De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard DVD recorder aansluiten op DVB-t decoder

    IK kocht vandaag een LG DVD recorder en probeer al de hele namiddag die te installeren.

    Een DVD afspelen op de tv is geen probleem, maar ik kan geen enkel kanaal terugvingen om op te nemen.

    De DVB-t decoder alleen werkt prima: ik kan zonder probleem EEN, CANVAS en KETNET afspelen.

    Ik probeerde de handleiding van het toestel te volgen, maar daar stond eigenlijk niet echt in uitgelegd hoe je de DVD speler aansluit via de dvb-t decoder.

    Ik deed het volgende

    antenne aansluiten op DVB-t decoder. (coax)
    DVB-t decoder (uitgang "LOOP") via coaxkabel doorverbinden naar DVD-recorder. (antenne "in")
    DVB-t decoder ook via scartkabel (scart "TV")verbinden met DVD recorder (scart "AV2)
    DVD-speler via scartkabel verbinden met TV.

    Wat ik doe is duidelijk niet OK, maar ik weet niet hoe het wel moet. Ik ging ook al terug naar de winkel. Daar zeiden ze dat ik de DVB-t decoder gewoon moet verbingen met de TV zoals ik doe zonder DVD-recorder. En dat ik de DVDrecorder enkel aan de TV moet verbinden met de scart. De recorder zou dan via de TV de kanalen terugvinden.

    Maar ook dat werkt niet.

    Ik ben totaal onwetend op dit gebied en mijn echtgenoot is niet echt een grote hulp Kan iemand mij helpen?

    DVB-t decoder via scart "TV"aansluiten op DVD recorder (AV2)

  2. #2

    Standaard

    Na een hoop proberen, ben ik er nu in geslaagd om toch iets van beeld te krijgen.

    Als ik AV2 selecteer dan zie ik het kanaal dat op dat moment aan staat op de DVB-t decoder.

    Maar: ik kan geen opname programmeren op AV2. Ik kan dus enkel opnemen waar ik op dat moment naar kijk. Niet echt de reden waar ik dit toestel voor kocht...

    Het probleem lijkt te zijn dat de dvd recorder nog steeds geen kanalen vindt. Hij zoekt ze namelijk enkel op AV1 en niet op AV2.

    iemand die de oplossing weet?

  3. #3

    Standaard

    Beste Lotte,

    De LG DVD-recorder heeft waarschijnlijk een analoge kabeltuner aan boord. Deze tuner kan dus alleen analoge kabelsignalen (Ziggo, UPC, etc.) ontvangen en weergeven. DVB-T (o.a. Digitenne) ondersteunt deze recorder dus niet.

    De enige manier om iets op te nemen is zoals je zelf al hebt ondervonden: via de scart-ingang (AV2) van de DVD-recorder. Je kunt dan alleen iets opnemen dat je op dat moment kijkt. Programmeren van een opname kan vaak ook wel, maar dan moet je van tevoren zorgen dat de DVB-T decoder op het juiste kanaal staat dat opgenomen dient te worden. Maar ook dan kun je geen ander kanaal dan het kanaal dat opgenomen wordt bekijken.

    Als DVB-T de enige TV-bron is die gaat bekijken, had je beter een DVB-T decoder kunnen kopen met een harde schijf erin i.p.v. de DVD-recorder. Dan kun je wel eenvoudig opnames programmeren en een ander programma kijken terwijl je wat opneemt.

    Wat het aansluiten van de DVB-T decoder op je TV betreft: als het goed is zal deze decoder 2 scart-aansluitingen hebben, 1 voor naar een TV en 1 voor naar een video-/DVD-recorder. Je kunt deze dus 1 op 1 verbinden met je TV.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •