Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 59 van 59 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Het is toch eigenlijk ook vrij eenvoudig een verhaal over twee mannen die elkaar vinden. Vervolgens evolueert dit naar een, naar mijn mening, ietwat sadomasochistisch spelletje van een mechalomane man (die dan weer wel onder de duim wordt gehouden door zijn vrouw ) die met een andere psychopaat 'speelt'. Het zoeken en vinden van een soort warm huis en dit vervolgens weer afstoten, en weer terugkomen en afstoten. En dan het waarom in het midden laten... Ik vond het uiterst boeiend, de hele film lang. Nog meer na afloop, toen ik erover na ging denken. Ondanks dat je na afloop nog met vragen kunt zitten, kun je die met je eigen interpretatie a.g.v. wat er in de film voorbij komt zeer behoorlijk invullen. En juist dat maakte het voor mij zo boeiend.

    Verder technisch natuurlijk weer fantastisch, net als het acteerwerk.

  2. #52

    Standaard

    Het Blu-Ray krijgt goede review:

    the image on Anchor Bay's 1080p, AVC-encoded Blu-ray is nothing short of stunning, with density, detail, sharpness and sheer presence against which any Blu-ray I have seen to date can favorably compare.
    http://www.blu-ray.com/movies/The-Master-Blu-ray/56065/

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Dat is maar de vraag want de lengte van de film is volgens hem 137 minuten de engelse uitgave is 144 minuten volgens de dezelfde site. Volgens IMDB is het ook 144 minuten dus de reviewer heeft waarschijnlijk het doosje erbij gepakt en niet op zijn machine gekeken waar de dat werkelijk lengte is. Dus kun je, je afvragen hoe serieus deze reviewer zijn werk neemt.

  4. #54

    Standaard

    Ik doelde meer op de kwaliteit van beeld (en geluid)

  5. #55

    Standaard

    Hopeloos irritant dit. Ze draaien bij Pathé Groningen al maanden de trailer, maar de film draaien ze niet. Alleen Amsterdam en Den Haag...
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Patrick van den Hul Bekijk bericht
    Hopeloos irritant dit. Ze draaien bij Pathé Groningen al maanden de trailer, maar de film draaien ze niet. Alleen Amsterdam en Den Haag...
    Maar hij draait wel in images!.

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Maar hij draait wel in images!.
    Hij heeft net een mailtje van me gehad met het voorstel om zondagmiddag heen te gaan

    Dit is overigens ook wel een van de redenen dat ik afscheid heb genomen van mijn Pathe pas. Wel reclame maken, maar dit soort films uiteindelijk niet draaien. Terwijl er hier in Groningen, met veel studenten, volgens mij toch echt wel een doelgroep voor te vinden is.

    Maar goed, laten we maar weer on-topic gaan.

  8. #58

    Standaard

    ik heb de film voor de tweede keer gezien en de film wordt met elke kijkbeurt beter heb ik het idee.
    Trouwens er zijn echt heel veel scenes uit de film gelaten.
    Hebben ze expres gedaan denk ik,als een soort viral marketing.
    Vind dat wel tof.Maar een director's cut lijkt me wel een cool idee ook.

  9. #59

    Standaard

    Een interessante mislukking dacht ik tijdens en na het zien ervan. Maar een aantal dagen later 'knaagt' de film nog steeds in me hoofd.

    01) Oh, wat zou het fijn zijn geweest als Joaquin Phoenix niet zo'n karikaturaal karakter neer had gezet met zijn houding / bochel / loopje / grimas. Close-ups prima maar in een totaalshot was die niet om te harden. Leek wel op een freak.

    01) Het is duidelijk dat Anderson een intellectuelere / afstandelijkere weg is ingeslagen sinds There Will Be Blood. Dit is min of meer het vervolg daarop.

    Kort door de bocht. In het eerdere deel staat 'religie' en het 'kapitalisme' centraal. Hier de strijd tussen het 'individu' en de 'overheerser'. Bestaan? Vrije wil? Geef je dat uit handen?

    03) Tja, die Titel. Inkoppertje toch? The Master --> Philip Seymour Hoffman! Of niet? Is Amy Adams niet het 'genie' achter de sekte? Of is Joaquin Phoenix de The Master over zijn eigen vrije leven?

    04) Wat zou het fijn zijn als Jonny Greenwood de benen neemt want zijn muziek voor de twee laatste films van Anderson is niet om aan te horen. Zijn o.a. Afrikaanse trommels werken (voor mij) niet. En dat brengt me meteen bij mijn voorlopig laatste punt.

    05) Monteren door 'tijd' (doormiddel van muziek). Nu, is dat sowiezo een zinloze discussie om over te beginnen want dan moet je al met concrete voorbeelden komen. Maar Anderson laat Greenwood veelvuldig muziek componeren voor langere tijdspannes om shots aan elkaar te koppelen tot één of meerdere scènes. Het effect wat je dan krijgt is dat het op sommige momenten lijkt dat muziek overgaat tot achtergrondmuziek.

    Zo'n (sleutel)scene in de 'woestijn' - met o.a. Joaquin Phoenix op - de motor komt uit het niets maar gaat uit het niets ook weer door (met als bestemming het huis van zijn vroegere meisje). Deze shots worden aan elkaar geplakt door de muziek van Greenwood om te kunnen zeggen dat Joaquin Phoenix zich helemaal vrij heeft gemaakt van de sekte. Maar het werkt niet. We missen tussenshots. Het vormt geen geheel. En zo zijn er nog meer stukken die niet vloeiend in elkaar overgaan maar die heel erg hak op de tak overkomen. Een associatieve montage a la Terrence Malick werkt vele malen beter bij het nieuwe werk van Anderson.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •