Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 58 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t Bekijk bericht
    Die is er al. Zie hier.
    Mijn hart bloedt nog steeds dat hiérvan geen sequel is gemaakt. Een alternatieve tijdlijn waarin Generaal Thade de onbetwiste meester van de door apen gedomineerde Aarde is...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  2. #27

    Standaard

    Die teaser ziet er gaaf uit. Moet Rise of the Planet of the Apes nog altijd zien..

  3. #28

  4. #29
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heb wel zin in deze film. Goede trailer!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #30

    Standaard

    Holy moly, hier heb ik zin in.

  6. #31

    Standaard

    Ik ook, ziet er spannend uit.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #32

    Standaard

    Final Trailer:



    Ziet er goed uit! Dit kon er wel eens een zijn waarvoor ik sinds lange tijd weer een bezoekje aan de bioscoop ga brengen.

  8. #33
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik baal - al een tijdje - dat hij pas half juli uitkomt. Dan zit ik in de VS en met een beetje pech draait hij daar niet meer. Want het lijkt me echt één voor op het grote scherm.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik baal - al een tijdje - dat hij pas half juli uitkomt. Dan zit ik in de VS en met een beetje pech draait hij daar niet meer. Want het lijkt me echt één voor op het grote scherm.
    11 juli is ook de USA premiere dus je kunt hem gewoon daar gaan zien zou ik denken. Bovendien is daar veel meer keuze in bioscopen dan hier, dus ik zou niet zo bang zijn.

  10. #35

    Standaard

    De eerste 16 recensies zijn binnen en die zijn (op 1 na) zeer lovend:
    http://www.rottentomatoes.com/m/dawn...t_of_the_apes/

  11. #36

    Standaard

    Openingsweekend is ook goed qua omzet en recensies zijn vrijwel alle positief. Aanradertje!

  12. #37

    Standaard

    Een artikel over het vervolg:

    Scenarist Mark Bomback over volgende 'Planet of the Apes' sequel

    Nu Dawn of the Planet of the Apes het zo goed doet, zijn alle ogen natuurlijk gericht op het reeds aangekondigde derde deel uit deze nieuwe Apes-reeks. Regisseur Matt Reeves gaat wederom aan de slag met scenarist Mark Bomback en laatstgenoemde heeft tegenover Creative Screenwriting al het een en ander gezegd over de nog titelloze sequel. Hij zei het volgende:
    "De grootste uitdaging, en dat zal bij de volgende film nog duidelijker worden, is dat we terug moeten gaan naar het fundamentele concept uit de originele franchise, namelijk dat apen de wereld hebben overgenomen en dat mensen nu hun prooi zijn. Hoe komen we weer terecht in het universum uit 1968 waar het allemaal mee begonnen is?"

    Rick Jaffa en Amanda Silver, de schrijvers van Rise of the Planet of the Apes, deden iets geniaals toen ze subtiel verwezen naar het lanceren van de Icarus, het ruimteschip in de originele film. Ik weet nog dat ik het eerste script las en riep: "Wat een geweldig idee." Nu zijn de zaadjes geplant in ons universum en kunnen we hiernaar terugkeren."


    De derde film uit de reeks komt in Nederland uit op 28 juli 2016.

    Bron: http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=37919

  13. #38

    Standaard

    Gisteren gaan zien in de bioscoop en wat een GE-WEL-DIGE film is dit geworden!
    Bij veel films heb je dat het oogpunt altijd gericht is naar de mensen, dit is hier dus niet het geval.
    Heel de film door gaat ook effectief over de apen. Verwacht niet al teveel actie want deze film is echt gericht op de personages en hun samenleving.
    Andy Serkis en Toby Kebbell stelen voor mij de show, de VFX effecten zijn zo mooi, prachtig en goed gedaan door Weta Digital dat je geloofd dat deze personages echt zijn.
    Het neemt het vooral ook emotioneel bij de keel.
    Ik kan over deze film niks dan goed spreken en het gebeurd zelden dat de sequel beter is en was er ook bang voor maar ik kan met 100% zekerheid zeggen
    dat deze dus echt wel beter is.
    Ook de score van Michael Giacchino (hoewel deze niet echt vernieuwend te noemen is met z'n eerdere werk) past erg mooi bij deze film.
    Het einde opent de deuren voor het derde deel en die mag er voor mij dan ook gerust komen... En a.u.b. Fox, verpest deze franchise niet zoals Alien, Die Hard, X-men (ook al hebben ze zich hierbij herpakt), etc...

    Dan dit nog als slot... Liefhebbers van de eerste film ga deze gaan zien, het is een DIKKE AANRADER!!!
    BD (1243) What i Watch

  14. #39

    Standaard

    Helemaal mee eens. Zeer goede film. Niet alleen maar actie, maar vooral een zeer goed uitgewerkt verhaal en goede, interessante personages. Ook al zijn ze aap haha.
    De apen zien er bizar goed uit. Vooral Maurice de orang-oetan is niet van echt te onderscheiden, evenals de gorilla's. Ceasar en ook andere apen komen wat minder echt over, maar dit komt eigenlijk alleen omdat zij wat meer menselijk eruit zien. Had van mij niet gehoeven dat menselijke, want Koba is bijvoorbeeld weer wel helemaal aap, maar toch dreigend en ook overtuigend als pratende aap.

  15. #40

    Standaard

    Gisteren gezien. En zeer goed en mooi gemaakt vervolg. Deze ga ik zeker op Blu-ray kopen.

  16. #41

    Standaard

    Ik heb dawn of the Planet of the Apes vorige week gezien, ik sluit me helemaal aan bij de reakties van andere leden, dat dit een hele goeie film is, een mooi vervolg op Rise of Planet of the Apes. Vooral Andy Serkis performance en van Toby Kebbell , prachtig !
    En Weta Digital maakt alles kompleet geloofwaardig, je vergeet tijdens het kijken dat dit geen echte apen zijn, maar de acteurs die de fantastische performance doen en Weta die alles formidabel in beeld brengt.
    Ook qua verhaal, combinatie van actie en alles is dit heel goed gedaan. Geen overbodige explosies en actie a la Michael Bay maar actie alleen als het nodig is en niet over de top.


    En nu komt mijn kleine maar, ik houd van dit soort films , fantasy /sci-fi maar ik houd er van als men probeert om er zoveel mogelijk een enigzins plausible uitleg bij te geven, al is het maar quasi gebaseert op ware feiten/wetenschap.
    Als men probeert om dingen zoveel mogelijk uit te leggen zoals in X-men en the dark knight trilogy. Waar komt iets vandaan, hoe komen we aan deze krachten, materiaal, kostuums
    Beginnend bij Rise of Planet of the Apes, het gebruik van het retro-virus ,wat wel invloed heeft op de apen en hun intelligentie verhoogt, maar daarbij gecombineerd voor de mensen het simain virus creert , brilliant.


    Nu bij dawn of planet of the apes: 10 jaar later, het virus heeft praktisch de gehele mensheid uitgeschakelt. Bereikt het retro virus ook de andere apen op de planeet? Caesar en zijn stam zitten nog steeds in san francisco en omgeving.
    Nu komt mij geek /nerd naar boven, ik had graag gezien dat er in Dawn of the planet of the apes een soort van verklaring wordt gegeven dat de apen kunnen spreken.

    zie hier enkele quotes uit onderstaand artikel: http://www.kennislink.nl/publicaties...j-even-vlooien

    Biologen hadden de Kelloggs en de Hayes wel kunnen voorspellen dat Gua nooit had kunnen leren spreken. De mondkeelholte van een aap wijkt fundamenteel af van dat van een mens. De mens heeft een kortere, rondere tong dan een aap. Bovendien zit zijn strottenhoofd lager in de keel. Hierdoor kan een mens meer verschillende soorten spraakgeluiden maken dan een aap. Hoewel apen natuurlijk wel geluiden kunnen maken, is een mensentaal gewoon te moeilijk voor ze.

    De mondkeelholtes van mensen en van apen verschillen teveel van elkaar om een aap te kunnen leren spreken. Overgenomen (en aangepast) uit ‘The Psychology of Language’ van Trevor Harley.

    Dat een aap biologisch niet in staat is om te spreken zoals wij dat doen, wil natuurlijk niet zeggen dat hij ook geen taal kan leren. Spraak is niet de enige uitingsvorm van taal, denk maar aan gebarentaal. Dat was dan ook een logische vervolgstap in de pogingen om apen taal te leren


    men had bijvoorbeeld een quasi wetenschappelijke verklaring kunnen geven dat er radioactief materiaal is gebruikt om de effecten van het simian virus tegen te gaan, of dat de mensen zelf een virus hebben gebruikt wat daardoor in een mutatie voor de apen hun strottehoofd heeft geresulteerd.

    Dit is in de eerdere planet of the apes films ook nooit op de een of andere manier geprobeerd om dit uit te leggen hoe het kon dat de apen kunnen praten.


    met het oog op het vervolg :

    De grootste uitdaging, en dat zal bij de volgende film nog duidelijker worden, is dat we terug moeten gaan naar het fundamentele concept uit de originele franchise, namelijk dat apen de wereld hebben overgenomen en dat mensen nu hun prooi zijn. Hoe komen we weer terecht in het universum uit 1968 waar het allemaal mee begonnen is?"

    Rick Jaffa en Amanda Silver, de schrijvers van Rise of the Planet of the Apes, deden iets geniaals toen ze subtiel verwezen naar het lanceren van de Icarus, het ruimteschip in de originele film. Ik weet nog dat ik het eerste script las en riep: "Wat een geweldig idee." Nu zijn de zaadjes geplant in ons universum en kunnen we hiernaar terugkeren."



    het zou mooi zijn als ze dit zouden proberen , maar hoe wil je na 10 jaar na Rise of the planet of the apes nog bij het Icarus ruimteschip uitkomen, hebben ze tien jaar door de ruimte gedreven??


    Bij het einde van Dawn of the planet of the apes waarschuwt het karakter van Jason Clark , Caesar(andy serkis) voor de andere mensen die eraan komen. Hoe overleven de apen dit, gaat hun dit wel lukken?

    Misschien ben ik aan het muggeziften ,maar bij andere films heeft men hier op het forum ook soms van dit soort reakties waarom iets niet in het verhaal uitgelegd wordt of wat niet logisch is.

    maar nogmaals , de film , top qualiteit, en ga deze zeker zien in de bios, een echte aanrader!!

  17. #42

    Standaard

    Gisteren gezien en was wel ok. De CGI van de acteurs was fantastisch gedaan, de apen zijn nauwelijks van echt te onderscheiden.
    Verder vond ik er weinig actie inzitten, alleen laatste 10-15 minuten wat spektakel. Het verhaal was flinterdun, dat was wel jammer. Ook was de film erg donker kwa setting, wat niet fijn is omdat 3D bril ook nog eens funest is voor de kleuren van de film.

  18. #43

    Standaard

    Volgens mij praten niet alle apen in de film. In Rise stelt Ceasar enkele van hen, die met hem gevangen zitten, bloot aan gas dat als opvolger diende van het ALZ-112. Passend ALZ-113 geheten. Koba zat gevangen bij het bedrijf, waar er op hem geëxperimenteerd werd. Maurice praat niet in de film, hoewel hij wel aan het ALZ-113 is blootgesteld. Dit zou je kunnen verklaren door het feit dat orang oetans minder intelligent zijn dan chimpansees. Zeg niet dat dit zo is allemaal, maar zou een verklaring kunnen zijn. De vrouw van Ceasar zien we namelijk ook niet praten, evenals vele anderen. Zijn zoon weer wel, maar hij kan de verhoogde intelligentie geërfd hebben van zijn vader.
    Laatst aangepast door Marcel den Haan : 31-07-2014 om 16:20

  19. #44

    Standaard

    Ik heb me aan één ding rot geërgerd: De elektriciteit heeft al tien jaar niet gewerkt. De generator staat nog niet aan, of... jawel de iPad werkt weer. Kloteproductplacement van een kloteproduct.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tyler_Durden Bekijk bericht
    Gisteren gezien en was wel ok. De CGI van de acteurs was fantastisch gedaan, de apen zijn nauwelijks van echt te onderscheiden.
    Verder vond ik er weinig actie inzitten, alleen laatste 10-15 minuten wat spektakel. Het verhaal was flinterdun, dat was wel jammer. Ook was de film erg donker kwa setting, wat niet fijn is omdat 3D bril ook nog eens funest is voor de kleuren van de film.
    Ik sluit me hierbij aan. Ik vond de eerste helft zelfs ronduit saai. De 3D effecten waren aardig, maar heb ik ook wel al beter gezien. Wat mij betreft kan de film absoluut niet tippen aan het origineel uit 1968 of de vorige film van de reboot Rise of the PotA.

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb me aan één ding rot geërgerd: De elektriciteit heeft al tien jaar niet gewerkt. De generator staat nog niet aan, of... jawel de iPad werkt weer. Kloteproductplacement van een kloteproduct.
    Wat is er nu weer mis apple?

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat is er nu weer mis apple?
    vergelijk je apple eens met je blackberry?!
    http://www.youtube.com/watch?v=kAG39jKi0lI

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wat is er nu weer mis apple?
    Alles. Te duur. Niet tweakable. Mafieus DRM-management. Blokkeert alle vijf botten en je kan er geen task manager of zoiets op oproepen om de zaak te deblokkeren, want Apple houdt zijn gebruikers graag dom. Meeste software draait er niet op. En lelijk.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel den Haan Bekijk bericht
    Maurice praat niet in de film, hoewel hij wel aan het ALZ-113 is blootgesteld.
    Maurice sprak maar 1 woord uit. RUN! zei hij tegen Malcolm & Elli. Dat was tijdens de coup van Koba, die de moord van Caesar en de brandstichting richting de mensen wilt gaan schuiven

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik heb me aan één ding rot geërgerd: De elektriciteit heeft al tien jaar niet gewerkt. De generator staat nog niet aan, of... jawel de iPad werkt weer. Kloteproductplacement van een kloteproduct.
    Ze hebben wel electriciteit gehad. Alleen zeer beperkt. Maar productplacement vind ik overigens altijd smakeloos...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •