Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 277 worden weergegeven.
  1. #251

    Standaard

    Ik lees hier dingen als Solar Jewels, Infinity Stones etc. Nou ben ben ik al lang geen kenner of lezer van de Marvel comics meer (in een ver verleden las ik er nog wel eens een enkel stripboekje van) en daarom niet meer dan een onwetende filmkijker die af en toe zo'n filmpje meepakt, daarom even een onnozele vraag: wat zijn de betekenissen/verschillen/krachten van deze soorten stenen en juwelen?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  2. #252

  3. #253

    Standaard

    En jawel; het is Joss Whedon weer gelukt om een geweldige Avengers film te maken. Neem alleen al het indrukwekkende openingsshot, waarvan nu al duidelijk is, dat deze scene bij mij regelmatig in de blu-ray speler zal belanden...echt heerlijk in beeld gebracht.

    Zoals bekend zijn Scarlet Witch en Quicksilver nieuw, waarbij ze het mutantenprobleem (aangezien ze deze rechten niet hebben voor de films) vermijden door ze simpelweg 'enhanced' te noemen. Ze worden vlot geintroduceerd, waarbij later duidelijk wordt gemaakt dat ze een goede reden hebben om Stark te haten. Een motief, wat wel behoorlijk afwijkt van hun origine in de comics, maar die is dan ook niet na te vertellen in zo'n 'groeps'film. Logisch dat Whedon daar vanaf geweken is. De hechte band tussen de tweeling komt mooi naar voren en ik hoop dat Elizabeth Olsen in de toekomst haar karakter Wanda nog meer zal kunnen uitdiepen in toekomstige films . Ik ben altijd wel een fan geweest van Scarlet Witch en hoewel ze in de films anders is dan in de comics, hoop ik dat ze bij volgende films ook veel screentime krijgt.

    Sowieso is er meer ruimte in de film voor karakterontwikkeling en dan juist bij de twee Avengers die nog geen eigen film hebben, Hawkeye en Black Widow. Over Hawkeye's leven krijgen we een grote verrassing te zien, welk weergeeft dat hij eigenlijk van heel het team het 'superhelden'leven het beste een plaats heeft kunnen geven en het meest uitgebalanceerde personage is. Hij is van de Avengers eigenlijk de meest kwetsbare, meest gewone, maar daarmee heeft hij blijkbaar ook meer kans op een gewoon leven. Er is ook een duidelijke chemie tussen Barton en zijn vrouw, wat mooie scenes oplevert.

    Van Black Widow zien we iets meer van haar verleden, waarbij degene die Agent Carter hebben gevolgd een streepje voor hebben. Daar was de Red Room al uitgebreid langsgekomen; ik zie het als een soort beloning voor degene die alles volgen . Het verklaart ook wat van haar meer afstandelijke houding. Daarnaast is het opvallend om te zien dat in haar relatie met Banner/Hulk een soort vervanging is geworden voor Betty Ross; toch niet iets wat ik aan zag komen.
    Misschien nog belangrijker is het inzicht in de groepsverhoudingen; aan de ene kant zie je dat de groep heel goed op elkaar is ingespeeld qua gevechten, maar qua beslissingen nemen nog niet. Bijvoorbeeld dat hoewel Stark letterlijk zegt dat Captain America de leider is van de groep, hij toch wanneer het hem uitkomt zijn eigen weg gaat en verzwijgt wat hij nodig acht. Sterker nog: hij vindt dat de groep hem zal ophouden als de beslissing maakt (die uiteindelijk Vision oplevert). Liever een alleenheerser dan de democratie, als het erop aan komt. Een mooie opmaat voor Civil War lijkt mij.

    Niet verbazingwekkend is dat er wederom genoeg humor in de film is, voorbeeld is de geslaagde running gag door de hele film heen (Language) . Maar ook bij Iron Man vs Hulk zit er eentje die kan wedijveren met die uit de eerste film (Hulk met Loki) .

    Er is nog veel meer over te melden, zoals dat de film een enorme impact zal hebben op Agents of SHIELD (ik vermoed dat het deel volgende week zal melden dat de gebeurtenissen zich voor The Avengers: Age of Ultron afspelen), maar voor nu vind ik het mooi .

  4. #254
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Die aflevering van Agents of Shield staat voor deze week gepland, daar de film in de VS pas vanaf 1 mei draait. Tja, best wel de wereld op z'n kop. Wij die hem eerder zien dan het land van herkomst.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #255

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Volgens mij is het hier goed uitgelegd:
    http://https://www.youtube.com/watch?v=-0r4UY5iKPY
    Mooi, bedankt
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Volgens mij is het hier goed uitgelegd:
    http://https://www.youtube.com/watch?v=-0r4UY5iKPY
    De link werkt jammer genoeg niet bij mij.
    BD (1243) What i Watch

  7. #257

    Standaard

    Het blijft toch een kunst om zulke goede Marvel films te maken die totaal anders zijn dan de comics. Ik ben daarom ook erg benieuwd naar Ant-man.
    Laatst aangepast door RobinB : 26-04-2015 om 09:48

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #258

    Standaard

    Rogue, goed verwoord vooral over Hawkeye! Zijn rol in dit deel is erg sterk..hij is geen God en juist sterfelijk; ook in dit deel is dat weer goed in beeld gebracht.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #259

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    De link werkt jammer genoeg niet bij mij.
    probeer het nu nog eens: www.youtube.com/watch?v=-0r4UY5iKPY

    dit vond ik ook een goede: www.youtube.com/watch?v=FIiN-vNLd-E
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #260

    Standaard

    Hoe was het 3D effect bij deze film ???

  11. #261

    Standaard

    Het 3D effect was duidelijk aanwezig en wel oke, maar ik zag geen effecten die de zaal in kwamen of dat soort dingen. Ikzelf zie dit soort films net zo lief in 2D, want het 3D effect ziet mij er toch vaak wat (te) kunstmatig uit. Een beetje alsof je naar platte vlakken in een kijkdoos kijkt als het ware. Maar nogmaals, er was op zich niets mis mee. Als je van 3D houdt, gewoon doen.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 26-04-2015 om 17:58
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #262

  13. #263

    Standaard

    Leuk vooruitzicht. Alvast veel plezier
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Het 3D effect was duidelijk aanwezig en wel oke, maar ik zag geen effecten die de zaal in kwamen of dat soort dingen. Ikzelf zie dit soort films net zo lief in 2D, want het 3D effect ziet mij er toch vaak wat (te) kunstmatig uit. Een beetje alsof je naar platte vlakken in een kijkdoos kijkt als het ware. Maar nogmaals, er was op zich niets mis mee. Als je van 3D houdt, gewoon doen.
    Dat heb ik nu ook. Ik hoef dit helemaal niet in 3d te zien. Jammer dat we de keus niet krijgen, maar das een andere discussie. Bij Avengers krijg je de hamer van Thor zo af en toe eens op je af en that's all voor mijn gevoel. Gelukkig zijn de Marvel films tegenwoordig wel zo goed dat je het 3d totaal niet nodig hebt.

  15. #265

    Standaard

    3D is prima; maar voor mij gaat 3D vooral om diepte en niet om dingen die uit het scherm komen.

  16. #266

    Standaard

    Inderdaad, maar juist dat gevoel van diepte die er mee geprobeerd wordt te creëren, ziet er mijns inziens dus wat kunstmatig uit. Het is duidelijk anders dan hoe wij de dingen dagelijks om ons heen zien. Het lijkt meer op platte lagen, die tezamen de illusie van diepte moeten geven. Zoals ik al zei, het lijkt een beetje op een kijkdoos. Dit kan voor mij soms wat afleidend werken, vooral in het begin, maar als een film goed genoeg is laat hij me dat vergeten. Het blijft voor mij hoe dan ook meer een gimmick. Slechts in een uitzonderlijk geval is het een échte meerwaarde voor de film.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Leuk vooruitzicht. Alvast veel plezier
    Gaat goed komen.
    Hoop wel dat ik vooraf de Star Wars trailer krijg.

  18. #268

  19. #269

    Standaard

    Gezien bij Pathé:

    Top middag gehad met deze film.

    Ben er nog niet uit of ik hem nu beter of slechter vind dan The Avengers [2012].

  20. #270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Gezien bij Pathé:

    Top middag gehad met deze film.

    Ben er nog niet uit of ik hem nu beter of slechter vind dan The Avengers [2012].
    Er is maar 1 manier om daar achter te komen: vaker kijken .

  21. #271

    Standaard

    Zal dit de definitieve boxart worden ? [Bol.com/nog geen datum]


  22. #272
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zou mooi zijn, maar meestal wordt boxart vakkundig om zeep geholpen in Nederland, dus het zal wel niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #273

    Standaard

    Er staat nog geen kijkwijzer logo op dus nog even wachten op de definitieve cover al zal deze voor de 2D versie niet veel afwijkend zijn.

  24. #274

    Standaard

    Ik verwacht een begin September release.

  25. #275
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dit is wat in Wedlocks lijst staat:

    28-09-2015 The Avengers : Age Of Ultron (WDS Blu-Ray)
    28-09-2015 The Avengers : Age Of Ultron 3D (WDS Blu-Ray)
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 11 van 12 EersteEerste ... 789101112 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •