De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dark Blood (1993, River Phoenix) in de bioscopen?

    Ik zag net op De Wereld Draait Door een 'interview' met George Sluizer, de (stervende) Nederlandse regisseur van 'Dark Blood', een film met River Phoenix in de hoofdrol die nooit is afgemaakt (80% af, maar River Phoenix stierf aan een overdosis drugs voordat de film afgemaakt kon worden).

    De regisseur zou nog 6 maanden te leven hebben, maar heeft dus aangekondigd nog 1.5 maand nodig te hebben om de film af te maken. Het is nog niet zeker of de film in de bioscopen zal draaien, aangezien het beeldmateriaal in 1999 is 'gestolen' van Eye Works (?), om te voorkomen dat het verbrand zou worden door een verzekeringsmaatschappij.

    River Phoenix was een opkomende Amerikaanse acteur, bekend van films als 'Stand By Me', 'My Own Private Idaho' en 'Sneakers'. Hij overleed in 1993.

    Wat denken jullie: bijna 20 jaar na de dood van River Phoenix nog zijn 'laatste' film op het grote scherm?

  2. #2

    Standaard

    Even een correctie (heb dit ook gezien): Sluizer was in DWDD vanavond. Daar heeft hij idd gezegd dat hij een film heeft gemaakt met River Phoenix. De film was 80% voltooid, waarna de cast & crew terug ging naar Hollywood. Volgens Sluizer wist Phoenix dat ze terug gingen naar 'the bad town' (Phoenix was verslaafd aan drugs, maar gebruikte niet ten tijde van het verblijf in Utah, waar merendeel van filmen plaats vond). Op de laatste avond dat Phoenix leefde zaten ze in hetzelfde hotel/motel toen ze elkaar tegenkwamen (Sluizer kwam in de avond terug, Phoenix ging net weg). Toen hebben ze nog met elkaar gesproken. In die nacht werd Sluizer gebeld dat Phoenix was overleden bij The Viper Room.

    Na het overlijden is de film verdwenen in de kluis van de studio. Daar heeft het gelegen terwijl studio en verzekeringsmaatschappij aan steggelen waren. Uiteindelijk kon de verzekeraar er niets mee doen en had de studio ook niets meer. Besluit was daarom om het te laten verbranden. Volgens eigen zeggen heeft Sluizer toen mensen ingehuurd om de film te jatten en bij hem in handen te krijgen. Hij heeft hier een rough cut van laten maken door de editor van De Gelukkige Huisvrouw (volgens mij, anders is het Komt een vrouw bij de dokter). die zo interessant was dat Eyeworks interesse toont. Sindsdien is Sluizer weer gaan editen.

    Sluizer is stervende. Heeft, naar eigen zeggen, de rechten om de film te vertonen in, bijv. Eye. Hij heeft, nog, geen distributierechten. Naar zijn zeggen heeft hij de film voltooid met een intro, waarin hij het ontbrekende deel van het verhaal uitlegt (weet niet of dit ook een outro oid is). Heeft het aan collegae laten zien, die dit niet storend vinden.

    For what it's worth.

  3. #3

    Standaard

    Vind het bijzonder en een eer. Phoenix brak ook door met zijn rol in Indiana Jones and the Last Crusade. Voor vele zal Phoenix nog een bekende zijn..voor de generatie van tegenwoordig niet.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  4. #4

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #5

    Standaard

    Hier het gesprek met George Sluizer uit DWDD : http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/94632

    Toch mooi om te zien (ondanks de verschrikkelijke wetenschap van zijn gezondheid) dat de beste man nog deze drijfveer heeft, om dit nog te doen, in de zeer korte tijd van zijn leven die hem nog rest.

    Respect voor de heer Sluizer!

  6. #6

    Standaard

    Via Cinecrowd http://www.cinecrowd.nl/details.php?...a53add48195bdf kan je mee helpen investeren zodat deze film uitebracht gaat worden. Ik ga dit zeker doen want deze film verdient echt een mooie release!

  7. #7

    Standaard

    Ik ga ook wel wat doneren .

    Maar ik vind wat je krijgt voor 3000 euro best veel. Je naam komt in de credits te staan, een diner, premiere, etc. Is niet niets voor een film met deze acteurs en regisseur, of zie ik dat verkeerd?

  8. #8

    Standaard

    Ik ga voor de 500, ben maar een kleine zelfstandig filmmaker....maasr krijg dan wel een IMDb vermelding....

  9. #9

    Standaard

    Hoe zouden de ontbrekende stukken opgevuld zijn? Ik weet dat de regisseur zelf ook wat spreekt, maar zou het ook wel 'beter' vinden als het bijv. zo opgevuld is dat 'River Phoenix' praat (dus niet in beeld is) en de ontbrekende stukken als het ware compleet maakt (bijv. in laten spreken door iemand met een zelfde soort stem of zijn stem 'nabootsen', zal wel moeten kunnen met de technologie van nu?).

    Komt het wat 'completer' over . En dan als beeldmateriaal landschappen o.i.d.

  10. #10

    Standaard

    In de vorige Entertainment Weekly (van 28/09) staat er ook een interessant artikel/interview over Dark Blood!

    Hier staat een klein stukje: http://insidemovies.ew.com/2012/09/2...ix-dark-blood/, maar ik zal proberen het volledige artikel eens in te scannen. Vond het best interessant.
    Laatste aankoop: Parks and Recreation seizoen 2 en 3, Castle seizoen 4 en 5, Friday Night Lights seizoen 4 en 5, Entourage seizoen 8, Rundskop, Tinker Tailor Soldier Spy, The Descendants, The Girl with the Dragon Tattoo, Stand by Me en Sherlock Holmes: A Game of Shadows.

    Mijn dvd collectie

    Get Glue

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Vind het bijzonder en een eer. Phoenix brak ook door met zijn rol in Indiana Jones and the Last Crusade. Voor vele zal Phoenix nog een bekende zijn..voor de generatie van tegenwoordig niet.

    Hij was al bekend geworden door My Own Private Idaho van Gus van Sant en met ook een jonge Kenau Reeves.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door steven van dijk Bekijk bericht
    Hij was al bekend geworden door My Own Private Idaho van Gus van Sant en met ook een jonge Kenau Reeves.
    Die was van na Last Crusade. Maar Phoenix was al een rising star door een aantal films en had zich met Mosquito Coast en Stand By Me al redelijk in de kijker gespeeld. Hij had voordat-ie voor Spielberg werkte al met bekende regisseurs als Sidney Lumet en Peter Weir gewerkt. En hij had toen al een Oscar-nominatie op zak.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Die was van na Last Crusade. Maar Phoenix was al een rising star door een aantal films en had zich met Mosquito Coast en Stand By Me al redelijk in de kijker gespeeld. Hij had voordat-ie voor Spielberg werkte al met bekende regisseurs als Sidney Lumet en Peter Weir gewerkt. En hij had toen al een Oscar-nominatie op zak.
    Hai Mark je hebt helemaal gelijk ik dacht dat die tegenvallende Indy film na My own was.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •