De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welk home cinema systeem zou je me aanraden?

    Hallo,
    Ik ben van plan om een nieuw 5.1 Surround system aan te schaffen. Hebben jullie misschien tips voor welke ik best ga ? Liefst niet te prijzig. Volgens mij kun al defitg martiaal kopen onder de 400 EUR... Je hebt gewoon zoveel keuze en ik weet niet goed wat het beste zou zijn... Het surround systeem dat ik nu heb was alleszins goedkoop, en soms wanneer een personage in een film schreeuwt hoor je dat de boxen wat doorslaan. Ook vindt ik dat de achterste 2 boxen weinig nut hebben. Alleen als het geluid uit die boxen zeer luid is, kun je wat horen. Deze boxen staan helemaal niet ver van het oor verwijderd. Is dit altijd zo? Bij een vriend van me klinken de achterste boxen wel zeer duidelijk en deze staan op een zekere afstand...

  2. #2

    Standaard

    Het kan verschillende oorzaken hebben dat het geluid bij jou thuis minder indrukwekkend klinkt dan bij die vriend. In de meeste gevallen heeft het te maken met de opstelling en de samenstelling van de set en de plaats van de luisteraar.

    In de meest ideale situatie moeten alle luidsprekers even groot en even ver van de luisteraar zijn geplaatst. Staan de 'surrounds' dichtbij de luisteraar, dan kun je deze vaak beter wat hoger plaatsen of er voor zorgen dat het geluid niet te veel door de wanden gereflecteerd wordt. Dit zorgt vaak ook voor een betere spreiding en verkleint ook de kans op gehoorschade.

    Om een goed antwoord te geven, is het misschien verstandiger om meer info te posten over de set en de opstelling die jij nu gebruikt. Dat zal het verhaal ook een stuk duidelijker maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het kan verschillende oorzaken hebben dat het geluid bij jou thuis minder indrukwekkend klinkt dan bij die vriend. In de meeste gevallen heeft het te maken met de opstelling en de samenstelling van de set en de plaats van de luisteraar.

    In de meest ideale situatie moeten alle luidsprekers even groot en even ver van de luisteraar zijn geplaatst. Staan de 'surrounds' dichtbij de luisteraar, dan kun je deze vaak beter wat hoger plaatsen of er voor zorgen dat het geluid niet te veel door de wanden gereflecteerd wordt. Dit zorgt vaak ook voor een betere spreiding en verkleint ook de kans op gehoorschade.

    Om een goed antwoord te geven, is het misschien verstandiger om meer info te posten over de set en de opstelling die jij nu gebruikt. Dat zal het verhaal ook een stuk duidelijker maken.
    Ja maar met de opstelling heeft het niks te maken hoor. Bij die vriend staan ze zelfs redelijk vreemd opgesteld en dan nog klinkt het geweldig. M'n luidsprekers zijn nu ong. 600 watt samen. Wat volgens mij niet veel is.

  4. #4

    Standaard

    Het aantal Watts zegt niets over het formaat van de luidsprekers, de opstelling en de instellingen die jij gebruikt voor het aansturen daarvan. Dit komt o.a. door het feit dat iedere fabrikant deze op zijn/haar eigen manier specificeert om beter te kunnen scoren. Zo wordt er bij alles-in-één systemen vaak een hele hoge vervormingsfactor en een lage impedantie gebruikt om dit veel hoger op te kunnen geven, terwijl het continu nog niet eens de helft daarvan is.

    Als je graag geholpen wilt worden, zal je dus wat meer info moeten geven dan alleen het aantal Watts.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het aantal Watts zegt niets over het formaat van de luidsprekers, de opstelling en de instellingen die jij gebruikt voor het aansturen daarvan. Dit komt o.a. door het feit dat iedere fabrikant deze op zijn/haar eigen manier specificeert om beter te kunnen scoren. Zo wordt er bij alles-in-één systemen vaak een hele hoge vervormingsfactor en een lage impedantie gebruikt om dit veel hoger op te kunnen geven, terwijl het continu nog niet eens de helft daarvan is.

    Als je graag geholpen wilt worden, zal je dus wat meer info moeten geven dan alleen het aantal Watts.
    Het gaat hier eigenlijk niet echt over m'n oude set. Die eigenlijk niet veel waar is maar misschien kan jij me een paar goeie home cinema sets aanraden? Mocht dit mogelijk zijn..:P

    Welke van deze twee zou je me bijvoorbeeld aanraden ?

    http://www.homecinemacenter.be/produ...sc-btt190.html

    http://www.homecinemacenter.be/produ.../lg-hx551.html
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 08-06-2012 om 18:45

  6. #6

    Standaard

    Alle 2 behoren ze tot de welbekende alles in 1x weggooizooi

    Leuk voor in de slaapkamer of kinderkamer, maar als je serieus van filmgeluid wilt genieten moet je toch in een hogere prijsklasse gaan shoppen en bij voorkeur alles zelf samenstellen, niet zo'n voorgebakken geval.....

    Hoe luid achterspeakers klinken is vaak een kwestie van afregeling.....

    Goedkoop en goed gaan wel samen, maar niet op het gebied van een beetje knap geluid, wil je echt een beetje "deftig" zitten denk dan vanaf zo'n 800 euro, mijn advies is dan ook om toch vooral even door te sparen, bedenk wel dat je met een beetje leuke speakers heel erg lang kunt doen en er dan ook heel lang van kunt genieten.......

    Koop geen rommel, koop wat knaps
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Alle 2 behoren ze tot de welbekende alles in 1x weggooizooi

    Leuk voor in de slaapkamer of kinderkamer, maar als je serieus van filmgeluid wilt genieten moet je toch in een hogere prijsklasse gaan shoppen en bij voorkeur alles zelf samenstellen, niet zo'n voorgebakken geval.....

    Hoe luid achterspeakers klinken is vaak een kwestie van afregeling.....

    Goedkoop en goed gaan wel samen, maar niet op het gebied van een beetje knap geluid, wil je echt een beetje "deftig" zitten denk dan vanaf zo'n 800 euro, mijn advies is dan ook om toch vooral even door te sparen, bedenk wel dat je met een beetje leuke speakers heel erg lang kunt doen en er dan ook heel lang van kunt genieten.......

    Koop geen rommel, koop wat knaps
    Dat dacht ik al dat je aan die goedkope niks kunt veranderen... Maar heb je ook voorstellen voor zo'n duurdere "deftige" materialen ?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Dat dacht ik al dat je aan die goedkope niks kunt veranderen... Maar heb je ook voorstellen voor zo'n duurdere "deftige" materialen ?
    Ook aan goedkope setjes valt wel het eea af te stellen, maar de speakertjes blijven het zwakke punt van zo'n setje, bovendien krijg je spijt als de speler stuk gaat en dan blijkt dat je alles wel zo'n beetje weg kunt gooien.

    Er is heel veel te koop, ook in de betaalbare setjes rond de 800 euro die je zelf uit losse onderdelen kunt samenstellen, er is gewoon ontzettend veel mogelijk, nu ga ik zo offline, om niet eerder dan morgenmiddag weer even te kijken.

    Zet voor jezelf eens op een rijtje wat je echt graag zou willen, denk aan het formaat van de speakers, zelfs met zuiltjes is er nog wel wat leuks te koop, maar ook combinaties van zuiltjes en boekenplank modellen, of alles boekenplank of zuiltjes, ook hoeft het niet altijd om nieuwe speakers te gaan.....

    Nog iets om over na te denken, het hoeft bij los ook niet alles allemaal in 1x te kopen, je kan bijvoorbeeld beginnen met een leuk spelertje en een aardige receiver met 2 speakers om daarna met een center sub en achterspeakers verder te gaan.......

    Geloof me, met geduld en de juiste instelling is er zelfs voor niet teveel geld een wereldset samen te stellen....

    Wil je echt serieus geholpen worden en wat tips krijgen, dan lees ik hier morgen wel wat zo je eigen ideeën en wensen zijn...., moet je wel een beetje serieus zijn, het kost tijd, mijn tijd, maar het gaat jou ook tijd kosten

    Tijd die wel beloond wordt, want naar de winkel lopen en met een grote doos vol plastic weer naar buiten komen, dat geeft geen voldoening, iets dat je zelf(met hulp van anderen) weet samen te stellen, dat geeft jezelf meer betrokkenheid en een goed gevoel als je uiteindelijk met een set naar eigen smaak kunt luisteren en genieten.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Weet je al een beetje wat je echt wilt?

    Wil je ook echt gaan genieten van filmgeluid, maar ook van muziek, bijvoorbeeld live muziek van bekende bands, die spelen alsof het in je eigen homecinema gebeurt...

    Komop, als je echt iets serieus wilt, dan kunnen we het laten gebeuren, bedenk wel dat Keulen en Rome niet in 1 dag gebouwd zijn.....

    Haastige spoed zelden goed, met geduld een wereldspul
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Het gaat hier eigenlijk niet echt over m'n oude set. Die eigenlijk niet veel waar is maar misschien kan jij me een paar goeie home cinema sets aanraden? Mocht dit mogelijk zijn..:P

    Welke van deze twee zou je me bijvoorbeeld aanraden ?

    http://www.homecinemacenter.be/produ...sc-btt190.html

    http://www.homecinemacenter.be/produ.../lg-hx551.html
    Beide sets zitten in een prijsklasse die eigenlijk te laag is voor een woonkamer. Wil je een set hebben waar je meer langer plezier van kunt hebben, kun je beter een wat duurdere kiezen zoals de HX752 van LG. Nog beter is om -zoals DVDPF al aangegeven heeft- te kiezen voor losse delen. Je weet dan ieder geval zeker dat de weergave veel mooier kan zijn, voldoende mogelijkheden hebt en er daardoor langer plezier van kunt hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Weet je al een beetje wat je echt wilt?

    Haastige spoed zelden goed, met geduld een wereldspul
    Ik heb het gevoel dat hier iets niet klopt.

    Om zelf een goede set samen te stellen kun je het beste zelf op zoek gaan en luisteren naar wat er allemaal mogelijk is. Daarna ga je kijken hoeveel geld je er aan uit wilt geven en wat je er in de toekomst mee wilt doen. Op deze manier zal vast lukken om zelf een set samen te stellen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-06-2012 om 13:11
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik heb het gevoel dat hier iets niet klopt.
    Even aangeven wat er naar jouw gevoel niet klopt

    Bedenk wel dat we de luie alles in 1 koper maar heel moeilijk om kunnen laten gaan naar een zelf samen te stellen losse set. Natuurlijk blijft de keus aan de koper, mijn hulp zou enkel bestaan uit het geven van voorstellen en tips en hoe je dingen het best kan beoordelen.......

    Ongeduldige allesin1figuren wil ik zowiezo niet gaan helpen om tot iets moois voor zo weinig mogelijk te komen, heb op dit gebied duidelijk geen respect voor snelle alles in 1 kopers....... plastic is gewoon niet het ding, in plastic gooi ik m'n afval weg
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Luister ik wil gewoon mooi geluid maar wil daar niet teveel geld mee betalen. De 5.1 set zal meestal (altijd) worden gebruikt om films te bekijken. Niet om muziek op af te spelen... En ik vind dat die hapklare sets best goed klinken. Ik wil geen geld uitgeven aan een dure samenstelling die waarschijnlijk fantastisch zal klinken maar dat hoeft niet voor mij... Er mag hier best ook wat vriendelijker worden gereageerd... Ik vraag om tips. Ik hoor alleen maar dat het enorm proffesioneel moet zijn en dat de rest zuigt. Dat klopt volgens mij niet echt.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Luister ik wil gewoon mooi geluid maar wil daar niet teveel geld mee betalen. De 5.1 set zal meestal (altijd) worden gebruikt om films te bekijken. Niet om muziek op af te spelen... En ik vind dat die hapklare sets best goed klinken. Ik wil geen geld uitgeven aan een dure samenstelling die waarschijnlijk fantastisch zal klinken maar dat hoeft niet voor mij... Er mag hier best ook wat vriendelijker worden gereageerd... Ik vraag om tips. Ik hoor alleen maar dat het enorm proffesioneel moet zijn en dat de rest zuigt. Dat klopt volgens mij niet echt.
    Zoals eerder gezegd, voor rond de 300 euro koop je niet veel soeps, als je dat best goed vind klinken en je bent er tevreden mee, koop het dan, over die 300 a 400 euro setjes is genoeg te lezen op kieskeurig van allemaal zeer tevreden gebruikers. Ik wens mijn tijd daaraan niet te verdoen, daar komt dan mijn opmerking om de hoek kijken van te lui om zelf iets samen te stellen, komt zo meteen nog bij en ook nog te lui om er zelf 1 uit te kiezen

    Kom kom kom nou zeg, iets professioneels(waar je waarschijnlijk hig-end bedoeld) kost geen 800 euro, dat kost velen malen meer, maar voor rond de 800 euro kun je mits met een beetje zorg en verstand uitgezocht best iets moois vinden dat stukken beter klinkt dan zo'n berg plastic en dan praten we niet over professioneel maar leuke instapsetjes, setjes waar ik best respect voor kan opbrengen als de koper daar zelf wat tijd en moeite voor heeft gedaan om het samen te stellen.

    En een met zorg samengesteld setje kan ook heel leuk muziek spelen....

    Sorry als ik je verkeert heb begrepen en je bedoelt dat je voor 3 a 4 honderd euro een zo goed mogelijk klinkend alles in 1x weggooigeval wilt hebben, aan dat soort zaken wens ik geen tijd te verdoen, dan heb ik ook niets gezegd.
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Een set hoeft niet professioneel te zijn, maar het is wel de bedoeling dat deze aan de verwachtigen kunnen voldoen die je als koper daarvan hebt.

    Helaas is dat bij goedkope alles-in-één systemen vaak niet het geval, omdat deze vaak met één doel zijn ontworpen en dat is om daar zo veel mogelijk mee te kunnen doen voor zo weinig mogelijk geld. Er wordt bij dat soort systemen dus weinig aandacht besteed aan de weergave, de (aansluit-)mogelijkheden en de degelijkheid die eigenlijk veel belangrijker zijn om een set te kunnen gebruiken. Veel kopers zijn daarom vaak eerder ontevreden en willen deze daardoor vaak snel vervangen door een andere set uit dezelfde prijsklasse. Om dit soort praktijken te voorkomen raden we meestal aan om voor losse delen te kiezen.

    Gebruik je voor muziek al een andere set en wil je een vergelijkbare weergave-kwaliteit ook voor meer-kanaals geluid, dan kun je de (versterker of receiver van die) set beter vervangen door een (set met een) meer-kanaals versterker of receiver. Je weet dan ieder geval zeker dat je dan geen 2 sets hebt met verschillende klank-eigenschappen die ook makkelijk te gebruiken is.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Even aangeven wat er naar jouw gevoel niet klopt
    @DVDPF:
    Een vraag als "Weet je al een beetje wat jij echt wilt?" kan bij sommige TS-en over komen als dat je zelf ongeduldig bent en daardoor zo snel mogelijk informatie wilt hebben om verder te kunnen gaan met adviseren. Ik begrijp best dat je het niet zo bedoelt, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je iemand anders wilt helpen. Als je er dan ook nog bij zet dat haastige spoed zelden goed is, kun je er wachten dat je dit soort discussies krijgt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    En nu weet ik nog altijd niet wat ik moeit kopen.. Mss inderdaad beter dat mensen die in hun comments "plastiek rommel" gebruiken beter niks meer zeggen. Ik vind dat allemaal nogal kort door de bocht. Sommige van die klinken goed! Ik moet nog wat overhouden om films te kopen om op dat ding af te spelen... Anders heb ik er ook niets aan.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    @DVDPF:
    Een vraag als "Weet je al een beetje wat jij echt wilt?" kan bij sommige TS-en over komen als dat je zelf ongeduldig bent en daardoor zo snel mogelijk informatie wilt hebben om verder te kunnen gaan met adviseren. Ik begrijp best dat je het niet zo bedoelt, maar het is wel iets om rekening mee te houden als je iemand anders wilt helpen. Als je er dan ook nog bij zet dat haastige spoed zelden goed is, kun je er wachten dat je dit soort discussies krijgt.
    Mmm, ik vroeg toch weet je al een beetje........

    een start om tot een wat uitgebreider ik weet wat ik nu wil te komen......

    En toch duidelijk, haastige spoed is zelden goed als een waarschuwing, heb al heel veel mensen hier op het forum tot hun grote tevredenheid geholpen. Wel mensen die toch wel het geduld opbrachten en na enig nadenken iets meer hebben uitgegeven en er ook helemaal geen spijt van hebben....integendeel.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    En nu weet ik nog altijd niet wat ik moeit kopen.. Mss inderdaad beter dat mensen die in hun comments "plastiek rommel" gebruiken beter niks meer zeggen. Ik vind dat allemaal nogal kort door de bocht. Sommige van die klinken goed! Ik moet nog wat overhouden om films te kopen om op dat ding af te spelen... Anders heb ik er ook niets aan.
    Mmm, mag graag prikkelen om de vrager echt goed te helpen, ga toch iemand geen berg plastic aanraden omdat ik er zelf helemaal niet achter sta, er alle nadelen van ken en er hier het gezeur erover als er weer eens iets niet op wil werken hoe dat op te lossen en als er iets aan stuk is of ze dan nog de rest kunnen gebruiken...... weet dat de Belg een paar lange tenen kan hebben, maar je moet er gewoon een paar keer op trappen om ze ongevoelig te maken, daarna komt het in de meeste gevallen wel goed (heb al veel van je landgenoten naar hun tevredenheid geholpen, kijk maar eens in de paar berichtjes die ik zo ondertussen op het forum heb geplaatst )

    Je hebt een leuk bioscoopzaaltje, het zal niet worden zoals ons grote voorbeeld HTip dat heeft, dat gaat toch wel in de papieren lopen en dat willen we hier vermijden, maar we willen toch wel proberen om er iets knaps van te maken toch?

    Heb geen medelijden met je aantallen films, je hebt er alvast genoeg om af te spelen, daar kun je ook even wat terughoudender in zijn totdat je op het gebied van surround wat beter in je vel zit met andere woorden, waar een wil is is een weg, je kan het net als ik maar 1x uitgeven en als je iets wil dan moet je soms iets anders even laten staan.

    Ik vraag me alleen af waar je de nieuwe set wil plaatsen, over de oude 5.1 set ben je niet tevreden, denk dan ook niet dat je die in het zaaltje wilt plaatsen waar je wel tevreden bent met het geluid van de Telefunken speakers..... Lastig als je er zelf nog niet helemaal over uit bent waar je nu wat precies wilt hebben en 2 plekken hebt waar je kunt kijken....

    Toch is en blijft mijn mening, ga voor los, je kan oneindig onderdelen vervangen, maar als je een leuk setje speakers hebt staan, dan kun je deze tijden laten staan, de receiver vervangen en randapparatuur toevoegen en weer verwijderen is met los wel weer heel gemakkelijk, je hoeft niet alles in 1x te vervangen.

    Plastic, dat ga je toch niet kopen en wees eerlijk als je DVd loopt af te kraken op kwaliteit en blu ray juist waardeert, dan ga je je toch ook niet voor plastic geluid...

    Nogmaals, bij een losse oplossing hoeft niet alles in 1x, de receiver is het hart, het geluid komt uit minimaal 2 speakers en een randapparaat zorgt voor beeld en geluidsignaal, soms heb je al bepaalde onderdelen en kun je van daaruit gaan bouwen aan een oplossing die uiteindelijk jouw oortjes streelt
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    wat dacht je om te beginnen met een tweedehandse surround versterker?

    toevallig heb ik er nog 1, een Harman kardon AVI100, leuk speakersetje erbij...klaar


    kijk maar eens bij te koop aangeboden, haha


    daarna kun je upgraden zoveel je wilt.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Luister ik wil gewoon mooi geluid maar wil daar niet teveel geld mee betalen. De 5.1 set zal meestal (altijd) worden gebruikt om films te bekijken. Niet om muziek op af te spelen... En ik vind dat die hapklare sets best goed klinken. Ik wil geen geld uitgeven aan een dure samenstelling die waarschijnlijk fantastisch zal klinken maar dat hoeft niet voor mij... Er mag hier best ook wat vriendelijker worden gereageerd... Ik vraag om tips. Ik hoor alleen maar dat het enorm proffesioneel moet zijn en dat de rest zuigt. Dat klopt volgens mij niet echt.


    Nou weet je wat het is......(ben hier ook nog niet zo lang)

    Dit is een forum voor veelal hobby-isten.
    Er worden soms de belachelijkste vragen gesteld.

    Daarom is het heel belangrijk aan te geven wat je wilt en je budget.

    Wat voor de 1 duur is is voor de ander goedkoop
    en wat voor de 1 kwaliteit is is voor de ander flut

    als je niet veel geld wilt uitgeven moet je inderdaad zo'n setje kopen, maar eerst luisteren. Ben jij tevreden dan is het goed.

    Maar ga je hier vargen wat ze ervan vinden, dan krijg je HUN mening.

    En dat betekend dat iedereen gelijk heeft.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    En nu weet ik nog altijd niet wat ik moeit kopen.. Mss inderdaad beter dat mensen die in hun comments "plastiek rommel" gebruiken beter niks meer zeggen. Ik vind dat allemaal nogal kort door de bocht. Sommige van die klinken goed! Ik moet nog wat overhouden om films te kopen om op dat ding af te spelen... Anders heb ik er ook niets aan.
    Het hangt er ook van af waar je dat soort systemen beluistert.

    In een winkel klinken alles-in-één sets bijna altijd beter dan thuis, terwijl het bij losse delen vaak andersom is. Dit komt door het feit dat bij alles-in-één systemen alles al op elkaar afgestemd is en bij losse delen niet. Sommige sets vormen een uitzondering op deze regel zoals de sets van HK, maar daarbij is meer aandacht besteed aan de weergave en de mogelijkheden. Daar komt bij dat in winkels vaak alle luidsprekers bij elkaar staan zodat het geluid voller klinkt en de gaten in het geluidsbeeld minder opvallen.

    Als een set in een winkel goed klinkt is het dus geen garantie dat deze thuis ook goed zal klinken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    @WaymannDirector: Neem het ze niet kwalijk. Arrogantie straalt er wel af bij sommige maar is nog lang niet zo erg als het HTforum.nl. Als je daar een vraag stelt als beginneling met een set onder de 1400 euries losse componenten of géén eigen schuilkelder met bioscoop stoelen hebt, word je doorverwezen naar DVD.nl.

    Ben het er mee eens dat sommige het niet erg subtiel brengen.

    Maar goed, luister naar deze jongens. Ik heb ook ervaringen met bulten plastic van € 550+390=940 in twee jaar tijd en deze klonken nooit naar mijn zin en was ook verder niets tot weinig aan af te stellen en zeker niet zaligmakend met muziek en films. Het was het altijd echt niet tot nooit.

    Ja, en zo kun je wel aan de gang blijven met die troep. Ik ben wat dat dan betreft ook nog steeds een beginneling en heb na wat menig advies voor bijna hetzelfde geld een set kunnen samenstellen die echt naar wat gezoek en veel tijd erin gestoken te hebben wel naar mijn zin is en het belangrijkste? Ik kan het uitbreiden in de toekomst en er nu echt van genieten.

    Ze proberen je alléén maar te vertellen dat je niet te snel moet zijn en dingen moet kiezen waar je spijt van gaat krijgen en neem van mij maar aan dat je het krijgt met die alles in één prullen.

    Ze geven liever goed advies als dat ze zeggen: Koop maar een bult plastic van! En dat je hier terugkomt op het forum. Ja, maar jullie hebben gezegd?

    Een gewaarschuwd mens telt voor twee en hier zitten de mensen die er echt meer van weten en hebben het beste met je voor om een keuze te maken en steken daar ook hun energie en tijd in om je echt goed advies te geven. Daar worden jij blij van en het belangrijkste de hulpverleners. En als kers op de taart voor de hulpverleners mag je een show off houden in "mijn thuisbioscoop"

    Het is helemaal aan jou, maar het kost wel tijd en tijd kan je teleurstelling en veel onnodige kosten besparen. Ook het milieu, als je snapt wat ik bedoel.

    Slaap er nog eens een nachtje over.

    Groet Alberto
    Laatst aangepast door Alberto : 13-06-2012 om 16:00

  22. #22

    Standaard

    @WaymannDirector: Als je budget €400,- is zou ik echt gaan kijken voor 2de hands apparatuur. Zeker als je deze koopt via de welbekende fora (dvd.nl, htforum.nl) weet je nagenoeg zeker dat de apparatuur die je overneemt:
    a. Wegens een upgrade vervangen wordt;
    b. Door de vorige eigenaar veelal vertroeteld is;
    c. Je mogelijk iets oudere techniek koopt, maar wel kwaliteit.


    Even een voorbeeld:
    Op htforum.nl staat in de marktsectie een Marantz SR5004 te koop voor €250,-.



    Een prachtige AV-receiver met 1 HDMI-uitgang en 3 HDMI-ingangen, alle benodigde HD-decoders, lipsync en voldoende vermogen en aansluitmogelijkheden. Je hebt alleen geen 3D-ondersteuning. Als je dat niet belangrijk vindt, heb je aan deze receiver een koopje.

    Daar wil je nog mooie speakers bij hebben. Even realistisch, voor je resterende €150,- van je budget koop je geen kwalitatief goede stereo- of surroundspeakerset. Dat moet je ook niet willen! Maar wat je bijvoorbeeld wel voor €100,- meer kunt krijgen is een mooie set Phonar P200 UK MKII speakers op Marktplaats:



    Dit zijn echt superspeakers, heb ze zelf ook gehad. Zeker voor het geld zijn ze erg goed. Mogelijk dat je nog iets van de vraagprijs kunt afsnoepen. Dan heb je met de Marantz receiver echt een prachtige combinatie voor €500,- en tevens een goede basis om later verder uit te bouwen wanneer je weer wat geld hebt gespaard. Dan kun je een center speaker, surroundspeakers en subwoofer aanschaffen.


    Nog een tip, de vraagprijs is gelijk aan budget, maar erg goed. Leuk voor als je een stap hoger wilt. Een Marantz SR8500 receiver hier op het forum:




    Zo zijn er nog wel tig combinaties te bedenken.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 14-06-2012 om 08:27
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  23. #23

    Standaard

    Eindelijk iemand die eens wat tips geeft... Dankje aan de meneer hierboven.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Eindelijk iemand die eens wat tips geeft... Dankje aan de meneer hierboven.
    Had je er al veel meer kunnen geven als je wat mededeelzamer was geweest op het gebied van je wensen.......

    Lange tenen kwestie heb ik zo het gevoel.....
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •