Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 29 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoelang gaat dit nog duren ?

    Ik heb laatst mijn hele bluray collectie verkocht omdat er om de zoveel tijd, of een vernieuwde transfer uitgave, of een nieuwe box, of nieuwe/meerdere extra's versie, of extended-directors cut versies uitkomen, en ga maar zo door.

    dezelfde film wordt 5x uitgebracht. Wanneer kunnen we nou een volledige product kopen ?

    Ik zie nu bijv nieuwe godfather box met een belachelijke prijs van 90 euro.

    Doen jullie hier aan mee ? en gaan jullie dit volhouden ?, als er hierna een andere medium komt met jullie favo film, gaan jullie dan deze weer halen en de hoofdprijs betalen ?

  2. #2

    Standaard

    Simpele antwoord; dit zal altijd zo blijven en om je laatste vraag te beantwoorden: ja, hier zullen de liefhebbers aan mee blijven doen

  3. #3

    Standaard

    De heruitgaves zijn soms ook slechter. Maar ik ben het met je eens. Waarom eerst een gewone uitgave en dan 4 maanden wachten voor een special edition/steelbook of digibook. Breng alles in een keer uit en laat de klant zelf kiezen. En dan hebben we nog die vreselijke uitgaves van Prestige of van Sony. Complete afbreuk van het origineel. But it's all about money. Such a shame.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  4. #4

    Standaard

    Niemand dwingt je een dvd of blu ray te vervangen als er later een versie uitkomt in een verzamelbox, of een luxere verpakking, of een versie die van (meer) extra's voorzien is. Het wil ook niet zeggen dat je oude versie niet volledig was.

    Voor het dvd-tijdperk bleven koop-video's voornamelijk beperkt tot de versie van een film die je in de bioscoop zag, aangevuld met wat trailers. Veel consumenten zijn tevreden met gewoon deze originele versie van een film en zitten niet te springen om allerlei poespas. Anderen willen juist een uitgebreide ervaring, met extra scènes, documentaires en commentaartracks. Dat is een luxe, geen tekortkoming van de industrie.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  5. #5

    Standaard

    dit alles is om zo veel mogelijk geld te verdienen op een film, aangezien we in het kapitalistische westen is dit dus heel normaal, niemand verplicht je tot het kopen van

    ik heb hier ook oudere versies van bv lord of the rings, meer dan prima, ga niet de laatste box voor nog eens 80 euro aanschaffen

  6. #6

    Standaard

    Als er ooit een open deur is ingetrapt, dan is het deze wel .....

  7. #7

    Standaard

    Ik koop bepaalde dvds wel naar bluray vanwege de transfer..maar meer niet..geen digi's, geen special editions puur de film..ik ga niet voor 3d..en het enige wat ik kan bedenken wat in de toekomst veranderd zal worden is dat het schijfje kleiner zal worden en nog meer opslagcapiciteit..of zelfs hologram..dat gedoe hoef ik ook niet...

    Daarnaast elke keer een nieuwe transfer van een film uitbrengen is ook belachelijk..want soms is er geen barst veranderd..skeptisch..maar ik dubbeldip alleen films die mij liefhebben (en dat is een heel select groepje).

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  8. #8

    Standaard

    De logica ontgaat mij even van de ts. Ik ben maar weer gaan lopen omdat er telkens nieuwe auto's op de markt komen.....?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #9

    Standaard

    Ik vind dit nog helemaal zo gek nog niet want ik sta daar zelf ook wel eens bij stil.

    Eerst VHS, toen DVD, toen Blu-ray (en in mindere mate DVD-HD) what's next?

    Allemaal leuk en aardig maar ik vind het wel goed zo, ik moet er toch echt niet aan denken om mijn hele film collectie weer opnieuw te moeten aanschaffen op een nieuw medium.

    Zeker niet binnen nu en 5 jaar tijd.
    3D is as much a gimmick as seeing three dimensions with two human eyes is a gimmick. The only gimmick is having to wear glasses. For the moment...

    Full HD 1080/24p active 3D


  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    De logica ontgaat mij even van de ts. Ik ben maar weer gaan lopen omdat er telkens nieuwe auto's op de markt komen.....?
    voor jou wel ja..

  11. #11

    Standaard

    Sinds 5 jaar kijk ik vaak in reviews of op avs (forum) of de transfer optimaal is en koop die versie. Meestal komt (in mijn geval) de titel die ik bestel uit de VS of UK. De titels die ik koop zijn vrijwel altijd net uit, en toch zie ik maar zelden dat er een betere versie uitkomt daarna. Kwestie van selectief kopen, en niet zomaar de Nederlandse release.

    Als een film/serie/whatever op Blu-Ray niet beter is dan dvd-kwaliteit koop ik 'em ook zowiezo niet, maar dat terzijde.

  12. #12

    Standaard

    Het is maar net hoe gevoelig je hiervoor bent. Ikzelf heb dat SOMS.
    Gisteren liep ik bijv. nog met de BR's van Kill Bill in handen bij een dvdzaak. Uiteindelijk toch niet gekocht omdat ik een prima editie op dvd heb met een goede DTS track.
    Hetzelfde geldt bijv. bij Terminator 2. Tuurlijk is ie er op BD, maar ik heb op dvd de ultimate editie, ook weer met een goede DTS-track.

    Kortom: als ik al een goede editie heb, hoef ik die niet per definitie op een nieuwer formaat te hebben. Of in een extended editie oid.

    Heb ook een hekel aan dat gemanipuleer van de filmmaatschappijen: ik wens me niet te laten sturen. Vaak weet ik al dmv internet dat een film een extended editie krijgt. Dan laat ik de eerste, mindere editie van een BR of dvd mooi voorbij gaan. Ik kan wel wachten..

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    voor jou wel ja..
    Voor mij ook.

    De vraag in hoeverre mensen 'dubbeldippen' of schijfjes vervangen is op zich zo gek nog niet, maar de vraag in de topictitel neigt naar misplaatste verontwaardiging.

    In de openingspost worden een heleboel zaken op één hoop gegooid die er allemaal voor kunnen zorgen dat van tijd tot tijd nieuwe versies van films voor thuisgebruik verschijnen. De onderliggende toon van die post is er een van verontwaardiging en dat komt een beetje raar over.

    Je betrekt bijvoorbeeld het verschijnen van nieuwe media bij je probleemstelling. De vraag 'hoe lang gaat dit nog duren?' komt dan nogal komisch over. Het is nog net geen aanklacht tegen technologische vernieuwing. Ik heb toch liever een dvd/blu ray en cd dan een betamax-band en 78 toerenplaat. Overigens dwingt niemand je accuut over te stappen als een nieuw medium beschikbaar komt. Met een beetje verstand kun je zelf ook wel uittellen dat je beter even de kat uit de boom kunt kijken. Denk maar even terug aan al die mensen die zo nodig al over moesten stappen op HD dvd's terwijl wel duidelijk was dat maar één medium de nieuwe standaard kon worden (hetzelfde kun je zeggen over de vroege blu ray-adopters, maar die hebben achteraf gezien gewoon goed gegokt).

    Iets anders wat raar overkomt is de suggestie dat een nieuwe verpakking, een lading nieuwe extra's of een nieuwe cut van een film je oude schijfjes ineens tot onvolledig product degradeert. Ook dat is onzin. Je kunt een luxere versie krijgen, maar dat wil niet zeggen dat de oude versie ineens niet meer goed is. Uitgebreidere cuts van films leveren niet altijd betere films op, extra's voegen niets toe aan een film zelf en de hunkering naar steelbooks of andere speciale verpakkingen hebben al helemaal niets met de film zelf te maken.

    Vergelijkbaar is het oppoetsen van (met name oude) films tegenwoordig makkelijker/commercieel interessanter. Ook weer door die technologische vooruitgang die hopelijk nog heeeel lang doorgaat. Dat je daardoor versies van films verschijnen met betere beeld- en geluidskwaliteit maakt de oude versies ook niet onvolledig -tenzij het beeld toen zo erbarmelijk slecht was dat je ze beter toen ook al niet had kunnen kopen. Ook dergelijke versies zijn gewoon een luxe.

    Bij boeken -om maar eens een voorbeeld te noemen- verschijnt bij een nieuwe druk ook wel eens een nieuwe kaft, nieuwe illustraties of een nieuwe vertaling. Ook dat wil niet zeggen je je oude druk ineens moet vervangen.

    Al met al vind ik de opmerking van Kostwinder dus terecht. Het is gewoon raar om te verzuchten hoe lang iets nog gaat duren als je weet dat het nooit zal ophouden. Je zult alleen maar meer mogelijkheden krijgen om van je films te genieten. In betere kwaliteit, met meer poespas, op makkelijkere manieren, enz. Ik koop nooit een nieuwe dvd van een film als ik al een versie heb alleen om een paar extra's.
    De enige reden waarom ik sporadisch toch wel eens zo'n nieuwe versie heb gekocht is als de oude van echt slechte kwaliteit was (Japanse import dvd's van Kurusawa's met slechte kwaliteit beeld en geluid en (hilarisch) slechte ondertitels). En zelfs nu met blu rays koop ik zelden films waarvan ik al een goede dvd-versie heb.
    Laatst aangepast door mark t : 04-05-2012 om 12:38
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  14. #14

    Standaard

    met hoelang gaat dit duren bedoelde ik: wanneer zullen schapen als jou stoppen, zodat de filmindustries hier verandering in brengen.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lennox-06 Bekijk bericht
    met hoelang gaat dit duren bedoelde ik: wanneer zullen schapen als jou stoppen, zodat de filmindustries hier verandering in brengen.
    Waarmee stoppen? Met niet klakkeloos nieuwe versies kopen?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  16. #16

    Standaard

    Laatste waarschuwing dan maar meteen aan TS: als je niet om kunt gaan met het feit dat mensen hier hun mening over geven (het is inderdaad nogal een open deur dit topic), dan gaat dit topic weer dicht. Kappen dus met die persoonlijke toon in je bewoordingen.

  17. #17

  18. #18

    Standaard

    Misschien moet je jezelf eens inlezen in het verschijnsel 'vraag en aanbod'.

    Vind je het zelf niet een béétje gek dat je je gehele collectie verkoopt (waarschijnlijk nog met verlies ook) omdat er andere versies uitkomen van de films die je al hebt??
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  19. #19

    Standaard

    Welcome to the economic system called the free market...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Zo is ook een nieuwe uitgave uitgebracht van American Werewolf In London door DFW.
    De eerste Uitgave van Universal Pictures was veel beter, (kwaliteit + extra's) dus idd is niet iedere nieuwe uitgave beter.
    Ik had een hoop dvd's vervangen voor blu-ray's, voor de betere kwaliteit.

  21. #21

    Standaard

    Als ik mijn Blu-ray collectie bekijk dat bestaat deze voor 65% uit titels die ik nooit op DVD heb gehad, en zo'n 35% uit vervanging van DVD-versies. Als ik een DVD vervang door de Blu-ray-versie dan moet deze wel een stuk beter zijn. Ik ga daarbij vooral op reviews af, al gebeurt het me ook wel eens dat ik mij door een goedkope aanbieding laat verleiden. Ik heb echter ook veel DVD-uitgaven die echte Collector's Editions zijn met veel extra's in een mooie verpakking, die dan later als kale uitgave op Blu-ray verschijnen. Als ik dan toch de Blu-ray versie koopt, dan bewaar ik de DVD-versie toch ook.

    De trend is echter - en daar ben ik als filmliefhebber en 'verzamelaar' zelf helemaal niet blij mee - om steeds meer content als digitale download aan te bieden. Er is zelfs sprake van dat komende generaties desktops en laptops standaard al geen optisch station (lees: CD/DVD/Blu-ray speler/-brander) meer krijgen.

    Niets is voor de eeuwigheid, maar je kunt nog steeds LP's kopen en afspelen, maar vreemd genoeg wordt dat voor voormalig mainstream-formaten als videobanden en cassettebanden een stuk moeilijker. En mijn kleine collectie Laserdiscs kan ik helemaal nooit meer bekijken omdat er geen spelers meer voor te vinden zijn.

  22. #22

    Standaard

    ^^Dat van LP's wel en video- en cassettebanden is niet zo vreemd. LP's kunnen prachtig klinken met de juiste apparatuur, volgens velen beter dan digitaal, maar dat krijg je met die andere twee niet voor elkaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  23. #23

    Standaard

    Eigenlijk bij toeval heb ik net voor de introductie van BD/HDDVD het grootste deel van mn collectie DVD's verkocht. De reguliere versies dan, speciale uitgaves zoals Criterions heb ik wel bewaard. Nu koop ik nog wel eens een dvd, maar vaak van oudere films waar dan bijvoorbeeld de originele (mono) geluiddtrack nog op staat (bijv bij Duel en The Terminator zoek ik ook nog).
    Daarnaast heb ik nog een respectabele collectie HD DVD's wat ik leuk vind om aan te houden, en sommigen heb ik daarvan niet op BD. Verder koop ik eigenlijk alleen de films die ik echt goed vind op BD en dat is de laatste tijd ook veel backcatalog. Of ik overstag zou gaan bij een nieuw format dat weet ik niet. Ik ken mezelf dat ik wel snel dit soort neiuwe dingen wil hebben maar gezien het feit dat het me weer veel gaat kosten gaat me dat voorlopig wel weerhouden hiervan.

  24. #24

    Standaard

    Ik vervang meer DVD,s door BD,s dan dat ik op voorhand had voorgenomen, zeker met acties waarbij je films kunt kopen voor 6 a 7 euro (3 voor €21 acties bij amazon.de bijvoorbeeld).
    Het vervangen van DVD's door nieuwe DVD uitgaven vanwege bijvoorbeeld een DTS track of een nieuwe transfer heb ik zelden gedaan, ik heb hier zelfs nog een aantal non anamorphic DVD,s die ik al lang had kunnen vervangen door nieuwe DVD uitgaven maar dat vond ik destijds het geld niet waard.

    Nu met het verschil tussen DVD en BD vind ik dat juist weer wel, mede vanwege de grote tv schermen tegenwoordig waarbij het verschil veel duidelijker is.
    Zo heb ik nog de eerste James Bond uitgaven van eind jaren negentig maar heb deze nooit vervangen door de betere heruitgave die later zijn uitgekomen,..de Blu-ray box die in oktober gaat uitkomen staat echter al in bestelling.

    je kunt het gelukkig nog altijd voor je zelf uitmaken wat je koopt of niet, zo was bij de release van de Theatrical Cuts van de LOTR films op BD al duidelijk dat later ook de Director Cuts zouden uitkomen. tel daarbij de matige kwaliteit van de TC uitgaves (voornamelijk de eerste film) bij op en ik denk dat er hier maar weinig zijn geweest die de TC uitgaven in huis hebben gehaald.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht

    je kunt het gelukkig nog altijd voor je zelf uitmaken wat je koopt of niet, zo was bij de release van de Theatrical Cuts van de LOTR films op BD al duidelijk dat later ook de Director Cuts zouden uitkomen. tel daarbij de matige kwaliteit van de TC uitgaves (voornamelijk de eerste film) bij op en ik denk dat er hier maar weinig zijn geweest die de TC uitgaven in huis hebben gehaald.
    Zeker mee eens!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •