Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 77 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    lichtblauwe band aan de linker kant? Dat zie ik weer niet. En het is geen onnauwkeurige screenshot.
    Misschien zie je met deze grotere screenshot wel beter http://imageshack.us/f/821/nlstrepen2.png/
    Nee, ik zie dat ook niet. Of bedoelt hij misschien dat DVD.nl watermerk?
    EDIT: Wel opvallend dat het screenshot op DVD.nl scherper is: http://www.dvd.nl/images/reviews/469...4_large_hd.jpg
    Laatst aangepast door HBx2000 : 07-05-2012 om 22:38
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Ik zie ook duidelijk strepen, o.a. op zijn shirt en keel .
    En als je na aanleiding van dit review de UK uitgave wil aanschaffen moet je ook oppassen, de UK uitgave is gecut
    Klopt die is gecensureerd.
    Dan kom je op de Franse versie uit. De US is regio A gelocked.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    lichtblauwe band aan de linker kant? Dat zie ik weer niet. En het is geen onnauwkeurige screenshot.
    Misschien zie je met deze grotere screenshot wel beter http://imageshack.us/f/821/nlstrepen2.png/
    Die blauwe band waar ik het over had, bleek dus de sterrenhemel van mijn iMac desktop (MacOS Lion) te zijn, sorry.

    Maar ook op het grotere plaatje zie ik niets bijzonders. Wel valt het me op dat het shirt van de beste man nauwelijks zichtbaar is. Het is een vrij donker vlak met weinig detaillering. Heb jij je monitor soms veel lichter staan? Die van mij is weliswaar niet gecalibreerd, maar dat is ook niet echt nodig, want het ziet er out-of-the-box al heel natuurlijk uit. Heb nooit de behoefte gehad om deze donkerder of lichter in te stellen.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gurty Bekijk bericht
    Op mijn Dell Ultrasharp 3008WFP is het toch echt wel overduidelijk te zien. Misschien tijd voor vervanging of kalibratie?
    Nou, zoveel ouder dan jouw versie zal deze niet zijn. Komt namelijk uit dezelfde serie, alleen iets groter. Zal wel aan mijn instellingen liggen, al kan ik me niet herinneren hieraan veel gesleuteld te hebben. Ben niet zo'n sleutelaar. Hoort gewoon out-of-the-box al goed ingesteld te zijn, al was het niet echt een dure monitor (zo'n 500 euro slechts).

  5. #55

    Standaard

    Helderheid op maximaal zetten Marcel en dan zie je in de bovenkleding een soort van vlekken met structuur van blokjes/strepen. Als je die gespot hebt zie je ze ook rechtsonder in het beeld terug.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #56

    Standaard

    Hoe zit het dan met de grootte van de data?

    Ik weet niet meer precies hoeveel maar de NL versie is iig een stuk kleiner dan de US versie, komt ook nog eens bij dat de NL versie 2 DTS HD MA tracks heeft en de US maar 1 (de Franse track is DD 5.1).

    Kan het niet zo zijn dat door de kleinere data en/of meer compressie op de film, de NL versie er minder goed uit ziet?
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Hoe zit het dan met de grootte van de data?

    Ik weet niet meer precies hoeveel maar de NL versie is iig een stuk kleiner dan de US versie, komt ook nog eens bij dat de NL versie 2 DTS HD MA tracks heeft en de US maar 1 (de Franse track is DD 5.1).

    Kan het niet zo zijn dat door de kleinere data en/of meer compressie op de film, de NL versie er minder goed uit ziet?
    Ja hoe meer compressie hoe slechter meestal het beeld. De NL 3D disc is de mainmovie inc 2 DTSHD audiostreams 20,3 GB (21.805.473.792 bytes) groot, en 2D mainmovie inc 2 DTSHD audiostreams is 26,2 GB (28.180.746.240 bytes) Dus met de 3D lijkt het dat er meer compressie toegepast is. DE US 2D versie is met alleen de Engels DTS HD zonder andere audio stream erbij te betrekken is 31 gig een stuk groter in data. Maar ik heb ook een reencode gezien van de US versie bd50 naar een bd25 en deze had dan 1 DTS HD audiospoor en is 22 gig groot, dus ongeveer net zo groot als de NL versie zou zijn met 1DTS HD spoor. En in die re-encode versie zit geen macroblocking, posterisatie of stepen in. Dus de grote wil niet altijd iets zeggen dat er dan meteen met kleinere data versie macroblocking, strepen of posterisatie in zal komen. Het is vaak de re-encode profiel dat belangrijk is.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-05-2012 om 11:17

  8. #58

    Standaard

    Kan het niet zo zijn dat men teveel de nadruk legt op betere encoding dan op zo min mogelijke compressie waardoor je minder beeld krijgt als je niet de laatste hardware hebt staan thuis?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #59

    Standaard

    De laatste hardware van de mensen heeft er weinig mee te maken. Re-Encoding profiel bestaat uit een script met instellingen. Zijn er geen goede instellingen in dat script, dan haal je niet het maximale in de eindresultaat. Je kan aan iedereen de ingrediënten geven om dezelfde maaltijd te maken, en toch smaken al die maaltijden anders. (ondanks dezelfde ingrediënten). Men kan te weinig of te veel peper toevoegen, enz. Zo ook met de instellingen van zo'n profiel. Ik heb enkele testen gezien van verschillende profiles en scripts en programmatjes dat bij de re-encodering komt kijken. Ze hadden dezelfde film genomen in hd. Ik zag de (test 1) film gere-encodeerd eindresultaat met een data grote van 10 gig. Deze had een betere kwaliteit dan een andere re-encodering (test 2) met een datagrote van 25 gig. Dat bewees dat compressie grote in data zelf niet bepalend was voor de kwaliteit, maar de profiles en scripts dat de compressie toepast. En dan heb je ook nog de persoon A andere programmatjes gebruikt met re-encoderen dan persoon B. En dat is ook weer bepalend, en van invloed op het eindresultaat.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 08-05-2012 om 17:06

  10. #60

    Standaard

    Snap je het zelf nog...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #61

    Standaard

    Soms snap ik niet dat men een beeld zo kan verknallen, A-film zegt zelf ik weet dat er macroblocking in zit en posterisatie. Maar ze waren blij met het eind resultaat. Dat snap ik dus niet.

  12. #62

    Standaard

    Volgens mij ligt het gewoon aan de film zelf...

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Volgens mij ligt het gewoon aan de film zelf...
    De reviews en screenshots van de US release zien er gewoon goed uit, maar helaas dus wel regio A gecodeerd.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Helderheid op maximaal zetten Marcel en dan zie je in de bovenkleding een soort van vlekken met structuur van blokjes/strepen. Als je die gespot hebt zie je ze ook rechtsonder in het beeld terug.
    Ik zie inderdaad wat kleine streepjes of blokjes bij de hals van de beste man, maar dat is zo miniem dat het mij nooit zou opvallen, en al helemaal niet bij bewegend beeld. Als ik bovendien de helderheid op mijn iMac maximaal zet, dan krijg ik een zeer onnatuurlijk, contrastarm beeld.
    De Dell monitor staat al maximaal qua helderheid, maar daar zie ik ook alleen maar die paar minieme blokjes rond de hals. Geen gele strepen of zo. Vreemd.

    Ben ik blij dat ik het niet zie en er ook geen last van heb.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Volgens mij ligt het gewoon aan de film zelf...
    Nee ligt niet aan de film zelf, want de Franse versie en de US versie is perfect.

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zie inderdaad wat kleine streepjes of blokjes bij de hals van de beste man, maar dat is zo miniem dat het mij nooit zou opvallen, en al helemaal niet bij bewegend beeld. Als ik bovendien de helderheid op mijn iMac maximaal zet, dan krijg ik een zeer onnatuurlijk, contrastarm beeld.
    De Dell monitor staat al maximaal qua helderheid, maar daar zie ik ook alleen maar die paar minieme blokjes rond de hals. Geen gele strepen of zo. Vreemd.

    Ben ik blij dat ik het niet zie en er ook geen last van heb.
    Maar je ogen zijn verders ook prima in orde neem ik aan?

  17. #67

    Standaard

    Zijn we hier nu nog over bezig...

  18. #68

    Standaard

    Daar is een forum voor.
    Maar ik meende dat Marcel Hoeve eens vertelde dat zijn ogen wat minder goed zijn. vandaar mijn vraag aan hem.

  19. #69

    Standaard

    Wat een ophef over een bout-film zeg

    (Dit is misschien wel de slechtste en saaiste film die ik ooit gezien heb)

  20. #70

    Standaard

    Voor jou misschien een boutfilm,maar zo denken niet alle mensen, maar of de film nu bout is of niet, mensen betalen er geld voor.
    Het gaat er gewoon om dat dit een zeer slechte uitgave is, en dat A-Film zegt dat ze weten dat er posterisatie in zit en macroblocking, maar het toch prima vinden. Als ze zo denken hoef ik nooit meer iets van hun te hebben.

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Daar is een forum voor.
    Maar ik meende dat Marcel Hoeve eens vertelde dat zijn ogen wat minder goed zijn. vandaar mijn vraag aan hem.
    Nee hoor, mijn ogen zijn nog steeds prima. Maar de door jou gesignaleerde problemen zie ik gewoon niet. Wellicht heb ik dermate goede apparatuur dat die dat allemaal corrigeert of camoufleert. Ben toch niet van plan om deze film te kopen of te gaan zien, maar verbaas me wel telkens over dit soort technische discussies.

  22. #72

    Standaard

    Dat er een discussie is, is natuurlijk prima. Geeft aan dat er iets aan de hand is. Maar hoeft niet meteen iedereen te raken.

    Ik moet erbij vertellen dat ik test met alle snufjes uit. Dus op de BD speler en TV staan werkelijk alle verbeteringen uit. Zet je deze aan dan zal het beeld zeker beter zijn, maar niet meer zoals bedoeld door de maker.

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    Dat er een discussie is, is natuurlijk prima. Geeft aan dat er iets aan de hand is. Maar hoeft niet meteen iedereen te raken.

    Ik moet erbij vertellen dat ik test met alle snufjes uit. Dus op de BD speler en TV staan werkelijk alle verbeteringen uit. Zet je deze aan dan zal het beeld zeker beter zijn, maar niet meer zoals bedoeld door de maker.
    Dan krijg je wel het beste resultaat en de meeste details te zien met de beeldverbeteraars uit.

  24. #74

    Standaard

    Er is een scène waarin Theseus ’s avonds in de mist voor de muur/poort van de berg Tartaros een ontmoeting met koning Hyperion heeft. In deze mistige scène is in de achtergrond één constante en groot compressieprobleem zichtbaar. EDIT: 3D net even nog gekeken op mijn pc, echt bagger de bitrate is veel lager, omdat er nog meer compressie op zit ten opzichte van de 2D. Dus ook meer macroblocking enz te zien.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 11-05-2012 om 16:14

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Er is een scène waarin Theseus ’s avonds in de mist voor de muur/poort van de berg Tartaros een ontmoeting met koning Hyperion heeft. In deze mistige scène is in de achtergrond één constante en groot compressieprobleem zichtbaar. EDIT: 3D net even nog gekeken op mijn pc, echt bagger de bitrate is veel lager, omdat er nog meer compressie op zit ten opzichte van de 2D. Dus ook meer macroblocking enz te zien.
    mistige scenes zijn vaak een probleem, geen idee waarom eigenlijk , heb jij een verklaring ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •