Bekijk uitslag poll: Zou jij Haven seizoen 2 op blu-ray in Nederland kopen?

Stemmers
67. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ja

    43 64,18%
  • Nee

    24 35,82%
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 63 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Tja, sorry hoor ... Maar inmiddels heeft toch bijna iedereen een blu-ray speler. Waarom niet de dvd-versie laten vallen.

    Series op dvd staan bij mij op een laag pitje, blu-ray aankopen krijgen voorrang. Of desnoods als Full HD-downloads aanbieden via website ... Maar met dvd heb ik het wel gehad.

    Ik vind het vreselijk dat sommige series op tv in betere kwaliteit worden uitgezonden dan ze op dvd verschijnen. Dan koop je een serie met de intentie ze in de best mogelijke kwaliteit te kunnen bekijken ... en voel je je bedrogen. Wat denk je dan ... van die distributeur koop ik nooit iets meer.
    Laatst aangepast door .:Quadran:. : 17-05-2012 om 00:30

  2. #27
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    en dit is dus de reden dat ik wacht met het kopen van serie's in NL. Heb dit al eerder meegemaakt met de serie profiler op dvd waar maar 1 seizoen van werd uitgebracht.

  3. #28

    Standaard

    Het een algemeen feit dat de in Nederland opererende maatschappijen zeer onbetrouwbaar zijn.
    Je weet nooit of een serie wordt uitgebracht, en als dat dan wel het geval is of dit in de door de consument gewenste vorm is plus of deze ooit wordt afgemaakt.

    Voor mij ook DE reden om eerst de kat uit de boom te kijken.
    SD uitgaven sla ik al een paar jaar sowieso over.

    Daarom heb ik nu veel seizoenen van internet met NL ot bekeken, waarbij ook een groot aantal in HD i.p.v. SD.

    18 april zijn de opnames voor seizoen 3 gestart, dus als die over een paar maanden worden uitgezonden, ga ik die gelijk kijken.

    Ik ga namelijk niet meer wachten, want sinds 1998 is mijn ervaring dat de maatschappijen de in Nederland opererende maatschappijen totaal geen interesse in de Nederlandse consument hebben, dus laat staan dat zij zich iets aantrekken van petities als deze. Ze willen dus blijkbaar ons geld niet...

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Het een algemeen feit dat de in Nederland opererende maatschappijen zeer onbetrouwbaar zijn.
    [...]
    Ik ga namelijk niet meer wachten, want sinds 1998 is mijn ervaring dat de maatschappijen de in Nederland opererende maatschappijen totaal geen interesse in de Nederlandse consument hebben, dus laat staan dat zij zich iets aantrekken van petities als deze. Ze willen dus blijkbaar ons geld niet...
    Ik vind dat je nu wel erg kort door de bocht gaat. Iedere maatschappij maakt voor zichzelf de afweging of het rendabel is om een bepaald product op de markt te brengen. Dat kan in Engeland bijv. wel het geval zijn vanwege de grotere markt, maar in Nederland bijv. niet vanwege het kleinere taalgebied. Er moet wel geld mee verdiend kunnen worden. De Blu-ray markt is en blijft in Nederland vooralsnog een niche-product. Kijk maar eens naar het aanbod in de diverse winkels. Daar verander je weinig aan. Het eerste seizoen op Blu-ray verkocht waarschijnlijk te weinig, dus kan ik me voorstellen dat ze niet automatisch een tweede seizoen op Blu-ray uitgeven, hoe vervelend je dat ook vindt.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 17-05-2012 om 10:18

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Ik ga namelijk niet meer wachten, want sinds 1998 is mijn ervaring dat de maatschappijen de in Nederland opererende maatschappijen totaal geen interesse in de Nederlandse consument hebben, dus laat staan dat zij zich iets aantrekken van petities als deze. Ze willen dus blijkbaar ons geld niet...
    Het kip en het ei verhaal. De koper wacht met de aankoop van een serie totdat ook de vervolgseizoenen zijn uitgekomen. De maatschappij verkoopt onvoldoende van het eerste seizoen om de investering in nieuwe seizoenen rendabel te maken en brengt de vervolgseizoenen dan maar niet uit.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik vind dat je nu wel erg kort door de bocht gaat. Iedere maatschappij maakt voor zichzelf de afweging of het rendabel is om een bepaald product op de markt te brengen. Dat kan in Engeland bijv. wel het geval zijn vanwege de grotere markt, maar in Nederland bijv. niet vanwege het kleinere taalgebied. Er moet wel geld mee verdiend kunnen worden. De Blu-ray markt is en blijft in Nederland vooralsnog een niche-product. Kijk maar eens naar het aanbod in de diverse winkels. Daar verander je weinig aan. Het eerste seizoen op Blu-ray verkocht waarschijnlijk te weinig, dus kan ik me voorstellen dat ze niet automatisch een tweede seizoen op Blu-ray uitgeven, hoe vervelend je dat ook vindt.

    Even een vraag werk jij of mensen in jou directe omgeving in deze markt?

    Het valt namelijk op dat telkens als er serieuze kritiek is door de consumenten wordt geuit, jij gelijk dit afzwakt, de maatschappijen verdedigt of zelfs voor hun partij kiest.

    Dit is geen aanval, maar slechts een constatering door mijn persoon, die wil weten waarom jij zo super positief bent over de maatschappijen...

    Of ben je gewoon z'n optimist die voor alles opkomt

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Even een vraag werk jij of mensen in jou directe omgeving in deze markt?

    Het valt namelijk op dat telkens als er serieuze kritiek is door de consumenten wordt geuit, jij gelijk dit afzwakt, de maatschappijen verdedigt of zelfs voor hun partij kiest.

    Dit is geen aanval, maar slechts een constatering door mijn persoon, die wil weten waarom jij zo super positief bent over de maatschappijen...

    Of ben je gewoon z'n optimist die voor alles opkomt
    Nee hoor, helemaal niet. Ik heb totaal geen zakelijke belangen. Alleen denken wij Nederlanders altijd maar dat wij in de wereld heel wat voorstellen. Wij bemoeien ons overal mee en denken dat we heel wat invloed kunnen uitoefenen, maar dat valt in de praktijk vies tegen.

    Velen op dit forum menen dat de Blu-ray markt veel groter is dan hij in werkelijk is. Wereldwijd stelt Blu-ray t.o.v. DVD nog amper wat voor, en in Nederland is die verhouding nog wat erger, vrees ik, als je het aanbod op DVD vergelijkt met dat op Blu-ray. Kijk maar eens in de winkels, kijk maar eens op het internet. Daarbij komt dat ons taalgebied internationaal gezien erg klein is. Des te meer verheugt het mij dat er nog zo veel Blu-ray's uitgebracht worden met NL-ondertitels, hetzij alleen op de locale markt, hetzij internationaal.

    Maar je kunt er niet omheen dat het uitbrengen van films op bijv. Blu-ray of DVD gewoon business is, waarmee geld verdiend moet worden. Die bedrijven doen echt niet aan liefdadigheid. Als zij menen dat het de investering niet waard is, dan zullen ze het niet doen. Is gewoon een economisch principe. Zou ik zelf ook niet doen, namelijk. Ik heb geen eigen bedrijf, maar ik kan me heel goed inleven in de beweegredenen van maatschappijen om iets wel of niet te doen. Ik weet niet hoeveel exemplaren van Haven Seizoen 1 op Blu-ray in Nederland verkocht zijn, maar ik neem aan dat dat nogal tegenviel, ondanks de lage prijs van de Blu-ray. Dan zou ik zelf ook twee keer nadenken voordat ik een tweede seizoen uitbreng.

  8. #33

    Standaard

    Hopelijk is de US release regio vrij, koop ik die toch. Komt echter pas in September uit omdat seizoen 3 ook pas in September op de buis komt daar. Is daar de gewoonte om de DVD/Blu-Ray van het voorgaande seizoen pas uit te brengen net voordat het nieuwe seizoen begint.
    I Love My Sci-Fi

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MarcelS1 Bekijk bericht
    Hopelijk is de US release regio vrij, koop ik die toch. Komt echter pas in September uit omdat seizoen 3 ook pas in September op de buis komt daar. Is daar de gewoonte om de DVD/Blu-Ray van het voorgaande seizoen pas uit te brengen net voordat het nieuwe seizoen begint.
    De US / CA uitgave is ook van eOne, dus de NL subs zouden eenvoudig kunnen worden toegevoeg

    En als ze een wat beter gebruik maken van de capaciteit van de disc's kunnen ze ook nog besparen op de productiekosten

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De US / CA uitgave is ook van eOne, dus de NL subs zouden eenvoudig kunnen worden toegevoeg

    En als ze een wat beter gebruik maken van de capaciteit van de disc's kunnen ze ook nog besparen op de productiekosten
    Dat klinkt helemaal oké!
    I Love My Sci-Fi

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Nee hoor, helemaal niet. Ik heb totaal geen zakelijke belangen. Alleen denken wij Nederlanders altijd maar dat wij in de wereld heel wat voorstellen. Wij bemoeien ons overal mee en denken dat we heel wat invloed kunnen uitoefenen, maar dat valt in de praktijk vies tegen.

    Velen op dit forum menen dat de Blu-ray markt veel groter is dan hij in werkelijk is. Wereldwijd stelt Blu-ray t.o.v. DVD nog amper wat voor, en in Nederland is die verhouding nog wat erger, vrees ik, als je het aanbod op DVD vergelijkt met dat op Blu-ray. Kijk maar eens in de winkels, kijk maar eens op het internet. Daarbij komt dat ons taalgebied internationaal gezien erg klein is. Des te meer verheugt het mij dat er nog zo veel Blu-ray's uitgebracht worden met NL-ondertitels, hetzij alleen op de locale markt, hetzij internationaal.

    Maar je kunt er niet omheen dat het uitbrengen van films op bijv. Blu-ray of DVD gewoon business is, waarmee geld verdiend moet worden. Die bedrijven doen echt niet aan liefdadigheid. Als zij menen dat het de investering niet waard is, dan zullen ze het niet doen. Is gewoon een economisch principe. Zou ik zelf ook niet doen, namelijk. Ik heb geen eigen bedrijf, maar ik kan me heel goed inleven in de beweegredenen van maatschappijen om iets wel of niet te doen. Ik weet niet hoeveel exemplaren van Haven Seizoen 1 op Blu-ray in Nederland verkocht zijn, maar ik neem aan dat dat nogal tegenviel, ondanks de lage prijs van de Blu-ray. Dan zou ik zelf ook twee keer nadenken voordat ik een tweede seizoen uitbreng.
    De DVD verkopen blijven alsmaar dalen en zijn weer met 10.2% gedaald voor het 1e kwartaal. Er worden elke maand minder DVD's verkocht.

    Afhankelijk welk rapport je leest, zou BD nu rond de 51% van de markt beslaan en is nog stijgend.

    Verder is het al vaker gezegd, Nederland is helemaal geen kleine markt, en zelfs veel groten dan menig EU land. Zelfs veel groter dan het land van The Pirate Bay, waar wel een grote HD catalogus beschikbaar is.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    De DVD verkopen blijven alsmaar dalen en zijn weer met 10.2% gedaald voor het 1e kwartaal. Er worden elke maand minder DVD's verkocht.

    Afhankelijk welk rapport je leest, zou BD nu rond de 51% van de markt beslaan en is nog stijgend.

    Verder is het al vaker gezegd, Nederland is helemaal geen kleine markt, en zelfs veel groten dan menig EU land. Zelfs veel groter dan het land van The Pirate Bay, waar wel een grote HD catalogus beschikbaar is.
    Volgens mij is het marktaandeel Blu-ray in Nederland (maar misschien zelfs in Europa) niet groter dan zo rond de 10 - 15 %. Zie ook dit recente artikel op dvd.nl. Dat komt ook redelijk overeen met het aanbod in de winkels en in de webshops. Dat dit in de VS en evt. Japan iets meer is, lijkt me logisch. En dan hebben we het alleen nog maar over de verkocht aantallen en niet over de hoeveelheid DVD's vs. Blu-ray's in het gemiddelde huishouden. Nieuwe films op Blu-ray scoren nog wel goed, maar met name de vervangingsmarkt scoort alleen bij de echte liefhebbers, zoals er bijv. op dit forum velen te vinden zijn. Maar dit forum is nu eenmaal niet representatief voor het aantal Blu-ray liefhebbers in zijn algemeen. Verre van dat. Ik begrijp dat je dat graag anders zou zien, maar cijfers liegen nu eenmaal niet.

    P.S. Zou je The Pirate Bay niet meer willen noemen? Ik veracht werkelijk dat soort illegale download-sites. Terecht dat steeds meer providers gedwongen worden om de toegang daartoe af te sluiten.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

    P.S. Zou je The Pirate Bay niet meer willen noemen? Ik veracht werkelijk dat soort illegale download-sites. Terecht dat steeds meer providers gedwongen worden om de toegang daartoe af te sluiten.
    Even een terechtwijzing downloaden is in Nederland niet illegaal, uploaden wel

    Het ging me om het feit dat een land met 1/3 aan inwoners aan dat van Nederland een veel grotere catalogus heeft... , maar dat wil je blijkbaar niet weten.

    Overigeens ben ik ook geen voorstander van downloaden, maar doe ik dit omdat ik bv Haven niet in HD met NL ot kan kopen

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Even een terechtwijzing downloaden is in Nederland niet illegaal, uploaden wel

    Het ging me om het feit dat een land met 1/3 aan inwoners aan dat van Nederland een veel grotere catalogus heeft... , maar dat wil je blijkbaar niet weten.

    Overigeens ben ik ook geen voorstander van downloaden, maar doe ik dit omdat ik bv Haven niet in HD met NL ot kan kopen
    Klopt, downloaden van dit soort dubieuze sites is in Nederland (nog) niet strafbaar, maar het feit dat je dat doet vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dat is mijn mening.

    En wat Haven betreft. Ik neem aan dat je seizoen 2 bedoelt? Immers, seizoen 1 is hier gewoon op Blu-ray verschenen. En als je seizoen 2 downloadt, heb je dan wel een versie met echte officiële NL-ondertitels? Want wie heeft die dan gemaakt? Worden die dan van de DVD geript en op de HD-versie geplakt? Zal er niet echt fraai uit zien, lijkt me zo.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Klopt, downloaden van dit soort dubieuze sites is in Nederland (nog) niet strafbaar, maar het feit dat je dat doet vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dat is mijn mening.

    En wat Haven betreft. Ik neem aan dat je seizoen 2 bedoelt? Immers, seizoen 1 is hier gewoon op Blu-ray verschenen. En als je seizoen 2 downloadt, heb je dan wel een versie met echte officiële NL-ondertitels? Want wie heeft die dan gemaakt? Worden die dan van de DVD geript en op de HD-versie geplakt? Zal er niet echt fraai uit zien, lijkt me zo.
    Haven s2 staat bij mij ook op de harde schijf, wachtend om te worden bekeken. De nl-ondertiteling zal ongetwijfeld van heel goede kwaliteit zijn, zoals mijn ervaring ook bij andere downloadseries is.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Klopt, downloaden van dit soort dubieuze sites is in Nederland (nog) niet strafbaar, maar het feit dat je dat doet vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dat is mijn mening.

    En wat Haven betreft. Ik neem aan dat je seizoen 2 bedoelt? Immers, seizoen 1 is hier gewoon op Blu-ray verschenen. En als je seizoen 2 downloadt, heb je dan wel een versie met echte officiële NL-ondertitels? Want wie heeft die dan gemaakt? Worden die dan van de DVD geript en op de HD-versie geplakt? Zal er niet echt fraai uit zien, lijkt me zo.
    Ja, ik bedoel S2.
    Van S2 zijn diverse versies in diverse kwaliteit te vinden die in de VS zijn op Tv uitgezonden.

    Nee, dit zijn geen officiële NL-ondertitels, maar gemaakt door vertaalteams. Meestal staan binnen 24 uur na uitzending in de VS de files op het internet.
    Deze worden dan in een periode varierend van een paar dagen tot 1 week vertaald en in sync gebracht. Dit is dus velen maanden (soms jaren) voor (veel komt nooit uit op DVD of BD) deze in officieel NL beschikbaar komen.

    Dit betreft zowel nieuwe als oude Tv-series en films. De kwaliteit van de vertalingen zijn goed, en soms zelfs beter als die van professionele vertalers. Grafisch is de kwaliteit zelfs beter dan die van de DVD en BD, want je kan zelf het lettertype, grote, kleur en loacatie bepalen als je dat wil.

    Op deze manier heb ik bv begin dit jaar een oude SF-serie - Earth 2 - met NL ot van Steven Spielberg kunnen kijken. Deze is ooit vorige eeuw op tv uitgezonden, en natuurlijk in geen 1 formaat in NL uitgebracht.

    Zo ook de film Westworld in 1080p met NL ot die zelfs in NL ooit alleen op huur VHS is uitgebracht

    Blijkbaar zijn er velen die net als ik de handoek in de ring hebben gegooit en is er een subcultuur ontstaan...
    Laatst aangepast door Hombre : 18-07-2012 om 06:51

  17. #42

    Standaard

    Ook even gestemd. Deze serie net leren kennen & zou toch de resterende seizoenen ook op blu-ray willen kopen. Ik haat het als ik seizoenen van tv shows op verschillende mediadragers in mijn kast moet zetten.

  18. #43

    Standaard

    Ik zou er ook 1 willen

    mvg
    Verdraagzaamheid is de sleutel van de mensheid en van onze samenleving.

  19. #44

    Standaard

    Ik zou hem kopen.
    StarTrader

  20. #45

    Standaard

    Ik niet wat een slechte reeks zég. Na aflevering 1 afgehaakt! Slecht geacteerd, flauwe humor, niet spannend, belachelijk verhaal en de speciale effecten zijn vér ondermaats voor een tv-serie. Weg met die handel!

  21. #46

    Standaard

    Ik zou s2 wel kopen.

    Heb s1 ook op bluray. Mocht ie alleen in het buitenland uitkomen dan hoop ik heel errug dat ie ook NL subs heeft.

    En niet zoals met chuck s1-2-3 wel NL subs in amerika en s4 niet

    Best wel irritant zoiets.

  22. #47

    Standaard

    Ik heb seizoen 1 ook op blu-ray en Haven seizoen 2 zou ik ook zeker op blu-ray kopen.
    Ik schrok net zelfs al dat ik de blu-ray van seizoen 2 van Haven niet zag staan bij Bol.com. Hopelijk toch nog een uitgave op blu-ray?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Basket Bekijk bericht
    En niet zoals met chuck s1-2-3 wel NL subs in amerika en s4 niet

    Best wel irritant zoiets.
    Ditto!
    Laatst aangepast door Aeneas : 28-07-2012 om 23:34
    Operator! Give me the number for 911! - Homer Simpson

  23. #48

  24. #49

  25. #50

    Standaard

    Zeker weten dat ik seizoen 2 zou kopen, dus hoop dat ie zeker hier ook gaat uitkomen anders heb je straks van elk seizoen een release uit verschillende landen, en ik houd daar niet van. Weet ook zeker dat er voldoende basis is hier om een release in NL te rechtvaardigen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •