De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geen 3D opties bij afspelen via PS3

    Hallo,

    Ik zit met een uitdaging waarvan ik niet begrijp waar het probleem zit.
    ik probeer een 3D (half-SBS) film af te spelen op mijn 3D tv via mijn PS3 met PS3 Media server. nu krijg ik echter 2 HD beelden naast elkaar op de TV. Dit opgezocht lijkt simpel op te lossen te zijn door in het 3D menu van de TV SBS (naast elkaar) te kiezen echter deze optie is niet beschikbaar.

    Als ik dezelfde film op een Externe HDD zet en deze direct in de TV plug is het wel mogelijk om het 3D menu van de TV SBS (naast elkaar) te kiezen echter wordt nu het geluidsformaat niet herkend.

    in de HDMI kabels kan het volgens mij niet zitten deze zijn allemaal 1.4 en de PS3 is up-to-date. Weet iemand hier de oplossing voor?

    de 3D film is overigens een .mkv bestand.

    TV is een LG cinema 3D LW570 S 55.

  2. #2

    Standaard

    Volgens mij ligt het probleem bij de mkv. Een ps3 laat deze niet goed weergeven omdat Sony dit niet wil. Moet je eerst omzetten met bv mkv2vob...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #3

    Standaard

    Ik heb geprobeerd de film om te zetten, naar .VOB en .MPG zodra ik dit doe wordt de film niet meer herkend door de PS3. als ik de film probeer te openen dan heb ik zwart beeld en wordt er bij de duur van de film 0:00:00 aangegeven.

  4. #4

    Standaard

    En als je de originele blu-ray afspeelt? Werkt die ook niet?

  5. #5

    Standaard

    het orginele bestand werkt inderdaad wel. Ik heb intussen versie 2.4.7 van het programma gedownload en als ik het bestand daarmee converteer werkt het wel. maar helaas zijn de opties om in 3D te kijken nog steeds niet beschikbaar

  6. #6

    Standaard

    Maar je schreef ook:

    Als ik dezelfde film op een Externe HDD zet en deze direct in de TV plug is het wel mogelijk om het 3D menu van de TV SBS (naast elkaar) te kiezen echter wordt nu het geluidsformaat niet herkend.

    Je mediaspeler van LG kan geen dts decoderen. Dus als je een sbs wilt zien via je mediaspeler moet je daar even op letten....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #7

    Standaard

    Dus ik zou de Audio moeten omzetten naar een formaat dat wel herkend wordt met de Externe HDD. Dan moet ik ook eens kijken hoe ik de ondertiteling erbij ga krijgen. Ik zal het vanavond is gaan testen.

    Ondertiteling via de PMS vrij eenvoudig maar die optie staat nu buitenspel neem ik aan? Of is er een manier om te "forceren" dat het als 3D content wordt herkend?

  8. #8

    Standaard

    DD is geen enkel probleem. Ondertiteling kun je gewoon binnen halen en dezelfde naam geven als het mkv bestand, maar dan met srt als extentie...maar als je geen ondertiteling nodig bent zou ik het niet gaan gebruiken. Is erg storend bij 3d vind ik....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •