De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Speakers van een systeem

    Hallo,

    Ik zit hier met een problem. ik heb een tijdje geleden de onkyo TX-SR608 gekocht samen met 2 fronts van KEF om later de set af te maken. Nu heb ik van mijn stiefvader nog een redelijk oud 2.1 Pioneer systeem liggen dat altijd naar behoren heeft gewerkt, en doet dat nog altijd. Nu wil ik graag de de subwoofer en de bijbehorende 2 kleine fronts op mijn receiver aansluiten. Zojuist heb ik het aangesloten en ze werken goed. Subwoofer ga ik zometeen nog testen. Nu staat er alleen op deachterkant van deze 2 speakers dat wanner ik ze aansluit op een andere "amplifier" dat dat MISSCHIEN zal resulteren in malfunction of fire. Nu leek me dat laatste sowieso al stug, maar zouden deze speakers problemen kunnen veroorzaken in het systeem qua werking?

    Mvg, lars

  2. #2

    Standaard

    Die waarschuwing staat er niet voor niets op:
    Luidsprekers van een alles-in-één set hebben vaak een lagere belastbaarheid en ook geen beveiliging tegen overbelasting. Ze kunnen daardoor makkelijker opgeblazen worden of zelfs verbranden.

    Om schade aan dergelijke luidsprekers te voorkomen is het dus verstandig om hier rekening mee te houden door ze niet in grote kamers te gebruiken en voor hoge geluidssterktes te gebruiken.

    De sub van die set zal je waarschijnlijk niet kunnen gebruiken. Veel subs die bij een alles-in-één worden geleverd zijn nl. passief. Dit houdt in dat ze geen (eigen) eindversterker hebben of deel uit moeten maken een set om een set te kunnen gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    De sub kon ik inderdaad niet aansluiten. Nu heb ik die 2 boksen van het syteem al een tijdje gebruikt en volgens mij gaat het best wel goed. Ze zullen er ook maximaal 1-2 maanden staan om vervolgens weggegooid te worden. Maar het is dus niet mogelijk dat die boksen een invloed hebben op de kwaliteit van de receiver??

  4. #4

    Standaard

    Ik denk eerder dat de receiver eerder invloed heeft op de kwaliteit van die boksen. Een receiver is nl. krachtiger en beter beveiligd tegen overbelasting dan die eindtrapjes van een alles-in-één setje. Je kunt dus hooguit de luidsprekers beschadigen als je de set verkeerd gebruikt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-05-2012 om 13:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •