Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 77 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Immortals 2D [Blu-ray Disc]

    Immortals 2D

    Unieke kijk op de Griekse Mythologie.

    Lees dit artikel

    Ik verwacht wel wat reacties op deze uitgave en recensie

  2. #2

    Standaard

    Ja zoals ik ook eerder melde in het topic Immortals, is dit inderdaad een slechte uitgave, met veel posterisatie, strepen, en macrobloking. Hier nog een screenshot waarbij duidelijk posterisatie zichtbaar is http://imageshack.us/f/36/nlkont.png/ het lijkt net een aquarel schilderij, de kleuren overgang is slecht. Het beeld is opgehelderd, waardoor je dit probleem krijgt zoals je ook beschrijft in je recensie. Het lijkt idd dat de 3dmastermovie is gebruikt voor de 2D.
    Maar ook de 3D heeft veel last van posterisatie, strepen en macroblocking. En vreemd is dat de 3D disc de mainmovie 20,3 GB (21.805.473.792 bytes) groot is, en 2D mainmovie is 26,2 GB (28.180.746.240 bytes) Dus met de 3D lijkt het dat er meer compressie toegepast is.


    Wat is posterisatie vraagt U misschien af. Hier even in het kort uitgelegd.
    Posterisatie is duidelijk zichtbaar als lelijke strepen of slechte overgangen van kleuren en schaduw en macroblocking.Het histogram van afbeelding 1 vallen er gaten in het histogram. Posterisatie kan komen door compressie of door een onderbelichte beeld kunstmatig helder te maken. (ook door een slechte encoderprofiel te gebruiken) Blu-ray heeft maar 8 bit kleurenuitvoer. Een 8 bits bestand heeft onvoldoende kleurnuances om deze bewerking straffeloos uit te voeren.NL releases hebben er nog wel eens een handje van. Nu met de opkomst van 3D worden de 2D movie aangestuurd door een SSIF bestand, waardoor het een 3D beeld wordt aangemaakt. SSIF bestand is eigenlijk helemaal geen stream maar alleen maar een interleaving index (verwijzing) naar de linkeroog/rechteroog AVC/MVC m2ts ) Helaas in veel gevallen gaan sommige NL Distributeurs de 2D beeld helderder oppompen, omdat het anders te donker wordt met het 3D kijken met een donkere 3D bril. Of gebruiken de 3D master ook voor de 2D en De 2D kijkers moeten het dan bezuren met een helderder beeld, en daardoor valt posterisatie dus meer op in 2D dan met het 3D beeld.
    Zie Rencentie met The Three Musketeers http://www.dvd.nl/reviews.php?reviewid=4655 daarom krijgt de 3D een hogere waardering en de 2D een lagere waardering.

    Afbeelding 1 met Posterisatie=============== Afbeelding 2 zonder posterisatie



    Daarom hoop ik dat er een nieuwe goede versie uitgebracht gaat worden door A-Film, zoals de US versie.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 06-05-2012 om 23:32

  3. #3

    Standaard

    Jammer dat je de 3D versie niet kan reviewen, had ik er graag bij gezien.

    Maar dit is dus weer het zoveelste voorbeeld van hoe het dus niet moet.

    Mensen wees verstandig en check eerst wie een bepaalde release hier uitbrengt voordat je hem daadwerkelijk aanschaft. Dat kan een hoop ergenis schelen, voorkomen is beter dan genezen.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  4. #4

    Standaard

    Ik heb deze 3D even mogen zien. Dezelfde foutjes als in de 2D, maar valt door de bril wat minder op. 3D-effecten zijn redelijk, maar niet indrukwekkend. Donker en 3D gaan slecht samen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    Ik heb deze 3D even mogen zien. Dezelfde foutjes als in de 2D, maar valt door de bril wat minder op. 3D-effecten zijn redelijk, maar niet indrukwekkend. Donker en 3D gaan slecht samen.
    Klopt wat die foutjes betreft.

    Echter het 3D effect vond ik wel goed, zeker als je in gedachte houdt dat dit weer zo'n conversie is die in 2D gefilmd is.
    Donker en 3D gaan over het algemeen slecht samen (Sanctum 3D) maar Underworld Awakening 3D laat zien dat het wel kan en die film is echt continue donker, Immortals heeft dan nog lichtere scenes.

    Overigens vind ik de film zelf fantastisch.
    De vergelijking met 300 moet je eigenlijk gewoon niet maken, deze film staat op zich zelf. Okay het verhaal zelf stelt niet zoveel voor, het duurt ook eventjes voordat ie op gang komt en Cavill's acteerwerk is af en toe tenenkrommend slecht maar voor de rest vind ik hem prima in orde!
    Vooral de settings en de aankleding vind ik goed en omdat dit Tarsem Singh is had het voor mij nog wel wat extravaganter gemogen.

    Nee voor mij echt een van de beste films van de laatste jaren, heb hem al 5 gezien en kan hem zo weer opzetten!
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Klopt wat die foutjes betreft.

    Overigens vind ik de film zelf fantastisch.
    De vergelijking met 300 moet je eigenlijk gewoon niet maken, deze film staat op zich zelf. Okay het verhaal zelf stelt niet zoveel voor, het duurt ook eventjes voordat ie op gang komt en Cavill's acteerwerk is af en toe tenenkrommend slecht maar voor de rest vind ik hem prima in orde!
    Vooral de settings en de aankleding vind ik goed en omdat dit Tarsem Singh is had het voor mij nog wel wat extravaganter gemogen.

    Nee voor mij echt een van de beste films van de laatste jaren, heb hem al 5 gezien en kan hem zo weer opzetten!
    Daarom had ik em ook een voldoende gegeven, maar het punt voor de film is natuurlijk altijd een persoonlijke mening.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rene Cloosterman Bekijk bericht
    Daarom had ik em ook een voldoende gegeven, maar het punt voor de film is natuurlijk altijd een persoonlijke mening.
    De rest ook Rene
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    De rest ook Rene
    Daar zit wel iets in ja, maar dat punt is wel gebaseerd op geconstateerde feiten. De film zelg is meer een gevoel en mening.

  9. #9

    Standaard

    Bij The Three musketeers was het beeld ook opgehelderd en kreeg het ook last van stepen http://img818.imageshack.us/img818/5...2430209643.jpg, net als Immortals. Dat gebeurd dan in de donkere scenes.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DJR Bekijk bericht
    Mensen wees verstandig en check eerst wie een bepaalde release hier uitbrengt voordat je hem daadwerkelijk aanschaft. Dat kan een hoop ergenis schelen, voorkomen is beter dan genezen.
    Voor een grote groep van mensen speelt dat helemaal niet omdat zij
    • of de door jullie geconstateerde tekortkomingen niet zien;
    • of er niet gevoelig voor zijn;
    • of gewoon gaan voor de laagste prijs;
    • of niet kunnen of willen importeren;
    • of deze film niet zo belangrijk vinden als jullie;
    • of het helemaal niet interesseert;

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Voor een grote groep van mensen speelt dat helemaal niet omdat zij
    • of de door jullie geconstateerde tekortkomingen niet zien;
    • of er niet gevoelig voor zijn;
    • of gewoon gaan voor de laagste prijs;
    • of niet kunnen of willen importeren;


    1. of deze film niet zo belangrijk vinden als jullie;


    • of het helemaal niet interesseert;
    I see your point alleen die ene na laatste kun je weg laten want ik heb het over releases in het algemeen en niet alleen Immortals.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  12. #12

    Standaard

    Deze tekortkomingen mogen gewoon niet in een Blu-ray zitten, dat doet afbreuk in het draagmedium Blu-ray. Dit zijn gewoon zeer opvallende beeldfouten dat ergenissen teweegbrengt.
    Dit mag niet en kan gewoon niet. En of het nu gaat om geen mooie film of wel een mooie film, daar gaat het nu niet even om. Iedere film dat uitgebracht word op blu-ray moet gewoon voldoen aan de blu-ray kwaliteiten waarvoor het bekend staat. De Ultieme beeld belevenis. A-Film had algemeen goede kwaliteit blu-ray uitgaves. Maar slaan ze totaal de plank mis. En heb ik mijn vertrouwen in hun verloren.
    Laatst aangepast door De_Hollander : 07-05-2012 om 12:58

  13. #13

    Standaard

    Het zal wel aan mij liggen maar ik heb deze film bekeken op een 42" lcd op 2,5m afstand en ik heb er niks van gezien, standje bioscoop met warme kleuren en als je in de film zit valt het 0,0% op!

    Of te wel 1,5 ster is veel te weinig voor het beeld. Alleen als je loopt te pixel pikken dan valt het maybe op!

  14. #14

    Standaard

    Het lijkt er op dat posterisatie en banding niet voor iedereen waarneembeer is en dat het heel erg afhankelijk is van veel te veel variabelen zoals de gebruikte TV, de instellingen van de TV(en dan heb ik het nog niet eens over de zgn. beeldverbeteraars), de gebruikte weergever, de instellingen van de weergever, het waarnemingsvermogen van de kijker, enz.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat posterisatie en banding niet voor iedereen waarneembeer is en dat het heel erg afhankelijk is van veel te veel variabelen zoals de gebruikte TV, de instellingen van de TV(en dan heb ik het nog niet eens over de zgn. beeldverbeteraars), de gebruikte weergever, de instellingen van de weergever, het waarnemingsvermogen van de kijker, enz.
    Heb zelf een plasma panasonic 50VT20 en heb soms het idee dat deze posterisatie/banding versterkt: beeldverbeteraars staan uit en instellingen staan goed (kleur, zwart e.d. zien er prima uit)
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Het lijkt er op dat posterisatie en banding niet voor iedereen waarneembeer is en dat het heel erg afhankelijk is van veel te veel variabelen zoals de gebruikte TV, de instellingen van de TV(en dan heb ik het nog niet eens over de zgn. beeldverbeteraars), de gebruikte weergever, de instellingen van de weergever, het waarnemingsvermogen van de kijker, enz.
    De BD is gerecenseerd op een gekalibreerde TV (door een extern bedrijf). Als je de brightness was omlaag draait en het contrast omhoog, dan is de posterisatie vaak een stuk minder.

    Maar ik weet zeker dat 99% van de nederlandse kijkers dit totaal niet ziet. Die 99% kijkt dan ook meestal niet op dvd.nl (waar beeld en geluidskwaliteit centraal staan)

    Het is net als MP3
    Ik kom nog van de langspeelplaat en CD. Je deed er alles aan om het geluid zo goed als mogelijk te krijgen. Dure aansluitkabels en connectoren, Metal Tapes voor de Cassete Recorder en een CD speler met oversampeling.

    Nu in 2012 is voor veel mensen een 96kbps MP3tje al voldoende en is een CAM-versie van een film helemaal top

  17. #17

    Standaard

    Ik zet mijn tv niet op cinema mode, want de natuurlijke kleuren vallen weg, details verdwijnen voor de zon. Nee mijn TV is ook gekalibreerd, en alle beeldverbeteraars uit. Ga ik de boel compenseren zodat de posterisatie minder opvalt, dan gaan de details weer verloren. En op mijn monitor zie ik de posteratie, macroblocking en strepen van Immortals ook. Het beeld hoort er gewoon goed uit te zien zonder beeldverbeteraars.

  18. #18

    Standaard

    Ik ga een ding zeggen over deze recensie. Op basis van eigen ervaringen is de vergelijking met video-cd uitzonderlijk ver gezocht en vind ik 1,5 ster een tikkeltje aan de lage kant een 2,5 net geen voldoende was fairer geweest.

    Er zijn hier dvd's en ook blu-ray's gerecenceerd die een slechter beeld hebben maar hoger scoren. Dat klopt natuurlijk niet.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    Ik ga een ding zeggen over deze recensie. Op basis van eigen ervaringen is de vergelijking met video-cd uitzonderlijk ver gezocht en vind ik 1,5 ster een tikkeltje aan de lage kant een 2,5 net geen voldoende was fairer geweest.

    Er zijn hier dvd's en ook blu-ray's gerecenceerd die een slechter beeld hebben maar hoger scoren. Dat klopt natuurlijk niet.
    +1

    Een 2,5 zou duidelijk genoeg aangeven dat er problemen zijn met het beeld en dat het geen top-kwaliteit is. De huidige score is wel erg laag. Zoiets past meer bij erbarmelijk slecht beeld (wat ik hier niet echt het geval vind). Als je hier al zo'n slechte score geeft, dan blijft er weinig ruimte over voor blu rays met echt slecht beeld (ook voor de doorsnee kijker), verknipt beeldformaat, enz. Een 2,5 zou ook wat meer recht doen aan de opvatting van dat 99% van de kijkers niet zo'n moeite met het beeld zouden hebben. Want laten we eerlijk zijn, als de gemiddelde kijker een bespreking op een site nodig heeft om erachter te komen dat de beeldkwaliteit niet top is, dan is het probleem in ieder geval minder groot dan als hij/zij dat uit eigen ervaring zou constateren.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  20. #20

    Standaard

    [QUOTE=mark t;1867480]+1

    Een 2,5 zou duidelijk genoeg aangeven dat er problemen zijn met het beeld en dat het geen top-kwaliteit is. De huidige score is wel erg laag. Zoiets past meer bij erbarmelijk slecht beeld (wat ik hier niet echt het geval vind). Als je hier al zo'n slechte score geeft, dan blijft er weinig ruimte over voor blu rays met echt slecht beeld (ook voor de doorsnee kijker), verknipt beeldformaat, enz. Een 2,5 zou ook wat meer recht doen aan de opvatting van dat 99% van de kijkers niet zo'n moeite met het beeld zouden hebben. Want laten we eerlijk zijn, als de gemiddelde kijker een bespreking op een site nodig heeft om erachter te komen dat de beeldkwaliteit niet top is, dan is het probleem in ieder geval minder groot dan als hij/zij dat uit eigen ervaring zou constateren.[/QUOT]

    -1: moet het wel in perspectief zien: 2.5 is in vergelijking met andere BR titels, niet met dvd's en er is nog ruimte genoeg voor nog lagere cijfers voor BR's die er nog slechter uitzien.

    En ik kan me niet voorstellen dat een artefact als posterisatie/banding niet gezien zou worden, dan heb je TV toch echt verkeerd afgesteld of er is iets mis met je ogen

    posterisatie is vooral irritant omdat het (vaak) beweegt

    geen idee wat de oorzaak is van posterisatie (codec ?) maar b.v. mist scenes zijn heel gevoelig voor posterisatie/banding
    Laatst aangepast door Peter van santbrink : 07-05-2012 om 16:14
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    En ik kan me niet voorstellen dat een artefact als posterisatie/banding niet gezien zou worden, dan heb je TV toch echt verkeerd afgesteld of er is iets mis met je ogen
    Diegenen die keihard ontkennen dat er problemen zijn met het beeld zouden niet een score van 2,5 voorstaan, maar de volle 5 punten. Daar is hier geen sprake van. 2,5 punten aftrekt lijkt me meer dan voldoende. Zeker rekening houdend met de berichten (ook in deze post) dat niet iedereen het (in dezelfde mate) constateert of zich er (in dezelfde mate) aan ergert. De besprekingen zouden m.i. ook rekening moeten houden met die 99% die genoemd worden die er niet zo zwaar aan tillen dat er meteen een extreem lage score uit zou moeten rollen. Dat lijkt me ook weer niet een score waar het gros van de kijkers iets aan heeft. Bij een 1,5 denk ik echt aan heel matig beeld en geklooi met beeldformaten en dat is hier m.i. ondanks de problemen die geconstateerd kunnen worden niet het geval.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  22. #22

    Standaard

    Het is heel matig beeld, gewoon niet blu-ray waardig te noemen, men gaat hier een recentie geven over blu-ray en geen dvd. Als dit een dvd's zou zijn mag het punt wel omhoog. Maar ik heb zelf nog niet eens zoveel posterisatie gezien in een dvd. Zelfs de details vagen helemaal weg.
    Dat sommige mensen dit niet zien, oke prettig dan voor hun. Mijn ma ziet ook het verschil tussen dvd en blu-ray niet eens.En ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige dvd's heb gezien wat beter beeld heeft dan deze blu-ray.

  23. #23

    Standaard

    [QUOTE=Peter van santbrink;1867488]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    +1

    Een 2,5 zou duidelijk genoeg aangeven dat er problemen zijn met het beeld en dat het geen top-kwaliteit is. De huidige score is wel erg laag. Zoiets past meer bij erbarmelijk slecht beeld (wat ik hier niet echt het geval vind). Als je hier al zo'n slechte score geeft, dan blijft er weinig ruimte over voor blu rays met echt slecht beeld (ook voor de doorsnee kijker), verknipt beeldformaat, enz. Een 2,5 zou ook wat meer recht doen aan de opvatting van dat 99% van de kijkers niet zo'n moeite met het beeld zouden hebben. Want laten we eerlijk zijn, als de gemiddelde kijker een bespreking op een site nodig heeft om erachter te komen dat de beeldkwaliteit niet top is, dan is het probleem in ieder geval minder groot dan als hij/zij dat uit eigen ervaring zou constateren.[/QUOT]

    -1: moet het wel in perspectief zien: 2.5 is in vergelijking met andere BR titels, niet met dvd's en er is nog ruimte genoeg voor nog lagere cijfers voor BR's die er nog slechter uitzien.

    En ik kan me niet voorstellen dat een artefact als posterisatie/banding niet gezien zou worden, dan heb je TV toch echt verkeerd afgesteld of er is iets mis met je ogen

    posterisatie is vooral irritant omdat het (vaak) beweegt

    geen idee wat de oorzaak is van posterisatie (codec ?) maar b.v. mist scenes zijn heel gevoelig voor posterisatie/banding
    Dat het beeld opgehelderd is, zoals ik bovenaan aan gaf met de plaatjes. Waarschijnlijk dat de 3D master ook voor de 2D blu-ray is gebruikt. De US en de Franse hebben dit probleem niet.

  24. #24

    Standaard

    Trouwens de meeste mensen die ik ken en in het forum gesproken heb zien de strepen, macroblocking, posterisatie en wegvallende details wel. Als er maar een paar mensen zijn die het niet zien, zoals ook een mensen divx top beeld vinden. Wil niet zeggen dat Rene de punten maar moet verhogen. Maar net wat Peter van santbrink meld je moet het wel in perspectief zien: het punt is in vergelijking met andere BR titels, niet met dvd's en er is nog ruimte genoeg voor nog lagere cijfers voor BR's die er nog slechter uitzien.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Het is heel matig beeld, gewoon niet blu-ray waardig te noemen, men gaat hier een recentie geven over blu-ray en geen dvd. Als dit een dvd's zou zijn mag het punt wel omhoog. Maar ik heb zelf nog niet eens zoveel posterisatie gezien in een dvd. Zelfs de details vagen helemaal weg.
    Dat sommige mensen dit niet zien, oke prettig dan voor hun. Mijn ma ziet ook het verschil tussen dvd en blu-ray niet eens.En ik moet eerlijk zeggen dat ik sommige dvd's heb gezien wat beter beeld heeft dan deze blu-ray.
    Geef je in het 1e gedeelte aan dat je een BD niet moet vergelijken met DVD en dan doe je het in je laatste zin zelf
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •