Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 58 van 58 worden weergegeven.
  1. #51
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gisteren gezien in de VS. Aangezien hij hier al een tijdje draait was het niet de grootste zaal, maar goed genoeg. Viel me op dat hij hier 1.85:1 verhouding had. Dacht eerst dat dit aan het theater hier lag, maar het blijkt dus de originele verhouding te zijn. Best vreemd voor zo'n blockbuster. Ook aangezien het eerste deel wel een 2.35:1 aspect ratio had. De film zelf vond ik wel oké. Omdat hij erg de hemel ingeprezen werd had ik er eerlijk gezegd wel wat meer van verwacht. Ik vond het begin wat snel, althans het feit dat de mensheid bijna uitgestorven door het virus was en de inleiding zeg maar. Ik had wat meer een direct vervolg van het einde van de vorige film verwacht. De bestaande situatie was al snel een feit en daardoor begon het mijn inziens wat traag. Wellicht dat ik hem daardoor wat tegen vond vallen. Ook kan ik me vinden in de opmerkingen dat het om een vrij geconcentreerde omgeving ging, terwijl de hele wereld getroffen was. Dat maakte het geheel wat klein voor mij. Desondanks vond ik het zeker een goede film, maar wel met een beetje cliché en voorspelbaar verhaal. Wellicht inderdaad dat de eventuele vervolgen daar verder op inspringen. Het einde neigt ook pas naar het begin van 'het verhaal' van The Planet of the Apes.

    Vergeleken met de film die ik een paar dagen ervoor had gezien (The Guardians Of The Galaxy - die ik echt fantastisch vond) geef ik deze film een 7,5. Goed, maar eerlijk gezegd vond ik hem niet fantastisch! De special effects en CGI zijn daarentegen natuurlijk wel weer spectaculair! Geen moment twijfel je aan de echtheid. Alleen apen op paarden vond ik wel een beetje door de mand vallen. Ik begrijp dat het moet, maar dat spoorde visueel en logischerwijze niet helemaal...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 05-08-2014 om 03:42
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #52

    Standaard

    Ik vond het een prachtige film, die ik zeker ga aanschaffen op Blu ray.

    Ik weet dat de apen door de computer zijn gemaakt, maar kon het niet zien.

    Ik vond ze heel levensecht, ben benieuwd hoe de mensen hier daar over denken.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Ik vond het een prachtige film, die ik zeker ga aanschaffen op Blu ray.

    Ik weet dat de apen door de computer zijn gemaakt, maar kon het niet zien.

    Ik vond ze heel levensecht, ben benieuwd hoe de mensen hier daar over denken.
    idd heel realistisch gemaakt. Mede door motion capturing.

  4. #54

    Standaard

    2 cents dan maar: Vond Rise beter qua verhaal, Dawn beter qua actie en CGI. Qua film een van de beste dit zomerseizoen. Niet verveeld, maar ook niet wonderbaarlijk. Exact cijfer heb ik nog niet, sowieso boven 7.

  5. #55

    Standaard

    De film ook gezien in de bios. Mee eens met Gompier, het verhaal van Rise was beter, de actie was in Dawn gaver. Overdag vond ik Ceaser er wel nep uit zien maar Marcel zag er wel heel realistisch uit en Koba ook..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #56

    Standaard

    Schitterend gemaakt en ook het verhaal vond ik prima.

    In de vroegere Planet of the apes films reden ze ook al op paarden, dus dat mocht nu natuurlijk ook niet ontbreken..

  7. #57

    Standaard

    Net gezien. Geen twijfel, hij is goedgekeurd, ver boven middelmatig. En toch ben ik er nog niet helemaal aan uit. De voor de hand liggende positieve zaken, daar kan je natuurlijk niet omheen. Technisch niets op aan te merken, verscheidene scenes zijn een perfecte samensmelting van muziek, beeld, verhaal en maken zodoende de nodige indruk. En toch, mijn (toch vrij redelijke) verwachtingen werden niet helemaal ingelost. Er was naar mijn idee een onfortuinlijk gebrek aan verrassingen. Zowat elke scene was vrij voor de hand liggend en voelde ik van mijlenver aankomen. Of het nu gaat om de kleinere momenten of de grote lijnen in het verhaal. Het hele verloop had wat te lijden onder de voorspelbaarheid en het feit dat dit nu en dan toch wat onnodig uitgerokken werd. Dat zou minder opvallen mocht er nu en dan enkele zaken naar voor komen die je zouden verrassen, maar dat gebeurde volgens mijn beleving amper. Misschien had ik het ook liever wat groter gezien, het bleef wat klein. Mensenstad vs. Apenstad, zonder meer. De uitwerking van het opzet was behoorlijk clichématig en daar werd niets fris mee gedaan. Om die reden voelt dit vervolg wat aan als een verbinding tussen "Rise" en het 3de deel, waar echt grootste dingen kunnen gebeuren.

  8. #58

    Standaard

    Net gezien. Geen twijfel, hij is goedgekeurd, ver boven middelmatig. En toch ben ik er nog niet helemaal aan uit. De vaak vernoemde positieve zaken, daar kan je natuurlijk niet omheen. Technisch niets op aan te merken, verscheidene scenes zijn een perfecte samensmelting van muziek, beeld, verhaal en maken zodoende de nodige indruk. En toch, mijn (toch vrij redelijke) verwachtingen werden niet helemaal ingelost. Er was naar mijn idee een onfortuinlijk gebrek aan verrassingen. Zowat elke scene was vrij voor de hand liggend en voelde ik van mijlenver aankomen. Of het nu gaat om de kleinere momenten of de grote lijnen in het verhaal. Het hele verloop had wat te lijden onder de voorspelbaarheid en het feit dat dit nu en dan toch wat onnodig uitgerokken werd. Dat zou minder opvallen mocht er af en toe enkele zaken naar voor komen die je zouden verrassen, maar dat gebeurde volgens mijn beleving amper. Misschien had ik het ook liever wat groter gezien, het bleef wat klein. Mensenstad vs. Apenstad, zonder meer. De uitwerking van het opzet was behoorlijk clichématig en daar werd niets fris mee gedaan. Om die reden voelt dit vervolg wat aan als een (noodzakelijke?) verbinding tussen "Rise" en het 3de deel, waar de boel pas écht overtuigend van start kan gaan.

    Enfin, ik ben het dus voornamelijk eens met de post van Claudio. En geef dezelfde score.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •