ook zo?
    Dat valt heel goed mee, dit neigt veel meer naar het stabiele camerwerk dan naar de gevreesde shaky cam. 't Is soms wat losjes tijdens actiescènes, maar niettegenstaande vrij gecontroleerd.
    Laatst aangepast door Esteban : 20-09-2013 om 13:09

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •